ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024

Το πρώτο «παιδί του σωλήνα» που γεννήθηκε στην Ελλάδα

 


20 Ιανουαρίου 1982. Έρχεται στον κόσμο με καισαρική τομή το πρώτο «παιδί του σωλήνα» στην Ελλάδα. Είναι το πρώτο ελληνόπουλο που γεννήθηκε με την μέθοδο της εξωσωματικής γονιμοποίησης. Αυτό σήμαινε ο όρος «σωλήνας» όπως ονομάστηκε από τον Τύπο της εποχής. 

Στον τοκετό στην Ελλάδα παρέστη και ο πρωτοπόρος της εξωσωματικής γονιμοποίησης βρετανός μαιευτήρας Πάτρικ Στέπτοου.

Το «κοριτσάκι του σωλήνα» θα ονομαζόταν αργότερα Χριστίνα Ιορδανίδου. Θα γινόταν δημοσιογράφος και θα αποκτούσε δίδυμα με εξωσωματική, όπως δηλαδή και η μητέρα της. 

Η μητέρα της, Στέλλα Ιορδανίδου, προσπαθούσε για περίπου 10 χρόνια να μείνει έγκυος, λόγω ενός προβλήματος υγείας που αντιμετώπιζε.

Η έντονη επιθυμία της να ζήσει τη μητρότητα και η έρευνά της την οδήγησε στην Αγγλία και στο εργαστήριο του Δρ. Πάτρικ Στέπτοου και αποφάσισε να δοκιμάσει τη νέα μέθοδο. Και τα κατάφερε.

Στις 20.01.1987 φέρνει στον κόσμο ένα υγιέστατο κοριτσάκι και έξω από το νοσοκομείο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της χώρας περιμένουν με αγωνία και ανυπομονησία το επιστημονικό θαύμα του 20ού αιώνα.

Η Χριστίνα ήταν το πρώτο παιδί του σωλήνα στην Ελλάδα και το 13ο στον κόσμο!

Το πρώτο «παιδί του σωλήνα» στον κόσμο γεννήθηκε στις 25 Ιουλίου του 1978, στο νοσοκομείο Όλνταμ της Αγγλίας, υπό την επίβλεψη του Δρ. Στέπτοου. Η Λέσλι Μπράουν είχε μόλις φέρει στον κόσμο ένα υγιέστατο κοριτσάκι, βάρους 2 κιλών και 25 γραμμαρίων.

Η μέθοδος της εξωσωματικής γονιμοποίησης αναπτύχθηκε από το Βρετανό γυναικολόγο και μαιευτήρα Πάτρικ Στέπτοου, σε συνεργασία με τον βιολόγο και φυσιολόγο Ρόμπερτ Έντουαρντς.

Για την ιστορία να πούμε, ότι κάνοντας μια σύντομη έρευνα για αυτό το ιατρικό θαύμα, που άλλαξε τη ζωή πάρα πολλών ζευγαριών, συναντάει κανείς και το όνομα ενός αγοριού, του Αποστόλη ως «πρώτο παιδί του σωλήνα».

Το καλοκαίρι του 2023 η δημοσιογράφος Χριστίνα Ιορδανίδου απέκτησε δίδυμα με την μέθοδο της εξωσωματικής γονιμοποίησης, όπως δηλαδή είχε συμβεί και με τη ίδια την μητέρα της πριν από 42 χρόνια, όταν η μέθοδος ήταν σε πειραματικό στάδιο.

«Η μαμά μου ήταν ένας ήρωας τότε. Μπήκε στη διαδικασία να βάλει τη ζωή της σε μια ολόκληρη περιπέτεια. Πήγε στην Αμερική, στην Αγγλία και γνώρισε τους πατέρες της μεθόδου» είχε εξομολογηθεί η δημοσιογράφος σε τηλεοπτική συνέντευξη.

«Η μαμά μου είχε βάλει στο μυαλό της να κάνει παιδί, της το είχαν αποκλείσει και είπε “θα βρω τον τρόπο”. Ήταν στην Αμερική, είδε στην τηλεόραση αυτή τη καινούρια μέθοδο και είπε “Τέλεια, πάω Αγγλία”».

Μάλιστα όπως έχει εξομολογηθεί η μητέρα της έπεισε τον γιατρό να την αναλάβει καθώς ο ίδιος είχε θέματα με την καθολική εκκλησία και είχε «κολλήσει» η διαδικασία.

«Ο μπαμπάς μου ήταν υποστηρικτικός, αλλά είχε και τις ανησυχίες του. Αλλά η μαμά μου ήταν η πρωτοπόρος! Ήταν είδηση η γέννησή μου».

Η ίδια θα πει σε τηλεοπτική εκπομπή: «Ήμουν το πρώτο παιδί στην Ελλάδα που γεννήθηκε με τη μέθοδο της εξωσωματικής γονιμοποίησης. Η ιστορία μου έδωσε ελπίδα σε πολλές γυναίκες. Μου στέλνουν μηνύματα άνθρωποι και μου λένε ότι ήρθαν στη ζωή επειδή η μαμά τους είδε την περίπτωση της μαμάς μου» και συμπλήρωσε:

«Είχα επιβαρυμένο ορμονικό σύστημα και μου είχαν πει ότι είχα 2% πιθανότητες να κάνω παιδί. Χρειάστηκε να κάνω και εγώ εξωσωματική».

Η μέθοδος της εξωσωματικής γονιμοποίησης έχει βοηθήσει εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως να τεκνοποιήσουν και όποιες αντιρρήσεις υπήρξαν ανήκουν πλέον στο μακρινό παρελθόν.

Τέσσερα χρόνια μετά, το 1986 γεννήθηκαν και τα πρώτα τρίδυμα στην Ελλάδα από εξωσωματική γονιμοποίηση. Ήταν ο Κωνσταντίνος, η Κατερίνα και ο Παύλος. Ο Κωνσταντίνος είναι σήμερα μάλιστα ένας πολύ γνωστός τραγουδιστής, ο Κωνσταντίνος Αργυρός. 

Ο ίδιος θα πει σε συνέντευξή του: «Με τα αδέρφια μου είμαστε τα πρώτα τρίδυμα που έγιναν με εξωσωματική γονιμοποίηση στην Ελλάδα. Η μητέρα μου τότε είχε πάει και σε εκπομπή της Σεμίνας Διγενή.

Αυτό το πράγμα ήταν σωτήριο για οικογένειες που δεν μπορούσαν να κάνουν παιδιά. Πόσοι άνθρωποι έχουν έρθει στο καμαρίνι μου και μου έχουν πει ότι χάρη στη μητέρα σου μπορέσαμε και κάναμε οικογένεια. Αυτό πήγε την κοινωνία λίγο πιο μπροστά».

Πηγή:www.newsit.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου