ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 30 Μαρτίου 2021

Γεραπετρίτης: Απελευθερώνονται οι διαδημοτικές μετακινήσεις

 


Ένα νέο μείγμα μέτρων με σταδιακή χαλάρωση αφού όσα εφαρμόζονται μέχρι σήμερα έχουν ξεπεραστεί εξετάζει η κυβέρνηση.

Όπως τόνιζαν κυβερνητικές πηγές στο newsit.gr στην κυβέρνηση δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να προκαταλάβουν τις αποφάσεις των ειδικών και μπορεί τα κρούσματα να είναι ψηλά, όμως παρουσιάζεται μια τάση σταθεροποίησης και ταυτόχρονα δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει ότι ο κόσμος έχει φτάσει ή και έχει ξεπεράσει τα όριά του. Όπως τόνιζαν οι ίδιες πηγές σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνουν εκπτώσεις από κανέναν στα μέτρα προστασίας που θα μείνουν για καιρό, αλλά τα μέτρα έχουν εξαντλήσει την αποτελεσματικότητά τους.

Έτσι, αναθεωρούν την στάση τους και η εισήγηση είναι να μετατοπιστεί ο κόσμος σε ανοικτούς χώρους με λελογισμένα ανοίγματα και πάντα με μέτρα προστασίας και όχι συνωστισμούς.

Click4More Άρση lockdown: Χαλάρωση από το Σάββατο – Τα μέτρα που «ανοίγουν» λιανεμπόριο και σχολεία

Σε αυτή την λογική του «πάμε να ανοίξουμε σιγά – σιγά», ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, δήλωσε ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να κάνει μια  μετατόπιση των μέτρων, προκειμένου να δοθούν δικλείδες αποσυμπίεσης και να περιοριστούν οι εστίες υπερμετάδοσης. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3 αναγνώρισε ότι τα ψυχικά αποθέματα των πολιτών έχουν εξαντληθεί και είναι διάχυτη η διάθεση πολιτών να κερδίσουν κομμάτι της ζωής. 

Όπως τόνισε ο υπουργός, στο πλέγμα των μέτρων που εξετάζονται είναι και η απελευθέρωση της διαδημοτικής μετακίνησης, ώστε οι πολίτες να έχουν διέξοδο στην ύπαιθρο και να περιοριστούν οι συναθροίσεις στα σπίτια, εξετάζεται το άνοιγμα κυρίως των Λυκείων καθώς και το άνοιγμα του λιανεμπορίου με περιορισμένους και αυστηρούς όρους.

Απαντώντας σε ερώτηση για το τι θα γίνει το Πάσχα, ανέφερε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλήσουμε για το Πάσχα, πρόσθεσε όμως ότι «θα είναι πάντως ένα παρά πολύ καλύτερο Πάσχα από το περσινό», σημειώνοντας  ότι «πρέπει να διατηρήσουμε λίγο το σθένος μας, και για λίγες εβδομάδες να τηρήσουμε τα μέτρα».

«Αν ξεπεράσουμε  τον κάβο του Απριλίου θα είμαστε σε καλύτερη μοίρα» κατέληξε ο υπουργός Επικρατείας, διευκρινίζοντας ότι η αποκλιμάκωση των μέτρων θα είναι σταδιακή. 

Λιανεμπόριο VS σχολεία: Κερδίζει το άνοιγμα της αγοράς;

Αβέβαιο παραμένει αν θα υπάρξει από τη Δευτέρα υποχρεωτικότητα για self testing στους ιδιοκτήτες καταστημάτων και στους εργαζομένους, προκειμένου να ανεβάσουν ρολά.

Το θέμα θα εξετάσει η Επιτροπή των επιστημόνων την Τετάρτη, η οποία θα αποφανθεί επίσης αν θα ανοίξουν μόνο τα μικρά καταστήματα ή και τα εμπορικά κέντρα (mall).

Σύμφωνα με πληροφορίες, το click away συζητείται μόνο για τη λειτουργία των mall. Για τα μικρότερα καταστήματα, οι αγορές αναμένεται να γίνονται με φυσική παρουσία, κι αφού προηγηθεί μήνυμα στο 13032, τρίωρης διάρκειας. Ο αριθμός των πελατών στο εσωτερικό θα καθορίζεται με βάση τα τ.μ. του κάθε καταστήματος.

Ακόμη και μεσοβδόμαδα το άνοιγμα των σχολείων; 

Το πότε και για ποιους θα χτυπήσει το κουδούνι θα εξαρτηθεί από την επάρκεια των self test, τα οποία θα κάνουν υποχρεωτικά μαθητές και καθηγητές μία φορά την εβδομάδα, και συγκεκριμένα κάθε Δευτέρα, πριν μπουν στην τάξη.

Σύμφωνα με πληροφορίες συζητείται – αν κι εφόσον ξεπεραστεί ο σκόπελος των self test και ως τα μέσα της επόμενης εβδομάδας υπάρξει επάρκεια στα φαρμακεία – οι μαθητές να επιστρέψουν στα θρανία ακόμη και την Πέμπτη ή και την Παρασκευή, 8 ή 9 Απριλίου.

Σε αντίθετη περίπτωση αναμένεται να δοθεί αγώνας δρόμου ώστε τα σχολεία να ανοίξουν το αργότερο ως τη Δευτέρα 12 Απριλίου.

Πότε θα καταργηθούν τα SMS;

Στα επόμενα βήματα της κυβερνητικού σχεδιασμού περιλαμβάνεται και η επιμήκυνση κατά μία ώρα της κυκλοφορίας, και αντί για τις 21:00 να σταματά στις 22:00.

Επιπλέον στις 9 ή το αργότερο στις 16 Απριλίου αναμένεται να τεθεί στους ειδικούς προς εξέταση και το άνοιγμα της εστίασης, αποκλειστικά σε εξωτερικούς χώρους, με αυστηρούς κανόνες λειτουργίας.

Το άνοιγμα της εστίασης θα σηματοδοτήσει και το τέλος των SMS στο 13033.

Η συζήτηση για τις μετακινήσεις από περιφέρεια σε περιφέρεια θεωρείται εξαιρετικά πρόωρη. Το θέμα αναμένεται να απασχολήσει τους επιστήμονες στις 23 Απριλίου, την Παρασκευή πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα, οπότε και θα υπάρξει καθαρή εικόνα αν η πορεία της πανδημίας μπορεί να επιτρέψει να κάνουμε Πάσχα στα χωριά μας. 

Πηγή:www.newsit.gr

Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν κιβώτια με μία μόνο σχέση;


Σε αυτά που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, ένα συμβατικό αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, με πέντε, έξι ή και περισσότερες σχέσεις. Πως γίνεται όμως και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αρκούνται σε μία και μόνο σχέση μετάδοσης;

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2021 | Μιχάλης Κατωπόδης Επικοινωνία

Το παραπάνω μπορεί, σε πρώτη ανάγνωση, να ακούγεται αφύσικο. Στην πράξη, όμως, υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις γύρω από την εμπειρία χρήσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Και αυτές έχουν να κάνουν με την αρχή λειτουργίας και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηλεκτροκινητήρων, έναντι των κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Προτού περάσουμε στην απάντηση του αρχικού ερωτήματος, θα πρέπει να μπορούμε να αντιληφθούμε ορισμένα βασικά ζητήματα μηχανολογίας. Και, αντιστοίχως, να κατανοήσουμε τη χρησιμότητα του ίδιου του κιβωτίου ταχυτήτων. Χοντρικά, το τελευταίο αποτελείται από ένα σύστημα γραναζιών, που υποπολλαπλασιάζει την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα -αυξάνοντας ταυτόχρονα τη ροπή- έτσι ώστε να οδηγεί τους τροχούς.

Τι εννοούμε με αυτό; Ας το δούμε με ένα παράδειγμα. Σκεφτείτε να μπορούσαμε να συνδέσουμε απευθείας σε έναν κινητήρα αυτοκινήτου, ένα τροχό. Εκκινώντας, ο τροχός αυτός θα περιστρεφόταν αυτομάτως με την ίδια γωνιακή ταχύτητα. Με 900 στροφές ανά λεπτό, όπως είναι συνήθως το ρελαντί. Για μία μέση διάμετρο τροχού 0,65 μέτρα, αυτό θα σήμαινε πως, από στάση, θα βρισκόταν ξαφνικά να κινείται στο δρόμο με μία ταχύτητα περίπου 110 km/h. Εάν τώρα επιταχύναμε μέχρι τις στροφές του κόφτη, στις 6.500 rpm, η θεωρητική ταχύτητα αυτού του τροχού θα έφτανε τα 780 km/h!

Όπως καταλαβαίνετε, έχοντας ένα ωφέλιμο εύρος λειτουργίας από τις 900-6.500 στροφές ανά λεπτό (για τους περισσότερους κινητήρες εκεί έξω) θα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος να μειωθεί αρκετά αυτή η «αναλογία» περιστροφής, ώστε να είναι σε θέση το αυτοκίνητο να κινηθεί. Και μιλάμε τόσο για τις πολύ μικρές ταχύτητες, όσο και για μία φυσιολογική τελική, ας πούμε 200 km/h.

Αυτήν ακριβώς την αλλαγή στη σχέση μετάδοσης καλύπτει, μεταξύ άλλων, το κιβώτιο ταχυτήτων. Μέχρι στιγμής, όμως, έχουμε μεταφέρει μόνο τη μισή πληροφορία που χρειαζόμαστε. Η άλλη μισή έρχεται με την κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών ενός μηχανικού συνόλου. Στην περίπτωση των συμβατικών κινητήρων, όπως προείπαμε, μιλάμε για ένα σχετικά περιορισμένο εύρος λειτουργίας, από τις 900 έως και τις 6.500 rpm. 

Σε λιγότερες στροφές ένας τέτοιος κινητήρας δεν μπορεί να διατηρήσει σταθερή λειτουργία, ούτε βεβαίως και χαμηλά να προσφέρει ικανοποιητική ισχύ και ροπή. Αντίστοιχα, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, μεγαλώνει η κατανάλωση, ο θόρυβος, ενώ αυξάνεται και η φθορά του συνόλου.

Η λύση, στην προκειμένη περίπτωση, έρχεται με τη χρήση περισσότερων της μίας σχέσης, στο κιβώτιο. Αυτές μάλιστα αλληλοκαλύπτουν η μία την άλλη, στο εύρος των ταχυτήτων κίνησης, έτσι ώστε να επιτρέπουν στον κινητήρα να λειτουργεί σε μία βέλτιστη περιοχή στροφών. Για παράδειγμα, η πρώτη, που είναι η πιο κοντή, βοηθά για την εκκίνηση αλλά δεν μπορεί να υπερβεί συνήθως τα 40-45 km/h. Με τη σειρά της, η δευτέρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μεν από τα 20-90 km/h (στα περισσότερα μοντέλα), στην πράξη όμως, πριν από τα 40 km/h, ένας μέσος οδηγός αλλάζει σε τρίτη, ώστε να ρίξει και πάλι τις στροφές. 

Όλα όσα αναφέραμε μέχρι στιγμής είναι περιττά, όταν μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και ο λόγος είναι ο εξής. Οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να λειτουργούν σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος στροφών, πρακτικά από το μηδέν, έως πάνω από τις 20.000 rpm. Ταυτόχρονα μάλιστα και η λειτουργία τους μπορεί να θεωρηθεί σταθερή, προσφέροντας σχεδόν παντού τις μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής! 

Ας ξανακάνουμε, λοιπόν, την ίδια πράξη. Η ταχύτητα κίνησης μπορεί να υπολογιστεί διαιρώντας τις στροφές του κινητήρα προς το λόγο μετάδοσης, επί την περίμετρο του ελαστικού. Άρα, διατηρώντας τον ίδιο τροχό, διαμέτρου 0,65 μέτρων και με μία μόνο σχέση, που υποπολλαπλασιάζει, ας πούμε, 10 φορές την ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ, θα είχαμε τα εξής. 

Αρχικά, από τη στιγμή που ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί πρακτικά να λειτουργήσει από μηδέν στροφές, είναι σε θέση και να εκκινήσει το αυτοκίνητο από στάση. Στο όριο περιστροφής του, πάλι (στις 20.000 rpm), με τη μία και μόνη σχέση στο κιβώτιο, θα μπορούσε να προσφέρει θεωρητική τελική ταχύτητα 240 km/h. Ενδεικτικά, με τα ίδια δεδομένα, σε ένα συμβατικό κινητήρα, θα παίρναμε ένα εύρος κίνησης από τα 11 έως τα 78 km/h…

Αυτός είναι και ο λόγος που τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν μία μόνο σχέση για τη μετάδοση της κίνησης. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως υπάρχουν και κάποια, λίγα, ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν δύο σχέσεις, όπως η Porsche Taycan. Αυτά όμως αποτελούν τις εξαιρέσεις του κανόνα, λόγω των πολύ υψηλών ταχυτήτων που επιτυγχάνουν.






Πηγή:www.drive.gr

Σεισμός 5,4 Ρίχτερ στην Ιταλία

 


Σεισμός σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (27/3) στην περιοχή της Αδριατικής θάλασσας, στην Ιταλία. Η σεισμική δόνηση, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Μεσογειακό Σεισμολογικού Κέντρου, ήταν μεγέθους 5,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.

Ο σεισμός – όπως αναφέρει το EMSC – καταγράφηκε στις 15:47, είχε εστιακό βάθος 60 χλμ και επίκεντρο στα 69 χλμ βόρεια-βορειοδυτικά της ιταλικής πόλης Vieste.


Πηγή:www.newsit.gr