ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019

Κατεστραμμένη πόλη η Βενετία – Γόνδολες βγήκαν στην στεριά! [pics, vid]

Κατεστραμμένη πόλη η Βενετία – Γόνδολες βγήκαν στην στεριά! [pics, vid]

Η Βενετία επλήγη χθες από την δεύτερη μεγαλύτερη πλημμυρίδα που έχει καταγραφεί ποτέ, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να ανέβουν τόσο τα νερά ώστε να πλημμυρίσει η ιστορική βασιλική του Αγίου Μάρκου και να βυθιστούν στο νερό πολλές από τις πλατείες και τα σοκάκια της.

 

Ο δήμαρχος της Βενετίας, Λουίτζι Μπρουνιάρο ανακοίνωσε ότι θα κηρύξει τη Βενετία σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης καθώς το βράδυ της Τρίτης στις 10.50 μ.μ. η πλημμυρίδα έφθασε τα 187 εκατοστά, λίγο λιγότερα από το ρεκόρ των 194 εκατοστών που είχε καταγραφεί το 1966.
«Η κατάσταση είναι δραματική. Ζητάμε από την κυβέρνηση να μας βοηθήσει. Το κόστος θα είναι υψηλό. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής», έγραψε ο δήμαρχος στο Twitter.

 

Η πλατεία του Αγίου Μάρκου βυθίστηκε κάτω από το νερό που ξεπερνούσε το ένα μέτρο, ενώ η παρακείμενη βασιλική του Αγίου Μάρκου πλημμύρισε για έκτη φορά μέσα σε 1.200 χρόνια.

   

 

  

 

Τέσσερις από τις μεγαλύτερες πλημμύρες έχουν σημειωθεί την τελευταία 20ετία, η πιο πρόσφατη τον Οκτώβριο του 2018. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για καταστροφές εντός του ναού. Το 2018, οι διαχειριστές της είχαν ανακοινώσει ότι η βασιλική είχε υποστεί φθορά 20 ετών μέσα σε μόλις μια ημέρα.
 
 

Βίντεο που αναρτήθηκαν στα social media δείχνουν νερό με ροή ποταμού να πλημμυρίζει μια από τις βασικές διελεύσεις της Βενετίας, ενώ ένα άλλο δείχνει μεγάλα κύματα να χτυπούν τα πλοιάρια που είναι δεμένα κατά μήκος του Παλατιού των Δόγηδων και να σκάνε στα πεζοδρόμια.

 

 

  

 

  

 

 

 

 

 

Κύμα κακοκαιρίας, με σφοδρές βροχοπτώσεις, πλήττει εκτός από τη Βενετία, πολλές άλλες περιοχές της Ιταλίας όπως η Σικελία, η Καλαβρία και η Βασιλικάτα (νότια).
Η σοβαρότερη κατάσταση καταγράφεται στο νότιο τμήμα της χώρας, όπου οι πλημμύρες είχαν ως αποτέλεσμα χθες να κλείσουν σχολεία σε πολλές πόλεις όπως τον Τάραντα, το Μπρίντεζι, τη Λέτσε (στην Πούλια), το Ποτσάλο και το Νότο (στη Σικελία) και τη Ματέρα (στη Βασιλικάτα), σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία.
Τη Ματέρα, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2019, σάρωσε τη νύχτα της Δευτέρας προς Τρίτη ένας ανεμοστρόβιλος, ο οποίος ξερίζωσε δέντρα, έριξε κολώνες φωτισμού και κατέστρεψε στέγες και κτίρια, χωρίς να τραυματιστεί κανείς.
Η κακοκαιρία αναμένεται να διαρκέσει και τις επόμενες ημέρες.

Πηγή:www.newsit.gr
 
 
 


Ο θάνατος της Λάικα

Ο θάνατος της Λάικα


Λάικα στα Ρώσικα σημαίνει «αυτή που γαβγίζει». Αυτό το όνομα έδωσαν τελικά οι Σοβιετικοί στο αδέσποτο ημίαιμο σκυλί που περιμάζεψαν το 1956 από τους δρόμους της Μόσχας για να το κάνουν τον πρώτο ζωντανό οργανισμό που θα έβγαινε στο διάστημα. 

Είχαν προταθεί κι άλλα ονόματα, όπως «Ζουζούνι», «Μικρή σγουρομάλλα» ή «λεμόνι», αλλά επελέγη το Λάικα για επικοινωνιακούς λόγους. Προφερόταν πανεύκολα σ’ όλες τις γλώσσες της υφηλίου και οι Σοβιετικοί ήξεραν καλά ότι το σκυλάκι αυτό θα γινόταν διάσημο. 

Στη Ρωσία υπήρχαν άφθονα καθαρόαιμα ράτσας, όμως επέλεξαν ένα αδέσποτο διότι ήταν σκληραγωγημένο και συνεπώς ανθεκτικότερο σε ακραίες συνθήκες.

Η Λάικα, έγινε το πιο διάσημο σκυλί της εποχής, ίσως και της ιστορίας. Έγινε τίτλος τραγουδιών, θεατρικών έργων και μυθιστορημάτων, μάρκα τσιγάρων και σοκολάτας, γραμματόσημο, αλλά και θέμα παγκόσμιας πολιτικής αντιπαράθεσης. 

Εκτοξεύτηκε στο διάστημα και μπήκε σε τροχιά γύρω από τη γη με τον τεχνητό δορυφόρο Σπούτνικ-2 στις 3 Νοεμβρίου 1957. 

Ο Σπούτνικ-2 φτιάχτηκε βιαστικά και δίχως πρόβλεψη επιστροφής στη γη, μετά από εντολή του Σοβιετικού ηγέτη Νικήτα Χρουτσόφ να είναι οπωσδήποτε έτοιμος στην επέτειο της Ρώσικης επανάστασης. 

Η Λάικα ήταν λοιπόν ευθύς εξ’ αρχής καταδικασμένη σε θάνατο. 

Στην επίσημη συνέντευξη τύπου τότε, οι Ρώσοι ανακοίνωσαν ότι έζησε δέκα μέρες μέσα στην καμπίνα του Σπούτνικ-2 τρεφόμενη κανονικά και ότι ο θάνατος της επήλθε στον καθορισμένο χρόνο όταν τέλειωσε το οξυγόνο. 

Είχαν πει ότι πρώτα έπεσε σε νάρκη κι ότι πέθανε στον ύπνο της ανώδυνα.

Το 2002 που άνοιξαν τα αρχεία του διαστημικού προγράμματος της διαλυμένης πια Σοβιετικής Ένωσης, έγινε γνωστό ότι η σκυλίτσα πέθανε πολύ πιο γρήγορα. 

Άντεξε από πέντε ως επτά ώρες μετά την εκτόξευση, αφού όμως είχε προλάβει να συμπληρώσει τέσσερις τροχιές γύρω από τη γη. 

Η Λάικα είχε λάβει μια στοιχειώδη εκπαίδευση για να εξοικειωθεί με την απότομη επιτάχυνση και τους δυνατούς θορύβους του δορυφόρου, παρά ταύτα οι αισθητήρες που είχε πάνω της έδειξαν πανικό και υψηλή ταχυπαλμία όση ώρα παρέμεινε ζωντανή. 

Παράλληλα, ο προχειροφτιαγμένος Σπούτνικ, παρουσίασε αμέσως βλάβη μέσα στην καμπίνα, η οποία υπερθερμάνθηκε απότομα. Η Λάικα ήταν δεμένη στο κάθισμα και πέθανε από έναν συνδυασμό θερμοπληξίας, καταπόνησης και ακραίου στρες. 

Είχε πράγματι προβλεφθεί να τρέφεται μ’ έναν θρεπτικό ζελέ που η δέκατη δόση του περιείχε δηλητήριο ευθανασίας, όμως η σκυλίτσα δεν πρόλαβε.

Το ταξίδι του Σπούτνικ 2 κατέπληξε την υφήλιο και αποτέλεσε τεράστιο προπαγανδιστικό εργαλείο στα χέρια των Σοβιετικών εναντίον των Αμερικανών μέσα στις συνθήκες του Ψυχρού Πολέμου της εποχής. 

Τα μέσα ενημέρωσης και οι πολιτικές ηγεσίες της Δύσης, υποβάθμισαν την ολοφάνερη (αν και πρόσκαιρη) τεχνολογική υπεροχή των Σοβιετικών και υπερτόνισαν τη δολοφονία του αθώου σκυλιού από τους αδίστακτους κομμουνιστές. 

Φιλοζωικές οργανώσεις, θρησκευτικές ενώσεις, σχολεία και παρθεναγωγεία θυμήθηκαν τα δικαιώματα των σκυλιών κι άρχισαν τις διαμαρτυρίες και τις διαδηλώσεις σ’ όλες τις Δυτικές πρωτεύουσες. Πολλοί απ’ τους διαδηλωτές ήταν ειλικρινείς, άλλοι έκαναν προπαγάνδα. 

Προφανώς η Λάικα θα προτιμούσε να τριγυρίζει στα σοκάκια της Μόσχας ελεύθερη, παρά να γίνει το διασημότερο σκυλί του κόσμου πεθαίνοντας εκεί πάνω.

Άλλωστε το είπε και ο γέρος πια εκπαιδευτής της Όλεγκ Γκαζένκο το 2000: 

«Όσο ο καιρός περνά μετανιώνω περισσότερο. Αυτά που μάθαμε απ’ την αποστολή δεν ήταν τόσα πολλά, ώστε να δικαιολογούν τον θάνατο του σκυλιού». 

Όλοι τη λυπήθηκαν τη Λάικα και δικαίως, δεν γίνεται όμως να μην επισημανθεί ότι την ίδια χρονική περίοδο που οι κυρίες της καλής Βρετανικής κοινωνίας έβγαιναν στους δρόμους διαμαρτυρόμενες για τον θάνατο ενός σκυλιού, οι φαντάροι γιοί τους κρεμούσαν στις πλατείες της Κύπρου αγωνιστές της ΕΟΚΑ σε κοινή θέα, δίχως να ιδρώσει το αριστοκρατικό αυτάκι τους.

Διαβάστε εδώ κι άλλες ιστορίες με την υπογραφή του Δημήτρη Καμπουράκη, στη στήλη Μία σταγόνα ιστορία.

Πηγή:www.newsit.gr


Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

Αίολος Κεντέρης: Σαπίζει στην Ιταλία το άλλοτε καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας – Έτσι είναι σήμερα το πλοίο – video

Αίολος Κεντέρης: Σαπίζει στην Ιταλία το άλλοτε καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας – Έτσι είναι σήμερα το πλοίο – video

Το «Αίολος Κεντέρης» αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της ΝΕΛ πριν τα οικονομικά προβλήματα χτυπήσουν την πόρτα της εταιρείας. Οι εικόνες που έρχονται στο φως προκαλούν συζητήσεις σε Ελλάδα και Ιταλία...

 

Το όνομά του έγινε συνώνυμο της γρήγορης διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι του Πειραιά, σε καιρούς ευημερίας τόσο για την ελληνική ναυτιλία όσο και για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ).

Το «Αίολος Κεντέρης» αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της ΝΕΛ πριν τα οικονομικά προβλήματα χτυπήσουν την πόρτα της εταιρείας. Από τότε τα πλοία τύπου «Κεντέρη» με πρώτο το «Αίολος Κεντέρης» ξεκίνησαν να πουλιούνται διαρκώς και να αλλάζουν χέρια και χρήσεις.

Όλα αυτά μέχρι το 2016 όπου η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» ναυλώθηκε στο εξωτερικό και αναχωρεί για ναυπηγία της Ιταλίας με σκοπό τις εκτεταμένες εργασίες.

Η μεταφορά του πλοίου από την Ελλάδα στο λιμάνι της πόλης Αουγκούστα της Ιταλίας έγινε με ρυμουλκά σκάφη, καθώς η ακινησία του – επί χρόνια παρέμενε δεμένο στη θέση Αμπελάκια της Σαλαμίνας – δεν του επέτρεπαν το ταξίδι με τη χρήση των μηχανών του.

Η συνέχεια γράφτηκε τον Νοέμβριο του 2016 στο θαλάσσιο νεκροταφείο του λιμένα της Αουγκούστα εκεί όπου παραμένει από τότε μέχρι σήμερα το άλλοτε καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, το πλοίο παραμένει εκεί ημιβυθιζόμενο εξαιτίας της εισροής υδάτων χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για την αξιοποίησή του.

Μάλιστα το τελευταίο διάστημα καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου το πλοίο να μεταφερθεί σε άλλο σημείο υπό τον φόβο της πλήρους βύθισης και της θαλάσσιας ρύπανσης που τυχόν προκληθεί.



Πηγή: cyclades24.gr