ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Τι έτρωγαν οι θεατές ως σνακ κατά την διάρκεια των μονομαχιών στο Κολοσσαίο της Ρώμης

 


Το Κολοσσαίο είναι είναι ιστορικό μνημείο της Ρώμης που κεντρίζει το ενδιαφέρον των επισκεπτών για την πλούσια ιστορία του και την αρχιτεκτονική του.

Το Κολοσσαίο είναι ένα πέτρινο αμφιθέατρο που χτίστηκε από τους Φλαβιανούς Αυτοκράτορες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας γύρω στο 70 μ.Χ.

Το αμφιθέατρο μπορούσε να φιλοξενήσει έως και  50.000 θεατές. Όπως είναι γνωστό, στο Κολοσσαίο πραγματοποιούνταν μονομαχίες (μεταξύ δούλων και αιχμαλώτων πολέμου), θηριομαχίες, ακόμα και αναπαραστάσεις πραγματικών ναυμαχιών.

Δεδομένου, όμως, ότι οι μονομαχίες διαρκούσαν μια ημέρα ή και περισσότερες και οι θεατές κάθονταν για ώρες στο αμφιθέατρο, παρακολουθώντας τις θηριωδίες, ως μέσο ψυχαγωγίας, έπρεπε να έχουν μαζί τους κάποιο σνακ.

Κατά την διάρκεια, λοιπόν, έρευνας (2022) στο αποχετευτικό σύστημα και τους υπονόμους του Κολοσσαίου, η οποία διήρκησε ένα χρόνο, οι ερευνητές ανακάλυψαν ορισμένα ευρήματα, που ρίχνουν φως στις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων θεατών.

Συγκεκριμένα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σπόρους από σύκα, σταφύλια και πεπόνια, καθώς και απομεινάρια από ελιές και καρύδια, που εκτιμάται ότι τσιμπολογούσαν οι θεατές ως σνακ κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων πριν από 1.900 χρόνια.

Χρησιμοποιώντας ρομπότ τελευταίας τεχνολογίας, οι ερευνητές εντόπισαν και ορισμένα οστά που πιστοποιήθηκε ότι ανήκαν σε αρκούδες και αιλουροειδή, τα οποία πιθανότατα συμμετείχαν σε θηριομαχίες ή σε κυνηγετικούς διαγωνισμούς.

Επίσης, εντοπίστηκαν περισσότερα από 50 χάλκινα νομίσματα από την περίοδο της ύστερης ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, καθώς και ένα αργυρό νόμισμα αφιερωμένο στον Μάρκο Αυρήλιο και τη συμπλήρωση δέκα ετών από την άνοδό του στην εξουσία.

Τα εγκαίνια του Κολοσσαίου πραγματοποιήθηκαν το 80 μ.Χ. με αγώνες που διήρκεσαν συνολικά 100 ημέρες. Το Κολοσσαίο λειτούργησε περίπου μέχρι το 523 μ.Χ. με μια διακοπή μεταξύ των ετών 217-238 μ.Χ., εξαιτίας ενός κεραυνού που κατέστρεψε μεγάλο τμήμα του.

Μετά από σεισμούς και λεηλασίες κατά την διάρκεια των αιώνων αποτελεί σήμερα ένα από τα δημοφιλέστερα τουριστικά αξιοθέατα της σύγχρονης Ρώμης.

Πηγή:www.newsit.gr

Βάσω Παπανδρέου: Η «Καρυάτιδα της Δημοκρατίας» που τα «έβαλε» με τον Ανδρέα Παπανδρέου και τη Μάργκαρετ Θάτσερ

 


Η Βάσω Παπανδρέου, το ιδρυτικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, που έφυγε σήμερα (17.10.2024) από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών από σοβαρά προβλήματα υγείας, ταυτίστηκε με τη μεταπολιτευτική περίοδο και άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στην πολιτική και την Ευρώπη αναδεικνύοντας το κοινωνικό κράτος και την ισότητα ως θεμελιώδη αξία.

Η «Σιδηρά Κυρία» του ΠΑΣΟΚ και η πρώτη γυναίκα Επίτροπος της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ από το 1989 έως το 1993 Βάσω Παπανδρέου, ξεχώριζε για την δυναμική της προσωπικότητα αλλά και το στιβαρό παρουσιαστικό της στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 όπου δύσκολα έβλεπες γυναίκες σε θέσεις ευθύνης.

Η συμπτωματική συνεπωνυμία με τον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Παπανδρέου την καθιέρωσε στη συνείδηση των Ελλήνων πολιτών με το μικρό της όνομα. Και εκείνος πάντα την ξεχώριζε. 

Την είχε γνωρίσει στο Λονδίνο, όπου βρέθηκε για να συναντήσει τον Τόνι Μπεν των Εργατικών.


Η Βάσω Παπανδρέου, μετά την ΑΣΟΕΕ, ζούσε στην Αγγλία από το 1969 και από το 1971 δίδασκε. Στις αρχές του καλοκαιριού του 1974, η μοίρα της την έφερε στο ίδιο δείπνο με τον Ανδρέα Παπανδρέου. Εκείνη μόλις είχε βρει δουλειά την Οξφόρδη ως βοηθός ερευνήτρια.

Σε τρεις μήνες η ακαδημαϊκή καριέρα πήγε περίπατο και βρέθηκε στην Αθήνα, στην κορυφή ενός νέου πολιτικού κόμματος. Εκείνη λέγεται ότι έπεισε τον Ανδρέα Παπανδρέου να μείνει στην Ελλάδα μετά την απογοήτευση για το 13% των εκλογών του 1974.

Γεννημένη το 1944 στο Αίγιο, η Βάσω Παπανδρέου ήταν μπροστά από την εποχή της, πιο «πολιτικός» από πολλούς άντρες πολιτικούς. Τα επόμενα χρόνια η Βάσω αναδείχθηκε κεντρική φιγούρα του ΠΑΣΟΚ. 

Στην πορεία της, υπηρέτησε ως υπουργός σε τομείς όπως η Ανάπτυξη, το Περιβάλλον και η Ενέργεια, πρωτοστατώντας σε μεταρρυθμίσεις για την ισότητα των φύλων και τα κοινωνικά δικαιώματα. Ακόμα, συνέβαλε στην οργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων και προώθησε την ευρωπαϊκή ενότητα.

Το 1989, η Βάσω Παπανδρέου έγινε η πρώτη Ελληνίδα Επίτροπος στην ΕΟΚ. Το χαρτοφυλάκιό της περιελάμβανε την παιδεία, τον αθλητισμό και την νεότητα. Έθεσε τα θεμέλια για την προώθηση των δικαιωμάτων των γυναικών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο διεθνής Τύπος την αποκάλεσε «Καρυάτιδα της Δημοκρατίας» για την προσήλωση της σε θέματα δικαιοσύνης και κοινωνικής προόδου.

Η Βάσω Παπανδρέου δεν δίστασε να συγκρούεται για τα πιστεύω της. Το είχε κάνει με τον Ανδρέα Παπανδρέου, το επανέλαβε και ως επίτροπος στην ΕΟΚ όταν συγκρούστηκε με τη Μάργκαρετ Θάτσερ. Συνεργάστηκε αρμονικά με τον Ντελόρ, σε μια παραδειγματική περίοδο για την Κομισιόν. 

Η πορεία της σημαδεύτηκε από πρωτοβουλίες όπως η νομοθέτηση της συμμετοχής των γυναικών στις εκλογικές διαδικασίες και η προώθηση μεγάλων έργων υποδομής που ολοκληρώθηκαν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Ως υπουργός Εσωτερικών με πρωτοβουλία της κατοχύρωσε νομοθετικά τη συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό 33% στους συνδυασμούς των Νομαρχιακών και Δημοτικών εκλογών 2002.

Το 1993 συγκέντρωσε 256.831 σταυρούς προτίμησης στην εκλογική περιφέρεια Β’ Αθηνών, την υψηλότερη επίδοση στη συγκεκριμένη περιφέρεια.


Προώθησε την Ευρωπαϊκή Κοινωνική Χάρτα και κατοχύρωσε τον Κοινωνικό Διάλογο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ανέλαβε πρωτοβουλίες για την ανασυγκρότηση του ΠΑΣΟΚ, και διαδραμάτισε ενεργό ρόλο στην εκλογή του Κώστα Σημίτη στην πρωθυπουργία το 1996, αφού πια η σχέση της με τον Ανδρέα Παπανδρέου έγινε πιο απόμακρη. 


Η «πολιτική της γαλότσας»

Ως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ η Βάσω Παπανδρέου πρωτοεφάρμοσε την «πολιτική της γαλότσας», όταν φορώντας γαλότσες, χωρίς όμως να αποχωριστεί το μαργαριταρένιο της κολιέ, κατέβηκε στον «φουσκωμένο» Κηφισό το 2002 με την μισή Αθήνα πλημμυρισμένη. 

Συνοδευόμενη από υπουργό Εσωτερικών Κώστα Σκανδαλίδη και τον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιάννη Τσακλίδη, ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με τον εργολάβο του έργου και «του τα έψαλε» μπροστά στις κάμερες:

«Μα, τι λέτε τώρα; Έπρεπε να τα είχατε μαζέψει από τη Δευτέρα. Δεν μπορούσατε να εκτιμήσετε την κατάσταση; Να βάλετε τσουβάλια κι ό,τι άλλο χρειάζεται για να μη φύγει το νερό; Μηχανικοί είστε. Μόνο σ’ αυτό το σημείο έχουμε πρόβλημα», είπε η υπουργός σε υψηλούς τόνους στον εργολάβο που είχε ήδη ξεκινήσει τα έργα κατασκευής της νέας γέφυρας της Πειραιώς αλλά παρ’ ότι ειδοποιήθηκε εγκαίρως για την καταιγίδα από την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, δεν έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα.

«Μα και την προηγούμενη φορά έτσι τα είχα βάλει και δεν είχαμε πρόβλημα», είπε στην υπουργό για τα τσουβάλια, για να εισπράξει ακόμη ένα άγριο βλέμμα της. 

Η κηδεία της Βάσως Παναδρέου θα γίνει το Σάββατο (19.10.2024) στις15:00 το μεσημέρι στον τόπο καταγωγής της, τα Βαλιμίτικα Αιγίου.

Πηγή φωτογραφιών: ΑΠΕ-ΜΠΕ 


Γιατί ο Προαστιακός μπήκε στο Μετρό – Ο ρόλος της τηλεδιοίκησης στο χάος του σιδηροδρόμου

 


Ένας απρόσεκτος σταθμάρχης και ένας επιπόλαιος μηχανοδηγός ήταν η αιτία, για ακόμη ένα λάθος στις γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου της Αθήνας. Ο σταθμός του Προαστιακού μπήκε – για λίγο – στις γραμμές της γραμμής 3 του Μετρό (Αεροδρόμιο – Δημοτικό Θέατρο), φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο την χαώδη κατάσταση που επικρατεί στο κατά τ’ άλλα πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς.

Το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Αεροδρόμιο – Δουκίσσης Πλακεντίας είναι κοινό για τον Προαστιακό και το Μετρό. Πριν τον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, η γραμμή διακλαδώνεται: ο προαστιακός παραμένει στη γραμμή του ΟΣΕ και το Μετρό εκτρέπεται στη γραμμή της ΣΤΑΣΥ, η οποία υπογειοποιείται λίγο αργότερα.

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024 περίπου στις 17.45, ο συρμός του Προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Κάντζα – Άνω Λιόσια, αντί να ακολουθήσει την πορεία του στις γραμμές του ΟΣΕ, μπήκε στη γραμμή του μετρό, ένα πρωτοφανές περιστατικό, το οποίο όμως δεν εξελίχθηκε σε ατύχημα λόγω της τηλεδιοίκησης. Ποιος φταίει; Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, η… συγχρονισμένη απερισκεψία ενός σταθμάρχη του ΟΣΕ και ενός μηχανοδηγού της Hellenic Train.


Πώς έγιναν όλα

«Ο τηλεδιοικητής του ΣΚΑ χάραξε τη διαδρομή που προοριζόταν για τον συρμό της γραμμής 3 του μετρό. Όμως, υπήρξε καθυστέρηση στο μετρό και έτσι προηγήθηκε ο συρμός του προαστιακού. Από λάθος του τηλεδιοικητή δεν ακυρώθηκε η αρχική χάραξη. Στα φωτοσήματα υπήρχαν οι ενδείξεις που έλεγαν στον μηχανοδηγό της Hellenic Train (σ.σ. προαστιακός) ότι μπαίνει σε διαδρομή που δεν είχε δικαίωμα να μπει. Το έβλεπε αυτό, εντούτις παραβίασε τα δύο φωτοσήματα, αντί να σταματήσει πριν από αυτά», εξηγεί στο newsit.gr ο κ. Τερεζάκης.


Φυσικά, ο συρμός του προαστιακού θα μπορούσε να κινηθεί κανονικά στις γραμμές του μετρό, αφού έχουν το ίδιο μέγεθος, ωστόσο λίγο πιο κάτω, θα σταματούσε η ηλεκτροδότησή του – φρακάροντας στη λάθος γραμμή – αφού σταματάει η χρήση των «κεραιών» και δε διαθέτει παντογράφο για ηλεκτροδότηση από τη γραμμή. Ευτυχώς όμως, σε αυτήν την περίπτωση, ο συρμός δεν ήταν ηλεκτροκινούμενος, αλλά με κινητήρα πετρελαίου.

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, η πιθανότητα ατυχήματος ήταν μηδενική. «Οι διαδρομές ήταν ασφαλισμένες, με σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, δεν ετίθετο θέμα σύγκρουσης μεταξύ δύο συρμών, γιατί δεν μπορούσε να μπει άλλος συρμός στην ίδια γραμμή για να υπάρξει σύγκρουση», εξηγεί ο κ. Τεραζάκης. «Θα ήταν αδύνατο να έρθει και άλλος συρμός από πίσω, προς την ίδια κατεύθυνση με τον προαστιακό, γιατί ο οδηγός του θα έβλεπε κόκκινο φωτόσημο, αφού η γραμμή ήταν κατειλημμένη από άλλο τρένο», συμπληρώνει ο κ. Τερεζάκης.

Πινγκ – πονγκ και… «κρυφτούλι»

Την καταγγελία έκανε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (σ.σ. μηχανοδηγοί). Σύμφωνα με την ΕφΣυν που τη δημοσιοποίησε, ο μηχανοδηγός του προαστιακού, όταν είδε πως τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και ότι τον έστελναν προς το Μετρό, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο ΣΚΑ, χωρίς να λάβει απόκριση.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το ίδιο ρεπορτάζ, τότε αποφάσισε να προχωρήσει στη γραμμή του μετρό με χαμηλή ταχύτητα, παρόλο που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό, για να γίνει αντιληπτός ο συρμός από τον αισθητήρα. Όντως, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση του ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.

Οι συνεχείς προσπάθειες του newsit.gr να επικοινωνήσει με τον πρόεδρο της ΠΕΠΕ κ. Δημήτρη Κουτσιαύτη, προκειμένου να εξακριβωθεί η εγκυρότητα αυτών των πληροφοριών, – μέχρι ώρας – παραμένουν άκαρπες. Να σημειωθεί ωστόσο ότι ο κ. Κουτσιαύτης είναι ο μηχανοδηγός, ο οποίος είχε τιμωρηθεί με ποινή 45 ημερών επειδή είχε παραβιάσει κόκκινο σηματοδότη τις παραμονές των περασμένων Χριστουγέννων: «Προφανώς έκανα λάθος τότε» έχει πει σε δηλώσεις του στο «Έθνος». Παράλληλα, ήταν εκείνος που κατάλαβε το λάθος που παραλίγο να οδηγήσει στη σύγκρουση δύο συρμών, ανάμεσα στους σταθμούς της Αθήνας και των Αγίων Αναργύρων, στις 13 Σεπτεμβρίου.

Ο… αντάρτης μηχανοδηγός

«Υπήρχαν ενδείξεις στα φωτοσήματα που έλεγαν σαφέστατα στον μηχανοδηγό ότι πάει σε λάθος διαδρομή, που δεν είχε επουδενί δικαίωμα να πάει. Το έβλεπε αυτό, εντούτις παραβίασε τα δύο φωτοσήματα, που του έδιναν αυτή την εντολή και αντί να σταματήσει πριν από αυτά, σταμάτησε μετά από αυτά. Το γιατί το έκανε αυτό, θα πρέπει να το εξηγήσει στην εταιρεία του», επισημαίνει ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης.

Και οι ευθύνες

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΣΕ γίνεται γνωστό ότι ο τηλεδιοικητής του ΣΚΑ, που δεν διόρθωσε τη χάραξη της γραμμής, τέθηκε σε αργία και είναι υποχρεωμένος σε επανεκπαίδευση, με το ερώτημα αν μπορεί να επανέλθει στην υπηρεσία. Παράλληλα με τον ΟΣΕ, το περιστατικό διερευνά και η Hellenic Train,  η οποία έκανε γνωστό ότι «έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα».

Για το θέμα παρενέβη και ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, δίνοντας εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας. Στο πλαίσιο της επείγουσας έρευνας την οποία θα διενεργήσει ο εισαγγελέας κ. Ανδρέου θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα.

Πηγή:www.newsit.gr