ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2021

Τρόμος στον Σκλαβενίτη: Έξαλλοι οι πελάτες μετά την ανακοίνωση της οικογένειας

 


Ο Σκλαβενίτης έχει συνηθίσει να μιλά τη γλώσσα της αλήθειας και η οικογένεια, που δημιούργησε την πιο ισχυρή ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, προειδοποίησε με καταστροφικές συνέπειες για τους καταναλωτές από τις αυξήσεις των τιμών σε πολλά προϊόντα.

Όλα αυτά έγιναν γνωστά από τις σχετικές προειδοποιήσεις του Μάκη και της Μαρίας Σκλαβενίτη, στη συνάντηση που είχαν με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα κυβερνητικά στελέχη. Χωρίς υπερβολή, τα αδέρφια Σκλαβενίτη μίλησαν για έναν Αρμαγεδδώνα που έρχεται από τις αρχές του 2022 και έκαναν λόγο για αυξήσεις στα μακαρόνια που μπορεί να φθάσουν και το 40% τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του 2022, ενώ άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια και σε άλλα είδη πρώτης ανάγκης.

Το «τσουνάμι» αυξήσεων και το σημαντικό στοιχείο που δεν αναφέρθηκε

Εκπροσωπώντας τον πιο ευνοημένο κλάδο της χώρας, και ενώ δεν έκλεισαν ποτέ τα καταστήματα στα δύο lockdowns, το δίδυμο της αλυσίδας Σκλαβενίτη προσπάθησε να δημιουργήσει νέες συνθήκες πανικού.

Για το τσουνάμι των αυξήσεων που έρχεται, οι εκπρόσωποι του Σκλαβενίτη έριξαν το μπαλάκι στη βιομηχανία και στους προμηθευτές, σημειώνοντας ότι δύο είναι οι βασικοί λόγοι αυτής της εκρηκτικής ανόδου. Ο πρώτος λόγος είναι η καθυστέρηση που παρατηρείται στη μεταφορά των κοντέινερ στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και ο δεύτερος ότι πολλές βιομηχανίες δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα, αφού η πτώση της κατανάλωσης μειώνει τα έσοδα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προκαταβάλουν τις πρώτες ύλες.

Αυτό όμως που δεν λένε οι εκπρόσωποι των σουπερμάρκετ είναι ότι τα θέλουν όλα δικά τους, αφού παραμένουν «κακοπληρωτές» προς τους προμηθευτές τους, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος το 2020 ήταν ο μεγάλος κερδισμένος του lockdown, κάνοντας επιπλέον τζίρο 1 δισ. ευρώ.

Δεδομένου ότι η ανάπτυξη των σουπερ μάρκετ έχει στηριχθεί, εν πολλοίς, στις εκπτώσεις και τις παροχές, η βιομηχανία δηλαδή χρηματοδοτεί την ανάπτυξή τους, οι «παίκτες» του λιανεμπορίου θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά να εξασφαλίσουν αν όχι μεγαλύτερες, τουλάχιστον τις ίδιες εκπτώσεις με αυτές που λάμβαναν και τις πληρωμές σε έναν λογικό, γι’ αυτούς, χρόνο.

Το δυνατό «χαρτί» που ρίχνουν στο τραπέζι είναι τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, των οποίων η δυναμική είναι τεράστια. Και, σε κάθε περίπτωση, με τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα «χαμένη» είναι η βιομηχανία, που ναι μεν παίρνει παραγγελίες και συντηρείται, αλλά χάνει την υπεραξία από την πώληση δικών της προϊόντων.

Το δεύτερο δυνατό «χαρτί» είναι η έξοδος από τα ράφια – σε όσα προϊόντα δεν ανήκουν στις κατηγορίες των ταχυκίνητων, οι εταιρίες που τα παράγουν ή τα εμπορεύονται θα βλέπουν την πόρτα εξόδου. Ακόμη και η νομοθεσία, που υποχρεώνει τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ να πληρώνουν τους προμηθευτές φρέσκων και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων εντός 60 ημερών, παραμένει στο κενό. Λύση στο πρόβλημα δεν διαφαίνεται, αντιθέτως οι προμηθευτές φοβούνται για αύξηση των πιέσεων από την πλευρά των λιανεμπόρων για περισσότερες παροχές και εκπτώσεις.

Μάλιστα, σχεδόν κανείς από τους «παίκτες», μεγάλους, μεσαίους ή μικρούς, δεν υστέρησε, με συνέπεια ο κλάδος, όπως έχει γίνει γνωστό, να έχει κλείσει με αύξηση τζίρου 9,7% το 2020, που συνιστά ρεκόρ τουλάχιστον για την τελευταία δεκαετία. Ακόμη και για το 2021, που δεν έχει κλείσει ακόμη, η αύξηση του τζίρου προσεγγίζει το 5% με 6%, εάν εξαιρέσουμε τον κακό Νοέμβριο, τον οποίο θα αναπληρώσει ο Δεκέμβριος με το εορταστικό ωράριο.



Σε αυτά τα προϊόντα έρχονται αυξήσεις

Σύμφωνα με τους τιμοκαταλόγους που έχουν στείλει οι προμηθευτές στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ, αναμένονται ανατιμήσεις στις ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων: άλευρα, τυροκομικά, αλλαντικά, βούτυρα – μαργαρίνες, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ζυμαρικά, καφές, ζάχαρη, ελαιόλαδο, ροφήματα και σιρόπια για ροφήματα, σοκολατοειδή – γκοφρέτες, είδη ζαχαροπλαστικής, τοματικά – κονσέρβες, αρτοσκευάσματα – φρυγανιές – τρίμμα φρυγανιάς – παξιμάδια, αβγά, βελτιωτικά γεύσης (ξίδι – αρτύματα λεμονιού), κατεψυγμένα αλιεύματα, κατεψυγμένες ζύμες, κατεψυγμένα λαχανικά, κατεψυγμένες πατάτες, σακούλες απορριμμάτων, χαρτιά υγείας – χαρτί κουζίνας – χαρτοπετσέτες και απορρυπαντικά.

Οι ανατιμήσεις στα προϊόντα αυτά αναμένεται να περάσουν σταδιακά στην κατανάλωση έως τα μέσα Ιανουαρίου. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις πρόκειται για αυξήσεις σε διψήφιο ποσοστό, ενώ υπάρχουν κατηγορίες στις οποίες έχουν γίνει και τους προηγούμενους μήνες άλλες ανατιμήσεις, και συγκεκριμένα στο ελαιόλαδο, στον καφέ, στα άλευρα, στα ζυμαρικά, στα γαλακτοκομικά, στα τυροκομικά και τα απορρυπαντικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια οι προμηθευτές μπορεί να διατηρούσαν τους ίδιους καταλόγους ακόμη και τρία χρόνια, ενώ φέτος πολλοί εξ αυτών τούς έχουν ήδη αλλάξει δύο φορές μέσα στο ίδιο έτος, και κυρίως από τα μέσα του καλοκαιριού και
έπειτα. Οι πληθωριστικές πιέσεις -και όχι μόνο- οδηγούν και σε σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των ενοικίων τον τελευταίο χρόνο, αυξήσεις που σε ορισμένες περιοχές της χώρας -και ειδικά της Αττικής- ξεπερνούν κατά πολύ το ύψος του τρέχοντος πληθωρισμού και φτάνουν ακόμη και το 8% (βόρεια προάστια).

Να σημειωθεί ότι ο πληθωρισμός Οκτωβρίου (3%) είναι στο πιο υψηλό σημείο από τον Ιούλιο του 2008, ενώ ο ρυθμός με τον οποίο κινούνται οι αυξητικές τάσεις στις τιμές είναι ο πιο γρήγορος από τότε που ξεκίνησαν να διατηρούνται στοιχεία για τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή, το 1997.

Πηγή:www.Athensmagazine.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου