ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Κυριακή 19 Μαΐου 2024

Νησί Χασίμα, το φάντασμα στη μέση του Ωκεανού που κάποτε ήταν από τα πιο πυκνοκατοικημένα μέρη της Γης

 


Το νησί Χασίμα ή Gunkanjima – που σημαίνει «νησί θωρηκτό»-, λόγω του σχήματος του, βρίσκεται κοντά στην πόλη Ναγασάκι και κατοικήθηκε πρώτη φορά το 1887, όταν ξεκίνησε η παραγωγή άνθρακα στα υποθαλάσσια ορυχεία της περιοχής στο πλαίσιο της εκβιομηχάνισης της Ιαπωνίας. Πρόκειται για ένα από τα 505 ακατοίκητα νησιά του νομού Ναγκασάκι.

Ο όμιλος Mitsubishi αγόρασε το 1890 το νησί, κατασκευάζοντας περιμετρικά «θαλάσσια τείχη» ως κυματοθραύστες. Το 1916, η εταιρεία έχτισε μια επταώροφη πολυκατοικία από οπλισμένο σκυρόδεμα – για την προστασία από τυφώνες – ώστε να διαμείνουν οι εργάτες μαζί με τις οικογένειες τους.

Μέσα στα επόμενα 55 χρόνια κατασκευάστηκαν περισσότερα κτίρια, συμπεριλαμβανομένων σχολείων, νηπιαγωγείων, νοσοκομείων και δημαρχείων. Παράλληλα, μέριμνα υπήρξε και για την ψυχαγωγία των ανθρακωρύχων και, έτσι, κατασκευάστηκαν κινηματογράφοι, κοινόχρηστα λουτρά, πισίνες, καθώς και διάφορα καταστήματα.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 έως το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, Κορεάτες και Κινέζοι αιχμάλωτοι πολέμου αναγκάστηκαν να εργαστούν στο νησί κάτω από σκληρές συνθήκες. Υπολογίζεται ότι εκείνη την περίοδο έχασαν τη ζωή τους 1300 εργάτες λόγω εργατικών ατυχημάτων, της υπερκόπωσης και του υποσιτισμού.

Το 1959 ο πληθυσμός του νησιού υπολογιζόταν στους 5.259 κατοίκους και ήταν ένα από τα πιο πυκνοκατοικημένα μέρη του κόσμου. Δεδομένου, όμως, ότι το πετρέλαιο αντικατέστησε σταδιακά τον άνθρακα κατά τη δεκαετία του ’60, μπήκε «λουκέτο» στα ανθρακωρυχεία της Ιαπωνίας, καθώς και στα ορυχεία της Χασίμα.


Έτσι, η Mitsubishi έκλεισε επίσημα το ορυχείο τον Ιανουάριο του 1974 και στις 20 Απριλίου, οι εργάτες του νησιού εγκατέλειψαν οριστικά τα σπίτια τους. Έκτοτε, το νησί έμεινε ερειπωμένο και για 35 χρόνια ήταν μη επισκέψιμο. Μέχρι το 2002 ανήκε στην εταιρεία Mitsubishi, η οποία το παραχώρησε στην πόλη Τακασίμα και μετατράπηκε σε δημοφιλές αξιοθέατο της περιοχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009 η Ιαπωνία ζήτησε να συμπεριληφθεί το ορυχείο του νησιού – μαζί με άλλες 22 βιομηχανικές περιοχές – στον κατάλογο με τα Μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Αυτή η κίνηση προκάλεσε την αντίδραση των κυβερνήσεων της Νοτίου Κορέας και της Κίνας.

Μάλιστα, η Νότια Κορέα υποστήριξε ότι η επίσημη αναγνώριση αυτών των τοποθεσιών θα «παραβίαζε την αξιοπρέπεια των επιζώντων που εξωθήθηκαν σε καταναγκαστική εργασία» και ότι «οι τοποθεσίες παγκόσμιας κληρονομιάς πρέπει […] να είναι αποδεκτές απ’ όλους τους λαούς του κόσμου». Μετά από πολλές διαμάχες, το ανθρακωρυχείο του νησιού εγκρίθηκε επίσημα ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO τον Ιούλιο του 2015.

Το 2002 ο Σουηδός σκηνοθέτης, Thomas Nordanstad έφτιαξε μια ταινία για το νησί, αναδεικνύοντας τις αναμνήσεις από την καθημερινότητα που είχε ο Dotokou, ένας Ιάπωνα που μεγάλωσε εκεί.

Στο «νησί – φάντασμα» με τα εγκαταλελειμμένα κτίρια έχουν γυριστεί και δεκάδες ταινίες. Η πιο γνωστή από αυτές, είναι το «Skyfall» του Τζέιμς Μποντ που γυρίστηκε το 2012 με τον Ντάνιελ Κρεγκ στον ρόλο του πράκτορα και τον Χαβιέρ Μπαρδέμ στο ρόλο του κακού, Ραούλ Σίλβα.

Πηγή:www.newsit.gr


Σάββατο 18 Μαΐου 2024

To σπάνιο διαμάντι του Πειραιά -Πού βρισκόταν για 40 χρόνια, ποιος το απέκτησε

 


Κρυμμένη σε ένα σκοτεινό υπόγειο του Πειραιά, η τελευταία Mercedes-Benz 300 SL Roadster που ταξινομήθηκε στη χώρα μας χρειάστηκε να περιμένει σχεδόν 40 χρόνια ώστε να λάμψει και πάλι στο φως του ήλιου.

Για τους κατοίκους του Πειραιά, το όνομα του Κρίτωνα Δηλαβέρη δεν είναι άγνωστο. Πέρα από τα δημόσια αξιώματα τα οποία είχε υπηρετήσει ο επιφανής επιχειρηματίας με καταγωγή από τα Κύθηρα, είχε δημιουργήσει -μεταξύ άλλων- μια βιομηχανία πλινθο-κεραμοποιίας, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται ένα πάρκο έκτασης 10 στρεμμάτων.

Μετά το θάνατό του, ολόκληρη η περιουσία του Κρίτωνα Δηλαβέρη πέρασε στον Δήμο Πειραιά, ωστόσο, όπως σε όλες τις περιπτώσεις έτσι και σε αυτήν η πλήρης αξιοποίησή της επετεύχθη σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά.

Δεν αναφερόμαστε μόνον στην ακίνητη περιουσία η οποία περιήλθε στα χέρια της δημοτικής αρχής του Πειραιά αλλά και της κινητής, καθώς ο Κρίτων Δηλαβέρης ήταν ο ιδιοκτήτης της τελευταίας Mercedes-Benz 300 SL που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1960.

Η μπλε Mercedes-Benz 300 SL Roadster είχε την τύχη και την ατυχία να παραμείνει μετά τον θάνατο του επιφανή επιχειρηματία σε ακινησία. Μάλιστα από το 1974 και έπειτα, οι πινακίδες κυκλοφορίας είχαν κατατεθεί στην εφορία, με το γερμανικό τετράτροχο να παραμένει ακινητοποιημένο σε κάποιο parking του Δήμου Πειραιά.



Χρειάστηκε, λοιπόν, να φτάσουμε έως το 2011 ώστε να ληφθούν όλες οι απαραίτητες αποφάσεις και να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του αυτοκινήτου. Με τιμή εκκίνησης τα 240.000 ευρώ, η Mercedes-Benz 300 SL με τα μόλις 97.172 χιλιόμετρα στο οδόμετρό της δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη.

Για την ιστορία και μόνο αξίζει να αναφέρουμε ότι στο Δήμο Πειραιά κατατέθηκαν οκτώ εγγυητικές επιστολές και ισάριθμες προσφορές, με τη μεγαλύτερη να φτάνει τα 405.000 ευρώ.

Μπορεί, λοιπόν, η αξία της Mercedes-Benz 300 SL του Κρίτωνα Δηλαβέρη να ξεπέρασε τις προσδοκίες, ωστόσο, το σπάνιο roadster δεν έμεινε σε ελληνικά χέρια καθώς νικητής από τη διαδικασία της δημοπρασίας βγήκε ο Γερμανός Ράιαν Χίλντεμπραντ, ο οποίος απέκτησε το ιστορικό αυτοκίνητο.

Πηγή:www.carandmotor.gr


Ο Παναγιώτης Γκιώνης προκρίθηκε για έκτη φορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες γράφοντας ιστορία

 


Παναγιώτης Γκιώνης εξασφάλισε την πρόκριση του στους Ολυμπιακούς Αγώνες για το Παρίσι, με τον Έλληνα αθλητή να γράφει ιστορία και να μπαίνει σε ένα κλειστό κλαμπ.

Ο Παναγιώτης Γκιώνης θα βρεθεί για έκτη φορά στην καριέρα του σε Ολυμπιακούς Αγώνες, με τον 44χρονο αθλητή να γράφει τη δική του ιστορία στο Σεράγεβο της Βοσνίας, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προολυμπιακού τουρνουά επιτραπέζιας αντισφαίρισης.α ο Γιώνης 

 Με πολύ καλή εμφάνιση ο Έλληνας αθλητής κέρδισε το τέταρτο φαβορί του τουρνουά και με 12-10, 11-5, 11-8, 14-12 έδωσε το έναυσμα γα νέα πλατιά χαμόγελα όχι μόνο στους δικούς του ανθρώπους και του συνεργάτες του αλλά στην ελληνική επιτραπέζια αντισφαίριση γενικότερα και τον αθλητισμό της χώρας.

Η πρώτη φορά που ο Παναγιώτης Γκιώνης αγωνίστηκε σε Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν στην Αθήνα το 2004, με τον ίδιο να δίνει σταθερά το παρών το 2008 στο Πεκίνο, το 2012 στο Λονδίνο, το 2016 στο Ρίο Ντι Τζανέιρο, αλλά και το 2020 στο Τόκιο.

Πηγή:www.newsit.gr