ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Κυριακή 9 Ιουλίου 2023

Καιρός – Καύσωνας: Έρχεται έκτακτο δελτίο ΕΜΥ, ποια μέρα θα κορυφωθεί το ακραίο καιρικό φαινόμενο

 


Προ των πυλών είναι το πρώτο κύμα καύσωνα, που αναμένεται να πλήξει την χώρα την Τετάρτη (12.7.2023), με τον διευθυντή της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), Θοδωρή Κολυδά, ν’ αναλύει τα δεδομένα. 

Σε δημοσίευμά του για τον καύσωνα, ο κ. Κολυδάς σημειώνει ότι το βράδυ της Τετάρτης ξεκινά η θερμή μεταφορά με μεγάλη ένταση, ενώ το μεσημέρι της ίδιας μέρας θα έχουν προηγηθεί θερμοκρασίες της τάξεως των 38 με 39 βαθμούς Κελσίου. Την Πέμπτη πλέον σε όλα τα ηπειρωτικά θα έχουμε 37 με 39 βαθμούς και κατά τόπους στο εσωτερικό της Θεσσαλίας και της Στερεάς τους 40 με 41 βαθμούς Κελσίου. Στη νησιωτική χώρα ο υδράργυρος θα φτάσει τους 35 με 37 βαθμούς Κελσίου.

«Τη Δευτέρα θα αποφασίσουμε στην ΕΜΥ, πότε θα δώσουμε τελικώς την επίσημη έναρξη του φαινομένου, που σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, προκρίνεται να γίνει την ερχόμενη Τετάρτη», υπογραμμίζει ο ίδιος. 

«Παρότι κινούμαστε στο 38 με 39 για την Τετάρτη, δεν θα παραμείνουμε στο τυπικό περιμένοντας την Πέμπτη (που πληροί όλα τα παραπάνω κριτήρια), αλλά θα γίνει πρόταση να εκδοθεί το σχετικό έκτακτο δελτίο λίγο νωρίτερα την Τετάρτη», συμπληρώνει ο κ. Κολυδάς. 

Η κορύφωση του καύσωνα ως προς τις μέγιστες θερμοκρασίες δείχνει να έρχεται την Παρασκευή με 43 βαθμούς Κελσίου στο εσωτερικό της Θεσσαλίας, της Στερεάς και της Πελοποννήσου με τάση για μικρή υποχώρηση το Σαββατοκύριακο. 

Επιπλέον, όπως τονίζει ο διευθυντής της ΕΜΥ, ο εν λόγω καύσωνας μοιάζει να έχει μεγάλη διάρκεια και θα κρατήσει μάλλον μέχρι και το τέλος της εβδομάδας ή αρχές της επόμενης.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί την κίνηση των αερίων μαζών στη στάθμη των 850 hPa (1.500 μέτρα πάνω από την επιφάνεια) πάνω από την περιοχή μας, όπου διατηρούνται οι υψηλές θερμοκρασίες μέχρι και τις αρχές της μεθεπόμενης εβδομάδος: 

«Μακάρι να αλλάξουν τα δεδομένα»

Τη δική του εκτίμηση για το κύμα καύσωνα που αναμένεται στην χώρα από τα μέσα της επόμενης εβδομάδας έκανε ο γνωστός μετεωρολόγος, Γιάννης Καλλιάνος

«Δεν θέλω να σας απογοητεύσω αλλά εκτιμώ ότι θα είναι ισχυρός ο καύσωνας που θα έρθει από την Τετάρτη 12 Ιουλίου. Θα είναι ισχυρός τόσο ως προς τις μέγιστες θερμοκρασίες που θα δώσει (μεγαλύτερες των 42°C), όσο και ως προς τη διάρκεια που θα έχει (παραπάνω από 4-5 μέρες)», ανέφερε ο Γιάννης Καλλιάνος.

«Είναι αυξημένη η πιθανότητα η διάρκειά του να είναι εξαιρετικά μεγάλη, κάτι το οποίο θα μας κουράσει πολύ. Απλά ακόμα αυτό δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια. Παρακαλώ θερμά να είναι έτοιμη η πολιτική προστασία αλλά κυρίως οι πολίτες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες. Μακάρι να αλλάξουν τα δεδομένα τις επόμενες ημέρες και τελικά να μην έρθει με τέτοια ένταση», πρόσθεσε ο ίδιος.

Πηγή:www.newsit.gr

Νέο Fiat Topolino: Εξηλεκτρίζοντας τις αστικές μετακινήσεις, με μία αίσθηση Dolce Vita

 


Νέο Fiat Topolino, ο ευκολότερος τρόπος να αποκτήσουν οι αστικές μετακινήσεις, έναν αέρα Dolce Vita, ευχαρίστησης και χρώματος, καθώς διαθέτει όλα τα βασικά χαρακτηριστικά, για βιώσιμη και απελευθερωμένη αστική μετακίνηση: μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα, μειωμένο αποτύπωμα θορύβου.

Η FIAT συνεπής στους στόχους της για την ανάπτυξη βιώσιμης αστικής μετακίνησης και στην προσπάθειά της να μετατρέψει το περιβάλλον κάθε πόλης σε ένα ‘χαλαρωτικό παιχνιδότοπο’, όπου η οδήγηση γίνεται μία εμπειρία ακόμα πιο εύκολη, βιώσιμη και προσβάσιμη από όλους. Αυτός ο στόχος παίρνει σάρκα και οστά με το νέο Fiat Topolino, ένα ‘παιχνιδιάρικο’ και ‘cool’ καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αφορά όλη την οικογένεια, ακόμα και τα νεότερα μέλη της, καθώς δικαίωμα οδήγησής του έχουν όλοι από 16 χρονών και πάνω. Ένα ηλεκτρικό όχημα κατάλληλο για κάθε στιγμή και μέρος, που προσφέρει πληθώρα τρόπων χρήσης.

Το Topolino είναι η ιδανική λύση μετακίνησης για την πόλη ή για μικρές αποστάσεις, και μπορεί να κινείται παντού χάρη της ηλεκτρικής φύσης του. Ως φόρος τιμής στην ιστορία της μάρκας και στην ικανότητά της να καινοτομεί παρουσιάζοντας ‘cool’ και όμορφες προτάσεις, ενσωματώνει τέλεια το στυλ μίας καινούργιας Dolce Vita, καθώς και την αυθεντική ιταλική κομψότητα.

Με πραγματικά μοναδικά αξεσουάρ – όπως το μικρό ντους, που το καθιστά απαραίτητο για την τέλεια βόλτα στην παραλία -, και το φρέσκο σχεδιασμό του, το νέο Fiat Topolino προσελκύει επίσης ένα νέο target group.
Επιπλέον, αντικατοπτρίζει τέλεια τη δέσμευση της FIAT για βιωσιμότητα: χάρη στην ηλεκτροκίνησή του, επιτυγχάνει μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα και μειωμένο ηχητικό αποτύπωμα, σεβόμενο την ανάγκη βιωσιμότητας των αστικών κέντρων. Το εξαιρετικά μικρό του μέγεθος, δεν επιβαρύνει την κυκλοφορία, αντιθέτως, καθιστά το Topolino το ιδανικό μέσο αστικής μετακίνησης.

Topolino, the… FIAT way

Αποστολή της FIAT είναι να συνεχίσει να προσφέρει επαναστατικά μέσα αστικής μετακίνησης, αλλά αυτή τη φορά κάνοντας την ανατροπή, μέσω μίας πιο φρέσκιας και διαφορετικής προσέγγισης: με το Topolino, η μάρκα συμβάλλει καθοριστικά στην βιώσιμη αστική μετακίνηση, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα προς τον ευχάριστο και καθολικό εξηλεκτρισμό.

Το Fiat Topolino θα κάνει τους νέους να ερωτευθούν και πάλι το ‘αυτοκίνητο’, συναρπάζοντας εκείνους που αποκαλούμε ‘Generation Z’, ένα νεανικό κοινό που δείχνει μεγάλη ευαισθησία και δίνει μεγάλη προσοχή σε ζητήματα βιωσιμότητας, επιθυμεί μία πιο φιλική, προσωπική και οικολογική λύση μετακίνησης.

Το Topolino αντιπροσωπεύει επίσης και το τετράτροχο όνειρο των οπαδών της Riviera, όντας το ιδανικό όχημα για να βιώσουν την εμπειρία του καλοκαιριού. Ένα μέσον με διπλή ιδιότητα: ιδανικό για τις βόλτες σε παραθαλάσσιες διαδρομές, αλλά και για την χαοτική κυκλοφορία στο κέντρο μίας μεγαλούπολης.

Ιταλική ομορφιά και ανεξαρτησία, μέσα από την απλότητα

Το Fiat Topolino που είναι το μικρό αδελφάκι του 500, έχει πάρει το όνομά του από το αυθεντικό 500(cinquecento) και αποκαλείται χαϊδευτικά «Topolino»(ποντικάκι), λόγω του μικρού του μεγέθους, έρχεται να διευρύνει την γκάμα, και να εδραιώσει την ηγετική της θέση στην βιώσιμη αστική κινητικότητα. Το στυλ του, όπως και του ιστορικού του προγόνου, διακρίνεται για την εντυπωσιακή του απλότητα, ένα σχέδιο που εστιάζει στο «less is more», και που παντρεύει αρμονικά την απλότητα και την ομορφιά.

Η ανεξαρτησία είναι η λέξη κλειδί: μοιραστείτε το με τους αγαπημένους σας, κινηθείτε παντού και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, και ύστερα, παρκάρετε όπου θέλετε. Σε σύγκριση με ένα σκούτερ, το μοντέλο αυτό παρέχει μία πληθώρα δυνατοτήτων. Μπορεί να οδηγηθεί ανεξάρτητα από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, είναι πιο ασφαλές στην κατασκευή του, και σας επιτρέπει να μοιράζεστε τις διαδρομές σας με φίλους ή την οικογένεια.

Η γκάμα αποτελείται από δύο διαφορετικούς τύπους/εκδόσεις αμαξώματος, την κλειστή και την ανοιχτή, όπου και οι δύο έχουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους: ένα χρώμα (το Verde Vita), ένα σχέδιο τροχών, και μία αισθητική προσέγγιση του εσωτερικού. Χάρη στο εξαιρετικά μικρό του μέγεθος σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο (2,53 μέτρα μήκος), είναι εύκολο στο χειρισμό, και με την ασφαλή τελική ταχύτητα των 45 km/h, το Topolino ξυπνά και πάλι την επιθυμία να κινηθεί κανείς χωρίς καθόλου άγχος.

Και τα δύο μοντέλα εξασφαλίζουν την απαραίτητη ευελιξία, καθώς η μπαταρία των 5,4 kWh προσφέρει εξαιρετικές ηλεκτρικές επιδόσεις, όπως ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση που δεν ξεπερνά τις τέσσερεις ώρες, αλλά και η αυτονομία που φτάνει τα 75km. Πολύ περισσότερο δηλαδή από όσο απαιτείται για τη βόλτα σας στην παραλία, ή τις καθημερινές διαδρομές σας στο κέντρο της πόλης.

Μικρές διαστάσεις εξωτερικά, με εντυπωσιακή όμως εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, χάρη στα δύο μη ευθυγραμμισμένα καθίσματα, τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια που διευρύνει σημαντικά την αίσθηση της ευρυχωρίας στο εσωτερικό του, αλλά κυρίως χάρη στους στρατηγικά τοποθετημένους αποθηκευτικούς χώρους, όπως αυτός μεταξύ οδηγού και συνοδηγού όπου μπορεί να τοποθετηθεί μία βαλίτσα, με τη χωρητικότητα συνολικά των αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του, να φτάνει τα 63 λίτρα.

Εξατομίκευση Dolce Vita

Το Fiat Topolino προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων εκλεπτυσμένης εξατομίκευσης, που δίνουν ακόμα περισσότερη έμφαση στην ιδιαίτερα καλοκαιρινή, ‘Riviera’ προσωπικότητά του: είναι γεγονός ότι το αυτοκίνητο μπορεί να εφοδιαστεί αποκλειστικά ακόμα και με ένα ‘super cool’ μικρό ντους, για τις μέρες εκείνες που θα αισθανθεί κανείς την ανάγκη για μία μικρή απόδραση στην παραλία.

Η κλειστή έκδοση μπορεί να εξατομικευθεί με αυτοκόλλητα σε εφέ ξύλου στις πόρτες, ενώ στην ανοιχτή έκδοση στην οροφή μπορούν να προστεθούν αυτοκόλλητα – με λωρίδες σαν καλοκαιρινή σκηνή –δίνοντας στο αυτοκίνητο μια επιπλέον πινελιά Dolce Vita. Και οι δύο εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με το Dolcevita Box, το οποίο είναι μια κομψή και λειτουργική υφασμάτινη θήκη μέσα στην οποία μπορούν να αποθηκευτούν προσωπικά αντικείμενα, καθώς και καλύμματα καθρεφτών με vintage εφέ χρωμίου. Αυτό που τα διαφοροποιεί είναι η προσθήκη των μαρσπιέ με την επιγραφή Dolcevita και το σχοινί στη θέση των θυρών στην ανοιχτή έκδοση, και της αντηλιακής κουρτίνας για την οροφή στην κλειστή έκδοση.

Επιπλέον, στην ιστοσελίδα των Αξεσουάρ της Fiat ή στους αντιπροσώπους της, διατίθεται μία πλήρης γκάμα αξεσουάρ που θα ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη των πελατών. Εδώ, διατίθενται πέντε διαφορετικά αξεσουάρ, που ταιριάζουν απόλυτα με το στυλ Topolino: μια ευρύχωρη rack bag, ένας ανεμιστήρας USB, ένα ηχείο Bluetooth, ένα θερμός για ζεστά και κρύα ροφήματα, και δύο καλύμματα καθισμάτων που μετατρέπονται, όταν χρειάζεται, σε άνετες και απαλές πετσέτες θαλάσσης. Όλα αυτά, φυσικά σε χρώμα Verde Vita.

Το νέο Topolino είναι απόλυτα συνυφασμένο με την αποστολή της FIAT να είναι πρωτοπόρος στη βιώσιμη και προσβάσιμη σε όλους, αστική μετακίνηση.

Πηγή:www.newsit.gr


Σάββατο 8 Ιουλίου 2023

Τέμπη: Νέα δεδομένα για την έκρηξη μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων

 


Οι έρευνες για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη συνεχίζονται και οι ειδικοί εστιάζουν στην ισχυρή έκρηξη που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας…

Η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη στα τέλη του περασμένου Φεβρουρίου καταγράφηκε σε βίντεο ντοκουμέντο, στο οποίο αποτυπώνεται και η μεγάλη έκρηξη που οδήγησε στον θάνατο δεκάδες επιβάτες. Από την πρώτη στιγμή γίνεται προσπάθεια να δοθεί ερμηνεία και να βρεθεί εξήγηση για αυτή την ανάφλεξη. Ειδικοί επιστήμονες προχωρούν τις έρευνες και καταλήγουν σε συμπεράσματα.

Ποιά είναι η άγνωστη ουσία που προκάλεσε την τεράστια ανάφλεξη και τη φονική φωτιά στην τραγωδία των Τεμπών; Σε αυτό το ερώτημα καλούνται να απαντήσουν ειδικοί επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που εργάζονται ήδη για το συγκεκριμένο ζήτημα, δεδομένου ότι οι μέχρι τώρα οι αρχικές εκτιμήσεις δεν φαίνεται να δίνουν επιστημονικά αληθοφανείς εξηγήσεις σε αυτό που κατέγραψαν οι κάμερες.

Η θεωρία περί “εύφλεκτων ελαίων μετασχηματιστών” και “ηλεκτρικού τόξου από τα καλώδια υψηλής τάσης” που ξεκίνησε να διακινείται ήδη από την επόμενη μέρα μετά το δυστύχημα από ανώνυμες πηγές του σιδηροδρόμου (αρχικά αποδόθηκε σε “έμπειρους μηχανικούς του ΟΣΕ” και έπειτα συνέχισε να αναπαράγεται ως “δημοσιογραφική πληροφορία”), φαίνεται ότι αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα ως προς την επιστημονική της τεκμηρίωση.


Όπως εξηγούν στο newsit.gr ερευνητές με μεγάλη εμπειρία σε διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων, αλλά και ατυχημάτων στη χημική βιομηχανία, υπάρχουν κάποια σημαντικά στοιχεία που δεν ταιριάζουν με τη θεωρία του “ελαίου μετασχηματιστών”:

  • 1. Το συγκεκριμένο υγρό είναι έλαιο σιλικόνης κατηγορίας Κ3 δηλαδή της υψηλότερης δυνατής αντοχής σε ανάφλεξη, άρα είναι εξαιρετικά δύσφλεκτο και δεν κατατάσσεται στις επικίνδυνες ουσίες κάτω από οποιαδήποτε ταξινόμηση. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι δεν έχει κανέναν περιορισμό σε θέματα μεταφοράς, ούτε στις οδικές μεταφορές (ADR), ούτε στις ναυτικές (IMDG), αλλά ούτε ακόμα και στις αυστηρότατες προδιαγραφές ασφαλείας της ΙΑΤΑ για τις αεροπορικές μεταφορές. Με απλά λόγια, το υλικό αυτό επιτρέπεται να φορτωθεί σε οποιοδήποτε φορτηγό, τρένο, πλοίο, ακόμα και στο cargo ενός αεροσκάφους και να μεταφερθεί χωρίς την παραμικρή επιφύλαξη ως προς την επικινδυνότητά του.

  • 2. Το ηλεκτρικό τόξο που προκαλείται από το αρχικό βραχυκύκλωμα λόγω της σύγκρουσης των δύο ηλεκτρομηχανών έχει καταγραφεί στα βίντεο ως δύο διαδοχικές λάμψεις μπλε χρώματος οι οποίες σβήνουν και επικρατεί απόλυτο σκοτάδι για περίπου μισό δευτερόλεπτο μέχρι να εμφανιστεί η αρχή της πορτοκαλί ανάφλεξης που οδηγεί έπειτα στο τεράστιο “μανιτάρι” φωτιάς. Εάν το ηλεκτρικό τόξο σχετιζόταν με την ανάφλεξη που ακολούθησε, θα έπρεπε να μην υπάρχει χρονικό κενό ανάμεσα στα δύο συμβάντα.

  • 3. Το γεγονός ότι το έλαιο σιλικόνης βρέθηκε μετά τη σύγκρουση διασκορπισμένο παντού στον χώρο, στο έδαφος, στα συντρίμμια και στα ρούχα πολλών από τους διασωθέντες, αποδεικνύει το γεγονός ότι δεν καταναλώθηκε στην τεράστια ανάφλεξη αλλά παρέμεινε στον χώρο στην άκαυστη αρχική του μορφή.

  • 4. Το γεγονός ότι ο μετασχηματιστής της ηλεκτρομηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας διακρίνεται στις δημοσιευμένες φωτογραφίες των ειδησεογραφικών πρακτορείων να εντοπίζεται και να ανασύρεται σε σημείο που σχεδόν ακουμπάει στο βαγόνι Β3 (το οποίο δεν κάηκε), αποδεικνύει περαιτέρω το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος μετασχηματιστής δεν ήταν η πηγή της ανάφλεξης και της πυρκαγιάς.

  • 5. Πρακτικές εργαστηριακές δοκιμές με ίδιου τύπου έλαιο σιλικόνης δεν επιβεβαίωσαν  εύφλεκτη συμπεριφορά σε συνθήκες αντίστοιχες με της σύγκρουσης.

  • 6. Προσομοιώσεις σε υπολογιστή μέσω πιστοποιημένων μαθηματικών μοντέλων πρόβλεψης κινδύνου δεν επιβεβαιώνουν παρόμοια αποτελέσματα με την συγκεκριμένη καύσιμη ύλη ως αρχικό δεδομένο.

Επιπλέον, εκτός από την τεράστια αρχική ανάφλεξη και την άγνωστη χημική ουσία που την προκάλεσε, υπάρχει και το σημαντικό ζήτημα της περαιτέρω διάδοσης της πυρκαγιάς στα επιβατικά βαγόνια. Ερευνάται εάν τα βαγόνια διέθεταν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και πληρούσαν τους κανονισμούς πυρασφάλειας όπως προδιαγράφονται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που θα πρέπει να εφαρμόζονται και στη χώρα μας, με ευθύνη της ΡΑΣ.

Πάντως, το ζήτημα της φωτιάς δεν εξετάζεται μόνο σε θεωρητική βάση αλλά έχει και πολύ μεγάλη σημασία και στο νομικό σκέλος και στον τομέα της απόδοσης ευθυνών. Δυστυχώς, σύμφωνα με πληροφορίες του newsit, οι αναλυτικές ιατροδικαστικές εκθέσεις που παραδόθηκαν πρόσφατα, τεκμηριώνουν και ιατροδικαστικά το γεγονός ότι κάποια από τα 57 θύματα έχασαν τη ζωή τους όχι λόγω της αρχικής σύγκρουσης αλλά σε δεύτερο χρόνο, συνεπεία της πυρκαγιάς.

Εντός του επόμενου δεκαημέρου αναμένεται και το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης που έχει συσταθεί από πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους που διορίστηκαν από οικογένειες θυμάτων, από το οποίο εκτιμάται ότι θα προκύψουν νέα στοιχεία και ίσως κάποιες νέες κατευθύνσεις της ανάκρισης.

Πηγή:www.newsit.gr