ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

Ο ΣΚΑΪ αγόρασε τον «Pepper 96,6» και τον «Μέντα 88» – Η στρατηγική του ομίλου στα ερτζιανά

 


Δύο πολύ γνωστοί και αγαπημένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί ανήκουν πλέον στον Όμιλο του ΣΚΑΪ που ανακοίνωσε την εξαγορά των ραδιοφωνικών σταθμών Μέντα 88 και Pepper 96.6 από την Διαπασών Α.Ε, μία κίνηση που τον εδραιώνει ακόμα περισσότερο στο χώρο των ερτζιανών.

Άλλωστε ο Όμιλος ΣΚΑΪ έχει μακρά ιστορία στη δημιουργία και την ανάπτυξη επιτυχημένων brands, αφού εκτός από τον ΣΚΑΪ 100,3 που αποτελεί την κορωνίδα του Ομίλου έχοντας την πρωτοκαθεδρία στην ακροαματικότητα  για περισσότερα από είκοσι χρόνια, οι επίσης επιτυχημένοι σταθμοί Μελωδία 99,2, RED 96,3, Top FM (μετέπειτα Λάμψη 92,3) και Freedom 88,9 αποτελούν δημιουργήματα του Ομίλου ΣΚΑΪ.

Τώρα λοιπόν ο Μέντα 88 και ο Pepper 96,6 – δύο ραδιοφωνικοί σταθμοί που αποτελούν σταθερή επιλογή χιλιάδων πιστών ακροατών- ανήκουν πλέον στον Όμιλο ΣΚΑΪ που ανακοινώνει πως «Με όραμα, και στρατηγική προσήλωση στο μέλλον, ο Μέντα 88 και ο Pepper 96,6 θα συνεχίσουν κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου μας να είναι σημεία αναφοράς, με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική. 

Ο μεν Μέντα 88 στο έντεχνο, mainstream και λαϊκό ελληνικό τραγούδι, ο δε Pepper 96,6 στις πιο σύγχρονες, εναλλακτικές μουσικές διαδρομές, χτίζοντας το πιο επιδραστικό urban ραδιόφωνο. 


Στον Όμιλο ΣΚΑΪ ανήκουν ήδη ο ΣΚΑΪ 100,3, σταθερά πρώτος στην κατάταξη όλων των ραδιοφωνικών σταθμών, καθώς και ο πιο επιτυχημένος αθλητικός ραδιοφωνικός σταθμός bwinΣπορFM 94,6, ενώ πρόσφατα αποκτήθηκε  και η συχνότητα 104 FM.

Με την απόκτηση των Μέντα 88 και Pepper 96.6 ο Όμιλος ΣΚΑΪ φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει σε όλα τα ραδιοφωνικά κοινά και να ισχυροποιήσει περαιτέρω την θέση του στον τομέα του ραδιοφώνου».

Ο Χρήστος Παπαδάς, στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στο ραδιόφωνο είναι το πρόσωπο που αναλαμβάνει τη θέση του Συμβούλου Ανάπτυξης των ραδιοφώνων του ΣΚΑΪ.

Η κίνηση αυτή του Ομίλου ΣΚΑΪ θεωρείται στρατηγικής σημασίας και εμπορικά, καθώς με τα πέντε ραδιόφωνα που διαθέτει πλέον, καλύπτει όλες τις προτιμήσεις του κοινού, με στόχο να επεκταθεί σε όλο το φάσμα των ραδιοφωνικών κατηγοριών και να μετατραπεί σε κυρίαρχο παίκτη στο χώρο.

Πηγή:www.newsit.gr/melas-blogposts

Το ERTFLIX υπερδιπλασιάζει την τηλεθέαση της ΕΡΤ- Τα σχέδια αλλά και τα ερωτήματα

 


Διανύει ακόμα «βρεφική ηλικία», αφού δεν έχει ολοκληρώσει καλά καλά τρία χρόνια «ζωής». Πάρα όμως, το μικρό νούμερο της «ηλικίας» του το ERTFLIX σημειώνει μεγάλο αριθμό θεατών που όσο πάει και αυξάνεται, επιθυμώντας μάλιστα να…βγάλει δόντια προς τα ανταγωνιστικά μέσα σχεδιάζοντας όπως φαίνεται να εντάξει στο περιβάλλον του παραγωγές σε πρώτη προβολή.

Αναμφισβήτητα το ERTFLIX αποδεικνύεται ως επιτυχημένη στρατηγική επιλογή της ΕΡΤ, καταφέρνοντας να συγκεντρώνει στο περιβάλλον της μεγάλο και…ζηλευτό -για τα σημερινά ανταγωνιστικά δεδομένα- αριθμό θεατών, έστω και αν υπάρχουν κάποια ερωτηματικά και για το κόστος… γέννησης και «ζωής» του.

Χαρακτηριστικό είναι ότι καταγράφει εκατομμύρια προβολές την εβδομάδα, με 295.000 κάθε μέρα, ενώ μόνο τον Οκτώβριο η πλατφόρμα δέχθηκε 9.7 εκατομμύρια επισκέψεις!

Τα στοιχεία αυτά για την επισκεψιμότητα της ψηφιακής πλατφόρμας έδωσε ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας σε συνάντηση με δημοσιογράφους και είναι όντως αξιοσημείωτα, καθώς στην ουσία υπερδιπλασιάζουν την τηλεθέαση των τριών καναλιών της ΕΡΤ.


Τα τρία κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1, 2, 3) έχουν συνολικά -βάσει της Νielsen- μια μέση τηλεθέαση που στο λεγόμενο μερίδιο αντιστοιχεί στο 9% με 10% της συνολικής τηλεθέασης, το οποίο αναλογεί μεσοσταθμικά σε περίπου 200.000 τηλεθεατές κάθε ημέρα.

Σε αυτούς λοιπόν, έρχονται να προστεθούν άλλες 295.000 ημερήσιες επισκέψεις στο ΕRTFLIX, όπως ανακοινώθηκε, ενώ στο σχετικό δελτίο τύπου αναφέρεται πως «Είναι δε εντυπωσιακό ότι το 66% των χρηστών του ΕRTFLIX δεν μπαίνουν στην πλατφόρμα της ΕΡΤ από τις τηλεοράσεις τους, αλλά από υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και tablet, στοιχείο που μέχρι σήμερα δεν είχε αποτυπωθεί σε καμία έρευνα τηλεθέασης, καθώς αυτές που γίνονται στη χώρα μας αφορούν μόνο στις τηλεοπτικές συσκευές. Τον Οκτώβριο ένας τεράστιος αριθμός τηλεθεατών 8.865.000 on demand, επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι όταν μεταδίδονται από την τηλεόραση. Αναλόγως εντυπωσιακός -περίπου 900.000 live streaming– είναι και ο αριθμός όσων τηλεθεατών παρακολούθησαν μέσω του ΕRTFLIX σε ζωντανή μετάδοση τα κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1, 2, 3 Ertnews, Ertworld), είτε και τα ιντερνετικά κανάλια της (ERTSPORTS1, 2, 3). Είναι αποκαλυπτικό το στοιχείο ότι 66% των τηλεθεατών βλέπουν ERTFLIX από άλλες συσκευές και όχι από την TV τους και αυτό δεν προσμετράται σε καμία έρευνα τηλεθέασης.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς λογισμικού συστήματος YOUBORA που χρησιμοποιούν και πολλές διεθνείς πλατφόρμες, το 28% των τηλεθεατών μπαίνει στο ERTFLIX από κινητό τηλέφωνο, το 25% από υπολογιστές και το 13% από τάμπλετ. Σε αριθμούς από τις 2 εκ. επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX μόνον οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση.



Οι “υπόλοιπες” 1,3 εκ. γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα. Είναι δε πραγματικά εντυπωσιακό για τον νέο τρόπο θέασης τηλεοπτικών προγραμμάτων ότι όσοι βλέπουν on demand μια σειρά της ΕΡΤ μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο (28%) είναι σχεδόν όσοι τη βλέπουν on demand και μέσω smart TV (34%).

Το Σαββατοκύριακο η αύξηση των επισκέψεων στο ERTFLIX αυξάνεται κατά 38,5% ενώ στον ίδιο πίνακα εμφανίζεται φέτος και μια απροσδόκητα αύξηση τις Τρίτες. Η εξήγηση είναι απλή. Η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το “Kάνε ότι κοιμάσαι” προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτοί που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.

Ως γνωστόν, από την αρχή της τηλεοπτικής σεζόν η Nielsen έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στα κανάλια της μέτρησης ετεροχρονισμένης θέασης των προγραμμάτων τους για τις 7 πρώτες μέρες από την ημέρα προβολής τους. Η παραδοχή αυτή έγινε, καθώς η Cosmote και η Νova προσφέρουν τη δυνατότητα στους συνδρομητές τους να παρακολουθήσουν τα προγράμματα όλων των καναλιών μόνον για 7 μέρες μετά την προβολή τους.

Το ERTFLIX, ωστόσο, δεν ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία, καθώς τα προγράμματα της ΕΡΤ μένουν για όλη τη σεζόν στην πλατφόρμα και όχι βέβαια μόνον για 7 μέρες. Είναι ήδη εντυπωσιακό ότι σ’ αυτό το ανακοινώσιμο top 10 της Nielsen για 9 εβδομάδες από τις 13/9-7/11, οι έξι σειρές στις δέκα είναι παραγωγές της ΕΡΤ.

Ωστόσο, ακόμη και αυτή η μεγάλη αύξηση που καταγράφεται της τάξης του 20% ή 30% αφορά μόνον στις τηλεοράσεις και όχι στους υπολογιστές, στα κινητά τηλέφωνα και στα τάμπλετ. Αν κάποιος δεν παρακολουθεί ετεροχρονισμένα από την τηλεόραση, δεν προσμετράται σ’ αυτό στο ποσοστό του 32%.»

Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο Πρόεδρος της ΕΡΤ έδωσε και στοιχεία αντίστοιχα για τις πρώτες θέσεις δημοτικότητας στο ERTFLIX στο ίδιο διάστημα των 9 εβδομάδων (από 12/9 έως 13/11) που προήλθαν μέσα από το YOUBORA, τονίζοντας «τη μεγάλη επιτυχία των φετινών σειρών μυθοπλασίας της ΕΡΤ με αριθμούς ρεκόρ», αφού όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «Τα 9 διπλά επεισόδια του “Κάνε ότι κοιμάσαι” που προβλήθηκαν σ’ αυτό το διάστημα δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις και ακολουθεί το “Χαιρέτα μου τον Πλάτανο” με 1,4 εκ., τα “Καλύτερά μας χρόνια” με 1,1 εκ., “Τα Νούμερα” με 840.000 προβολές, η “Φλόγα και άνεμος”, η “του Αυγούστου” με περισσότερες από 500.000 προβολές.»


Μάλιστα ο Πρόεδρος της ΕΡΤ συνέχισε υποστηρίζοντας και ότι «η σημερινή παρουσίαση εκτός από αποκαλυπτική για την επιτυχία του ΕΡΤFLIX πρέπει να μας προβληματίσει όλους σε σχέση με τον τρόπο που αποτυπώνονται σήμερα οι περιβόητες μετρήσεις τηλεθέασης. Διότι είναι πλέον προφανές ότι αυτές οι μετρήσεις έχουν από τις συνθήκες πια ξεπεραστεί, καθώς αποτυπώνουν τις συνήθειες ενός μέρους μόνον των τηλεθεατών, όταν εκατοντάδες χιλιάδες προτιμούν πλέον να βλέπουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι κατ’ ανάγκην από την τηλεόραση».

Πάντως στο τέλος της συνάντησης ο Κωνσταντίνος Ζούλας είπε με νόημα ότι «Δεν αργεί ο καιρός που όλοι θα μιλάμε για παραγωγές του ERTFLIX», χωρίς να αποκαλύπτει περισσότερα για τα σχέδια της δημόσιας τηλεόρασης, αλλά ωστόσο έδωσε την είδηση ότι «η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το “Βραχιόλι της Φωτιάς”, θα ανέβει πρώτα στο ΕRTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1».aa-6a-6=Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι σαφώς το ERTFLIX έχει κάνει αισθητή την παρουσία του, έχοντας δώσει την ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθεί (κυρίως) τις σειρές του όποτε επιθυμούν , γεγονός που τις…παροπλίζει ενδεχομένως στη «μάχη» της τηλεθέασης…αλλά ίσως (ιδιαίτερα με τη δημοσιοποίηση των συγκεκριμένων στοιχείων) να τις…γλιτώνει και από τη σύγκριση! Σίγουρα πάντως το ERTFLIX δίνει τη δυνατότητα στο τηλεοπτικό κοινό να απολαμβάνει δωρεάν το πρόγραμμά του που μπορεί να…θέλει κι άλλη δουλίτσα… αλλά αναμφισβήτητα έχει κάνει αρκετό δρόμο σε σχέση μάλιστα με τα προηγούμενα χρόνια λειτουργίας της δημόσιας τηλεόρασης.

Πηγή:www.newsit.gr/melas-blogposts

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022

Supercars… όπως Alfa Romeo

 


Σε μια διαχρονική πορεία που ξεπερνά πλέον τα 112 χρόνια, η Alfa Romeo καθόρισε έναν μοναδικό σπορ χαρακτήρα που εκφράζει μέσα από τους αγώνες, αλλά και τα αυτοκίνητα παραγωγής. Μερικά από αυτά -συνήθως- περιορισμένης παραγωγής πέρασαν στην ελίτ των δημιουργιών της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκτώντας δικαίως τον χαρακτηρισμό “supercar”.

Απόλυτες επιδόσεις, ξεχωριστή σχεδίαση συχνά με εκκεντρικές επιλογές και περιορισμένη παραγωγή που επιβάλει και το εξαιρετικά υψηλό κόστος αγοράς. Τα supercars αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία αυτοκινήτων και αποτελούν μια ελίτ που ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν προσεγγίσει.

Η Alfa Romeoαποτελεί έναν από αυτούς, έχοντας το προνόμιο να είναι μία από τις μάρκες που παρά το ότι βασίζει την ύπαρξη της στη μαζική παραγωγή, ο χαρακτήρας της, η τεχνολογική καινοτομία της και βεβαίως οι επιτυχίες της στους αγώνες, της επέτρεψαν στην πορεία της να δημιουργήσει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα supercars.

Από την 8C που ανέτρεψε τα δεδομένα στους αγώνες τη δεκαετία του 1930, την εκθαμβωτική 33 Stradale, στη συνέχεια τις εκκεντρικές Montreal και SZ/RZ και μέχρι τη νοσταλγική 8C Competizione αυτά είναι τα supercars της Alfa Romeo, τον οποίων τη λάμψη διατηρεί αναλλοίωτη το τμήμα Heritage της Stellantis. 

8C – Οι αγώνες επιβάλουν την παρουσία τους στους δρόμους (1931)

Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, η Alfa Romeo ήδη απολάμβανε εξαιρετική επιτυχία στους αγώνες, αλλά και στις πωλήσεις χάρη στη σειρά 6C. Με βάση αυτή, η διοίκηση της μάρκας ζήτησε από τον ιδιοφυή μηχανικό Vittorio Jano να εξελίξει ένα ακόμα πιο δυνατό -και αυτή τη φορά 8κυλινδρο σε σειρά- σύνολο που θα εφοδίαζε μια σειρά πολυτελών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Η δημιουργία του νέου συνόλου δεν άργησε, αφού ένα χρόνο αργότερα ο Jano έχοντας ουσιαστικά προσθέσει δύο ακόμα κυλίνδρους στον κινητήρα της 6C, ανέβαζε τον κυβισμό στα 2.336 κ.εκ. δημιουργώντας ένα νέο θρύλο.

Η 8C 2300 ήταν γεγονός και παρά το ότι η χωρητικότητα του κινητήρα ήταν μόλις 30% μεγαλύτερη σε σχέση με εκείνον την 6C 1750, η απόδοση ήταν σχεδόν διπλάσια με 155 ίππους, αντί 85. Η επιτυχία της 8C στους αγώνες ήρθε άμεσα, με τη νίκη του Tazio Nuvolari στο Targa Florio του 1931. Δεκάδες νίκες θα ακολουθούσαν στο MilleMiglia, τη Monza, αλλά και το θρυλικό Le Mans, όπου η ειδική για την περίσταση έκδοση 8C 2300 Le Mansζύγιζε μόλις 1.000 κιλά και είχε τελική ταχύτητα άνω των 200χλμ./ώρα. Στον αγώνα του 1931 η Alfa Romeoκατέκτησε τη νίκη.

Την επόμενη χρονιά τις δύο πρώτες θέσεις, ενώ το 1933 ο θρίαμβος απέκτησε επικές διαστάσεις, με τις 8C 2300 Le Mans να καταλαμβάνουν και τις τρεις θέσεις του βάθρου, με το μοντέλο το 1934 να κατακτά ακόμα μια τελευταία νίκη. Ανάμεσα στις μόλις 188 8C 2300 που κατασκευάστηκαν, οι 9 ήταν της έκδοσης Le Mans, με μία να διασώζεται έως σήμερα από το τμήμα Heritage της Stellantis. Αρχικά η Alfa Romeo προόριζε τη σειρά 8C αποκλειστικά για τους αγώνες, σύντομα όμως ξεκίνησε να πουλά το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη σε ιδιώτες που στη συνέχεια τα έντυναν με τη βοήθεια κατασκευαστών όπως οι Zagato, Carrozzeria Touring, Carrozzeria Castagna και Carrozzeria Pinin Farina. Ανάμεσα στους τυχερούς ιδιοκτήτες αυτού του supercar που γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες ήταν και η Βαρονέσα Maud Thyssen της οικογένειας Thyssen, o ιδρυτής της Piaggio, Andrea Piaggio και ο θρύλος των αγώνων, Tazio Nuvolari.

33 Stradale – Ορίζοντας την ομορφιά (1967)

Η ιστορία της 33 Stradale ξεκινά επίσης μέσα από τους αγώνες. Η οικογένεια «33» γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 με στόχο να κυριαρχήσει στους αγώνες. Με το πέρασμα του χρόνου απέκτησε πολλά μέλη, τα περισσότερα καθαρόαιμα αγωνιστικά, ενώ μια σειρά πρωτοτύπων τόνισαν την προσαρμοστικότητα του μοντέλου, αλλά και τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών. Η 33 Stradale αναμφίβολα ήταν το πλέον κομψό και αριστοκρατικό δείγμα της οικογένειας, με την αποκάλυψή της τον Αύγουστο του 1967 να γοητεύει όσο τίποτα άλλο που είχε παρουσιαστεί στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τότε.

Η αριστοτεχνική σχεδίασή της είναι δημιούργημα του Franco Scaglione από τη Φλωρεντία, ο οποίος χρησιμοποίησε όλες τις τεχνικές του γνώσεις και την αισθητική του τόλμη. Το αποτέλεσμα είναι ένα πραγματικό αριστούργημα στιλ, αεροδυναμικής απόδοσης και λειτουργικότητας. Επίσης η 33 Stradale είναι και τεχνολογικά καινοτόμα, αφού για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο δρόμου οι πόρτες άνοιγαν προς τα πάνω, επιτρέποντας την ευκολότερη πρόσβαση σε ένα όχημα που το ύψος του δεν ξεπερνά το ένα μέτρο. Το αμάξωμα αγκαλιάζει σχεδόν ασφυκτικά το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και τον δίλιτρο V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα από αλουμίνιο και μαγνήσιο, με την αεροδυναμική σιλουέτα σε συνδυασμό με τους 230 ίππους του κινητήρα και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (περίπου 700 κιλά) να εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα 260χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα.

Μόλις 18 μοναδικές 33 Stradale γεννήθηκαν, κάθε μία λίγο διαφορετική  αφού η κατασκευή τους ήταν χειροποίητη. Με έμφαση στις αναλογίες και τους όγκους, λιτές γραμμές και επιβλητική παρουσία που καθορίζει η κομψότητα και η ισορροπία και όχι ο εύκολος εντυπωσιασμός, η 33 Stradale είναι ένα πραγματικό supercar που αποτελεί διαχρονικό σύμβολο και τυπικό παράδειγμα της φιλοσοφίας της Alfa Romeo.

Montreal – Φουτουρισμός και επιδόσεις (1970)

Η Montreal αποτελεί ένα μοναδικό δείγμα στην ιστορία των supercars της Alfa Romeo, από την άποψη ότι δεν γεννήθηκε μέσα από την αναζήτηση των απόλυτων επιδόσεων, αλλά μέσα από ένα άλλο πεδίο που διαπρέπει η μάρκα: το στιλ. Το 1967, στη Διεθνή Έκθεση του Μόντρεαλ, οι διοργανωτές επέλεξαν την Alfa Romeo ανάμεσα σε όλους τους κατασκευαστές για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα εξέφραζε «την υψηλότερη προσδοκία του σύγχρονου ανθρώπου όσον αφορά στην αυτοκίνηση». Στο στούντιο του Bertone, ακόμα μια ιδιοφυία του Design, ο 29χρονος τότε Marcello Gandini σχεδίασε ένα χαμηλό, κομψό και με αεροδυναμικές γραμμές coupé.

Η πρωτοτυπία του σχεδίου σε μεγάλο βαθμό οφειλόταν στη χαμηλή εμπρός μάσκα και το καπό που κάλυπτε εν μέρει τα φωτιστικά σώματα κάτω από μια σειρά «βλεφαρίδες», οι οποίες εκτός των άλλων βελτίωναν την αεροδυναμική απόδοση. Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι σχήματος “L” πόρτες και οι έξι εισαγωγές αέρα στις πίσω κολόνες αποτελούσαν μερικά από τα σχεδιαστικά στοιχεία που εξελίχθηκαν σε πραγματικό θρύλο για το χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων. Στο αυτοκίνητο παραγωγής για την τοποθέτηση του V8 κινητήρα από την 33 Stradale, ο Marcello Gandini αναγκάστηκε να ψηλώσει το καπό, χωρίς όμως να «βλάψει» την αισθητική αρτιότητα της αρχικής του δημιουργίας.  Την περίοδο 1970 – 1977 συνολικά κατασκευάστηκαν 3.925 Montreal, με το πλέον πολυπληθές supercar της Alfa Romeo να συνεχίζει μέχρι σήμερα να γοητεύει με την φουτουριστική του προσέγγιση πάνω στο θέμα της απόδοσης.

S.Z./R.Z. – Πρόκληση στα καθιερωμένα (1989)

H S.Z. σχεδιάστηκε για να τραβήξει την προσοχή και αυτό δεν το έκρυβε. Χαμηλή, με σφηνοειδή μορφή και εξαιρετικά ψηλά την γραμμή στο προφίλ που χωρίζει τις γυάλινες επιφάνειες από τις μεταλλικές (beltline), η S.Z. ήταν το αποτέλεσμα ενός φιλόδοξου προγράμματος με τίτλο ES30 (“Experimental Sportcar 3.0 litre”). Η παραγωγή του μοντέλου -το πρώτο που κατασκευάστηκε με τη χρήση συστημάτων CAD/CAM (computer aideddesign/manufacturing) ανατέθηκε στην καροσερία Zagato, απ’ όπου προήλθε και το τελικό όνομα S.Z. (SprintZagato). Το αμάξωμα από συνθετικά υλικά έντυνε τον θρυλικό V6 “Busso” που εφοδίαζε και την 75 3.0iQuadrifoglio Verde του 1987.

Για την περίσταση η απόδοση έφτανε του 207 ίππους, οι οποίοι έφταναν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5ταχυτου κιβωτίου τοποθετημένου πριν τον πίσω άξονα. Η συνολική παραγωγή σχεδόν 1.000 μονάδων συμπεριλάμβανε και την εξίσου ξεχωριστή και πιο σπάνια R.Z. (Roadster Zagato). Οι S.Z./R.Z. θεωρούνται πραγματικά supercars, όχι μόνο λόγω των επιδόσεων ή και των καινοτόμων τεχνολογιών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη σχεδίαση και παραγωγή τους, αλλά γιατί κατάφεραν να προκαλούν σε κάθε εμφάνισή τους. Επίσης σε επίπεδο σχεδίασης μπορεί κανείς να δει μέχρι και σήμερα την επιρροή τους μέσα από τη νέα φωτεινή υπογραφή των 3+3 φωτιστικών σωμάτων που χαρακτηρίζουν την Tonale, αλλά και τις νέες Giulia και Stelvio.

8C Competizione – Εκθαμβωτική νοσταλγία (2007)

Το πνεύμα της μυθικής 33 Stradale σε επίπεδο αισθητικής είναι περισσότερο από εμφανές στην 8CCompetizione, παρά τα χρόνια που τις χωρίζουν και τις διαφορετικές αρχιτεκτονικές τους. Η 8C Competizioneείναι ένα supercar που ακολουθεί τη διάταξη, κινητήρας εμπρός – κίνηση πίσω, με τη δύναμη να μεταφέρεται μέσω ενός τοποθετημένου πριν το πίσω διαφορικό κιβωτίου ταχυτήτων (transaxle). Η παρουσίαση της πρωτότυπης 8C Competizione στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 2003 δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο, επιβάλλοντας στην ουσία στη μάρκα να προχωρήσει με την περιορισμένη παραγωγή του μοντέλου που σχεδίασε ο τότε επικεφαλής του Centro Stile Alfa Romeo, Wolfgang Egger.

Οι μόλις 500 μονάδες κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Maserati στη Modena -όπως θα συνέβαινε λίγα χρόνια αργότερα και με την 4C- με το αυτοκίνητο να αποτελεί ένα μίγμα εξωτικών συστατικών. Το πλαίσιο προερχόταν από την Dallara, το σύστημα πέδησης με επιρροές από την Formula 1 είχε την υπογραφή της Brembo, ενώ η Sparco κατασκεύαζε τα πανέμορφα καθίσματα από ανθρακονήματα με τη δερμάτινη επένδυση.

Ακόμα ένα σημείο που δικαιολογούσε απόλυτα τον χαρακτηρισμό “supercar” ήταν ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας με την υπογραφή της Ferrari. Οι 450 ίπποι έδιναν τελική ταχύτητα σχεδόν 300χλμ./ώρα στην 8CCompetizione και επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Η επιτυχία της 8C Competizioneοδήγησε στη δημιουργία και της ανοικτής έκδοσης, 8C Spide που επίσης κατασκευάστηκε σε 500 μονάδες. Με αντίστοιχα μηχανικά μέρη οι επιδόσεις ήταν εξίσου καταιγιστικές και παρά την ελαφρώς μικρότερη τελική ταχύτητα, η 8C Spider δεν είχε καθόλου λιγότερη γοητεία από την «αδερφή» της με την κλειστή οροφή.

Πηγή:www.newsit.gr