ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Γιατί το αυτοκίνητο δεν παίρνει εύκολα μπροστά στο κρύο

 


Χαμηλές θερμοκρασίες και παγετός είναι οι βασικές αιτίες που τα κρύα πρωινά το αυτοκίνητο δεν παίρνει εύκολα μπρος. Ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται συνήθως στην μπαταρία και στα λάδια του κινητήρα που επηρεάζονται από την εξωτερική θερμοκρασία.

Στις χαμηλές θερμοκρασίες τα στοιχεία μιας μπαταρίας σε κακή κατάσταση παράγουν λιγότερο ρεύμα, άρα λιγότερη δύναμη για να εκκινήσουν με επιτυχία τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Το κρύο επηρεάζει, επίσης, την κατάσταση του λιπαντικού, αφού αυτό γίνεται πιο παχύρρευστο, δεν λιπαίνει σωστά και δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τη δουλειά της μπαταρίας.

Η κακή κατάσταση της μπαταρίας, έχει ως αποτέλεσμα να μη δίνει το πρωί την ανάλογη ισχύ για να στρέψει τον κινητήρα. Οι μπαταρίες που βρίσκονται σε κρύο περιβάλλον δεν παράγουν την ίδια ποσότητα ρεύματος με αυτές που βρίσκονται σε ζεστό περιβάλλον. Είναι, άλλωστε, κοινό μυστικό όλων ότι στα κρύα οι μπαταρίες, οι οποίες δεν είναι σε καλή κατάσταση, δεν μπορούν να θέσουν σε κίνηση τον κινητήρα. Η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Έτσι, αν η χωρητικότητά της στους +20 °C ληφθεί ως 100%, τότε στους -20 °C μπορεί να μειωθεί έως και το μισό και στους -30 °C να βρεθεί ακόμη πιο χαμηλά. Επομένως, η ενέργεια μίας φθαρμένης ή ανεπαρκούς χωρητικότητας μπαταρίας δεν αρκεί για να γυρίσει τη μίζα.

Οι μπαταρίες με αμπέρ εκκίνησης κάτω από 320 A δεν συνιστώνται για χρήση σε πετρελαιοκίνητα οχήματα τον χειμώνα. Πριν την εκκίνηση καλό είναι να κλείσουμε συσκευές που χρειάζονται ρεύμα, όπως ραδιόφωνο, a/c ή φώτα, ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας.

Στις χαμηλές θερμοκρασίες το λιπαντικό του κινητήρα γίνεται πιο παχύρρευστο και δεν μπορεί να λιπάνει σωστά τα μέρη του κινητήρα. Αυτό έχει ως συνέπεια να χρειάζεται αρκετός χρόνος για να υπάρξει σωστή λίπανση. Το πρωί πρέπει να αφήσουμε τον κινητήρα να ζεσταθεί για περίπου ένα λεπτό, ώστε να υπάρξει μερική λίπανση στοιχείων του κινητήρα, ενώ κατά τη διάρκεια της κίνησης αρχικά ο οδηγός δεν θα πρέπει να ανεβάσει απότομα στροφές, αλλά να χρησιμοποιεί μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων με χαμηλές στροφές.

Στις σπάνιες περιπτώσεις που υπάρχει υγρασία στα σωληνάκια καυσίμου, αυτή μπορεί να παγώσει και να μην επιτρέψει τη διέλευση του καυσίμου. Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Συνηθισμένο φαινόμενο είναι στις πολύ κρύες ημέρες και σε θερμοκρασία κάτω των -10 °C το πετρέλαιο να γίνεται παχύρρευστο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός ψεκασμός του καυσίμου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτο, γιατί σε ένα μισοάδειο ρεζερβουάρ το πετρέλαιο γίνεται ευκολότερα παχύρρευστο.

Τα παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με καρμπυρατέρ, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε κρύες συνθήκες, κυρίως λόγω των μικρών ακροφυσίων τους, τα οποία μπορεί να φράξουν και να μην αφήνουν την υγρασία να εξατμιστεί, προκαλώντας συσσώρευση πάγου. Φυσικά αυτό δεν ισχύει στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία δεν διαθέτουν καρμπυρατέρ.

Γενικά, σε ακραίες καιρικές συνθήκες θα πρέπει να έχουμε σε καλή κατάσταση το αυτοκίνητό μας. Το ετήσιο σέρβις λύνει πολλά από αυτά τα προβλήματα, ενώ η καλή κατάσταση της μπαταρίας μπορεί να θέσει σε κίνηση τον κινητήρα ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Η σωστή προθέρμανση, αλλά και η προσεκτική οδήγηση με χαμηλές στροφές του κινητήρα, θα δώσουν τον απαιτούμενο χρόνο να προετοιμαστεί σωστά ο κινητήρας, ώστε να μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα των δυνατοτήτων του όταν και όπου χρειαστεί.

Πηγή:www.newsit.gr


Αλλάζει η φορολοταρία: Θα μοιράζονται από 1.000 – 50.000 ευρώ το μήνα και 100.000 τα Χριστούγεννα

 


Ριζικό λίφτινγκ έχει επέλθει στην φορολοταρία η οποία και θα κάνει πρεμιέρα τον επόμενο μήνα. Κάθε μήνα 556 φορολογούμενοι θα μοιράζονται από 1.000 έως 50.000 ευρώ, ενώ τα Χριστούγεννα 12 τυχεροί φορολογούμενοι θα κερδίζουν 100.000 ευρώ ο καθένας.

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στη σχετική διαδικασία το έπαθλο από τη φορολοταρία για τους φορολογούμενους είναι αφορολόγητο, δεν αποτελεί εισόδημα και δεν υπόκειται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου.

Σύμφωνα με την κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θόδωρου  Σκυλακάκη και του υφυπουργού Απόστολου Βεσυρόπουλου, κάθε μήνα, η φορολοταρία θα κληρώνει και μετά θα πληρώνει 556 τυχερούς λαχνούς ως εξής:

  • 1 που κερδίζει 50.000 ευρώ,

  • 5 που κερδίζουν 20.000 ευρώ,

  • 50 που κερδίζουν 5.000 ευρώ και

  • 500 που κερδίζουν από 1.000 ευρώ.

Το τελευταίο δεκαήμερο κάθε χρονιάς θα κληρώνονται και θα πληρώνονται:

  • 12 τυχεροί λαχνοί που κερδίζουν 100.000 ευρώ έκαστος και

  • τυχεροί λαχνοί που κερδίζουν 1.000 ευρώ, των οποίων το πλήθος προσδιορίζεται από το συνολικό χρηματικό ποσό που τυχόν παρέμεινε αδιάθετο κατά τις προηγηθείσες μηνιαίες κληρώσεις, οι οποίες διενεργήθηκαν από τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έως τον Αύγουστο του εκάστοτε τρέχοντος έτους.

Κάθε μήνα κάθε ευρώ δαπάνης που γίνεται με πλαστικό χρήμα (κάρτες ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής) δίνουν ένα λαχνό στον φορολογούμενο με ανώτατο μηνιαίο όριο δαπανών 10.000 ευρώ

Σε περίπτωση που το ποσό που καταναλώνεται με χρήση κάρτας ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής μέσα στο μήνα αναφοράς υπερβαίνει το 30%, 50% ή 70% του μηνιαίου εισοδήματος (το 1/12 του ετήσιου), οι λαχνοί διπλασιάζονται, τριπλασιάζονται ή τετραπλασιάζονται αντίστοιχα.

Πολίτες με ετήσιο, ατομικό, πραγματικό καθαρό εισόδημα, φορολογούμενο και απαλλασσόμενο της τελευταίας υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, μικρότερο των 1.000 ευρώ καθώς και μη υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, κερδίζουν διπλάσιους λαχνούς για κάθε ευρώ που καταναλώνουν, όσοι έχουν εισόδημα πάνω από 60.000 ευρώ το χρόνο παίρνουν έναν λαχνό ανά ευρώ χωρίς προσαύξηση, ενώ οι λαχνοί κάθε συμμετέχοντα προσαυξάνονται κατά 50% για κάθε προστατευόμενο τέκνο, όπως προκύπτει κατά περίπτωση από την κοινή ή χωριστή δήλωση εισοδήματος των γονέων.

Για τη συμμετοχή σε κάθε ετήσια κλήρωση, λαμβάνονται υπόψη οι λαχνοί που συγκεντρώθηκαν για κάθε πολίτη, στις διενεργηθείσες στο ίδιο έτος μηνιαίες κληρώσεις.


Πηγή:ww.newsit.gr


Μετρό Θεσσαλονίκης: Έκπληκτοι με τα νέα αρχαιολογικά ευρήματα που ανατρέπουν τα δεδομένα

 


Το Μετρό Θεσσαλονίκης, λίγο πριν ολοκληρωθεί συνεχίζει να εκπλήσσει. Η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως νέα, εντυπωσιακά ευρήματα…

Ευρήματα που παραπέμπουν στα ρωμαϊκά χρόνια αποκαλύπτονται στον σταθμό της Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, καθώς συνεχίζεται η απόσταση των αρχαιοτήτων. Στις αρχές Φεβρουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η απόσπαση της κεντρικής λεωφόρου Decumanus maximus – Μέση Οδός για τους Βυζαντινούς -, η οποία διέσχιζε την καρδιά της Θεσσαλονίκης τον 6ο μ.Χ. αιώνα, ενώ οι ανασκαφές θα συνεχιστούν ως το τέλος Μαρτίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχαιολογική σκαπάνη έχει φέρει στο φως νέα, εντυπωσιακά ευρήματα, μεταξύ αυτών ρωμαϊκούς αγωγούς ύδρευσης, γεγονός που πηγαίνει ακόμη πιο πίσω την χρονολόγηση της σημερινής Εγνατίας οδού.
Επιπλέον, έχει βρεθεί ένα ωραίο δάπεδο βυζαντινής εποχής, πλήθος νομισμάτων, αλλά και τμήματα της αρχαίας τοιχοποιίας. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η ανασκαφή σε βαθύτερα στρώματα και δεν αποκλείεται να έρθουν στο φως ευρήματα ακόμη παλαιότερα, της ελληνιστικής εποχής.

Πληροφορίες του voria.gr, αναφέρουν ότι τα νέα ευρήματα ενισχύουν τη γνώση των αρχαιολόγων με στοιχεία για την πολεοδομία και την τεχνολογία της βυζαντινής -κυρίως- εποχής, ενώ μελετώνται οι ρωμαϊκοί αγωγοί και τα νομίσματα παλαιότερων εποχών.

Η απόσπαση των αρχαιοτήτων συνεχίζεται με μεγάλη προσοχή και αυτές τις μέρες απομακρύνονται τμήματα λασπόχτιστης τοιχοποιίας, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα, λόγω των σαθρών υλικών κατασκευής και για το λόγο αυτό λαμβάνονται επιπλέον μέτρα ακαμψίας στις άκρες των σκαμμάτων.

Υπενθυμίζεται ότι χθες (19-01-2022) εκδόθηκε η απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία θα συνεχιστούν οι εργασίες για την απόσπαση των αρχαιοτήτων. Στην απόφαση αναφέρεται ότι ανάλογες μεταφορές έχουν γίνει και κατά το παρελθόν, όπως αυτή που αφορά σε τμήμα των ίδιων αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου, που έχει ήδη μεταφερθεί κατ’ εφαρμογή υπουργικής απόφασης του έτους 2017, η νομιμότητα της οποίας δεν έχει αμφισβητηθεί.

Οι αρχαιότητες που αποσπώνται μεταφέρονται σε ειδικό χώρο, όπου φυλάσσονται και άλλα ευρήματα των ανασκαφών του μετρό, στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, όπου θα συντηρηθούν και θα επιστρέψουν για την επανατοποθέτησή τους, σε ποσοστό άνω το 90%.


Πηγή:www.newsit.gr