ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

Επίσημο: Νέο Toyota Aygo X

 


H τρίτη γενιά του Toyota Aygo ονομάζεται Aygo X, διατηρεί τους κινητήρες βενζίνης, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και είναι ριζικά ανασχεδιασμένη.

Το Toyota Aygo ανανεώθηκε ριζικά, διατήρησε τις μικρές του διαστάσεις και μεταμορφώθηκε σε crossover. Το όνομα Aygo συνοδεύεται πλέον από ένα «X» υποδηλώνοντας την νέα φύση στον σχεδιασμό του, με την ιαπωνική εταιρεία να περιγράφει το νέο μοντέλο της ως μοναδικό στην κατηγορία του.

To νέο Aygo X βασίζεται σε μία μικρότερη εκδοχή της πλατφόρμας GA-B την οποία χρησιμοποιούν το Yaris και Yaris Cross. Το συνολικό ύψος του συγκριτικά με τον προκάτοχο του έχει αυξηθεί κατά 50 mm, ενώ το μήκος του ανέρχεται στα 3.700 mm. Είναι δηλαδή περίπου 3,2 πόντους μακρύτερο από την δεύτερη γενιά του Aygo. To μεταξόνιο είναι κατά 90 mm μακρύτερο και το πλάτος αυξημένο κατά 125 mm, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερο χώρο στους επιβαίνοντες και 60 lt μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος φθάνει πλέον τα 231 lt. 

Με διάμετρο στροφής στα 9,4 m η Toyota δηλώνει πως το νέο μοντέλο είναι ειδικά σχεδιασμένο για τους στενούς δρόμους των πόλεων της Ευρώπης. Η ορατότητα είναι επίσης βελτιωμένη εξαιτίας της αύξησης του ύψους των θέσεων κατά 55 mm και τoυ παρμπρίζ που έχει 10% μεγαλύτερη κλίση.


Το Aygo X έχει διατηρήσει αρκετά στοιχεία στην σχεδιαστική του γλώσσα που είναι εμπνευσμένα από την προηγούμενη γενιά του. Οι εξωτερικές ανανεώσεις όμως συνάδουν με τον crossover χαρακτήρα του νέου μοντέλου με την γλίστρα εμπρός, την διαφορετική απόχρωση γύρω από τους θόλους τροχών αλλά και την απόσταση από το έδαφος, που είναι αυξημένη κατά 11 mm.

Παρόλο το αυξημένο ύψος από το έδαφος ο κατασκευαστής δηλώνει πως το νέο μοντέλο πόλης είναι πιο σφιχτό στην ρύθμιση των αναρτήσεων του, με μειωμένη κλίση στις στροφές και ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Στο εσωτερικό, το Aygo X παραμένει εστιασμένο στην ευχρηστία. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής του infotainment 9'' και τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Από τις νέες παροχές, ξεχωρίζει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για τα κινητά αλλά και ο εσωτερικός φωτισμός ambient. Oι πιο πλούσιες εκδόσεις του Aygo X θα διαθέτουν αναβαθμισμένο λειτουργικό σύστημα για το infotainment με δυνατότητα over the air αναβαθμίσεων.


Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, το λιλιπούτειο crossover μένει πιστό στους βενζινοκινητήρες με την κίνησή του να αναλαμβάνει ένας τρικύλινδρος κινητήρας 1 λίτρου με απόδοσης 72 PS και 93 Νm ροπής. Το μοτέρ θα συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων ή ένα αυτόματο κιβώτιο CVT. Η Toyota υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km και εκπομπές ρύπων CO2 στα 107 gr/km.

Οι πωλήσεις του νέου στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2022.




Πηγή:www.drive.gr


Χάπι και από τη Pfizer κατά του κορονοϊού: Μειώνει νοσηλείες και θανάτους κατά 89%

 


Μετά τη Merck, που ήδη πήρε έγκριση από τη Βρετανία και ετοιμάζεται για την Ευρώπη, η Pfizer ανακοίνωσε ότι το δικό της χάπι κατά της Covid-19 μειώνει 89% τις νοσηλείες και τους θανάτους. Τα αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών είναι εντυπωσιακά, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα ανακοινώθηκαν: ο κίνδυνος βαριάς νόσησης και θανάτου ανθρώπων που εντάσσονται στις ομάδες υψηλού κινδύνου μειώθηκε κατά 89%!

Η Pfizer ανακοίνωσε σήμερα (05.11.2021) ότι άμεσα θα καταθέσει αίτημα στις αμερικανικές αρχές για επείγουσα έγκριση του νέου σκευάσματός της κατά του κορονοϊού. Δεδομένων των όσων ανακοινώθηκαν, το χάπι της Pfizer κατά της Covid-19 μπορεί να αλλάξει την εξέλιξη της πανδημίας, τονίζει το Bloomberg. Μόλις κατατεθεί ο φάκελος στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, θα ακολουθήσουν ανάλογες αιτήσεις και σε άλλες αρχές, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας. 

Είναι το δεύτερο χάπι κατά της Covid-19 που δημιουργούν ελπίδες για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Τα δυο σκευάσματα θα χορηγούνται σε ασθενείς στα πρώτα στάδια της ασθένειας. Σημειώνεται ότι ο CEO της Pfizer, Άλμπερτ Μπουρλά, είχε δηλώσει πριν από μερικές εβδομάδες ότι το χάπι της εταιρίας κατά του κορονοϊού θα ήταν έτοιμο μέσα στο 2021.   

Οι κλινικές δοκιμές της Pfizer έγιναν σε 1.219 ενήλικες που δεν είχαν κάνει το εμβόλιο κατά της Covid-19.

Πέντε μέρες αφού ξεκίνησαν τη θεραπεία με το χάπι της Pfizer, μειώθηκαν δραματικά τα ποσοστά νοσηλείας, στις περιπτώσεις που οι ασθενείς άρχισαν να παίρνουν το σκεύασμα είτε τρεις είτε πέντε μέρες από την εμφάνιση των συμπτωμάτων. 

Το χάπι χορηγήθηκε μαζί το φάρμακο Paxlovid που συνδέεται με ένα ένζυμο που ονομάζεται πρωτεάση για να σταματήσει τον ιό από το αναπαραχθεί. Φάρμακα κατά του HIV λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. 

Μόλις το 0,8% όσων άρχισαν θεραπεία με το χάπι της Pfizer μέσα σε τρεις μέρες από τη μέρα που κόλλησαν, κατέληξαν στο νοσοκομείο και κανείς τους δεν πέθανε! Την ίδια στιγμή, το 7% των ασθενών που πήραν placebo το ίδιο διάστημα, δηλαδή 3 μέρες μετά τη νόσηση, νοσηλεύτηκαν και κάποιοι πέθαναν. Παρόμοια ήταν τα αποτελέσματα των δοκιμών όταν η θεραπεία ξεκίνησε πέντε μέρες μετά την εμφάνιση των συμπτωμάτων. 

Τα αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών δεν έχουν δημοσιευτεί σε κάποια ιατρική επιθεώρηση.

Με πληροφορίες από Bloomberg


Το τραγικό ναυάγιο του “Πόπη” που έγινε η παροιμιώδης έκφραση “Της Πόπης”

 


Το “Πόπη” ήταν ένα παλαιό σε ηλικία σκαρί, που όταν εντάχθηκε στην εταιρεία του Ποταμιάνου μετρούσε ήδη σαράντα χρόνια ζωή. Είχε ξεκινήσει ως ιδιωτική θαλαμηγός αναψυχής και αφού άλλαζε διαρκώς ιδιοκτήτες κατέληξε να μετασκευαστεί σε πλοίο ακτοπλοΐας.

Το “Πόπη” στις 27 Νοεμβρίου του 1934 εξώκειλε στη νησίδα “Κασίδι” που απέχει τριακόσια περίπου μέτρα από τις βραχονησίδες “Φλέβες” και ένα μίλι μετά το ακρωτήριο “Μικρό Καβούρι” που δεν είναι άλλο από το ακρωτήριο που εκτείνεται μετά το Λαιμό της Βουλιαγμένης.

Το πλοίο ήταν φορτωμένο τουλάχιστον επισήμως με 122 επιβάτες (τόσα ήταν τα εισιτήρια που είχαν εκδοθεί, ενώ αργότερα θα αποδειχθεί ότι οι επιβάτες έφταναν τους 140 καθώς πολλοί είχαν εκδώσει εισιτήριο μέσα στο πλοίο) αλλά και με εμπορεύματα -μεταξύ των οποίων και τυριά- και πλοίαρχο τον Γεώργιο Πιλάλη.

Το πλοίο θα εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς, Σύρο, Πάρο, Νάουσα Πάρου, Νάξο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Οία, Ίο, Θήρα, Ανάφη, Αμοργό, Αιγιάλη, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Κουφονήσια, και επιστροφή μέσω Νάξου, Πάρου, Σύρου, για να καταπλεύσει κάποτε στον Πειραιά από όπου αναχώρησε!

Όταν το “Πόπη” προσέκρουσε, τόσο οι αξιωματικοί του πλοίου όσο και το πλήρωμα φρόντισαν να δώσουν προτεραιότητα στην εκφόρτωση των τυριών που το πλοίο μετέφερε πάνω στη βραχονησίδα, παρά στη διάσωση των επιβατών.

Οι τρεις αξιωματικοί γέφυρας του “Πόπη” πάνω στο ξερονήσι που έριξαν το καράβι, αναμένουν να τους πάρουν για τον Πειραιά. Πίσω τους στοιβαγμένα κεφάλια από τυριά που φρόντισαν οι άνδρες του πληρώματος να βγάλουν την ίδια στιγμή που οι επιβάτες πνίγονταν!

Μετά την προσάραξη άρχισε να λαμβάνει κλίση προς τα δεξιά ενώ οι επιβάτες του προσπαθούν να σωθούν μόνοι τους. Κανείς δεν βρέθηκε να τους οδηγήσει στο κατάστρωμα για να σωθούν. Αυτή η απουσία του πληρώματος την ώρα του κινδύνου επέτεινε την σύγχυση, ενώ μια φωνή μέσα στο σκοτάδι ακούστηκε: “Πνιγόμαστε, σωθείτε όπως μπορείτε”.

Παρότι το πλοίο ουδέποτε βυθίστηκε ολόκληρο, έντεκα επιβάτες πνίγηκαν από τον πανικό που επικράτησε. Τρεις χωροφύλακες που βρέθηκαν να συνοδεύουν κρατουμένους στην Ανάφη, άναψαν κλεφτοφάναρα με τα οποία ο κόσμος κατάφερε να δει και να εξέλθει. Αρκούσε μια οδηγία και μόνο για να εξέλθουν οι επιβάτες και να αποβιβαστούν στην κυριολεξία περπατώντας απλά στη διπλανή στεριά της βραχονησίδας του “Κασιδιού”.

Σημειωτέον ότι το ατμόπλοιο “Πόπη” δεν διέθετε συσκευή ασύρματου τηλέγραφου.



Η προσάραξη του Α/Π “Πόπη” όπως παρουσιάζεται στο φύλλο της εφημερίδας “Σφαίρα” της 28ης Νοεμβρίου 1934

Η προσάραξη του πλοίου, μεταξύ άλλων προκάλεσε και την έντονη διαμαρτυρία του Συνδέσμου Ραδιοτηλεγραφητών οι οποίοι εξέδωσαν διαμαρτυρία “δια τα όσα συνέβησαν με το Α/Π “Πόπην” κύρια όμως για το γεγονός ότι τα ακτοπλοϊκά σκάφη μέχρι τότε δεν έφεραν ασύρματο τηλέγραφο.


Ο πανικός που επικράτησε κατά την εγκατάλειψη του πλοίου, καθώς η πρόσκρουση έγινε νύχτα, βοήθεια από το πλήρωμα δεν υπήρξε, τηλέγραφο το πλοίο δεν διέθετε, έμεινε βαθιά χαραγμένη για πάντα στη μνήμη του ναυτικού κόσμου και των νησιωτών ώστε η έκφραση “έγινε της “Πόπης””, έγινε ταυτόσημη με τον πανικό και την αταξία της νύχτας του ναυαγίου.

Οι ναυαγοί του “Πόπη” φτάνοντας στον Πειραιά με σπαραγμό και οδύνη μεταφέρουν τις εικόνες χάους και πανικού που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης.


Και δεν έφτανε μόνο αυτό αλλά αφού το πλοίο ρυμουλκήθηκε στον Πειραιά και επισκευάστηκε με μερικές μόνο επιδιορθώσεις, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα, Ζάκυνθο, Αργοστόλι, Ληξούρι.

Σύντομα όμως και σε αυτή την γραμμή το “Πόπη” προσάραξε θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο για δεύτερη φορά τους επιβάτες του. Έλεγαν ότι λόγω υψηλού κέντρου βάρους το πλοίο ήταν ευάλωτο στις απότομες κλίσεις.

Δεν ήθελε και πολύ ώστε η έκφραση του ναυαγίου, να επανέλθει και πάλι, αφού ο ναυτικός κόσμος μιλούσε εκ νέου για της “Πόπης” τα κατορθώματα! 


Καθώς λοιπόν της “Πόπης” τα κατορθώματα…. λάμβαναν διαστάσεις ο κόσμος απέφευγε να ταξιδεύει με αυτό το πλοίο αφού ένιωθε ανασφαλής. Οι επιβάτες που είχαν γνωρίσει την εμπειρία ενός ταξιδιού με το “Πόπη”, εξιστορούσαν τις εμπειρίες τους από το παραλίγο μοιραίο ταξίδι τους.

Τότε το πλοίο άλλαξε για να αποσυνδεθεί από το κακό ιστορικό του, μετονομάσθηκε σε “Ήπειρος”. Με την ονομασία αυτή αποτέλεσε ένα από τα πλοία της εταιρείας “Ηπειρωτική”, στην οποία επίσης την περίοδο του Μεσοπολέμου ανήκαν τα πλοία “Ελβίρα”, “Κίμων”, “Πέτρος”, “Τάσος” και “Φωκίων”.


Όμως οι επιβάτες για να το ξεχωρίζουν -λόγω του κακού του ιστορικού- συνέχιζαν να το αποκαλούν με το αρχικό του όνομα, “Πόπη”, αφού αποτελούσε πλέον φόβητρο σε όποιον ταξίδευε με αυτό.


ΠΗΓΗpireorama