ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021

Κλιματική αλλαγή: «Πλημμυρισμένη» η Θεσσαλονίκη κι ο Πειραιάς σε εικόνες από το μέλλον

 


Η κλιματική αλλαγή είναι… εδώ και οι ειδικοί προειδοποιούν πως ακόμη κι αν η ανθρωπότητα καταφέρει να περιορίσει την αύξηση της θερμοκρασίας της Γης στον 1,5 βαθμό Κελσίου σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή, η στάθμη του νερού στις θάλασσες θα αυξάνεται επί αιώνες, πλημμυρίζοντας πόλεις που κατοικούνται από μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους!


Νέα μελέτη από το Climate Central -μια μη κερδοσκοπική ερευνητική ομάδα- δείχνει ότι περίπου 50 μεγάλες παράκτιες πόλεις θα πρέπει να εφαρμόσουν μέτρα προσαρμογής για να αποτρέψουν την άνοδο της στάθμης των θαλασσών και να μη βυθιστούν οι περιοχές τους!

Η ανάλυση, σε συνεργασία με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Πρίνστον και του Ινστιτούτου Potsdam για την έρευνα των επιπτώσεων του κλίματος στη Γερμανία, κατέληξε σε εντυπωσιακές οπτικές αντιθέσεις μεταξύ του κόσμου όπως τον ξέρουμε σήμερα και του υποθαλάσσιου μέλλοντός μας, αν ο πλανήτης θερμανθεί κατά 3 βαθμούς Κελσίου πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα.

Σύρετε την κάθετη γραμμή που χωρίζει την εικόνα και θα δείτε τις… δύο όψεις στην πλατεία Αριστοτέλους, στη Θεσσαλονίκη


Η Ασία, όπου βρίσκονται εννέα από τις δέκα μεγαπόλεις που κινδυνεύουν περισσότερο, αναμένεται να πληγεί πιο σκληρά. Η πλειονότητα των εκτιμήσεων που γίνονται σήμερα για την αύξηση του επιπέδου της θάλασσας και τις απειλές που θέτει για τις παραλιακές πόλεις καλύπτουν την περίοδο μέχρι το τέλος του αιώνα και κάνουν λόγο για αύξηση της στάθμης από μισό έως τουλάχιστον ένα μέτρο.

Όμως το φαινόμενο θα συνεχιστεί πέρα από το 2100 υπό την επίδραση της υπερθέρμανσης του νερού και λιώσιμο των πάγων, όποια κι αν είναι η ταχύτητα της μείωσης των εκπομπών αερίου που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.


Δείτε τις διαφορές στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου, στον Πειραιά


«Περίπου το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει τώρα σε γη που βρίσκεται κάτω από το επίπεδο στο οποίο θα φθάσει η παλίρροια υπό την επίδραση του διοξειδίου του άνθρακα που έχει ήδη συγκεντρωθεί στην ατμόσφαιρα λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας», δήλωσε στο AFP ο κύριος συντάκτης του άρθρου Μπεν Στράους, επικεφαλής των ερευνητών της ανεξάρτητης οργάνωσης δημοσιογράφων και επιστημόνων Climate Central.

Η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα τώρα είναι κατά 50% υψηλότερη εκείνης του 1800 και η μέση θερμοκρασία στην επιφάνεια της Γης έχει αυξηθεί κατά 1,1 βαθμό Κελσίου. Αυτό από μόνο του αρκεί για να αυξηθεί το επίπεδο της θάλασσας κατά σχεδόν δύο μέτρα, είτε χρειαστεί να περάσουν δύο αιώνες είτε δέκα αιώνες, εκτιμά ο Στράους.

Δείτε τις διαφορές στο Μπορντό, στη Γαλλία


Ο περιορισμός της αύξησης της θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό Κελσίου που έχει εγγραφεί στη Συμφωνία του Παρισιού και τον οποίο οι χώρες σε όλο τον κόσμο θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν στη σύνοδο κορυφής COP26 της Γλασκώβης τον ερχόμενο μήνα μεταφράζεται σε αύξηση της στάθμης των υδάτων σχεδόν κατά τρία μέτρα μακροπρόθεσμα.


Δείτε τις διαφορές στην Κατάνια, στην Ιταλία


«Στη Γλασκώβη και μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας έχουμε τη δυνατότητα είτε να βοηθήσουμε τις εκατό επόμενες γενιές, είτε να τις προδώσουμε», αναφέρεται.

Οι επιστήμονες ανέφεραν τον περασμένο Αύγουστο ότι ο κόσμος είναι ήδη περίπου 1,2 βαθμούς Κελσίου θερμότερος από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Οι θερμοκρασίες θα πρέπει να παραμείνουν κάτω από 1,5 βαθμό, το οποίο είναι κρίσιμο όριο για να αποφευχθούν οι σοβαρότερες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης.

Δείτε τις διαφορές στο Νιου Τζέρσεϊ, στην Νέα Υόρκη


Αλλά ακόμη και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, όπου οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αρχίζουν να μειώνονται σήμερα και μειώνονται στο καθαρό μηδέν μέχρι το 2050, η παγκόσμια θερμοκρασία θα εξακολουθεί να κορυφώνεται πάνω από το όριο του 1,5 βαθμού πριν πέσει.


Δείτε τις διαφορές στο Σαν Φρανσίσκο, στην Καλιφόρνια


Στα λιγότερο αισιόδοξα σενάρια, όπου οι εκπομπές θα συνεχίσουν να αυξάνονται και μετά το 2050, ο πλανήτης θα μπορούσε να φτάσει τους 3 βαθμούς ήδη από τη δεκαετία του 2060 ή του 2070, και οι ωκεανοί θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν για δεκαετίες μετά από αυτό, πριν φτάσουν στα μέγιστα επίπεδα.


Πηγή:www.newsit.gr


Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2021

Μουντιάλ 2022: Αποκάλυψη «βόμβα» από τον Αρσέν Βενγκέρ για το οφσάιντ

 


Ο διευθυντή ανάπτυξης ποδοσφαίρου στην FIFA, Αρσέν Βενγκέρ, έριξε… βόμβα για τεχνολογική “επανάσταση” στο ποδόσφαιρο ενόψει του Μουντιάλ στο Κατάρ το 2022.


Ο Αλσατός αποκάλυψε ότι σχεδιάζεται μία νέα τεχνολογία, η οποία και θα αλλάξει μία για πάντα το οφσάιντ, αφού θα είναι αντίστοιχη του Goal Line Technology. Ουσιαστικά το VAR θα αντικαταστήσει μία πιο εξελιγμένη μορφή, που θα ενημερώνει άμεσα για την ύπαρξη οφσάιντ σε μία φάση, χωρίς να χρειάζεται να συνεχιστεί αυτή και στη συνέχεια να υπάρξει χρήση του video.

Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι η λύση αυτή ετοιμάζεται ενόψει του Μουντιάλ του Κατάρ, το οποίο είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιηθεί σε σχεδόν ένα χρόνο. «Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το οφσάιντ να αυτοματοποιηθεί το 2022. Προς το παρόν πρέπει να τηρήσω εχεμύθεια, αλλά αυτή θα είναι η νέα μεγάλη εξέλιξη στον χώρο της διαιτησίας του ποδοσφαίρου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βενγκέρ.


Πηγή:www.newsit.gr


Hyundai: Κατέθεσε πατέντα ενός τιμονιού με οθόνη στο κέντρο του!

 


Η ζωή μας είναι γεμάτη οθόνες και τα αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Η Hyundai έρχεται να προσθέσει άλλη μια αυτή την φορά στο κέντρο του τιμονιού. Η ψηφιακή οθόνη όλα δείχνουν ότι δεν θα είναι μικρού μεγέθους καλύπτοντας όλο το κέντρο του τιμονιού.


Το 2019 η Hyundai είχε παρουσιάσει κάτι παρόμοιο τοποθετώντας δύο οθόνες αφής εκατέρωθεν του τιμονιού στο concept της «Virtual Cockpit». Οι οθόνες αυτές ουσιαστικά αντικαθιστούσαν τα φυσικά κουμπιά που βρίσκονται παραδοσιακά στο τιμόνι.

Η πατέντα όμως αυτή κάνει ακόμα ένα βήμα από το concept του 2019. Ακριβείς πληροφορίες δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα από την Hyundai αλλά σύμφωνα με κάποια πρωταρχικά σχέδια βλέπουμε την οθόνη να είναι τοποθετημένη στο κέντρο του τιμονιού. Η οθόνη αναμένεται να παρέχει πληροφορίες στον οδηγό εκτελώντας χρέη καντράν και συστήματος infotainment.


Η πρώτη απορία που δημιουργείται στο άκουσμα αυτής της ιδέας είναι που θα τοποθετηθεί ο αερόσακος μιας και στη θέση του θα βρίσκεται πλέον μια οθόνη. Η Hyundai δηλώνει πως η λειτουργία του αερόσακου του τιμονιού δεν θα επηρεαστεί, καθώς η οθόνη θα χρησιμοποιεί διαφορετικές βάσεις από αυτές του αερόσακου και σε περίπτωση ενεργοποίησης του δεν θα καταστρέφεται.

Με την κίνηση της αυτή η Hyundai φαίνεται να τείνει σε μια πιο μινιμαλιστική σχεδιαστική κατεύθυνση με γνώμονα την τεχνολογία και την απλοποίηση του ταμπλό. Κάτι παρόμοιο πάντως είχαμε συναντήσει στο Genesis Mint concept της θυγατρικής της εταιρίας με ένα φουτουριστικό τιμόνι να πλαισιώνει μια οθόνη στο κέντρο του.

Πηγή:www.drive.gr