ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021

Ακριβή μου βενζίνη: Οι αυξήσεις στα καύσιμα εκτινάσσουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό

 


Σχεδόν 27 λεπτά το λίτρο είναι αυξημένη η τιμή βενζίνης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Τα καύσιμα έχουν πάρει ανοδική πορεία με τους επαγγελματίες του κλάδου να παραδέχονται ότι οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί δεν μπορούν να απορροφήσουν χωρίς κραδασμούς τις ανατιμήσεις.

Στις 13 Σεπτεμβρίου του 2020 η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης των 95 οκτανίων έφτανε τα 1,427 ευρώ, ενώ χθες( 13 Σεπτεμβρίου του 2021) το ένα λίτρο άγγιξε τα 1,695 ευρώ. Η αύξηση των 0,27 ευρώ ανά λίτρο έχει σαν αποτέλεσμα οι οδηγοί να βάζουν ακριβότερα το χέρι στην τσέπη, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί οι οποίοι μένουν στη Θεσσαλονίκη και αναφέρουν ότι θα περνούν τα σύνορα για να βάζουν βενζίνη στη Βόρεια Μακεδονία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης η τιμή της βενζίνης διαμορφώθηκε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ως εξής. Την 1η Μαΐου του 2020 το ένα λίτρο αμόλυβδης βενζίνης κόστιζε 1,314 ευρώ, την1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους 1,413 ευρώ, ενώ από τον Ιανουάριο του 2021 οι τιμές άρχισαν να παίρνουν την ανιούσα. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι στις 31 Ιανουαρίου του 2021 η τιμή της αμόλυβδης έφτασε το 1,482 ευρώ, δύο μήνες αργότερα τα 1,6 ευρώ και χθες η μέση τιμή της διαμορφώθηκε στα 1,695 ευρώ.

Πού διαμορφώνονται οι υψηλότερες τιμές 

Οι υψηλότερες τιμές διαμορφώνονται στο νομό Κυκλάδων με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 1,924 ευρώ, στο νομό Δωδεκανήσων με 1,840 ευρώ, ενώ την τριάδα κλείνει ο νομός Σάμου όπου η μέση τιμή του λίτρου για την αμόλυβδη κοστίζει 1,816 ευρώ. Μάλιστα στις τρεις παραπάνω περιοχές οι ανώτατες τιμές ξεπερνούν τα 2 ευρώ. Στη Σάμο φτάνουν τα 2,095 ευρώ, στις Κυκλάδες τα 2,075 και στα Δωδεκάνησα τα 2,030 ευρώ. Στον αντίποδα η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη όπου παρουσιάζουν τις χαμηλότερες τιμές στις πωλήσει των υγρών καυσίμων με τα κόστος ανά λίτρο να κοστίζει 1,661 και 1,660 ευρώ αντίστοιχα. «Η τιμή των καυσίμων είχε φτάσει στο ανώτερο σημείο τα μέσα Ιουλίου.

Η τιμή κυμαίνεται στο 1,65. Η αύξηση της είναι πάνω του 25% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020. Ο κόσμος δυσανασχετεί. Και είναι φυσιολογικό» λέει στο newsit.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής και συνεχίζοντας προσθέτει: «Αυτές τις αυξήσεις δεν μπορεί να τις απορροφήσει ένας οικογενειακός προγραμματισμός. Εμείς μπορεί να έχουμε αύξηση κατανάλωσης σε τζίρο, όμως έχουμε λιγότερο όγκο αγορασμένο από τους καταναλωτές γιατί η αύξηση είναι τόσο μεγάλη. Και από τη στιγμή που η εφορία κερδίζει ανά λίτρο, ανά όγκο, εμείς είμαστε χαμένοι».

Κάτοικοι της Θεσσαλονίκης πηγαίνουν σε γειτονικές χώρες 

Σύμφωνα με το Χρήστο που έβαζε βενζίνη σε ένα από πρατήρια υγρών καυσίμων που επισκέφτηκε το newsit.gr, το αυτοκίνητο του χρειάζεται πλέον ένα αυξημένο ποσό κατά 25% για να γεμίσει πλήρως το ρεζερβουάρ του. «Η τιμή της βενζίνης έχει ανέβει πάρα πολύ και θα συμπαρασύρει τα πάντα. Πριν τις αυξήσεις το αυτοκίνητο μου γέμιζε με 150 ευρώ. Τώρα θέλει 200 ευρώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που έχω. Το γεμίζουμε σπάνια πλέον. Με 1000 ευρώ παίρνεις και καινούριο αυτοκίνητο. Είναι δυσανάλογα τα ποσά».

Από την πλευρά του ο 57χρονος Άγγελος που μένει στην Θεσσαλονίκη αναφέρει ότι τα καύσιμα πλέον στη χώρα μας είναι τόσο ακριβά που δεν το αποκλείει να περάσει τα σύνορα προκειμένου να γεμίσει το αυτοκίνητο του σε γειτονική μας χώρα. «Η βενζίνη είναι πανάκριβη. Γέμιζα το ρεζερβουάρ με 30 ευρώ, τώρα γεμίζω με σχεδόν 50 ευρώ. Θα αναγκαστώ να πηγαίνω στα Σκόπια να βάζω βενζίνη. Είναι 1,40 η τιμή εκεί διατιμημένη. Δεν γίνεται άλλο. Θα κυκλοφορώ με μπετόνια στο τέλος», λέει ο Άγγελος στο newsit.gr.

Θανάσης Γερασιμίδης – Άγγελος Λαμπίδης

Πηγή:www.newsit.gr


Το τρένο που ενώνει την Ευρώπη έφτασε στη Θεσσαλονίκη

 


Στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης έκανε στάση μετά τις 12 το μεσημέρι το τρένο που θα ταξιδέψει σε 26 χώρες, μέσα σε 35 ημέρες.

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της «Γηραιάς Ηπείρου», που σχεδιάστηκε τρένο για θα συνδέσει τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης -και όχι μόνο-, μετά από πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο πλαίσιο της ανακήρυξης του 2021 ως Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμου.

Το τρένο ξεκίνησε από τη Λισαβόνα στις 2 Σεπτεμβρίου και πέρασε από την Ισπανία, την Ιταλία, την Αυστρία, τη Σερβία. Μέσω Ειδομένης έφτασε στη Θεσσαλονίκη.

Δείτε το βίντεο του thesstoday:


Η υποδοχή του τρένου στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έγινε από τον Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο Σπύρο Πατέρα, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα υποδέχονται σήμερα το τρένο το οποίο θα ευαισθητοποιήσει τις ευρωπαϊκές κοινωνίες όσον αφορά τον Σιδηρόδρομο και την ανάπτυξη που θα έχει τα επόμενα χρόνια».

Όπως τόνισε ο ίδιος, «στο πλαίσιο αυτό διοργανώνουμε εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου ο ελληνικός σιδηρόδρομος να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη ευρωπαϊκή αυτή προσπάθεια».


«Να παρέχουμε ένα ασφαλές τρένο στον Έλληνα πολίτη»

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, τόνισε ότι «το τρένο θα μας βοηθήσει την ανάπτυξή μας να αναβαθμίσουμε τις υποδομές με τις γειτονικές χώρες». Μάλιστα, ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε ως «συμβολική» την στάση του τρένου στη Θεσσαλονίκη, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να παρέχει ένα ασφαλές τρένο προς τον Έλληνα πολίτη. «Υποδεχόμαστε σήμερα ένα τρένο που περνά από όλα τα ευρωπαϊκά κράτη και η στάση του στη Θεσσαλονίκη είναι συμβολική. Στόχος μας είναι να παρέχουμε ένα ασφαλές τρένο προς τον Έλληνα πολίτη», τόνισε ο ίδιος.

Το ταξίδι θα συνεχιστεί προς την Αθήνα μέσω Βόρειας Μακεδονίας ενώ αύριο, θα φύγει για Βουλγαρία και πάλι μέσω Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια θα αναχωρήσει για ανατολική Ευρώπη, Βαλτική, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία και Σκανδιναβία.

Ο τερματισμός για αυτό το ηπειρωτικό δρομολόγιο έχει προγραμματιστεί για τις 7 Οκτωβρίου, όταν το Connecting Europe Express θα φτάσει στο Παρίσι.


Πηγή:www.newsit.gr



Λογαριασμοί ρεύματος: 9 ευρώ η έκπτωση για τα νοικοκυριά, αναδρομικά από τον Σεπτέμβριο

 


Αναδρομικά από τις αρχές Σεπτεμβρίου θα «τρέξει» η επιδότηση στην τιμή του ρεύματος, από το κράτος σύμφωνα με τα όσα δήλωσε το μεσημέρι της Τρίτης (14.09.2021) ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας. Παράλληλα ο υπουργός άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να δοθεί μεγαλύτερη επιδότηση στους λογαριασμούς του ρεύματος, στην περίπτωση που υπάρξουν και νέες αυξήσεις.


Νοικοκυριό με κατανάλωση 300 κιλοβατώρες, στο οποίο η χρέωση προμήθειας είναι 35,18 ευρώ, η ρήτρα αναπροσαρμογής θα είναι 20,54 ευρώ, ποσό που θα απορροφηθεί από την έκπτωση ενέργειας ύψους 9,95 ευρώ και την επιδότηση της πολιτείας 9 ευρώ . Σε αυτήν την κατηγορία η συνολική επιβάρυνση θα είναι της τάξεως του 1,59 ευρώ.


Για κατανάλωση ύψους 400 κιλοβατώρων τον μήνα, η χρέωση προμήθειας είναι 46,76 ευρώ. Σε αυτήν την κατανάλωση η ρήτρα αναπροσαρμογής είναι 27,38 ευρώ, και θα μειωθεί από την έκπτωση ενέργειας ύψους 13,27 ευρώ, την επιδότηση της Πολιτείας ύψους 9 ευρώ και από την επιπλέον έκπτωση της ΔΕΗ ύψους 3 ευρώ. Σε αυτήν την κατανάλωση η αύξηση που θα πληρωθεί είναι 2,11 ευρώ.


Για κατανάλωση ύψους 600 κιλοβατώρων τον μήνα, η χρέωση προμήθειας είναι 73,63 ευρώ. Εδώ η ρήτρα αναπροσαρμογής είναι 41,07 ευρώ και θα μειωθεί από την έκπτωση ενέργειας ύψους 21,48 ευρώ, την επιδότηση της Πολιτείας ύψους 9 ευρώ και την επιπλέον έκπτωση της ΔΕΗ ύψους 9 ευρώ. Σε αυτήν την περίπτωση η αύξηση που θα πληρωθεί είναι 1,59 ευρώ.

Σε ερώτηση για τους λοιπούς προμηθευτές, ο Κ. Σκρέκας τόνισε πως δεν υπάρχει εργαλείο εξαναγκασμού που θα υποχρέωνε οποιονδήποτε να πουλήσει σε τιμή που δεν τον συμφέρει. «Η ΔΕΗ αποφάσισε μόνη της να συνδράμει με επιπλέον εκπτώσεις. Ήδη υπάρχουν κάποιοι προμηθευτές που προσπαθούν να μην περάσουν όλη την αύξηση στους πελάτες τους. Εμείς θέλουμε να δουλέψει ο ανταγωνισμός με καθαρό τρόπο, να μην παραπλανάται ο καταναλωτής και να οδηγήσουμε τις τιμές προς τα κάτω. Δεν μπορούμε να επιβάλουμε τη μείωση αλλά μπορούμε να επιβάλουμε δίκαιο ανταγωνισμό», υπογράμμισε ο υπουργός, ο οποίος το απόγευμα πρόκειται να έχει συνάντηση με τους εκπροσώπους των προμηθευτών ρεύματος.

Επανέλαβε εξάλλου ότι μετά το τέλος του έτους τα μέτρα θα επανεξεταστούν ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά. Αυτήν την περίοδο οι τιμές σε όλη την Ευρώπη πιέζονται από την άνοδο της τιμής του φυσικού αερίου και των ρύπων αλλά και τον περιορισμό της προσφοράς λόγω της απόσυρσης των ανθρακικών μονάδων.

Ο Κ. Σκρέκας ανέφερε ότι θα θέσει το θέμα των τιμών της ενέργειας στο προσεχές Συμβούλιο Υπουργών Ενέργειας που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα.

Να σημειωθεί ότι η επιδότηση θα είναι ύψους 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα, όπως άλλωστε ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ το περασμένο Σάββατο.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι η κρατική στήριξη αφορά όλους τους καταναλωτές χαμηλής τάσης, νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως του παρόχου από τον οποίο προμηθεύονται ενέργεια.


Πηγή:www.newsit.gr