Η Formula 1 και η FIA παρουσίασαν το νέο μονοθέσιο του 2022 δίνοντας μια πρώτη γεύση από την εμφάνιση και τις τεχνικές αλλαγές που θα φέρουν όλα τα αγωνιστικά των ομάδων τη νέα χρονιά.
Το συγκεκριμένο μονοθέσιο που βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι προφανώς όχημα επίδειξης και στόχος του είναι να δώσει μια πρώτη γεύση στο κοινό από την εμφάνιση και τις τεχνικές αλλαγές που θα φέρουν τα μονοθέσια από το 2022. Θυμίζουμε, πως εάν δεν υπήρχε η πανδημία οι αλλαγές αυτές θα είχαν ήδη εφαρμοστεί από φέτος.
Τα αγωνιστικά λοιπόν των ομάδων θα συνεχίσουν να εφοδιάζονται με υβριδικά συστήματα κίνησης, με το V6 τούρμπο κινητήρα των 1.6 lt να δίνει κανονικά το παρών καταναλώνοντας φυσικά βιοκαύσιμα. Οι σημαντικότερες ωστόσο αλλαγές στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων της Formula 1 έχουν να κάνουν με τον σχεδιασμό των μονοθεσίων αλλά και την ασφάλεια που πρέπει να προσφέρουν.
Ως εκ τούτου, η νέα αεροδυναμική ταυτότητα των μονοθεσίων επαναφέρει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του ground effect και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια. Για παράδειγμα, το ρύγχος απορροφά 15% περισσότερη ενέργεια και το πλαίσιο 48%. Επιπλέον, το πάτωμα του μονοθεσίου λειτουργεί ως βελτιωμένος διαχύτης, ενώ αλλαγές συναντάμε επίσης τόσο στο κάλυμμα του κινητήρα, στους αεραγωγούς των φρένων, στην πίσω αεροτομή καθώς και στις εισαγωγές των ψυγείων.
Οι αλλαγές αυτές έχουν ως στόχο να αυξήσουν πέραν της ασφάλειας και τον ανταγωνισμό δεδομένου ότι τα υπάρχοντα μονοθέσια χάνουν το 45% της αεροδυναμικής τους «δύναμης» όταν ακολουθούν ένα προπορευόμενο μονοθέσιο με σκοπό να το προσπεράσουν. Από το 2022 το ποσοστό αυτό θα μειωθεί στο 15%.
Ο managing director της Formula 1, Ross Brawn, δήλωσε σχετικά: «Είχαμε τα τελευταία χρόνια μονοθέσια που πάλευαν να ακολουθήσουν τους ανταγωνιστές τους. Με τις αλλαγές στις οποίες προχωρήσαμε θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για μάχες σώμα με σώμα».
Επιπλέον, νέες είναι και οι ζάντες των μονοθεσίων διάστασης 18″, ενώ μεγαλύτεροι είναι και οι δίσκοι των φρένων σε διάμετρο. Τα νέα ελαστικά διατηρούν τις ίδιες διαστάσεις στο πέλμα τους, με τα μπροστά να είναι 305 mm και τα πίσω 405 mm, ενώ η διάμετρός τους αυξάνεται από τα 660 mm στα 720 mm. Επίσης, μεγαλώνει σε διαστάσεις και το κόκπιτ προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει με μεγαλύτερη άνεση και πιο υψηλόσωμους οδηγούς.
Συνοψίζοντας, η απλούστερη πρόσθια αεροτομή, οι ζάντες των 18″, οι πολλές «κρυφές» αλλαγές, η κατάργηση της υδραυλικής ανάρτησης και η αύξηση του ελάχιστου βάρους από τα 743 στα 768 kg, θα συμβάλλουν στην αύξηση του ανταγωνισμού σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τόσο ο Ross Brawn όσο και ο «δικός» μας Νικόλας Τομπάζης. O τελευταίος δε, έκανε λόγο ότι ναι μεν τα μονοθέσια θα είναι πιο αργά σε σχέση με αυτά του 2021 σε χρονομετρημένους γύρους πίστας, αλλά θα είναι πιο ανταγωνιστικά μεταξύ τους χωρίς να υφίσταται χάσμα ανάμεσα στις πιο δυνατές και στις πιο αδύναμες ομάδες.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Formula 1 οι τεχνικές αλλαγές αλλά και οι αλλαγές στους κανονισμούς (π.χ. κάθε ομάδα θα έχει χρηματικό πλαφόν 175 εκατ. ανά σεζόν κ.α.) γίνονται με στόχο ο θεσμός να γίνει πιο ανταγωνιστικός, να υπάρχει οικονομική και αγωνιστική ισορροπία στις ομάδες, αλλά κυρίως προκειμένου να υπάρχει περισσότερο θέαμα και ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα.
Πηγή:www.drive.gr