ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Παρασκευή 21 Μαΐου 2021

Τέλη κυκλοφορίας: Τι πληρώνουν οι κάτοχοι οχημάτων κατά την άρση ακινησίας

 


Διευκρινίσεις σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας και την άρση της ακινησίας οχημάτων δίνει η ΑΑΔΕ με εγκύκλιό της.

Όπως είναι γνωστό, οι κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα και φέτος να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους καταβάλλοντας τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που επιθυμούν να τα θέσουν σε κυκλοφορία χωρίς την επιβολή προστίμου.

Αναλυτικότερα στην περίπτωση εκούσιας ακινησίας η ΑΑΔΕ δίνει τις εξής οδηγίες:

1. Οι κάτοχοι δύνανται να άρουν την ακινησία αυτή άπαξ εντός του έτους 2021, καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής.

2. Για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ..

Η ανωτέρω επιλογή χρονικού διαστήματος άρσης, εφόσον γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου, εντός του 2021, άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή, δεδομένου ότι η δυνατότητα άρσης παρέχεται άπαξ εντός του έτους.

3. Σε κάθε περίπτωση που ιδιοκτήτης ή κάτοχος επιλέξει να θέσει το όχημά του σε ακινησία πριν από τη συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, λόγω άρσης της ακινησίας, δεν έχει τη δυνατότητα εκ νέου χρήσης του μέτρου της μερικής άρσης.

4. Μοναδική περίπτωση, για την εκ νέου άρση της ακινησίας είναι εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει αναλογικά ήδη καταβληθεί.

5. Διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

6. Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος που έχει κάνει χρήση του δικαιώματος αυτού υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ηλεκτρονική ακινησία έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του, για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας κι εφόσον αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη, για τη Φορολογική Διοίκηση, ημέρα.

7. Για τα οχήματα των οποίων τα στοιχεία κυκλοφορίας είναι κατατεθειμένα στη ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος του ιδιοκτήτη ή κατόχου, η άρση ακινησίας πραγματοποιείται στη ΔΟΥ, ενώ η εκ νέου θέση σε ακινησία πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο του οχήματος.

8. Ειδικά στην περίπτωση αποβιώσαντος ιδιοκτήτη/συνιδιοκτήτη ή κατόχου και μόνο εφόσον δεν έχει επέλθει μεταβίβαση του οχήματος στους κληρονόμους, η θέση ή η άρση της ακινησίας πραγματοποιείται αποκλειστικά στη ΔΥΟ.

9. Εάν η λήξη της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος συμπίπτει με το τέλος του έτους (2021) και έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επομένου έτους (2022), δεν υφίσταται υποχρέωση για την εκ νέου θέση του οχήματος σε ακινησία. Στην περίπτωση όμως που δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επόμενου έτους (2022) και ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος δεν θέσει το όχημα εμπρόθεσμα σε ακινησία, τότε για το 2021 επιβάλλεται το προβλεπόμενο αυτοτελές πρόστιμο μη θέσης σε ακινησία.

10. Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία, εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε διαφορετικό του αρχικού δηλωθέντος, σημείο, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης.

11. Η εκπρόθεσμη θέση σε ακινησία ή μη θέση σε ακινησία, επισύρει αυτοτελές πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι, εφόσον καταβληθεί το πρόστιμο λόγω εκπρόθεσμης θέσης ή μη θέσης σε ακινησία για το έτος 2021, ο φορολογούμενος:

– Δεν καταβάλλει τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2021

– Δεν έχει υποχρέωση εκ νέου θέσης του οχήματος σε ακινησία.

Άρση αναγκαστικής ακινησίας

Σε αναγκαστική άρση ακινησίας εξαιρετικά για το 2021, καταβάλλονται αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους 2021. Η καταβολή αυτή για να είναι εμπρόθεσμη πρέπει να γίνει εντός 15 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε χώρα το γεγονός που ήρε την αναγκαστική ακινησία.

Μεταβίβαση ή διαγραφή οχήματος

Εάν εντός της χρονικής περιόδου άρσης της ακινησίας οχήματος το όχημα μεταβιβαστεί, δεν επέρχεται μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση. Στην περίπτωση αυτή κατά τον υπολογισμό των οφειλόμενων τελών έτους 2021, θα πρέπει να αφαιρείται το ποσό των τελών κυκλοφορίας που έχουν ήδη καταβληθεί για τις ανάγκες της μερικής (προσωρινής) άρσης.

Για την μεταβίβαση απαιτείται να καταβληθούν και τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται, για το χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, μετά των προβλεπομένων προστίμων.

Το ίδιο ισχύει τόσο στην περίπτωση άρσης εκούσιας όσο και στην περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας, με χρήση των ευνοϊκών διατάξεων και καταβολή αναλογικών τελών κυκλοφορίας έτους 2021.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


ΕΕΤΤ: Τέλος στη φραγή κλήσεων λόγω οφειλών και πρόσβαση στο διαδίκτυο με χαμηλότερες ταχύτητες

 


Οι πάροχοι της κινητής τηλεφωνίας δεν θα μπορούν πλέον να βάζουν φραγή στις εισερχόμενες κλήσεις των συνδρομητών τους λόγω οφειλών, ανακοίνωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Παράλληλα θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αλλά με χαμηλότερες ταχύτητες. Συγκεκριμένα νέους όρους και υποχρεώσεις στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών υπηρεσιών τηλεφωνίας και Διαδικτύου θέτει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Ειδικότερα ο νέος Κανονισμός της ΕΕΤΤ επιφέρει αλλαγές στις συμβάσεις των παρόχων με τους καταναλωτές και επιβάλλει στους παρόχους, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

* Να παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο υπηρεσίας στον συνδρομητή σε περίπτωση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής υπηρεσιών λόγω οφειλών, όπως λήψη εισερχόμενων κλήσεων, πραγματοποίηση εξερχόμενων κλήσεων που δεν συνεπάγονται χρέωση για τον συνδρομητή, πρόσβαση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα τουλάχιστον 256 Κbps ή πρόσβαση κατ’ ελάχιστον στις ιστοσελίδες gov.gr, της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. 

* Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών.

* Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν.

* Να παρέχουν συμβουλές στον συνδρομητή για καλύτερα τρέχοντα τιμολόγια, σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες που λαμβάνει, τουλάχιστον ένα μήνα πριν την λήξη της σύμβασής του.

* Να ενημερώνουν τον συνδρομητή υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, όταν υπάρχει υπέρβαση της κατανάλωσης του προγράμματός του (στο 80% και στο 100% της κατανάλωσης).  

* Να αναφέρουν στην σύνοψη της σύμβασης πληροφορίες σχετικά με τα κύρια προϊόντα και τις υπηρεσίες για τους τελικούς χρήστες με αναπηρία (π.χ. ταχύτητες της υπηρεσίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο).

Επιπλέον, με τον Νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών:

* Απλοποιείται η διαδικασία υπολογισμού του τέλους πρόωρης διακοπής, στην περίπτωση που ο συνδρομητής διακόψει τη σύμβασή του πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου του συμβολαίου του.

* Μειώνεται το ελάχιστο όριο, που ο πάροχος υποχρεούται, κατόπιν εντολής του συνδρομητή, να διακόπτει την παροχή υπηρεσιών, όταν διαπιστώνει ότι η χρέωση του συνδρομητή υπερβεί το όριο αυτό. Το νέο όριο ορίζεται στα 100 ευρώ για μηνιαίο κύκλο τιμολόγησης και στα 200 ευρώ για διμηνιαίο κύκλο τιμολόγησης, από 150 ευρώ και 300 ευρώ που ίσχυαν αντίστοιχα.

* Εάν ο συνδρομητής λαμβάνει δέσμη υπηρεσιών από έναν πάροχο και θέλει να καταγγείλει μία υπηρεσία  της δέσμης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειας της σύμβασης, για λόγους αδυναμίας συμμόρφωσης με τη σύμβαση ή αδυναμίας παροχής της υπηρεσίας, τότε μπορεί να καταγγείλει αζημίως το σύνολο υπηρεσιών της δέσμης.

Σημειώνεται ότι οι διατάξεις του νέου Κανονισμού θα τεθούν σε ισχύ σταδιακά, ενώ θα είναι όλες σε πλήρη ισχύ σε εννέα μήνες από τη δημοσίευση του Κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πηγή:www.newsit.gr

Πρόταση μαμούθ στους κριτές του MasterChef

 


Τη στρατηγική και το πρόγραμμα για την επόμενη χρονιά ετοιμάζουν στα επιτελεία των τηλεοπτικών σταθμών, γνωρίζοντας ότι η σεζόν θα είναι ακόμα πιο έντονη, σκληρή και ανταγωνιστική. Έτσι αυτή είναι περίοδος επαφών, ζυμώσεων, μεταγραφών και μετακινήσεων με έντονο το παρασκήνιο στο τηλεοπτικό τοπίο. Και τα μαγειρέματα… είναι πολλά… ακόμα και εκεί που κανείς δεν το περιμένει.

Αναμφισβήτητα η μεγάλη επιτυχία του MasterChef είναι η τριάδα των κριτών. Ο Πάνος Ιωαννίδης, ο Σωτήρης Κοντιζάς και ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος είναι από τις πιο πετυχημένες τριάδες, έχοντας «δέσει» μεταξύ τους με αποτέλεσμα να μην «διεκδικεί» κανείς την κάμερα, αλλά αντίθετα να συμπληρώνει ο ένας τον άλλον, δημιουργώντας έτσι ένα… γκουρμέ τηλε-πιάτο!

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που η… γκουρμεδιά των κριτών του MasterChef, άνοιξε την όρεξη σε απέναντι, που όπως μάλιστα πληροφορούμαι τους ψήνει με… μεγάλο δέλεαρ. Σύμφωνα λοιπόν με έγκυρες πληροφορίες μου σε πολύ… φιλικό… και διερευνητικό προς το παρόν επίπεδο, τους έγινε πρόταση από τον τούρκο παραγωγό Ατζούν Ιλικαλί να είναι κριτές σε ένα καινούργιο ριάλιτι μαγειρικής που θέλει να βγάλει στον ΣΚΑΪ στα μέσα της επόμενης σεζόν.

Να διευκρινίσω ότι το συγκεκριμένο ριάλιτι δεν έχει σχέση με το «Κάτι ψήνεται» που θα βγάλει η Acun Medya στον ΣΚΑΪ στις αρχές της επόμενης σεζόν, αλλά ένα άλλο, καινούργιο μαγειρικό ριάλιτι που έχει η τούρκικη εταιρεία στη «φαρέτρα» της και θέλει να το φέρει και στη χώρα μας. Το «ψήσιμο» λοιπόν που μαθαίνω ότι κάνει η εταιρεία στους τρεις σεφ είναι σε… τριπλάσιους τουλάχιστον «βαθμούς» από αυτούς που έχουν ψηθεί για να είναι στο ριάλιτι του STAR.

Βέβαια δικαιολογημένα εκτιμάται ότι το κανάλι της Κηφισιάς δεν θα αφήσει εύκολα τους Ιωαννίδη, Κοντιζά και Κουτσόπουλο να την κάνουν γνωρίζοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της επιτυχίας του ριάλιτι οφείλεται σε αυτούς. Άλλωστε όπως ανέφερα η προσέγγιση από τους απέναντι έχει γίνει… φιλικά… και διερευνητικά… ώστε κανείς να μην «χρεωθεί» αν το… μαγείρεμα δεν προχωρήσει, αλλά σίγουρα πρόκειται για μία… μαμούθ πρόταση που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν τελικά θα προχωρήσει… ή παραμείνει κι αυτή… μόνο στο παρασκήνιο…!

 Πηγή:www.newsit

Γρηγόρης Μελάς.