Το αναλυτικό σχέδιο για να… πάρει ξανά μπροστά ηΔικαιοσύνηανακοίνωσε ο αρμόδιος
υπουργός,Κώστας Τσιάρας.
Ο κ. Τσιάρας βρέθηκε σήμερα, Δευτέρα 04.05.2020,δίπλα στους κ.κ. Τσιόδρα και
Χαρδαλιά, στην καθιερωμένη ενημέρωση για τον κορονοϊό και
ενημέρωσε για την Δικαιοσύνη.
Πιο συγκεκριμένα, στο
πλαίσιο της άρσης των μέτρων από σήμερα, ο υπουργός Δικαιοσύνης γνωστοποίησε το
χρονοδιάγραμμα της επιστροφής της Δικαιοσύνης στη νέα κανονικότητα.
Αναλυτικά για την
Δικαιοσύνη
– Από τις 6 Μαΐου
επανέρχεται η σχετική κανονικότητα στη διοικητική δικαιοσύνη. Συνεχίζουν να
λειτουργούν οι διαδικασίες επείγουσας δικαστικής διαδικασίας. Το επόμενο βήμα
θα είναι η αποκατάσταση της διοικητικής δικαιοσύνης από την 1η Ιουνίου.
–Πολιτική Δικαιοσύνη: Έχουμε πάρει μέτρα για
να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Την 1η Ιουνίου προγραμματίζεται να ξεκινήσει η
εκδίκαση υποθέσεων ασφαλιστικών μέτρων.
–Ποινική Δικαιοσύνη: Μέχρι και σήμερα έχουμε
περιοριστεί στην εκδίκαση πλημμελημάτων και κακουργημάτων που συμπληρώνεται το
όριο κράτησης. Στόχος μας είναι η εκδίκαση του συνόλου των ποινικών υποθέσεων
να τοποθετηθεί μετά τα 15 Ιουνίου.
– Η Σχολή Δικαστικών
Λειτουργών θα ξεκινήσει να λειτουργεί από τις 2 Ιουνίου. Εξετάζεται η αύξηση
του ωραρίου λειτουργίας. Τέλος συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση για όσους
αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Δείτε όσα είπε ο Κώστας
Τσιάρας για την Δικαιοσύνη
Έλληνας εστιάτορας στη Γερμανία “χτυπά” κατά μέτωπο την
κρίση τουκορονοϊούστην εστίαση,
δημιουργώντας για τους πελάτες του την έξυπνημάσκα, με την οποία
τρως και πίνεις άφοβα χωρίς να λερωθείς και χωρίς να χρειαστεί να την βγάλεις.
Ήδη δυο τέτοιου τύπου μάσκες με φερμουάρ διαφορετικού
χρωματισμού με τα αρχικά Α.Μ βρίσκονται στο ιδιαίτερο γραφείο της καγκελάριου
Άνγκελα Μέρκελ, προκειμένου να τις δει από κοντά και γιατί όχι να τις
δοκιμάσει.
Όπως εξηγεί στο newsit.gr ο Αλέξης Βαΐου
ιδιοκτήτης του ελληνικού εστιατορίου “OlympischesFeuer”, στην πόλη
Μπρέμερχαφεν (Bremerhaven) η μάσκα με το
φερμουάρ ανοίγει και κλείνει εύκολα, ενώ παράλληλα εφαρμόζει τέλεια, καθώς
υπάρχει ειδικό στήριγμα για την περιοχή της μύτης.
“Όλα τα καταστήματα εστίασης στη Γερμανία εξακολουθούν να παραμένουν εξαιτίας
του κορονοϊού κλειστά. Εμείς λειτουργούμε μόνο με delivery.
Έτσι βλέποντας τη νέα κατάσταση και πως αυτή διαμορφώνεται από θέμα τζίρων και
γενικότερα λειτουργίας των καταστημάτων έπρεπε κάτι να σκεφτώ. Ξαφνικά μου ήρθε
η ιδέα της μάσκας. Την έστειλα και στην φίλη μου Άνγκελα Μέρκελ προκειμένου να
την δει και να μου πει την γνώμη της. Ίσως με αυτήν την μάσκα σκεφτεί και μια
σειρά από μέτρα που θα βοηθήσουν τους εστιάτορες την επόμενη μέρα του
κορονοϊού” αναφέρει ο Αλέξης Βαΐου.
Πως φτιάχτηκε η μάσκα με φερμουάρ
«Προκειμένου να την φτιάξω απευθύνθηκα σε
φίλη που γνωρίζει καλά την μοδιστρική», λέει στο newsit.gr
και συνεχίζει: «Ένα μήνα μας πήρε για να την τελειοποιήσουμε γιατί έπρεπε να
βρούμε έναν τρόπο ώστε η μάσκα να παραμένει σταθερή. Έτσι με ένα στήριγμα που
τοποθετείται στην περιοχή της μύτης η μάσκα δεν φεύγει ενώ το φερμουάρ μπροστά
ανοίγει και κλείνει πάρα πολύ εύκολα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε φορά που
θέλεις να φας ή να πιεις κάτι ανοίγεις το φερμουάρ κάνεις όλες τις κινήσεις
χωρίς κανένα φόβο και μετά το κλείνεις».
Η πατέντα του Έλληνα εστιάτορα στοχεύει να
γίνει το απόλυτο trend καθώς ήδη τον έχει πλησιάσει μεγάλη
εταιρία ρούχων προκειμένου να προχωρήσει στην κατασκευή της.
«Η μάσκα θα βγει στην αγορά από γνωστή
εταιρία ρούχων εδώ στη Γερμανία ως «zipmask». Ο ιδιοκτήτης της είναι φίλος μου και
μόλις της είδε ενθουσιάστηκε. Όπως γνωρίζω έδωσαν 50 χιλιάδες ευρώ προκειμένου
να καταχωρήσουν την πατέντα ώστε να μην προλάβει και την βγάλει κάποιος άλλος
ενώ πρόσθεσαν και κάτι επιπλέον στο τελικό αποτέλεσμα που την κάνει ακόμα πιο
εύκολη στην χρήση της».
Η εταιρία ρούχων από το Ντόρτμουντ στόχευε
μάλιστα, όπως αποκαλύπτει ο Έλληνας εστιάτορας, ν’ ανοίξει μια σειρά από
μαγαζιά στην Ελλάδα.
«Ήμασταν έτοιμοι να έρθουμε όμως μας
πρόλαβε ο κορονοϊός. Η εταιρία διαθέτει μαγαζιά σ όλη την Ευρώπη και ήθελε να
επεκταθεί και στην Ελλάδα. Αυτό είναι κάτι που θα γίνει σίγουρα στο μέλλον
καθώς μιλάμε για πάνω από 20 καταστήματα».
Η γνωριμία του Έλληνα με καταγωγή από την
Οιχαλία με την Γερμανίδα καγκελάριο πηγαίνει πίσω στο
2015.
«Από την πρώτη φορά που γνωριστήκαμε υπήρξε
μια εκτίμηση στο πρόσωπο μου και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί δεν παύει να είναι η
ισχυρή γυναίκα της Γερμανίας. Κάθε χρόνο στην γιορτή της, της στέλνω λουλούδια
και εκείνη μου στέλνει πάντα ευχαριστήριες και πολύ εγκάρδιες επιστολές».
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει δεχτεί από
την επώνυμη εταιρία ρούχων ο Αλέξης Βαΐου από τις πωλήσεις των μασκών θα
κερδίζει το 10% ποσό το οποίο έχει αποφασίσει να επενδύσει σε φιλανθρωπικό
έργο.
«Στόχος μου είναι η δημιουργία ενός κέντρου
διαχείρισης πόνου για καρκινοπαθείς στην Θεσσαλονίκη. Έχασα τον πατέρα από την
αρρώστια αυτή και είδα πως είναι να υποφέρει ένας άνθρωπος. Έτσι όσα χρήματα
συγκεντρωθούν από τις πωλήσεις των μασκών θα τα διαθέσω εκεί. Όσο περνά από το
χέρι πάντα θα προσπαθώ να βοηθάω τη χώρα μου. Πριν από λίγα χρόνια είχαμε κάνει
δωρεά δυο κινητές μονάδες φροντίδας η μια για στο δήμο Αθηναίων για τους
άστεγους και άπορους πολίτες της Αθήνας».
Το φράγμα των 100 εκατομμυρίων “έσπασαν” τα
γραπτά μηνύματα (SMS)
στο 13033 για κατ’ εξαίρεση μετακίνηση από τις 23 Μαρτίου έως και τις 6 το πρωί
της 4ης Μαΐου οπότε και έληξε η πρώτη φάση των περιοριστικών μέτρων για την
αποτροπή διασποράς του κορονοϊού.
Τα SMS
ήταν απαραίτητα όλο αυτό το διάστημα και λειτούργησαν αποτελεσματικά χάρις στον
σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) του
Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με τους τηλεπικοινωνιακούς
παρόχους. Και το 13033 γρήγορα εξελίχθηκε στη βασική υπηρεσία δήλωσης των κατ’
εξαίρεση μετακινήσεων.
Σύμφωνα με στοιχεία που περιήλθαν σε γνώση
της ΓΓΤΤ, στις 42 ημέρες λειτουργίας του 13033 διεκπεραιώθηκαν 110 εκατ. γραπτά
μηνύματα. Το μέσο ημερήσιο ποσοστό επιτυχίας, δηλαδή το ποσοστό των μηνυμάτων
που είχαν τη σωστή δομή για τη δήλωση της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης, διαμορφώθηκε
σε 94,2%, ενώ υπήρξαν πολλές ημέρες όπου το ποσοστό ξεπέρασε το 99%.
Κατά μέσο όρο το 13033 εξυπηρετούσε 1.818
μηνύματα το λεπτό, ενώ στην ώρα με τη μεγαλύτερη κίνηση διεκπεραιώθηκαν 7.500
μηνύματα για την κατ’ εξαίρεση μετακίνησης ανά λεπτό. Η υπηρεσία, που
σχεδιάστηκε και τέθηκε σε λειτουργία σε λιγότερο από 48 ώρες, απέσπασε θετικά
σχόλια, με τον ΟΟΣΑ να τη χαρακτηρίζει ως βέλτιστη πρακτική για τη διαχείριση
των κατ’ εξαίρεση μετακινήσεων.
Επιπλέον:
*Η στενή συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής
Διακυβέρνησης με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους εξασφάλισε την απρόσκοπτη
λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Όπως διαπιστώνεται και από μετρήσεις
ανεξάρτητων διεθνών φορέων, τόσο τα σταθερά όσο και τα κινητά δίκτυα
τηλεπικοινωνιών. διαχειρίστηκαν με ικανοποιητικό τρόπο τον επιπλέον φόρτο που
προκάλεσαν τα έκτακτα μέτρα για τον περιορισμό του κορονοϊού. Είναι, μάλιστα,
χαρακτηριστικό ότι στο διάστημα ισχύος των έκτακτων μέτρων δεν υπήρξε καμία
ανάγκη να ενεργοποιηθούν εναλλακτικά σενάρια διαχείρισης της δικτυακής κίνησης
(trafficmanagement).
*Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι
στη συγκεκριμένη περίοδο δεν υπήρξε σημαντικό περιστατικό κυβερνοασφάλειας.
Εκτός από τις συστάσεις που είχε εκδώσει η ΓΓΤΤ για την υπεύθυνη χρήση των
δικτύων και την ασφαλή χρήση των εφαρμογών τηλεργασίας, υπήρξε διαρκής
επικοινωνία της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας της ΓΓΤΤ με όλα τα
εμπλεκόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την
Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA), για την ανταλλαγή πληροφοριών.