Όπως
μπορείτε να δείτε αυτή η τεράστια νταλίκα της FedEx φαίνεται να έχει επιδοθεί
σε κάποια μεγαλόπρεπα ντριφτ με τα περιπολικά να ακολουθούν ανίσχυρα να κάνουν
οτιδήποτε μέσα στο πυκνό χιόνι.
Η αλήθεια όμως είναι τελείως διαφορετική. Εκείνο που ισχύει χωρίς αμφιβολία είναι η αξιοσημείωτη ικανότητα του οδηγού να κρατά τράκτορα, επικαθήμενο και ρυμουλκούμενο στον παγωμένο δρόμο στη βόρεια California, αποτρέποντας μια σύγκρουση πιθανώς με τρομακτική κατάληξη.
Ύστερα από το «share» του video στο λογαριασμό του Facebook του CHP-Truckee (California Highway Patrol), η υπηρεσία διευκρίνισε ότι οι γραμμές αέρα του φορτηγού είχαν σπάσει, προκαλώντας το αυτόματο μπλοκάρισμα των φρένων του ρυμουλκούμενου. Έτσι το είχαν μετατρέψει σε ένα τεράστιο σιδερένιο έλκηθρο που έσπρωχνε επικαθήμενο και τράκτορα στην παγωμένη κατηφόρα.
Εδώ να επισημάνουμε ότι οι νταλίκες χρησιμοποιούν αέρα για τον έλεγχο των φρένων στο ρυμουλκούμενο αντί του κλασικού υδραυλικού υγρού που όλοι γνωρίζουμε. Και ο λόγος είναι προφανής, διότι οι γραμμές είναι πολύ μακριές από την καμπίνα μέχρι το ρυμουλκούμενο για να γεμίσουν με υγρό. Αλλά όταν η πίεση στο κύκλωμα πέσει και ο αέρας διαφεύγει, τα φρένα του ρυμουλκούμενου μπορεί να μπλοκάρουν. Το έχουμε δει και στο… Mad Max: Fury Road, όπου ο Max χρειάστηκε να συρθεί κάτω από την Πολεμική Νταλίκα να ξανά-ενώσει τη σωλήνωση για να ξεμπλοκάρει τα φρένα του ρυμουλκούμενου.]
Η αλήθεια όμως είναι τελείως διαφορετική. Εκείνο που ισχύει χωρίς αμφιβολία είναι η αξιοσημείωτη ικανότητα του οδηγού να κρατά τράκτορα, επικαθήμενο και ρυμουλκούμενο στον παγωμένο δρόμο στη βόρεια California, αποτρέποντας μια σύγκρουση πιθανώς με τρομακτική κατάληξη.
Ύστερα από το «share» του video στο λογαριασμό του Facebook του CHP-Truckee (California Highway Patrol), η υπηρεσία διευκρίνισε ότι οι γραμμές αέρα του φορτηγού είχαν σπάσει, προκαλώντας το αυτόματο μπλοκάρισμα των φρένων του ρυμουλκούμενου. Έτσι το είχαν μετατρέψει σε ένα τεράστιο σιδερένιο έλκηθρο που έσπρωχνε επικαθήμενο και τράκτορα στην παγωμένη κατηφόρα.
Εδώ να επισημάνουμε ότι οι νταλίκες χρησιμοποιούν αέρα για τον έλεγχο των φρένων στο ρυμουλκούμενο αντί του κλασικού υδραυλικού υγρού που όλοι γνωρίζουμε. Και ο λόγος είναι προφανής, διότι οι γραμμές είναι πολύ μακριές από την καμπίνα μέχρι το ρυμουλκούμενο για να γεμίσουν με υγρό. Αλλά όταν η πίεση στο κύκλωμα πέσει και ο αέρας διαφεύγει, τα φρένα του ρυμουλκούμενου μπορεί να μπλοκάρουν. Το έχουμε δει και στο… Mad Max: Fury Road, όπου ο Max χρειάστηκε να συρθεί κάτω από την Πολεμική Νταλίκα να ξανά-ενώσει τη σωλήνωση για να ξεμπλοκάρει τα φρένα του ρυμουλκούμενου.]
Στην προκειμένη περίπτωση, ευτυχώς ο οδηγός δεν χρειάστηκε να κάνει τέτοια χολιγουντιανή καγκουριά, αλλά έκανε φανταστική δουλειά κρατώντας όλο αυτό το «συρμό» πάνω στον παγωμένο δρόμο, διαχειριζόμενος το φορτηγό του λες και δεν είχε τροχούς αλλά σκι. Τα περιπολικά της CHP φαίνονται να σχηματίζουν ένα κυλιόμενο οδόφραγμα, εμποδίζοντας όποιον ανεγκέφαλο οδηγό θα επιχειρούσε να προσπεράσει τη διπλωμένη κινούμενη νταλίκα.
Όταν πια η νταλίκα μπόρεσε να σταματήσει σε ένα άνοιγμα του δρόμου με ασφάλεια και ύστερα από κοπιώδη προσπάθεια επί 20 λεπτά, ο δρόμος ξανά-δόθηκε στην κυκλοφορία.
[Πηγή video CHP-Truckee