Viral έχει γίνει ένα βίντεο που ανέβασε στο facebook ο φωτογράφος Slater Moore. Το βίντεο έχει ξεπεράσει, ήδη, τις 300.000 προβολές!
Στα πλάνα που τράβηξε με ένα drone, θα δείτε την συγκλονιστική στιγμή που ένα κοπάδι από φάλαινες - όρκες κατασπάραξαν έναν καρχαρία. Το συγκεκριμένο είδος φάλαινας αναφέρεται κοινώς και ως φάλαινα δολοφόνος καθώς είναι κορυφαίος θηρευτής που μπορεί να τραφεί ακόμα και με άλλες φάλαινες.
Από τα επόμενα δέκα μοντέλα, το κάθε ένα έχει αφήσει το στίγμα του στον τρόπο με τον οποίο από εκεί κι έπειτα εξελίχθηκε η αυτοκίνηση.
Σημειώνοντας ότι αναφερόμαστε σε αυτά με χρονολογική σειρά, σας τα παρουσιάζουμε και κάνουμε μια μικρή αναφορά στην καινοτομία του καθενός.
FordModelT1908
Μετά την ίδρυση της Ford Motor Company το 1903 και το λανσάρισμα του Model T το 1908, όλα άλλαξανστην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Από το 1913 μάλιστα, κάθε Model T χρειαζόταν μόλις μιάμιση ώρα(93 λεπτά για την ακρίβεια)για να κατασκευαστεί αντί για 12,5 που ήταν μέχρι τότε. Αυτό έγινε χάρη στην «κινούμενη» γραμμή παραγωγής που εφάρμοσε ο Henry Ford, η οποία εκτός από τη γρήγορη παραγωγή έφερε και χαμηλότερο κόστος. Τελικά 16,5 εκατομμύρια Model T πουλήθηκαν, από το 1908 έως και το 1927.
AustinSeven1922
Ο Herbert Austin ίδρυσε τη δική του εταιρεία το 1905, η οποία κατασκεύαζε κυρίως μεσαία για την εποχή αυτοκίνητα. Ωστόσο ήταν αντίθετος στην ιδέα ότι μικρό αυτοκίνητο σημαίνει και συνολικά μικρό κέρδος, γι’ αυτό και ξεκίνησε να εξελίσσει ένα μικρό αλλά αξιοπρεπές μικρό μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο που κάποιος θα αγόραζε αντί για μια μοτοσικλέτα με καλάθι. Το Austin Seven παρουσιάστηκε τελικά το 1922, με υδρόψυκτοκινητήρα 750 cc, φρένα σε όλους τους τροχούς και καμπίνα με οροφή. Η επιτυχία που γνώρισε το Seven ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη, τόσο που θα μπορούσες να πεις ότι άλλαξε τη Βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.
CitroënTractionAvant1934
Το κυριολεκτικά επαναστατικό Type 7A ή αλλιώς Traction Avant, παρουσιάστηκε το 1934 για να αλλάξεισοβαρά τα δεδομένα. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο βοιμηχανικής μαζικής παραγωγής με ατσάλινο αυτοφερόμενο πλαίσιο, εμπρός κίνηση, υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς, ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδο στρέψης και κινητήρα με βαλβίδες επικεφαλής και αφαιρούμενα χιτώνια. Παρά τη μεγάλη επιτυχίατου πάντως, το Traction Avant δεν κατάφερε να βγάλει την εταιρεία από τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε.
JeepWillysMB1941
Για το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Αμερική θα χρειαζόταν ένα ελαφρύ αναγνωριστικό όχημα με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Το Willys MB που λάτρεψαν οι στρατιώτες είχε 4κύλινδρο κινητήρα, τροχούς στις γωνίες του αμαξώματος για ακρίβεια στους χειρισμούς, κίνηση στους δύο άξονες και μεγάλη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης. Ύστερα από το τέλος του Πολέμου βγήκε αμέσως και πολιτική έκδοση, η CJ-1A, που μετά το 1950 πήρε την άδεια να χρησιμοποιεί σε αποκλειστικότητα το όνομα Jeep.
VolkswagenBeetle1946
Ο Σκαραβαίος είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής που εξελίχθηκαν με τη βοήθεια αεροδυναμικής σήραγγας. Είχε αερόψυκτο, 4κύλινδρο μπόξερ κινητήρα και χώρους για μια 5μελήοικογένεια. Ήδη από το 1938 η γραμμή παραγωγής ήταν έτοιμη όμως λόγω του Πολέμου δεν παραδόθηκαναυτοκίνητα. Πέρασαν αρκετά χρόνια μετά τον Πόλεμο μέχρι να ομαλοποιηθεί η παραγωγή, όμως από εκεί κι έπειτα μετατράπηκε από ανάγκη σε μόδα και τις δεκαετίες που ακολούθησαν ξεπούλησε. Η παραγωγή του σταμάτησε μόλις το 2003 και μέχρι τότε πουλήθηκαν πάνω από 23,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Citroën 2CV1948
Μετά το θάνατο του André Citroën, την εταιρεία ανέλαβε ο Pierre Boulanger, ο οποίος φύτεψε το σπόρο για ένα αυτοκίνητο με τις εξής προδιαγραφές: Να μπορεί να μεταφέρει τέσσερις ενήλικους και 50 kg πατάτες, να καίει 3 lt/100 km, να έχει τελική 60 km/h και να είναι εξαιρετικά άνετο στο χωματόδρομο. Ήταν η σύλληψη του θρυλικού2 CV, που όμως δεν παρουσιάστηκε πριν το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα πρωτότυπα γλίτωσαν από τους βομβαρδισμούς και τελικά το ντεμπούτο έγινε το 1948. Μέχρι το 1990 που σταμάτησε οριστικά η παραγωγή του, πουλήθηκαν πάνω από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
CitroënDS1955
Την εποχή που παρουσιάστηκε ήταν ένα συγκλονιστικά πρωτοποριακό αυτοκίνητο κι αυτό δεν είχε να κάνει μόνο με την πολύ ιδιαίτερη σχεδίαση. Η DS διατηρούσε πάντα σταθερή απόσταση από το έδαφος, χάρη σε ένα υδραυλικό κύκλωμα υψηλής πίεσης που επιπρόσθετα υποβοηθούσε το τιμόνι και τα φρένα. Τα τελευταία ήταν δισκόφρενα, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η DS είχε μοναδικό επίπεδο άνεσης, τη στιγμή που μπορούσε να υπερπηδά μεγάλα εμπόδια χωρίς να βρίσκει κάτω, αλλά και να στέκεται σε τρεις μόνο τροχούς. Στην ανανέωση του 1967, τα εμπρός φώτα έγιναν τέσσερα, εκ των οποίων τα δύο ακριανά έστριβανμαζί με το τιμόνι για καλύτερη ορατότητα τη νύχτα.
FIAT NUOVA 500 1956
To FIAT Nuova 500, το στιλάτο μικρό αυτοκίνητο που απογείωσε τις πωλήσεις της FIAT αποδείχθηκε τόσο σημαντικό που μετά από σχεδόν 50 χρόνια η εταιρεία το ξαναγέννησε. Κατά ένα μεγάλο μέρος χάρη στην επιτυχία του κλασικού 500, μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1960 το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκε και η παραγωγήτετραπλασιάστηκε.
ΜΙΝΙ 1959
Το σχέδιο του MK1 ανήκει στον ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρο Ισηγόνη. Αρχικά δεν υπήρχε καν η μάρκα MINI και το μοντέλο ήταν γνωστό ως Austin850 ή Morris 850, βάσει του πρώτου κινητήρα των 848 cc και 37 ίππων. Είχε αυτοφερόμενο αμάξωμα που το καθιστούσε εντυπωσιακά ελαφρύ, μόλις 585 kg, ενώ η διάταξητων μηχανικών μερών και οι πατέντες που χρησιμοποιούσε στην ανάρτηση έδιναν εντυπωσιακούς -για ένα αυτοκίνητο μήκους 3 m- χώρους.
AlfaRomeoAlfasud1971
Η πρώτη Alfa Romeo μαζικής παραγωγής με την κίνησημπροστά, αγαπήθηκε όσο λίγα αυτοκίνητα. Η Alfasud έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα μοντέλα που φτιάχτηκαν ποτέ και όχι άδικα. Με 1.200άρη μπόξερ κινητήρα, τέσσερα δισκόφρενα κι εξαιρετικό πλαίσιο είχε σίγουρα ένα καινοτόμο μηχανολογικό πακέτο, έτη φωτός μπροστά από τα δεδομένα της εποχής του.
O καθηγητής Gary Wood ήταν 18 ετών όταν εκείνος και η αδελφή του είχαν ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Ο Δρ. Wood και η τότε μόλις 16 ετών αδελφή του, Sue, επέστρεφαν σπίτι με το αυτοκίνητο όταν συγκρούστηκαν με ένα παράνομα σταθμευμένο όχημα.
Η μικρότερη αδελφή του κ. Wood κατάφερε να σταθεί σώα και αβλαβής από τη σφοδρή σύγκρουση, σε αντίθεση με τον Gary ο οποίος υπέστη πολλαπλά και σοβαρά τραύματα, στον λάρυγγα, τις φωνητικές του χορδές, τη μύτη του και σε πολλά οστά του σώματός του.
Το πλήρωμα που έφτασε στο σημείο του σοκαριστικού ατυχήματος ανακοίνωσε πως ο κ. Wood ήταν νεκρός. Ωστόσο, ο νέος «αναστήθηκε» και μετά από 50 χρόνια περιγράφει όσα θυμάται από εκείνη τη μοιραία ημέρα.
Ο Δρ. Wood υποστηρίζει πως ενώ ήταν κλινικά νεκρός βρέθηκε στον παράδεισο. Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά: «Το να πεθαίνεις είναι σαν απλά να βγάζεις τα ρούχα σου και να τα πετάς σε μία γωνιά. Βγήκα έξω από το σώμα μου, αυτή την επίγεια στολή, και τότε ανυψώθηκα από την οροφή του αυτοκινήτου μου και όλη η ζωή πέρασε μπροστά μου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα».
«Τότε βρέθηκε μέσα σε ένα μεγάλο σύννεφο που άρχισε να στροβιλίζεται κι γινόταν ολοένα και φωτεινότερο» προσέθεσε και περιέγραψε τον Παράδεισο ως μία απέραστη έκταση ειρήνης, γαλήνης και ηρεμίας.
«Στη συνέχεια το σύννεφο άνοιξε και είδα και είδα έναν τεράστιο να αιωρείται στο διάστημα και υπέθεσε ότι είναι αυτό που στην Αγία Γραφή αναφέρεται ως "παράδεισος"».
Ο Δρ. Wood έχει γράψει αρκετά βιβλία για την εμπειρία την οποία ισχυρίζεται πως έζησε και κατά την οποία - σύμφωνα με τα λεγόμενά του - συναντήθηκε με έναν άγγελο, ο οποίος ήταν τουλάχιστον 21 μέτρα πιο ψηλός κι οποίος στεκόταν μπροστά από κάποιες πύλες που το πλάτος τους εκτεινόταν περίπου σε 500 μίλια». Μιλώντας για τον άγγελο είπε επίσης: «Κρατούσε ένα μεγάλο χρυσό σπαθί και είχε σγουρά μαλλιά. Πίσω από τις πύλες, στο εσωτερικό της πόλης βρισκόταν ένας άλλος άγγελος που κρατούσε κάποια βιβλία. Oι δύο τους συνομίλησαν για λίγο μεταξύ τους και μετά μου επέτρεψαν να μπω στην πόλη».
Τότε ισχυρίζεται ότι ξεναγήθηκε στον παράδεισο από τον φίλο του. Ο Δρ. Wood είπε: «Εκεί συνάντησα τον καλύτερο φίλο μου που είχε σκοτωθεί όταν πήγαινε λύκειο από ένα χλοοκοπτικό μηχάνημα. Ο φίλος μου με ξενάγησε σε ένα υπέροχο μέρος που το αποκαλούν "παράδεισο».
«Περίπου 500 χιλιόμετρα μακριά από την αίθουσα που βρίσκεται ο θρόνος του Θεού, ο φίλος μου με πήγε σε μία αίθουσα που ονομάζεται "Αζήτητες ευλογίες". Όταν άνοιξα την πόρτα προς μεγάλη μου έκπληξη είδα ότι κάποια πόδια, αληθινά πόδια κρέμονταν από τους τοίχους. Κάθε μέρος της ανατομίας ενός ανθρώπου υπήρχε σε εκείνο το δωμάτιο και τότε ρώτησα ποια είναι η χρήση αυτού του δωματίου. " Ο Θεός πρέπει να έχει ανταλλακτικά μέλη όταν πρόκειται να κάνει ένα θαύμα", μου απάντησε ο φίλος μου.
Ο Δρ. Wood που πλέον έχει γίνει ιερέας, είπε επίσης ότι γνωρίστηκε με τον Ιησού. «Στάλθηκα πίσω για να πω στους ανθρώπους ότι ο παράδεισος υπάρχει στα αλήθεια. Ο σκοπός του κάθε ανθρώπου είναι μοναδικός στη Γη. Ο Ιησούς μου είπε ότι πρέπει να στείλω ένα συγκεκριμένο μήνυμα - ότι οι άνθρωποι πρέπει να διαφυλάσσουν το πνεύμα τους και να προσεύχονται.
Όπως αναφέρει, μετά από όσα έζησε, επέστρεψε στη Γη και είδε την μικρή του αδελφή να ουρλιάζει ελπίζοντας ότι ο Gary θα καταφέρει να παραμείνει στη ζωή.