- Το Newsit.gr «κατέβηκε» 30 μέτρα κάτω απο τη γη και κατέγραψε την πορεία των έργων στο εργοτάξιο του Πανεπιστημίου
- Ο σταθμός του Πανεπιστημίου καθώς και οι υπόλοιποι δώδεκα σταθμοί θα λειτουργούν με σύστημα PSD, γυάλινες πόρτες στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μολις ο συρμός φτάνει στο σταθμό
- Τα βαγόνια θα ειναι αυτοματοποιημένα και θα κινούνται χωρίς οδηγό ενώ ο χρόνος αναμονής για τους συρμούς δεν θα ξεπερνά το ενάμιση λεπτό
ΔΕΙΤΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ
Γυάλινες πόρτες ασφαλείας μπροστά απο τις αποβάθρες, αυτοματοποιημένοι συρμοί και δρομολόγια με ρυθμό ενάμιση λεπτού τα οποία θα εξυπηρετούν περισσότερους απο 250.000 Θεσσαλονικείς σε ακτίνα 14 χιλιομέτρων.
Μοιάζει με εικόνα απο το μέλλον, ωστόσο, η πρόοδος που καταγράφεται στα εργοτάξια των υπο κατασκευή σταθμών του μετρό της συμπρωτεύουσας φέρνει το όνειρο εκατομμύρια Θεσσαλονικιών πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το μεγαλύτερο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στην βόρεια Ελλάδα πατάει το «γκάζι» και μετά απο 15 χρόνια υποσχέσεων, μελετών και δικαστικών εμποδίων πλησιάζει στον τερματικό του σταθμό υποσχόμενο να δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Το Newsit.gr «κατέβηκε» 30 μέτρα κάτω απο τη γη και κατέγραψε την πορεία των έργων στο εργοτάξιο του Πανεπιστημίου, έναν απο τους κεντρικούς σταθμούς ο οποίος αναμένεται να μεταμορφώσει το ιστορικό κέντρο της πόλης. Στον υπο κατασκευή σταθμό, που βρίσκεται ανάμεσα στο Αριστοτέλειο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, περισσότεροι απο 25 εργάτες επιδίδονται καθημερινά σε έναν αγώνα δρόμου ώστε σε τέσσερα χρόνια να έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες και να υποδεχθούν τους πρώτους επιβάτες. Η κατασκευή του σταθμού Πανεπιστήμιο ξεκίνησε το 2008 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ το 2020 θα ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό ολοκληρώνοντας τη βασική γραμμή του υπογείου σιδηροδρόμου.
Ο συγκεκριμένος σταθμός χτίζεται με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους εκσκαφής καθώς η ποιότητα του υπεδάφους έκανε επιτακτική τη δόμηση με διαφράγματα. «Το σκάψιμο έγινε απο πάνω προς τα κάτω. Οι τοίχοι που βλέπετε χτίζονται με διάφραγματα με έτοιμο μπετόν εξαιτίας του υγρού υπεδάφους», εξηγεί στο Newsit.gr ο επιβλέπων μηχανικός του εργοταξίου και τονίζει πως απο πλευράς στατικής ο σταθμός αγγίζει το απόλυτο σε ασφάλεια και αντισεισμικότητα. Το Πανεπιστήμιο αποτελεί έναν απο τους πλέον έτοιμους σταθμούς καθώς έχουν ήδη γίνει οι εργασίες πολιτικού μηχανικού και αυτό που απομένει προκειμένου να ολοκληρωθεί είναι η αρχιτεκτονική παρέμβαση και η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
«Ο σταθμός είναι σχεδόν έτοιμος. Οι αποβάθρες, οι σκάλες και οι όροφοι εχουν ήδη χτιστεί. Σειρά εχει η διαμόρφωση του χώρου καθώς και η εγκατάσταση και η δοκιμή για τα 48 ηλεκτρονικά συστήματά που θα λειτουργούν στο σταθμό», λέει ο υπεύθυνος των έργων και επισημαίνει οτι η πορεία του μετροπόντικα κατά μήκος της Εγνατίας μόνο εύκολη δεν ηταν με τους μηχανικούς να αναγκάζονται να αλλάξουν τροχούς καθώς έπεσαν σε σεισμικό ρήγμα στο ύψος της Βούλγαρη.
Ποιες είναι οι καινοτομίες που φέρνει το μετρό της Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με αυτό της Αθήνας; Όπως λέει στο Newsit.gr ο υπεύθυνος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, κ. Χάρης Τσιματζής, ο σταθμός του Πανεπιστημίου καθώς και οι υπόλοιποι δώδεκα σταθμοί θα λειτουργούν με σύστημα PSD, γυάλινες πόρτες στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μολις ο συρμός φτάνει στο σταθμό, για πυρασφάλεια και αποφυγή ατυχημάτων των επιβατών αλλα και ηλεκτρονικές μπάρες για τον έλεγχο των εισιτηρίων. Παράλληλα, τα βαγόνια θα ειναι αυτοματοποιημένα και θα κινούνται χωρίς οδηγό ενώ ο χρόνος αναμονής για τους συρμούς δεν θα ξεπερνά το ενάμιση λεπτό.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να κοστίσει-μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά και τα έργα ανάπλασης απο τους δήμους-περισσότερα απο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, θα μετακινεί καθημερινά 250.000 επιβάτες και θα κρατήσει μακριά απο τις οδικές αρτηρίες της πόλης 500.000 αυτοκίνητα.
Το μετρό φτάνει στην Θεσσαλονίκη έστω και με καθυστέρηση και εφόσον για την κατασκευή του δεν χρειάστηκε τελικά να «θυσιαστεί η γυναίκα του πρωτομάστορα», όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας απο το εργοτάξιο της Νεας Ελβετίας, τότε μάλλον η αναμονή άξιζε τον κόπο.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΟΥ
πηγη:www.newsit.gr
Μοιάζει με εικόνα απο το μέλλον, ωστόσο, η πρόοδος που καταγράφεται στα εργοτάξια των υπο κατασκευή σταθμών του μετρό της συμπρωτεύουσας φέρνει το όνειρο εκατομμύρια Θεσσαλονικιών πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το μεγαλύτερο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στην βόρεια Ελλάδα πατάει το «γκάζι» και μετά απο 15 χρόνια υποσχέσεων, μελετών και δικαστικών εμποδίων πλησιάζει στον τερματικό του σταθμό υποσχόμενο να δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Το Newsit.gr «κατέβηκε» 30 μέτρα κάτω απο τη γη και κατέγραψε την πορεία των έργων στο εργοτάξιο του Πανεπιστημίου, έναν απο τους κεντρικούς σταθμούς ο οποίος αναμένεται να μεταμορφώσει το ιστορικό κέντρο της πόλης. Στον υπο κατασκευή σταθμό, που βρίσκεται ανάμεσα στο Αριστοτέλειο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, περισσότεροι απο 25 εργάτες επιδίδονται καθημερινά σε έναν αγώνα δρόμου ώστε σε τέσσερα χρόνια να έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες και να υποδεχθούν τους πρώτους επιβάτες. Η κατασκευή του σταθμού Πανεπιστήμιο ξεκίνησε το 2008 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ το 2020 θα ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό ολοκληρώνοντας τη βασική γραμμή του υπογείου σιδηροδρόμου.
Ο συγκεκριμένος σταθμός χτίζεται με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους εκσκαφής καθώς η ποιότητα του υπεδάφους έκανε επιτακτική τη δόμηση με διαφράγματα. «Το σκάψιμο έγινε απο πάνω προς τα κάτω. Οι τοίχοι που βλέπετε χτίζονται με διάφραγματα με έτοιμο μπετόν εξαιτίας του υγρού υπεδάφους», εξηγεί στο Newsit.gr ο επιβλέπων μηχανικός του εργοταξίου και τονίζει πως απο πλευράς στατικής ο σταθμός αγγίζει το απόλυτο σε ασφάλεια και αντισεισμικότητα. Το Πανεπιστήμιο αποτελεί έναν απο τους πλέον έτοιμους σταθμούς καθώς έχουν ήδη γίνει οι εργασίες πολιτικού μηχανικού και αυτό που απομένει προκειμένου να ολοκληρωθεί είναι η αρχιτεκτονική παρέμβαση και η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
«Ο σταθμός είναι σχεδόν έτοιμος. Οι αποβάθρες, οι σκάλες και οι όροφοι εχουν ήδη χτιστεί. Σειρά εχει η διαμόρφωση του χώρου καθώς και η εγκατάσταση και η δοκιμή για τα 48 ηλεκτρονικά συστήματά που θα λειτουργούν στο σταθμό», λέει ο υπεύθυνος των έργων και επισημαίνει οτι η πορεία του μετροπόντικα κατά μήκος της Εγνατίας μόνο εύκολη δεν ηταν με τους μηχανικούς να αναγκάζονται να αλλάξουν τροχούς καθώς έπεσαν σε σεισμικό ρήγμα στο ύψος της Βούλγαρη.
Ποιες είναι οι καινοτομίες που φέρνει το μετρό της Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με αυτό της Αθήνας; Όπως λέει στο Newsit.gr ο υπεύθυνος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, κ. Χάρης Τσιματζής, ο σταθμός του Πανεπιστημίου καθώς και οι υπόλοιποι δώδεκα σταθμοί θα λειτουργούν με σύστημα PSD, γυάλινες πόρτες στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μολις ο συρμός φτάνει στο σταθμό, για πυρασφάλεια και αποφυγή ατυχημάτων των επιβατών αλλα και ηλεκτρονικές μπάρες για τον έλεγχο των εισιτηρίων. Παράλληλα, τα βαγόνια θα ειναι αυτοματοποιημένα και θα κινούνται χωρίς οδηγό ενώ ο χρόνος αναμονής για τους συρμούς δεν θα ξεπερνά το ενάμιση λεπτό.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να κοστίσει-μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά και τα έργα ανάπλασης απο τους δήμους-περισσότερα απο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, θα μετακινεί καθημερινά 250.000 επιβάτες και θα κρατήσει μακριά απο τις οδικές αρτηρίες της πόλης 500.000 αυτοκίνητα.
Το μετρό φτάνει στην Θεσσαλονίκη έστω και με καθυστέρηση και εφόσον για την κατασκευή του δεν χρειάστηκε τελικά να «θυσιαστεί η γυναίκα του πρωτομάστορα», όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας απο το εργοτάξιο της Νεας Ελβετίας, τότε μάλλον η αναμονή άξιζε τον κόπο.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΜΟΥ
πηγη:www.newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου