ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Παγκόσμιος συναγερμός: Αποκολλήθηκε μέρος του Ήλιου - Τι σημαίνει αυτό για τον πλανήτη μας

 


Αν υπάρχει κάτι που ποτέ δεν θα θέλαμε να μάθουμε εκτός από το υποθετικό γεγονός ότι το τέλος του κόσμου είναι κοντά, θα ήταν ένα σενάριο στο οποίο ο Ήλιος θα καταστρεφόταν.

Μια πρόσφατη ανακάλυψη των επιστημόνων αναφορικά με τον Ήλιο θα σας αφήσει άναυδους.

Συγκεκριμένα, υπάρχουν μερικά μάλλον παράξενα φαινόμενα στο διάστημα, από ένα απίστευτο σώμα νερού ηλικίας 12.000.000.000 ετών μέχρι αρχαία πετρώματα από 4,2 δισεκατομμύρια χρόνια πριν, αλλά ο ήλιος παραμένει μια οικεία αλλά επικίνδυνη σταθερά.

Πρόκειται για ένα πολύπλοκο άστρο που όπως είναι λογικό είναι δύσκολο να μελετηθεί λόγω της καυτής επιφάνειάς του και του εντυπωσιακού μεγέθους του, αλλά μερικά πράγματα μπορούν να συμβούν που εξακολουθούν να σοκάρουν τους επιστήμονες.

Το πιο πρόσφατο από αυτά έχει αφήσει τους ειδικούς σε πλήρη αμηχανία, καθώς φαίνεται -τουλάχιστον εξωτερικά- σαν ο ήλιος να έχει «σταματήσει να λειτουργεί» με κάποια ιδιότητα.

Η φυσικός του διαστημικού καιρού Dr. Tamitha Skov τόνισε στο X (πρώην Twitter), ότι μέρος της βόρειας προεξοχής του ήλιου έχει αποσπαστεί, δημιουργώντας μια μάλλον έντονη πολική δίνη.

Αναφέρει λεπτομερώς ότι αυτά τα αποσπασμένα υλικά «κυκλοφορούν σε μια τεράστια πολική δίνη γύρω από το βόρειο πόλο του άστρου μας».

Αυτό παρατηρήθηκε με τη χρήση του διαστημικού τηλεσκοπίου James Webb, το οποίο είναι επίσης το gadget που κατάφερε να εντοπίσει τον πιο πολύτιμο αστεροειδή που βρίσκεται σήμερα στο διάστημα.

Αν και παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεξήγητο με πολλούς επιστήμονες να μένουν άναυδοι με αυτό το περιστατικό, ορισμένοι υπέθεσαν ότι σχετίζεται με την αντιστροφή του μαγνητικού πεδίου του ήλιου, η οποία συνέβη πρόσφατα για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια.

Κάτι παράξενο φαίνεται πάντα να συμβαίνει όταν ο ήλιος σχηματίζεται στο γεωγραφικό πλάτος των 55 μοιρών, αλλά η αποκοπή υλικών στο βόρειο τμήμα του σίγουρα δεν ήταν στη λίστα των προβλέψεων κανενός.

«Οι επιστήμονες θα πρέπει να επιτρέπεται να είναι περίεργοι και να ενθουσιάζονται με πράγματα που δεν καταλαβαίνουν», εξηγεί, «Διαφορετικά, ποια είναι η δουλειά ενός επιστήμονα;», τόνισε η Skov.

Η διαδικασία της αποκόλλησης φαίνεται να έχει να κάνει με τους ηλεκτρομαγνητικούς ανέμους που εμφανίστηκαν πάνω από το γεωγραφικό πλάτος των 60 μοιρών, όπως αναφέρει λεπτομερώς η Skov:

«Ανέβαινε σαν αερόστατο θερμού αέρα... και καθώς ψυχραινόταν, αντί να κρυώσει πάλι και να πέσει, ή ίσως να εκραγεί, όπως ένα κανονικό νήμα πολικού στέμματος, ένα μέρος του αποκολλήθηκε από τον άνεμο.

Και καθώς τεμαχίστηκε, το είδαμε να ψύχεται, να στροβιλίζεται σε ένα φλοιό. Και αυτό είναι μια πολύ σπάνια, αν όχι, θεμελιωδώς νέα παρατήρηση».

Συχνά οι νέες ανακαλύψεις στο διάστημα είναι τρομακτικές στην αρχή, αλλά αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια σημαντική ανακάλυψη στον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε τον ήλιο.

*Με πληροφορίες από UniladTech

Πηγή:www.newsbomb.gr

Καταλάβατε τι έγινε στο Σουηδία - Γερμανία; Το σκορ στο 1:30 πριν από τη λήξη ήταν 63-72 και τελικά οι γηπεδούχοι το γύρισαν - Το βίντεο με την απίθανη ανατροπή!

 


Παιχνίδι με τρελή εξέλιξη στο Χόβετ, όπου η Σουηδία υποδέχτηκε την Παγκόσμια πρωταθλήτρια Γερμανία. Τα πάντσερ είχαν στη σύνθεσή τους παίκτες πρώτης γραμμής, όπως ο Ντίλαν Οσετκόφσκι, ο Τίμπορ Πλάις, αλλά και ο Γιοχάνες Τίεμαν, που ήταν μέλος της ομάδας που πήρε το χρυσό μετάλλιο στη Μανίλα.

Την παράσταση κατάφερε να κλέψει ο Ντένις Κράμερ, που έκανε εμφάνιση... καριέρας με 43 πόντους, 14/19 σουτ εντός πεδιάς και 8/11 τρίποντα, χαρίζοντας μια μοναδική παράσταση.

Μάλιστα έπειτα από καλάθι του Τίεμαν, 1:47 για το τέλος, οι παίκτες του Άλεξ Μουμπρού έδειχναν να καθαρίζουν το παιχνίδι, καθώς ο φωτεινός πίνακας έγραφε 63-72. Η διαφορά ήταν στο +9, ποιότητα και λύσεις είχαν, απλά το μόνο που έμενε ήταν να διαχειριστούν το προβάδισμά τους.

Και ξαφνικά, τα πάντα άλλαξαν. Με 1:27 για το τέλος, οι Σουηδοί καταφέρνουν να βγάλουν αντίδραση, οδηγώντας τους Γερμανούς σε ολικό... μπλακ άουτ στην επίθεση.

Αρχικά ο Χάκανσον με τρίποντο μείωσε σε 66-72, ενώ ο ίδιος παίκτης με τον ίδιο τρόπο έφερε το παιχνίδι στο σουτ στα 54 δευτερόλεπτα (69-72). Ο Κράμερ έκανε βήματα στη συνέχεια και με τον Μπιργκάντερ να σκοράρει το παιχνίδι πήγε στον πόντο (71-72, 28'').

Ο Κράμερ ανέλαβε εκ νέου την ευθύνη για την Γερμανία, το τρίποντο που επιχείρησε όμως δεν βρήκε στόχο στα 14'' για το τέλος. Οι Σουηδοί πήραν κατοχή και ο Άντερσον κέρδισε φάουλ στα 8'' από τον Μπούρκε. Ευστόχησε στις 2 βολές και έβαλε την χώρα του μπροστά στο σκορ με 73-72!

Η Γερμανία είχε την ευκαιρία να πάρει τη νίκη, όμως τόσο το τρίποντο του Οσετκόφσκι, όσο και το follow του Σενγκφέλντερ δεν βρήκαν στόχο, με την Σουηδία να παίρνει μια τεράστια, αλλά και ανέλπιστη νίκη, τρέχοντας επί μέρους 10-0 στα τελευταία 90 δευτερόλεπτα!

Δείτε πώς η Σουηδία έφτασε σε μεγάλη νίκη απέναντι στην Γερμανία:



Πηγή:www.sportal.gr

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ τα πρώτα 15 καινούργια λεωφορεία - Επιθεώρηση από τον Χρήστο Σταικούρα

 


Επιθεώρηση στα πρώτα 15 από τα συνολικά 41 νέα λεωφορεία που θα ενισχύσουν τον ΟΑΣΘ, πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταικούρας.

Τα λεωφορεία που προμηθεύεται ο ΟΑΣΘ, καταφτάνουν σταδιακά και ήδη βρίσκονταιστο αμαξοστάσιο του Οργανισμού στην Σταυρούπολη τα 15 τα οποία από την 1η Ιανουαρίου, θα ξεκινήσουν κανονικά δρομολόγια.

Τα λεωφορεία έρχονται στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο τριετούς χρονομίσθωσης 159 οχημάτων από τον ΟΑΣΘ, με τα οποία θα ανανεώσει τον στόλο του, αποσύροντας ισάριθμα παλαιότερα.

Τα 15 λεωφορεία που επιθεώρησε ο κ. Σταϊκούρας, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, είναι καινούργια και, μαζί με ακόμα 26, θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, ο ΟΑΣΘ θα δρομολογεί από την 1η Ιανουαρίου, σε καθημερινή βάση, 151 καινούρια λεωφορεία, αριθμός που αποτελεί το 50% του στόλου του Οργανισμού.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η Γενική Γραμματέας Μεταφορών ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη για τις εργασίες που ήδη πραγματοποιούνται από τους τεχνικούς του Οργανισμού, οι οποίοι εγκαθιστούν στα λεωφορεία επικυρωτικά και εκδοτικά μηχανήματα, σύστημα τηλεματικής και όποιον άλλον εξοπλισμό απαιτείται, ώστε στις αρχές του έτους να είναι όλα έτοιμα και τα λεωφορεία να αρχίσουν τα δρομολόγιά τους.

Ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων που προμηθεύεται ο ΟΑΣΘ με τη μέθοδο του leasing είναι 7,3 έτη, ενώ ο σημερινός είναι 14 έτη. Έτσι, πέρα από τα καινούρια λεωφορεία, το σύνολο του στόλου του Οργανισμού θα αποτελείται από νεότερης ηλικίας λεωφορεία, κάτι που μεταφράζεται σε περαιτέρω αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της επιθεώρησης των καινούριων λεωφορείων, τεχνικοί του ΟΑΣΘ επέδειξαν στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τα νέα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, που αυτό το χρονικό διάστημα εγκαθίστανται στα λεωφορεία.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:

«Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να δούμε 15 νέα λεωφορεία από τα 41 τα οποία θα κυκλοφορήσουν από 01/01/2025 στους δρόμους της Θεσσαλονίκης από μία ευρύτερη προμήθεια Leasing, 159 λεωφορείων. Το αποτέλεσμα θα είναι στις αρχές του έτους το 50% του στόλου των λεωφορείων στον ΟΑΣΘ να έχει ανανεωθεί και να είναι καινούργια λεωφορεία, ενώ το σύνολο θα είναι, ουσιαστικά, νεότερης γενιάς απ’ ό,τι στο παρελθόν. Η προσπάθεια την οποία καταβάλουμε μαζί με τη λειτουργία του Μετρό το άλλο Σάββατο, αποδίδει καρπούς. Έτσι, ώστε να βελτιώσουμε τη ζωή των συμπατριωτών μας, τη ζωή των Θεσσαλονικέων».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης σημείωσε:

«Ευχαριστώ από καρδιάς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που πάντα είναι δίπλα μας και στηρίζει τον ΟΑΣΘ. Ευχαριστώ τα στελέχη και τους εργαζόμενους του Οργανισμού, για την έγκαιρη τοποθέτηση του εξοπλισμού του νέου κομίστρου, για να είναι όλα έτοιμα, ώστε τα νέα λεωφορεία την Πρωτοχρονιά να είναι στους δρόμους».

Πηγή:www.cnn.gr