ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 28 Μαΐου 2024

Shein: Το οικονομικό προφίλ του κινεζικού κολοσσού ηλεκτρονικού λιανεμπορίου με τα τοξικά ρούχα και αξεσουάρ

 


Στα 66 δις. δολάρια (ή 100 δισ. δολάρια κατ΄άλλες εκτιμήσεις) φτάνει η αξία του κινεζικού κολοσσού του ηλεκτρονικού εμπορίου – Shein- ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται στην παραγωγή προϊόντων (ρούχα και αξεσουάρ) που προορίζονται για παιδιά και πωλήθηκαν στην Νότια Κορέα, τα οποία περιείχαν τοξικές ουσίες σε επίπεδα που ξεπερνούσαν κατά εκατοντάδες φορές τα αποδεκτά όρια.

Η Shein – είναι εταιρεία πώλησης “γρήγορης μόδας” στον κλάδου του λιανικού εμπορίου. Ιδρύθηκε στη Ναντζίνγκ της Κίνας τον Οκτώβριο του 2008 ως ZZKKO από τον επιχειρηματία Chris Xu, και από το 2022 η Shein εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας  (ρούχα) στον κόσμο. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται σήμερα στη Σιγκαπούρη.

Γνωστή για την πώληση σχετικά φθηνών ενδυμάτων, η επιτυχία της Shein πιστώνεται στη δημοτικότητά της μεταξύ των καταναλωτών της γενιάς Z.

Η εταιρεία συγκρίθηκε αρχικά με μια επιχείρηση drop shipping, καθώς δεν συμμετείχε στο σχεδιασμό και την κατασκευή, αντ’ αυτού προμηθεύτηκε προϊόντα από τη χονδρική αγορά ενδυμάτων στη Γκουανγκζού.

Από το 2012, η Shein άρχισε να δημιουργεί το δικό της σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας, μετατρέποντας τον εαυτό της σε έναν πλήρως ολοκληρωμένο λιανοπωλητή.[5] Η εταιρεία έχει δημιουργήσει την εφοδιαστική της αλυσίδα στη Γκουανγκζού με ένα δίκτυο περισσότερων από 3.000 προμηθευτών από το 2022. Ωστόσο, έχει αντιμετωπίσει διαμάχη λόγω της χρήσης κινεζικών sweatshops και παιδικής εργασίας.

Το 2022, η εταιρεία μετέφερε πλήρως τα κεντρικά της γραφεία από την Κίνα στη Σιγκαπούρη για ρυθμιστικούς, διεθνείς επεκτατικούς και οικονομικούς λόγους – διατηρώντας παράλληλα τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις αποθήκες της στην Κίνα[7].Το 2022, η Shein απέφερε έσοδα ύψους 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ποσό σχεδόν τόσο μεγάλο όσο οι καθιερωμένες εταιρείες λιανικής πώλησης Zara και H&M.

Η Shein αποτιμήθηκε στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια μετά από ένα γύρο χρηματοδότησης τον Απρίλιο του 2022.

Σύμφωνα με το Bloomberg Businessweek και άλλους, το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein έχει επωφεληθεί από τον εμπορικό πόλεμο Κίνας-ΗΠΑ, ιδίως όσον αφορά τα φορολογικά πλεονεκτήματα τα τελευταία χρόνια, η Shein βρέθηκε στη μέση διαφορών για εμπορικά σήματα, αγωγών που αφορούσαν ανταγωνιστές, ανησυχιών για την ασφάλεια των προϊόντων, καθώς και κατηγοριών για φοροδιαφυγή και εμπλοκή σε παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Εν μέσω της πανδημίας του COVID-19 το 2020, φέρεται να πραγματοποίησε έσοδα 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας το το έβδομο συνεχόμενο έτος με αύξηση πωλήσεων άνω του 100% για την εταιρεία[11].Από τον Οκτώβριο του 2020, η Shein ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία μόδας μόνο στο διαδίκτυο στον κόσμο. Η Shein σημειώνεται ότι υιοθέτησε νωρίς το TikTok ως εργαλείο προώθησης και η ικανότητα της εταιρείας να διαφημίζει viral αντικείμενα ενίσχυσε τη δημοτικότητά της.

Μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, η Shein αυξήθηκε από μια εταιρεία αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μια εταιρεία αξίας 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με την Ernest Analytics, η Shein έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία γρήγορης λιανικής πώλησης μόδας στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2021, ενώ είχε επίσης ξεκινήσει τη διαδικτυακή της λειτουργία στο Μεξικό.

Μια έρευνα σε 7.000 Αμερικανούς εφήβους το 2022 κατέταξε τη Shein ως τη δεύτερη αγαπημένη τους ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τον Οκτώβριο του 2022, η Wall Street Journal ανέφερε ότι η Shein είχε έσοδα 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, με αποτέλεσμα να γίνει σχεδόν τόσο μεγάλη όσο οι παραδοσιακές μάρκες γρήγορης μόδας, όπως τα Zara και H&M.

Άλλοι ανταγωνιστές της είναι οι ASOS, Fashion Nova, Forever 21, PrettyLittleThing, Temu και TopShop.

Τον Αύγουστο του 2023, η Shein και η SPARC Group (η εταιρεία στην οποία ανήκει η Forever 21) προχώρησαν σε μια κοινοπραξία όπου η κάθε εταιρεία απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο της άλλης.

Επέκταση στη Βόρεια Αμερική και πιθανή δημόσια εγγραφή

Η Shein εγκαινίασε την αγορά της, με τρίτους πωλητές, στη Βραζιλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες τον Μάιο του 2022.

Το 2022, η Shein δημιούργησε ένα κέντρο διανομής στο Whitestown της Ιντιάνα, με σχέδια να ανοίξει περισσότερες εγκαταστάσεις διανομής στη νότια Καλιφόρνια και τις βορειοανατολικές ΗΠΑ.

Τον Νοέμβριο του 2022, η Shein άνοιξε ένα νέο εταιρικό γραφείο και κέντρο διανομής στο Markham του Οντάριο, για να λειτουργήσει ως ο κύριος κόμβος διανομής της Shein στον Καναδά.Οι πωλήσεις το 2022 ήταν 23 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τον Ιούλιο του 2023 η Shein ανακοίνωσε στους επενδυτές ότι σημείωσε τα υψηλότερα καταγεγραμμένα κέρδη της για ένα πρώτο εξάμηνο. Η εταιρεία είχε εκτιμώμενη αξία 66 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τον Φεβρουάριο του 2023, ο Μαρσέλο Κλάουρε διορίστηκε πρόεδρος των δραστηριοτήτων της Shein στη Λατινική Αμερική.

Σύμφωνα με αναφορές, το 2023, αν και εξακολουθούσε να έχει την έδρα της στη Σιγκαπούρη, η Shein προμηθεύονταν κυρίως από κατασκευαστές στην Κίνα.

Το 2023, η Shein διέθετε 100 εργοστάσια στη Βραζιλία και είχε περιγράψει σχέδια για την αύξηση του αριθμού αυτού σε 2.000.

Τον Ιούνιο του 2023, η εταιρεία αντιμετώπισε διαδικτυακές αντιδράσεις αφού διεθνείς παράγοντες επιρροής ξεναγήθηκαν και προώθησαν τις εγκαταστάσεις της στην Κίνα.

Το 2023, η εφημερίδα The Information ανέφερε ότι οι εκπρόσωποι της Shein είχαν ανεπίσημες συζητήσεις με τους αμερικανικούς τεχνολογικούς γίγαντες Amazon και Google σχετικά με μια πιθανή επένδυση στην εταιρεία. Το δημοσίευμα σημειώνει ότι η εταιρεία αναμενόταν να κάνει το ντεμπούτο της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) στο μέλλον.

Τον Αύγουστο του 2023 η Shein έλαβε προσωρινή περιοριστική εντολή στις ΗΠΑ εναντίον του ανταγωνιστή της Temu για μια υπόθεση παραβίασης εμπορικών σημάτων.

Επίσης, συμμετείχαν σε αγωγές στις ΗΠΑ η μία εναντίον της άλλης με κατηγορίες για μονοπώληση.

Τον Ιούνιο του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ανοίξει μια αποθήκη στο Μεξικό για «μεγαλύτερο πάτημα» στη Λατινική Αμερική Τον Δεκέμβριο του 2023, η Temu μήνυσε τη Shein, ισχυριζόμενη παράνομη παρέμβαση στους προμηθευτές της.

Πηγή:www.newsit.gr

Shein: Παιδικά ρούχα και αξεσουάρ με τοξικές ουσίες πουλάει η δημοφιλής πλατφόρμα

 


Μεγάλη ανησυχία έχει προκαλέσει στους καταναλωτές η είδηση ότι προϊόντα, (ρούχα και αξεσουάρ) που προορίζονται για παιδιά και πωλήθηκαν στην Νότια Κορέα από την κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων Shein περιείχαν τοξικές ουσίες σε επίπεδα που ξεπερνούσαν κατά εκατοντάδες φορές τα αποδεκτά όρια.

Όπως, ανακοίνωσαν οι αρχές της πόλης της Σεούλ η Shein, με έδρα την Σιγκαπούρη, είναι πολύ δημοφιλής εδώ και λίγα χρόνια αφού προσφέρει μεγάλη γκάμα ρούχων και αξεσουάρ σε εξευτελιστικές τιμές.


Η εκρηκτική της ανάπτυξη έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη επιτήρηση των εμπορικών πρακτικών της και της εφαρμογής των κανόνων ασφαλείας τόσο στην Ευρωπαϊκή Ενωση όσο και στην Νότια Κορέα, όπου οι αρχές της πόλης της Σεούλ πραγματοποίησαν εβδομαδιαίες επιθεωρήσεις προϊόντων που διατίθενται από πλατφόρμες όπως οι Shein, Temu και AliExpress.

Κατά την διάρκεια της τελευταίας επιθεώρησης, επέλεξαν οκτώ προϊόντα που πωλούνται από την Shein, ανάμεσά τους παιδικά παπούτσια, δερμάτινες τσάντες και μία ζώνη. Ανακάλυψαν ότι περιείχαν μεγάλες ποσότητες φθαλατών, χημικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται για την διάλυση των πλαστικών.


Ενα ζευγάρι παπουτσιών περιείχε 428 φορές περισσότερη ποσότητα φθαλατών από τα επιτρεπόμενα όρια και τρεις τσάντες περιείχαν ποσότητες 153 φορές περισσότερο από το όριο, σύμφωνα με τις αρχές της Σεούλ.

Οι φθαλάτες είναι από δεκαετίες γνωστοί για την πρόκληση ορμονικών διαταραχών. Η παρουσία τους συνδέεται με την παχυσαρκία, καρδιακές νόσους, ορισμένες μορφές καρκίνου και προβλήματα γονιμότητας.

Αξιωματούχος της δημοτικής αρχής της Σεούλ δήλωσε ότι ζήτησε την απόσυρση των προϊόντων αυτών από την πώληση από την έναρξη των επιθεωρήσεων τον Απρίλιο και ότι οι περισσότερες πλατφόρμες συμμορφώθηκαν με τα αιτήματα αυτά.

Η Shein «λαμβάνει πολύ σοβαρά υπ’ ‘όψιν την ασφάλεια των προϊόντων», δήλωσε εκπρόσωπος της κινεζικής πλατφόρμας διευκρινίζοντας ότι η εταιρεία απαιτεί από τους προμηθευτές της να τηρούν τους ελέγχους και τους κανόνες της και ότι συνεργάζεται με τις διεθνείς υπηρεσίες για να εγγυηθεί την τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Ο εκπρόσωπος διαβεβαίωσε ότι μόλις γνωστοποιηθεί παράπονο, «τα προϊόντα αποσύρονται αμέσως από τα site» ώστε να διεξαχθεί έρευνα και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα αν αποδειχθεί ότι έχουν παραβιασθεί οι κανόνες.

Μέχρι στιγμής, οι αρχές της Σεούλ έχουν επιθεωρήσει 93 προϊόντα και διαπίστωσαν ότι περίπου τα μισά περιείχαν τοξικές ουσίες.

Τον Απρίλιο, η Ευρωπαϊκή Ενωση πρόσθεσε την Shein στον κατάλογο των ψηφιακών εταιρειών διαστάσεων ικανών ώστε να υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες ασφαλείας και σε μέτρα για την προστασία από επικίνδυνα προϊόντα, ιδίως προϊόντα που μπορεί να είναι βλαβερά για τα παιδιά.

Πηγή:www.newsit.gr

Δευτέρα 27 Μαΐου 2024

Από πρόθεση η φωτιά στο εργοστάσιο Γιαννίτση στη Λαμία

 


Από πρόθεση μπήκε η φωτιά στο εργοστάσιο Γιαννίτση στη Λαμία όπου παρασκευάζονταν τα σχολικά γεύματα σύμφωνα με αξιωματικούς της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού.

Όπως μεταδίδει το Lamia Report η έκθεση της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού της Πυροσβεστικής κάνει λόγο για εμπρησμό.

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε την Κυριακή 19 Μαΐου, στο εργοστάσιο “Γιαννίτσης” σύμφωνα με τους αξιωματικούς της ΔΑΕΕ μπήκε από πρόθεση και έχει ήδη ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας για τα στοιχεία της έρευνας που συνεχίζεται.

Θυμίζουμε ότι για την υπόθεση έχει παρέμβει και η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητώντας να ερευνηθεί αν συνδέεται το γεγονός με τα χαλασμένα γεύματα και τον επικείμενο έλεγχο από τον ΕΦΕΤ ο οποίος είχε προγραμματιστεί την επομένη της καταστροφής του εργοστασίου.

Πηγή:www.newsit.gr