ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 15 Απριλίου 2025

Υπέκυψε και η ΕΛ.ΑΣ στη νέα «τρέλα» με τις AI κούκλες - Η λαμπάδα που κλέβει την παράσταση

 


Η νέα μόδα με τις AI κούκλες που έχει κατακλύσει τα social media, εξελίσσεται σε trend της εποχής. Χαζεύοντας στα social media, όλοι λίγο πολύ έχουν δει τις εικόνες που μεταμορφώνουν ανθρώπους σε φιγούρες δράσης.

Κάπως έτσι και η Ελληνική Αστυνομία... υπέκυψε στη μόδα και προχώρησε στη δική της πασχαλινή «έκδοση».

Χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, η ΕΛΑΣ λανσάρει τη δική της λαμπάδα ως κούκλα - δράσης και μάλιστα μέσα από την ανακοίνωσής που εξέδωσε δίνει συμβουλές για αποφυγή χρήσης κροτίδων, βεγγαλικών και αυτοσχέδιων ειδών πυροτεχνίας κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Φέτος το Πάσχα δεν "τινάζουμε την ενημέρωση στον αέρα", ανάβουμε μόνο λαμπάδες».

Αναλυτικά, στην ανακοίνωση της ΕΛΑΣ αναφέρεται:

Κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών ατυχημάτων, ιδιαίτερα σε ανήλικους, εξαιτίας της επικίνδυνης συνήθειας καύσης κροτίδων, βεγγαλικών και αυτοσχέδιων ειδών πυροτεχνίας, παρόλο που κάτι τέτοιο απαγορεύεται από το νόμο.

Η Ελληνική Αστυνομία σας υπενθυμίζει ότι:

  • Η κατασκευή, εμπορία, αγορά, κατοχή και χρήση κροτίδων και συσκευών εκτόξευσης αυτών, καθώς και κάθε είδος πυροτεχνίας άνευ άδειας από οποιονδήποτε απαγορεύεται.

  • Η καύση βεγγαλικών απαγορεύεται κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα.

  • Αποτρέψτε τα παιδιά από τη χρήση ή την αυτοσχέδια κατασκευή τους.

  • Ενημερώστε τα παιδιά για τους κινδύνους σοβαρού τραυματισμού, ακόμα και ακρωτηριασμού.

  • Μην τους επιτρέπετε να προσεγγίζουν χώρους παράνομης καύσης των ειδών αυτών, διότι κανείς δεν εγγυάται ότι δεν θα προκληθεί ατύχημα.

  • Μην ξεχνάτε ότι τα βεγγαλικά και τα πυροτεχνήματα δεν είναι παιχνίδια, αλλά υλικά άκρως επικίνδυνα και η χρήση τους εγκυμονεί κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα και την ίδια την ζωή.


Πηγή:www.cnn.gr

Πέμπτη 10 Απριλίου 2025

Πόσο θα κοστίζουν τα iPhone μετά την επιβολή δασμών 125% στην Κίνα;

 


Οι τιμές των iPhone ενδέχεται να σκαρφαλώσουν πολύ πάνω από τα 3.000 ευρώ

Πολύ πάνω από τα 3.000 ευρώ μπορεί να φτάσουν οι τιμές των iPhone της Apple μετά τα αλλεπάλληλα κύματα δασμών του Τραμπ σε βάρος της Κίνας.

Η πλειονότητα των iPhone -του βασικού και πιο κερδοφόρου προϊόντος της Apple- κατασκευάζεται στην Κίνα. Θεωρητικά, η εταιρεία θα μπορούσε να μεταφέρει την παραγωγή για την αμερικανική αγορά στις ΗΠΑ. «Γιατί τα φτιάχνουν όλα στην Κίνα; Γιατί δεν τα παράγουν εδώ;», αναρωτήθηκε πριν από μερικές εβδομάδες ο υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ, Χάουαρντ Λούτνικ, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Wirtschaftswoche.

Οι ειδικοί του κλάδου που είναι εξοικειωμένοι με τις αλυσίδες εφοδιασμού της Apple σπεύδουν να αναλύσουν αυτές τις εικασίες. Αν η Apple κατασκεύαζε τα iPhone της σε ένα εργοστάσιο στη Δυτική Βιρτζίνια ή στο Νιου Τζέρσεϊ, για παράδειγμα, η τιμή μιας συσκευής θα ήταν 3.500 δολάρια, προειδοποίησε ο αναλυτής Νταν Άιβς (Dan Ives) από την επενδυτική εταιρεία Wedbush. Αν η εταιρεία μεταφέρει μόνο το 10% της αλυσίδας εφοδιασμού στις ΗΠΑ, αυτό θα της κόστιζε 3 χρόνια και 30 δισ. δολάρια, εκτίμησε ο Άιβς στο ειδησεογραφικό κανάλι CNN.

Ο ειδικός της αγοράς τόνισε ότι καμία άλλη εταιρεία δεν θα επηρεαστεί τόσο σοβαρά από τους δασμούς του Τραμπ, τονίζοντας ότι «αυτό θα μπορούσε να αλλάξει το μέλλον της Apple».

Εν τω μεταξύ, τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Cupertino της Καλιφόρνιας εργάζονται ήδη για λύσεις έκτακτης ανάγκης. Προς το παρόν, η Apple πρόκειται να μεταφέρει iPhones στις ΗΠΑ από την Ινδία, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τιμ Κουκ, προσπαθεί να εξασφαλίσει εξαίρεση από τους δασμούς, όπως έγραψε η Wall Street Journal.


Η κατάσταση είναι ακόμη πολύ ασαφής για να αλλάξουν οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, ανέφερε το δημοσίευμα, επικαλούμενο ενημερωμένες πηγές. Ο Τραμπ επιβάλλει επί του παρόντος δασμούς 27% στα αγαθά από την Ινδία.

Ωστόσο, μια τέτοια εναλλακτική δεν αποκλείεται να προκαλέσει την αντίδραση του Λευκού Οίκου. Για τον υπουργό Εμπορίου Λούτνικ, το επιχείρημα περί φθηνότερης εργασίας στην Κίνα θεωρείται πλέον παρωχημένο. «Σήμερα υπάρχουν ρομπότ που μπορούν να το κάνουν», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά της παραγωγής στις ΗΠΑ θα μπορούσε να δημιουργήσει «εκατομμύρια και εκατομμύρια» νέες θέσεις εργασίας — από τεχνικούς και εργάτες οικοδομών, μέχρι μηχανικούς που θα συντηρούν τα ρομπότ. Μάλιστα, σε πρόσφατη τοποθέτησή του εμφανίστηκε ενθουσιασμένος, λέγοντας: «Ο στρατός εκατομμυρίων ανθρώπων που γυρίζουν μικροσκοπικές βίδες για να παράγουν iPhone έρχεται στην Αμερική».

Παρ’ όλα αυτά, η Apple θα προσπαθήσει πιθανώς να παρουσιάσει την τοποθεσία παραγωγής ως λύση. Η αναλύτρια της Needham, Λάουρα Μαρτιν (Laura Martin), δήλωσε στο CNBC ότι η Apple χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να μεταφέρει το 14% της παραγωγής του iPhone στην Ινδία. Η Μαρτιν υποθέτει, επίσης, ότι η εταιρεία θα προσπαθήσει να διατηρήσει αμετάβλητες τις τιμές για τους τελικούς πελάτες στις ΗΠΑ. Ωστόσο, αυτό είναι πιθανό να έχει σοβαρές επιπτώσεις στα περιθώρια κέρδους.

Η είδηση έχει ήδη αφήσει βαθιά «σημάδια» στις χρηματοπιστωτικές αγορές. Πλέον, η Apple δεν είναι η πιο πολύτιμη εταιρεία στο παγκόσμιο χρηματιστήριο. Μετά από πτώση περίπου 5% στην αμερικανική αγορά, η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται σε περίπου 2,6 τρισ. δολάρια. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία πρέπει να παραχωρήσει το «στέμμα» του χρηματιστηρίου στην ανταγωνίστριά της, την Microsoft, της οποίας η κεφαλαιοποίηση των 2,65 τρισ. δολαρίων έχει υποφέρει λιγότερο από την τρέχουσα αναταραχή στον απόηχο της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ.

Βραχυπρόθεσμα τουλάχιστον, η Apple μάλλον δεν μπορεί να κάνει πολλά για να βελτιώσει τη διάθεση των επενδυτών. Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα της αγοράς Κρεγκ Μόφετ (Craig Moffett) από την Moffett Nathanson, η εταιρεία δεν έχει «καμία καλή απάντηση» στους δασμούς.

Η εταιρεία έχει επενδύσει 15 έως 20 χρόνια στην οικοδόμηση των σημερινών αλυσίδων εφοδιασμού της «και αυτό απλά δεν μπορεί να αναπαραχθεί αλλού». Δεν πρόκειται να δημιουργήσει εργοστάσιο στις ΗΠΑ και να παραγγείλει ρομπότ, επειδή η αγορά εργασίας των ΗΠΑ από μόνη της δεν παρέχει τις απαραίτητες δεξιότητες και τους αριθμούς, υποστήριξε ο Μόφετ στο CNBC.

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξακολουθεί να προσεγγίζει το ζήτημα από διαφορετική οπτική. Η εκπρόσωπος του προέδρου Τραμπ, Καρολάιν Λέβιτ, δήλωσε την Τρίτη (8.4.2025) ότι ο ίδιος «είναι απολύτως πεπεισμένος» πως η Apple θα μπορούσε να μεταφέρει την παραγωγή των iPhone στις ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας ότι η χώρα διαθέτει τόσο τους πόρους όσο και το ανθρώπινο δυναμικό για να υποστηρίξει μια τέτοια μετάβαση.

Πηγή:www.newsit.gr

Τετάρτη 9 Απριλίου 2025

Πέθανε σε ηλικία 86 ετών ο εκδότης Κώστας Καββαθάς

 


Ο άνθρωπος που έβαλε στη ζωή μας τους «4 Τροχούς» δε μένει πια εδώ

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών ο εκδότης Κώστας Καββαθάς. Η θλιβερή αυτή είδηση έγινε γνωστή το πρωί της Τετάρτης (09.04.25).

Ο Κώστας Καββαθάς ήταν ο άνθρωπος που έβαλε στη ζωή των περισσότερων Ελλήνων τον κόσμο του αυτοκινήτου ως ο εκδότης του εμβληματικού περιοδικού «4 Τροχοί».

Γεννήθηκε στις 2 Μαρτίου του 1939 στην Αθήνα μέσα στην κατοχή. Τελείωσε το 2o Γυμνάσιο Αρρένων.

Από πολύ νωρίς έδειξε το ενδιαφέρον του για τα αεροπορικό δρώμενα και έτσι το 1957 εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, όπου και έβγαλε άδεια χειριστή ανεμόπτερου. Ένα χρόνο αργότερα έφυγε για σπουδές στη Βρετανία όπου φοίτησε στη σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του London Northern Polytechnic, έως και το 1960.

Εκεί, γνώρισε τον θαυμαστό κόσμο του αυτοκινήτου και ειδικά του μηχανοκίνητου αθλητιμού.


Η δημοσιογραφική του διαδρομή ξεκίνησε σχεδόν άμεσα, το 1959 με το περιοδικό «Ταχύτης», αλλά διακόπηκε για τη στρατιωτική του θητεία και συνεχίστηκε το 1963 στην εφημερίδα «Μεσημβρινή» όπου για τρία χρόνια διατηρούσε τη στήλη αυτοκινήτου, ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας Άλφα.

Εκείνη την δεκαετία προσπαθεί να εκδώσει δικό του περιοδικό, μαζί με το Γιάννη Μπαρδόπουλο, το Τροχοί & Δρόμοι, η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο. Μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Νέο Αυτοκίνητο, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού Αuto Eξπρές, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε εκεί και τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κοροβηλά.

Περιέγραψε και την προσπάθεια προσελήνωσης

Ο Κώστας Καββαθάς εργάστηκε και στην τηλεόραση (ΕΙΡΤ), όπου η πιο σημαντική στιγμή του ήταν ότι μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη περιέγραψε ζωντανά την αποστολή του Απόλλωνα 11 και της προσελήνωσης. Στη μικρή οθόνη επέστρεψε με το Mega Channel και με την πρώτη εκπομπή για το αυτοκίνητο της ελληνικής τηλεόρασης που λεγόταν «Τροχοί & Δρόμοι».

Τον Οκτώβριο του 1970, ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία τις Τεχνικές Εκδόσεις και τους 4Τροχούς, ενώ στην πορεία προστέθηκαν και πολλοί άλλοι γνωστοί τίτλοι, με ποιο σημαντικούς τους Πτήση & Διάστημα, Ήχος & Hi-Fi, Ram, 2 Τροχοί, καθώς και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Εν Λευκώ».

Παράλληλα αρθρογραφούσε στο εβδομαδιαίο περιοδικό Επίκαιρα, συνεργάστηκε με την Καθημερινή το 1990 και για ένα μικρό χρονικό διάστημα, στο Βήμα από το 1991 έως το 1998 και στο Πρώτο Θέμα από το πρώτο φύλλο του έως και το 2012.

Ο Κώστας Καββαθάς έγραψε και τα βιβλία «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη διακεκριμένους συναδέλφους του, το «Οδηγώντας: Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού», καθώς και το «Ασημόσπιτο» που έχει εκδοθεί πρόσφατα.

Έχει επίσης 5 συμμετοχές σε Ράλλυ Ακρόπολις καθώς και σε δεξιοτεχνίες, αναβάσεις και σιρκουί οδηγώντας Peugeot 204 και ΝSU 1200 TT με το ψευδώνυμο Πηλέας. Επίσης είχε πιλοτάρει αρκετούς τύπους αεροσκαφών, ενώ είχε πετάξει με περισσότερα από 23 μαχητικά.

Ο Κώστας Καββαθάς διετέλεσε μέλος της επιτροπής του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» (COTY) από το 1984 έως και το 2004, ενώ είχε διατελέσει δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων με το συνδυασμό του Αντώνη Τρίτση,

Επίσης ήταν εμπνευστής του 1ου Ευρωπαϊκού Συνέδριο για τα Καθαρά Αυτοκίνητα και του 1ο Eco-Rally στην Πολυτεχνειούπολη της Αθήνας μαζί με το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (1997) καθώς και της πρωτοβουλίας Φαέθων 2004.

Το 1994 δημιούργησε το δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, την Techlink και το 2000 το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, το Safetrack, που λειτουργούσε στην πίστα των Μεγάρων.

Θα λείψει….

Πηγή:www.newsit.gr