Στους «ρυθμούς» της τεχνητής νοημοσύνης και του ChatGPT δείχνουν να ακολουθούν και οι Έλληνες, οι οποίοι έχουν σπεύσει να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το generative AI και ειδικότερα η διάσημη -πλέον- υπηρεσία της OpenAI.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Focus οn Tech Life της Focus Bari, το 25% των Ελλήνων δηλώνει ότι έχει λογαριασμό και χρησιμοποιεί το ChatGPT, ενώ ένα επιπλέον 28% απάντησε ότι το χρησιμοποιούν φίλοι και γνωστοί του. Επιπλέον, το 22% δηλώνει ότι το έχει ακούσει αλλά δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι, ενώ μόλις το 25% απάντησε ότι δεν το γνωρίζει καθόλου.
Η υψηλή δημοτικότητα του ChatGPT αποτελεί ένα ακόμη δείγμα της σημασίας που έχουν αποκτήσει οι ψηφιακές τεχνολογίες και ειδικά το Διαδίκτυο στην καθημερινότητα των πολιτών στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη Focus Bari, το 96% των Ελλήνων ηλικίας έως 74 ετών χρησιμοποιεί το Internet και ουσιαστικά μόνο η ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών έχει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό χρήσης που διαμορφώνεται στο 83%. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιείται ανά εξάμηνο με ένα πανελλαδικό δείγμα 10.000 ατόμων 13-74 ετών.
Το smartphone αποτελεί το βασικό μέσο πρόσβασης στο Διαδίκτυο με το 88% να «σερφάρει» εν κινήσει σε καθημερινή βάση, ποσοστό που φθάνει στο 93% ανεξαρτήτως συχνότητας. Εξαιρετικά ενεργοί είναι οι Έλληνες και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς το 82% έχει κάποιο λογαριασμό και το 77% τα χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση!
Σε πολύ υψηλά επίπεδα κινείται και η δημοτικότητα των online αγορών. Σχεδόν 7 στους 10 (69%) έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο με όσους/ες ανήκουν στην κατηγορία 24-34 ετών να είναι οι πιο «φανατικοί» καθώς το 87% έχει αγοράσει μέσω Internet το τελευταίο εξάμηνο. Από την άλλη, οι χρήστεςάνω των 65 ετών δείχνουν λιγότερο εξοικειωμένοι καθώς μόλις το 37% έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω Διαδικτύου. Αξιοσημείωτο επίσης το γεγονός ότι το 59% έχει κάνει αγορές μέσω apps.
Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν το email σε ποσοστό 78%, κάνουν τραπεζικές συναλλαγές μέσω εφαρμογών e-banking (69%) και συναλάσσονται με το Δημόσιο (52%). Ακόμη, 1 στους 2 το χρησιμοποιεί για την ψυχαγωγία του καθώς το 47% δηλώνει ότι ακούει διαδικτυακά μουσική, ενώ το 44% βλέπει video και ταινίες.
Η σχέση με την τεχνολογία προβλέπεται αυξανόμενη καθώς τα ποσοστά χρήσης είναι εντυπωσιακά στα παιδιά. Συγκεκριμένα, 9 στα 10 παιδιά (90%) ηλικίας 5-12 ετών είναι χρήστες του διαδικτύου, ενώ στα παιδιά 10-12 ετών το ποσοστό φθάνει στο 97%. Ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν στο διαδίκτυο είναι 100 λεπτά/ημέρα και το smartphone έχει την πρωτιά της επιλογής συσκευής σύνδεσης στο Ιnternet από όλες τις ηλικίες του παιδικού κοινού, ενώ η αναζήτηση ψυχαγωγικού περιεχόμενου (π.χ. video, μουσική) αποτελεί τον κυριότερο λόγο χρήσης.