ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Καιρός: Βροχές και καταιγίδες το Σάββατο – Οι περιοχές με έντονα φαινόμενα

 

 

Νέα επιδείνωση του καιρού αναμένεται σήμερα (04.03.2023), καθώς θα σημειωθούν βροχές και τοπικές καταιγίδες σε αρκετές περιοχές της χώρας, ενώ τα φαινόμενα θα έχουμε μεγαλύτερη ένταση στα δυτικά έως τις μεσημβρινές ώρες και στο βορειοανατολικό Αιγαίο τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Ειδικότερα, η ΕΜΥ αναφέρει ότι το σκηνικό του καιρού συνθέτουν σήμερα νεφώσεις με βροχές και τοπικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα θα έχουν μεγαλύτερη ένταση στα δυτικά έως τις μεσημβρινές ώρες και στο βορειοανατολικό Αιγαίο τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα κεντρικά και βόρεια ορεινά (ενδεικτικό υψόμετρο 1400 μέτρα).

Οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά σκόνης στο νότιο Αιγαίο. Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία στα βόρεια δεν θα ξεπεράσει τους 10 με 13 βαθμούς, στην υπόλοιπη χώρα θα φθάσει τους 14 με 16 και στα νότια τοπικά τους 17 με 18 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και στα θαλάσσια παραθαλάσσια μεμονωμένες καταιγίδες.

Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά κυρίως της δυτικής Μακεδονίας.

Ανεμοι: Νοτίων διευθύνσεων 3 με 5 μποφόρ και βαθμιαία ανατολικοί με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 06 έως 13 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Νεφώσεις με βροχές και στα θαλάσσια παραθαλάσσια σποραδικές καταιγίδες. Από τις μεσημβρινές ώρες σχετική εξασθένηση των φαινομένων.

Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της Ηπείρου και της δυτικής Στερεάς.

Άνεμοι: Από νότιες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ και πρόσκαιρα τις πρώτες πρωινές ώρες στο νότιο Ιόνιο 5 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου θα είναι 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες.

Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της Θεσσαλίας.

Άνεμοι: Νότιοι 3 με 5 και πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 16 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Νεφώσεις κατά διαστήματα αυξημένες με τοπικές βροχές.

Άνεμοι: Νοτίων διευθύνσεων 4 με 5 και πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 18 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα στα βόρεια (περιοχή Λήμνου, Λέσβου) πιθανόν να είναι τοπικά ισχυρά τις μεσημβρινές απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Νοτίων διευθύνσεων 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 18 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΕΥΒΟΙΑ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες. Βελτίωση από τις βραδινές ώρες.

Άνεμοι: Νότιοι 3 με 5 και πρόσκαιρα στα νότια τοπικά 6 μποφόρ.

στρεφόμενοι βαθμιαία σε ανατολικούς νοτιοανατολικούς με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Νεφώσεις με βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες. Βελτίωση από τις βραδινές ώρες.

Άνεμοι: Νότιοι 3 με 5 και πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και στα θαλάσσια παραθαλάσσια μεμονωμένες καταιγίδες.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 13 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 05-03-2023
Σε όλη τη χώρα προβλέπονται αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές και, κυρίως στα θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα, σποραδικές καταιγίδες, οι οποίες το βράδυ στα δυτικά θα εξασθενήσουν. Τα φαινόμενα στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου (περιοχή Λήμνου – Λέσβου) πιθανώς πρόσκαιρα το πρωί να είναι κατά τόπους έντονα. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ηπειρωτικά ορεινά (ενδεικτικό υψόμετρο 1400 μέτρα).

Οι άνεμοι θα πνέουν αρχικά δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ και μόνο στα νοτιοανατολικά θα είναι νοτιοανατολικοί έως 5 μποφόρ. Σταδιακά θα επικρατήσουν δυτικοί βορειοδυτικοί άνεμοι εντάσεως 4 με 6 και στα νότια πελάγη τοπικά 7 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα κυμανθεί σε λίγο υψηλότερα από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα και θα φτάσει στα βόρεια τους 14 βαθμούς, στις υπόλοιπες περιοχές τους 15 με 16 και στη νότια νησιωτική χώρα τους 17 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 06-03-2023
Στην ανατολική νησιωτική χώρα προβλέπονται παροδικά αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές, τις πρώτες πρωινές ώρες μεμονωμένες καταιγίδες και βαθμιαία βελτίωση. Στην υπόλοιπη χώρα θα υπάρχουν λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες στα δυτικά, όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές.

Οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 και στα νότια πελάγη τοπικά έως 6 μποφόρ με γρήγορη εξασθένηση.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 07-03-2023
Λίγες νεφώσεις, παροδικά αυξημένες στα δυτικά, τα νότια και την ανατολική νησιωτική χώρα, όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές και στα δυτικά και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου μεμονωμένες καταιγίδες. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της Ηπείρου.

Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 08-03-2023 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 09-03-2023
Λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες, με τοπικές βροχές στα δυτικά και την ανατολική νησιωτική χώρα.

Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο.

Πηγή:www.newsit.gr



Τομ Σάιζμορ: Πέθανε ο γνωστός ηθοποιός σε ηλικία 61 ετών

 


Δεν τα κατάφερε τελικά ο γνωστός ηθοποιός Tom Sizemore (Τομ Σάιζμορ) ο οποίος στις 18 Φεβρουαρίου υπέστη εγκεφαλικό και έκτοτε βρισκόταν σε σε μηχανική υποστήριξη.

Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό η οικογένεια του ηθοποιού, που έγινε διάσημος για τους ρόλους του στις ταινίες «Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» και «Black Hawk Down», πήρε τη δύσκολη απόφαση να τον βγάλει από τη μηχανική υποστήριξη μετά το εγκεφαλικό.

«Με μεγάλη θλίψη και στεναχώρια πρέπει να ανακοινώσω πως ο ηθοποιός Tom Sizemore, ηλικίας 61 ετών, πέθανε ειρηνικά στον ύπνο του στο νοσοκομείο St Joseh’s Burbank. Στο πλευρό του βρισκόταν ο αδελφός του Paul και τα δίδυμα αγόρια του Jayden και Jagger (17 ετών)», σημείωσε ο εκπρόσωπος του ηθοποιού Charles Lago.

Ο Τομ Σάιζμορ ήταν 61 ετών…

Είχε συμμετάσχει σε σημαντικές τηλεοπτικές παραγωγές, όπως το «Born on the Fourth of July» του Όλιβερ Στόουν, η «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν», το «Black Hawk Down», το «Natural Born Killers» και το «Heat».

Πηγή:www.newsit.gr

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

New York Times: «Η Ελλάδα έχει το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ευρώπη»

 


Εκτενή αναφορά στο πολύνεκρο δυστύχημα με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη κάνουν οι New York Times μιλώντας για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, ενώ σημειώνουν ότι η Ελλάδα έχει από τα πιο επικίνδυνα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη

Οπως γράφει η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε να είχε εγκαταστήσει ένα σύστημα ασφαλείας πριν από σχεδόν τρία χρόνια, το οποίο σχεδιάστηκε για να αποτρέψει το ενδεχόμενο μετωπικής σύγκρουσης τρένων όπως αυτό που οδήγησε στη χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της Ελλάδας.

Την ώρα που τα δύο τρένα κινούνταν αντίθετα στην ίδια γραμμή με υψηλές ταχύτητες, οι υπεύθυνοι του σταθμού έπρεπε να βασιστούν σε ένα σύστημα που ήταν πολύ λιγότερο εξελιγμένο από αυτό που χρησιμοποιείται σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Aκόμη και το στοιχειώδες σύστημα δεν ήταν πλήρως λειτουργικό καθώς τα φώτα και τα σήματα ήταν εκτός λειτουργίας, δήλωσαν αξιωματούχοι, καθώς έψαχναν σε ότι είχε απομείνει από το τρένο για νεκρούς. Οι καθυστερήσεις και τα λάθη άφησαν την μεγαλύτερη σιδηροδρομική γραμμή της Ελλάδας ευάλωτη σε αυτό που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει κάθε σύστημα ασφαλείας: το ανθρώπινο λάθος.

Πολλά ήταν αυτά παραμένουν ασαφή το βράδυ που 57 άτομα έχασαν τη ζωή τους. Αξιωματούχοι και ειδικοί συμφώνησαν ότι αν υπήρχε ένα σύγχρονο σύστημα ασφαλείας όπως είχε προγραμματιστεί, θα ήταν σχεδόν αδύνατο για ένα εμπορικό τρένο να καταλήξει στην ίδια γραμμή με ένα γεμάτο επιβατικό τρένο.

Θα είχαν ηχήσει προειδοποιήσεις και θα είχαν παρέμβει αυτόματα φρένα. «Ναι, σίγουρα», λέει ο Josef Doppelbauer, επικεφαλής του οργανισμού σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος προειδοποιεί για σημαντικές ελλείψεις στο ελληνικό σύστημα ασφάλειας των σιδηροδρόμων εδώ και χρόνια.

Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για «τραγικό ανθρώπινο λάθος». Ο υπουργός Μεταφορών παραιτήθηκε, αναγνωρίζοντας ότι οι προσπάθειες για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων ήταν ανεπαρκείς. Και ο σταθμάρχης της Λάρισας, αντιμετωπίζει πολλές κατηγορίες συμπεριλαμβανομένης της ανθρωποκτονίας από αμέλεια.

Το σύστημα σιδηροδρόμων της Ελλάδας είναι σταθερά από τα πιο επικίνδυνα στην Ευρώπη, παρά το ότι έλαβε 700 εκατομμύρια δολάρια σε χρήματα εκσυγχρονισμού από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία δεκαετία.

«Το σύστημα στη Λάρισα είναι ανεπαρκές εδώ και χρόνια»

Η εγκατάσταση του νέου συστήματος ασφαλείας καθυστέρησε τόσο πολύ που ένας αξιωματούχος παραιτήθηκε πέρυσι για να διαμαρτυρηθεί για αυτό που αποκάλεσε «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένει από τα 27 κράτη μέλη της να εισαγάγουν εξελιγμένες νέες διαδικασίες γνωστές ως Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων έως το τέλος της δεκαετίας. Αυτό το σύστημα παρακολουθεί τα τρένα και παίρνει τον έλεγχο εάν αναπτύσσουν ταχύτητα, τρέχουν με κόκκινα φανάρια ή καταλήγουν σε λάθος τροχιά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να επεκτείνει τις διασυνοριακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες και η εναρμόνιση των προτύπων ασφάλειας σε όλο το τμήμα αποτελεί μέρος της στρατηγικής. Αλλά η εφαρμογή ήταν ασυνεπής, όπως δείχνει η συντριβή στα Τέμπη.

Το Λουξεμβούργο, η μικρότερη και πλουσιότερη χώρα της Ένωσης, χρησιμοποιεί ήδη το νέο σύστημα στην πορεία του. Το Βέλγιο σχεδιάζει να είναι πλήρως λειτουργικό έως το 2025. Άλλες χώρες έχουν αναβαθμίσει τις κύριες διαδρομές τους.

Τα αρχεία της ΕΕ δείχνουν ότι η χώρα δεν είχε ποτέ εθνικό αυτοματοποιημένο σύστημα ασφαλείας. Και το σύστημα στη Λάρισα είναι ανεπαρκές εδώ και χρόνια γιατί έλειπαν τμήματα του βασικού εξοπλισμού σηματοδότησης, δήλωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νικόλαος Τσικαλάκης.

Η ακριβής αιτία της αργής αναβάθμισης του συστήματος ασφαλείας δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη, αλλά αξιωματούχοι και ειδικοί του συνδικάτου και της ασφάλειας ανέφεραν τους σφιχτούς προϋπολογισμούς, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που σχετίζονται με τον κορονοϊό, τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τις συμβάσεις ως παράγοντες που συμβάλλουν.

Διάφορα στελέχη του σιδηροδρομικού συνδικάτου έχουν γράψει οργισμένες επιστολές στην ελληνική κυβέρνηση εδώ και χρόνια, ακόμη και τον Φεβρουάριο, προειδοποιώντας για προβλήματα ασφάλειας. Η επιστολή προειδοποιούσε δυσοίωνα για τραγωδία και επέκρινε τους Έλληνες αξιωματούχους για την αμέλειά τους.

«Δεν θέλω δάκρυα ή αίμα στις ράγες»

«Δεν θα περιμένουμε το επικείμενο ατύχημα για να τη δούμε να χύνει κροκοδείλια δάκρυα», ανέφερε η επιστολή. «Τι περιμένετε για να επέμβετε;» «Έχουμε ενημερώσει κάθε κυβέρνηση για αυτά τα προβλήματα, αλλά δεν βρήκαμε ανοιχτά αυτιά», είπε ο κ. Τσικαλάκης. «Έτσι συνέβη αυτό το τραγικό ατύχημα. Δεν θέλω δάκρυα ή αίμα στις ράγες».

Αξιωματούχοι σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ευρώπη δήλωσαν ότι οι ελληνικές αρχές έχουν παραμελήσει το κρίσιμο καθήκον της επίβλεψης και της ενημέρωσης των διαδικασιών ασφάλειας και του εξοπλισμού σε όλο το δίκτυο. Αυτό θα μπορούσε να είχε βελτιώσει ακόμη και το υποτυπώδες σύστημα ασφαλείας της χώρας, είπαν.

Η συντριβή υπογραμμίζει την περιορισμένη ισχύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαιτεί βελτιώσεις από τους σιδηροδρόμους, παρόλο που καταβάλλει χρήματα σε αυτούς. Η ΕΕ έχει διαθέσει περίπου 117 εκατομμύρια δολάρια ειδικά για βελτιώσεις ασφάλειας στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνετρίβησαν τα τρένα.

Το πιο θανατηφόρο σύστημα στην Ευρώπη

Ο κ. Doppelbauer, του οργανισμού σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ότι ο οργανισμός ασφαλείας του είχε εκδώσει εκθέσεις που παροτρύνουν τα κράτη μέλη να βελτιωθούν, αλλά δεν μπορούσε να αναγκάσει τις εθνικές κυβερνήσεις να αλλάξουν. Σύμφωνα με διάφορα πρότυπα, η Ελλάδα έχει το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη.

«Έχουμε συντάξει ένα σχέδιο δράσης και ζητήσαμε από τις ελληνικές αρχές να υποβάλουν έκθεση για το σχέδιο δράσης», είπε. «Αλλά οι δυνάμεις μας είναι περιορισμένες». Πρότεινε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο διοικητικός βραχίονας του μπλοκ, θα μπορούσε να λάβει νομικά μέτρα κατά της Ελλάδας επειδή δεν τηρούσε τα πρότυπα ασφαλείας.

Την Πέμπτη, ωστόσο, οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι εμφανίστηκαν διαλλακτικοί. Ο Adalbert Jahnz, εκπρόσωπος της Επιτροπής, δήλωσε ότι το μπλοκ παρείχε οικονομική υποστήριξη στην Ελλάδα και παρέμεινε σε στενή επαφή με τις αρχές εκεί.

Ωστόσο, οι ελληνικές αρχές δεν ήταν διαφανείς σχετικά με σημαντικές σιδηροδρομικές λεπτομέρειες. Δύο εβδομάδες πριν από τη συντριβή, Ευρωπαίοι αξιωματούχοι οδήγησαν την Ελλάδα στο δικαστήριο για την άρνησή της να δημοσιοποιήσει τη βασική σύμβαση που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο διαχείρισης του σιδηροδρόμου καθώς εκσυγχρονίζεται.

Πηγή:www.newsit.gr