Φέτος
συμπληρώνονται 115 χρόνια από το πρώτο
θύμα τροχαίου στην Ελλάδα με αιτία του
τραγικού συμβάντος μια «κόντρα» ανάμεσα
σε έναν υπουργό και έναν γαλαζοαίματο...
Σύμφωνα
με στοιχεία το πρώτο αυτοκίνητο στη
χώρα μας έκανε
την εμφάνιση του στα τέλη του 1899 ή τις
αρχές του 1900 και
μέχρι την καταγραφή του πρώτου τροχαίου
δυστυχήματος επί ελληνικού εδάφους
πέρασαν επτά ολόκληρα χρόνια.
Το
παραπάνω χρονικό διάστημα ακούγεται
μεγάλο και εύλογα μπορεί να υποθέσει
κανείς, σε αυτά τα επτά χρόνια, ότι τα
αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην
Αθήνα όπου
και έγινε το τροχαίο θα πρέπει να είχαν
φτάσει τουλάχιστον σε μερικές δεκάδες.
Το
απίστευτο κι όμως ελληνικό δεδομένο
είναι ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν
εκείνο τον καιρό στην πρωτεύουσα ήταν
μόλις… επτά, αφού το
αυτοκίνητο αποτελούσε άπιαστο όνειρο
για τον απλό λαό εκείνη την εποχή -δεν
υπήρχαν ούτε συνεργεία ούτε αντιπροσωπείες-,
ενώ φάνταζε πολύ ακριβό ακόμη και για
τους έχοντες.
Αποτέλεσμα,
το αυτοκίνητο να αποτελεί επί της ουσίας
ένα αντικείμενο επίδειξης πλούτου, κάτι
αντίστοιχο με τα σημερινά supercars, το
οποίο μπορούσαν να έχουν στην κατοχή
τους πραγματικά πολύ λίγοι και
να το οδηγούν… όπως νόμιζαν, αφού δεν
υπαγόταν ούτε στου κανόνες οδικής
κυκλοφορίας που ίσχυαν για τα άλογα και
τις άμαξες.
Και
οι δύο φωτογραφίες δεν είναι από το
δυστύχημα
Από
τα συνολικά επτά αυτοκίνητα που
κυκλοφορούσαν τότε στους δρόμους της
Αθήνας, δύο
ήταν και εκείνα που πρωταγωνίστησαν
στο πρώτο καταγεγραμμένο τροχαίο
δυστύχημα της χώρας.
Το
δυστύχημα έγινε
στις 11.30 το πρωί της 7η Μαρτίου του 1907,
όταν η 25χρονη Ευφροσύνη Βαμβακά προσπάθησε
να διασχίσει την επαρχιακή τότε
Συγγρού στο
ύψος του «ΦΙΞ» η οποία δεν είχε ακόμη
ασφαλτοστρωθεί και θεωρούνται δρόμος…
έξω από τα όρια της πόλης.
Λίγα
μόλις λεπτά πριν από το ατύχημα είχε
ξεκινήσει η
κόντρα μεταξύ του βουλευτή Φθιώτιδας
Νίικου Σιμόπουλου και του πρίγκηπα
Ανδρέα.
Ο τελευταίος, που βρισκόταν πίσω στην
κόντρα του με τον Σιμόπουλο κατά 30 μέτρα
σύμφωνα με την επίσημη αναφορά της
Αστυνομίας, ήταν
ο πατέρας του πρίγκηπα Φίλιππου, του
συζύγου της Ελισάβετ Β΄ που βρίσκεται
αυτή τη στιγμή στον βρετανικό θρόνο και
πέθανε το περασμένο καλοκαίρι.
Με
κατεύθυνση προς το Παλαιό Φάληρο ο
Σιμόπουλος και αφού είχε καταφέρει να
προσπεράσει με επιτυχία τον πρίγκηπα
και κινούνταν στο δεξί μέρος του
χωματόδρομου, διασταυρώθηκε
με την Βαμβακά που προσπαθούσε να περάσει
απέναντι.
Οι
αναφορές κάνουν λόγο για προσπάθεια
αποφυγής της άτυχης γυναίκας από τον
Σιμόπουλο «δι' ελιγμών», η
οποία στον πανικό της έτρεξε να περάσει
στο απέναντι πεζοδρόμιο και, αντί να
γλιτώσει, έπεσε πάνω στο αυτοκίνητο του
υπουργού,
ο οποίος έπειτα πέρασε από πάνω της.
Την
χαριστική «βολή» έδωσε
ο πρίγκηπας Ανδρέας, που πέρασε και
αυτός πάνω από το σώμα της Βαμβακά
διαμελίζοντας τη.
Στο αυτοκίνητο επέβαιναν επίσης η
πριγκίπισσα Αλίκη και ο υπασπιστής του
Ανδρέα. Με
μόλις επτά τότε αυτοκίνητα να κυκλοφορούν
σε ολόκληρη την Αθήνα ίσως και να
σημειώθηκε κάποιο σχετικό ρεκόρ,
στην πιθανότητα να σκοτωθεί κανείς από
ένα αυτοκίνητο.
Ο
θάνατος της Βαμβακά στο πρώτο τροχαίο
δυστύχημα στη χώρα έγινε πρωτοσέλιδο
στις εφημερίδες της εποχής και φυσικά
συγκλόνισε τους κάτοικους της Αττικής
και ακόμη περισσότερο της Αθήνας. Το
ατύχημα και ο θάνατος χρεώθηκε τελικά
στον Σιμόπουλο, ο οποίος λόγω βουλευτικής
ασυλίας τη γλίτωσε,
κάτι που φούντωσε ακόμη περισσότερο
τις φήμες που ήθελαν να προηγείται στην
κόντρα ο πρίγκηπας, με το Σιμόπουλο να
αναλαμβάνει την ευθύνη καθώς ήταν πολύ
πιο δύσκολο να του ασκηθεί δίωξη.
Αυτό
που έγινε την επομένη του δυστυχήματος ήταν
να καλέσει ο διοικητής της Αστυνομίας
και τους επτά κατόχους αυτοκινήτων και
να τους κάνει συστάσεις για πιο προσεκτική
οδήγηση,
ενώ κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει τι
απέγιναν τα δύο ανήλικα παιδιά που άφησε
πίσω της η 25χρονη Βαμβακά,
ούτε αν δόθηκε κάποιου είδους αποζημίωση
σε αυτά και τον άντρα της...
Πηγή:www.carandmotor.gr