ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Ναός του Απόλλωνα, ένα συλλεκτικό ντοκιμαντέρ πριν ο ναός σκεπαστεί

 


Είναι το πρώτο φιλμ για το ναό του επικούρειου Απόλλωνα που έχτισε ο Ικτίνος στην κορυφή ενός βουνού.


Ο σκηνοθέτης (Jean-Daniel Pollet) μαγεύτηκε και είπε ότι αυτός ο ναός υπήρξε το κέντρο του κόσμου για κείνον. Έτσι λοιπόν τον κινηματογράφησε με ρυθμό ιερής τελετουργίας και το αποτέλεσμα αντάμειψε τις προσπάθειες του.

Ο ναός είναι κτισμένος κυρίως με ασβεστολιθική πέτρα και είναι χωρίς το άγαλμα του θεού Απόλλωνα.


Ο Ναός το 1821 – Edward Dodwell, Public domain, via Wikimedia Commons


«Εδώ μπορείς να υπάρξεις»

Εντυπωσιασμένος από τη γοητεία του αρχαιολογικού χώρου των Βασσών ο εξαιρετικός σκηνοθέτης Jean-Daniel Pollet, μόλις τον ανακάλυψε βρήκε ένα υπαρξιακό καταφύγιο λέγοντας «Εδώ μπορείς να υπάρξεις».

Χαρακτήρισε τον τόπο ως άκρον άωτον της μαγείας και για μια δεκαετία τον θεωρούσε το κέντρο του κόσμου. Τον επισκέφθηκε πολλές φορές και τρεις ταινίες του έχουν αναφορές στο ναό του Επικούριου Απόλλωνα. Η μία από αυτές «Βάσσες» είναι αφιερωμένη στο ναό. Πρόκειται για ένα κινηματογραφικό ποίημα. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης έχει περιγράψει ως εξής τη σχέση του με τις Βάσσες:

«Πρωτοείδα το ναό των Βασσών κάνοντας το γύρο της Μεσογείου. Πρέπει λοιπόν να πω γιατί έφυγα, γιατί έκανα αυτόν το γύρο. Είχα επισημάνει το ναό σε μια λιθογραφία (όχι φωτογραφία) κάποιου βιβλίου, γιατί έγραφε ότι ήταν ο μόνος κτισμένος στα υψώματα της Πελοποννήσου και χωρίς θέα στη θάλασσα.

Έγραφε, επίσης, ότι αυτός ο ναός ήταν το τελευταίο έργο του αρχιτέκτονα του Παρθενώνα. Αυτό το έργο, μέσα στις μικροσκοπικές του διαστάσεις σε σύγκριση με τον Παρθενώνα, δίνει την εντύπωση κάποιου που γέρασε, που δεν έχει πια αλαζονεία, που σχεδόν δεν είναι πια Έλληνας, αλλά ξέρει μόνο να κτίζει σαν Έλληνας.


Άποψη του τοπίου με το προστατευτικό στέγαστρο που καλύπτει τον ναό – By Kartouchken shutterstock

Άλλωστε, οι πέτρες που χρησιμοποιήθηκαν για να κτιστεί αυτός ο ναός, εξορύχθηκαν απ” αυτήν εδώ την ίδια περιοχή· βλέπει κανείς καλά ότι είναι γκρίζες σαν τις άλλες που είναι τριγύρω. Σε άλλους ελληνικούς ναούς χρησιμοποιήθηκε ένα συγκεκριμένο μάρμαρο, από ένα συγκεκριμένο λατομείο, αλλά πιστεύω ότι όλα είχαν πάνω-κάτω την ίδια προέλευση, το ίδιο χρώμα, την ίδια πυκνότητα και την ίδια αντοχή.


Για τις Βάσσες, σίγουρα υπάρχουν στοιχεία – θα μπορούσα να γνωρίζω περισσότερα αν είχα μελετήσει την ιστορία του ναού πιο εμπεριστατωμένα. Οπωσδήποτε, κάπου θα είναι γραμμένα. Αυτό που συγκράτησα, είναι ότι κτίστηκε για να ξορκίσει ένα λιμό, μιαν αρρώστια (ίσως πανούκλα) που, εκείνη την εποχή, είχε ρημάξει την περιοχή. Είναι πολλές οι ενδείξεις που ενισχύουν αυτή την εικασία, αλλά δεν τις θυμάμαι πια.

Θυμάμαι, όμως, άλλη μια ιδιαιτερότητα: συνήθως, στο κέντρο κάθε ναού υπάρχει μια θέση όπου μπαίνει ένα άγαλμα: το άγαλμα κάποιου θεού στον οποίο υποτίθεται ότι είναι αφιερωμένος ο ναός (Απόλλων κ.λπ.). Ε, λοιπόν, στις Βάσσες δεν υπήρχε τέτοιο βάθρο. Σκέφτηκα ότι μπορεί να πρόκειται για κάποιο είδος αθεϊστικού ναού, αλλά μάλλον αεροβατούσα.

Μου είπαν ότι όλοι οι ελληνικοί ναοί είχαν τον ίδιο προσανατολισμό – αυτός εδώ, όμως αποτελεί εξαίρεση. Είναι ένα από τα λίγα μέρη στα οποία ξαναγύρισα (τουλάχιστον επτά φορές· τις πέντε, μάλιστα, χωρίς μηχανή). Είναι ένας τόπος που σου μιλάει, που ο Sollers λέει ότι είναι γεμάτος απ” τα λόγια των νεκρών, κι οι νεκροί τού μιλάνε, του λένε δίχως άλλο τα ίδια πράγματα – σαν ηχώ.


Κινηματογράφησα αυτόν το ναό μια φορά, στα γρήγορα, δύο ή τρία πλάνα για τη Μεσόγειο, και μετά από δύο χρόνια ξαναγύρισα στις Βάσσες για μια ταινία μικρού μήκους. Είχε συννεφιά -πράγμα σπάνιο. Το γύρισμα κράτησε δύο μέρες».

Αυτή η ταινία που γυρίστηκε το 1964 και το 1965 βραβεύτηκε στη Μπιενάλε Παρισίων, δεν προβλήθηκε ποτέ στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η προβολή της στην εκδήλωση «Επικούριος Απόλλωνας υπό το σεληνόφως» ήταν μια από τις σπάνιες και σε συνδυασμό με τον τόπο όπου γυρίστηκε και είναι αφιερωμένη, αποτέλεσε μοναδική εμπειρία για τους θεατές…



ΠΗΓΗellaniapil


Σαν σήμερα ο Ροναλντίνιο ανάγκασε τους οπαδούς της Ρεάλ Μαδρίτης να σηκωθούν και να τον χειροκροτήσουν

 


Ο Ροναλντίνιο αποτελεί για πολλούς τον κορυφαίο ποδοσφαιριστή όλων των εποχών, αφού στο πικ της καριέρας του έκανε απίστευτες σεζόν με την Μπαρτσελόνα, κατακτώντας τα πάντα με τη φανέλα της.

Η μεγαλύτερη “παράσταση” του Βραζιλιάνου “μάγου” δόθηκε σαν σήμερα πριν πριν 16 χρόνια, στις 19 Νοεμβρίου 2005 και το ντέρμπι των “μπαλουγκράνα” με τη Ρεάλ Μαδρίτης για το πρωτάθλημα.

Μέσα στο Σαντιάγκο Μπερναμπέου, ο Ροναλντίνο περνούσε τους φημισμένους αντιπάλους του σαν σταματημένους και με δύο εκπληκτικά γκολ, οδήγησε την Μπαρτσελόνα στη νίκη με 3-0 στο Classico. Η εμφάνισή του ήταν μάλιστα τόσο εντυπωσιακή, που ανάγκασε ακόμη και τους φίλους της Ρεάλ Μαδρίτης να σηκωθούν όρθιοι στις εξέδρες και να τον χειροκροτήσουν.

Πηγή:www.newsit.gr


Γενικό lockdown στην Αυστρία από Δευτέρα

 


Η Αυστρία γίνεται η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που επιστρέφει σε εθνικό, καθολικό lockdown! Και αυτό θα αφορά και τους εμβολιασμένους πολίτες! 

Η Αυστρία ανακοίνωσε την επιβολή lockdown σε εθνικό επίπεδο, το οποίο θα ισχύσει από τη Δευτέρα και για το πολύ 20 ημέρες.

Εκτός από το 10ήμερο lockdown, σε μια προσπάθεια να σταματήσει το νέο κύμα κορονοϊού που σαρώνει όλη τη χώρα, η κυβέρνηση στην Αυστρία έγινε η πρώτη που αποφάσισε κάτι ακόμα: από την 1η Φεβρουαρίου κάνει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό για όλους τους πολίτες.  

Το νέο εθνικό lockdown ανακοίνωσε την Παρασκευή (19.11.2021) ο καγκελάριος της Αυστρίας Αλεξάντερ Σάλενμπεργκ, κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Τυρόλο, έπειτα από συνομιλίες με τους κυβερνήτες των περιφερειών.

Το ολικό lockdown θα ισχύσει αρχικά για 10 ημέρες και θα διαρκέσει το πολύ 20 ημέρες.

Ο Σάλενμπεργκ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το lockdown να παραταθεί αν τα κρούσματα δεν μειωθούν δραματικά τις επόμενες 10 μέρες! Επέμεινε όμως ότι δεν θα διαρκέσει περισσότερο από 20 μέρες.

Η Αυστρία έγινε η πρώτη χώρα της δυτικής Ευρώπης που επιβάλλει και πάλι ολικό, εθνικό lockdown.


Πηγή:ww.newsit.gr