ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021

Νέα ρύθμιση για τα χρέη της πανδημίας: Από 36 έως 72 οι δόσεις για οφειλές σε εφορία και ταμεία

 


Τη νέα ρύθμιση χρεών, αφού πήρε το «πράσινο φως» και από τους δανειστές, παρουσίασε την Πέμπτη (15.07.2021) στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Η ρύθμιση αφορά σε χρέη που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία, δηλαδή από τον Μάρτιο του 2021 έως τον Ιούλιο του 2021, είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας. Οι οφειλέτες μπορούν να ρυθμίσεις τα χρέη τους σε εφορία (ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κτλ.) και ασφαλιστικά ταμεία από 36 έως 72 δόσεις. Αν κάποιος επιλέξει να ρυθμίσει τα χρέη του σε 36 δόσεις, αυτές θα είναι άτοκες. Αν τις ρυθμίσει σε 72 δόσεις, τότε το επιτόκιο θα είναι 2,5%. Η καταβολή της πρώτης δόσης είναι για τον Ιανουάριο του 2022.

Η νέα ρύθμιση αφορά μη ρυθμιζόμενες οφειλές ύψους 2,26 δισ. ευρώ, επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα. 

Επίσης, ο Χρήστος Σταϊκούρας έκανε γνωστό ότι ρυθμίσεις προηγούμενων ετών που «χάθηκαν» μέσα στην πανδημία, θα «επιστρέψουν».

Ο υπουργός Οικονομικών έκανε λόγο για μια «νέα γενναία ρύθμιση φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών», η οποία έρχεται «με απολυτή συναίσθηση των συνθηκών και δυσκολιών» και μετά τη συμφωνία με τους δανειστές, πρόκειται άμεσα να νομοθετηθεί.


Όπως δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας: «Με απόλυτη συναίσθηση της πραγματικότητας και των δυσκολιών που έχει επιφέρει η πανδημία του κορονοϊού στην πραγματική οικονομία, προχωράμε σε μια νέα, γενναία ρύθμιση των φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών που «γεννήθηκαν» στην πανδημία.

Ρύθμιση με την οποία παρέχονται πολύ σημαντικές διευκολύνσεις στους οφειλέτες που επλήγησαν από την κρίση, καθώς παρατείνεται, διευρύνεται και βελτιώνεται το υφιστάμενο πλαίσιο διευθέτησης των οφειλών τους, ενώ παράλληλα προσφέρεται η ευκαιρία αναβίωσης παλαιότερων ρυθμίσεων.

Ειδικότερα, με τις σημερινές παρεμβάσεις:

1ον. Διευρύνουμε τον χρονικό ορίζοντα κάλυψης των οφειλών από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι και σήμερα.

2ον. Διευρύνουμε τον αριθμό των δόσεων από 24 άτοκες ή 48 δόσεις με χαμηλό επιτόκιο, σε 36 άτοκες ή 72 δόσεις με χαμηλό επιτόκιο, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

3ον. Διευρύνουμε σημαντικά την περίμετρο των δικαιούχων, συμπεριλαμβάνοντας όλους όσους επλήγησαν οποιαδήποτε στιγμή από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα.

Συγκεκριμένα, τρέχουσες φορολογικές (ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κτλ.) και ασφαλιστικές οφειλές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του Κορονοϊού, θα μπορούν να ρυθμιστούν σε έως 72 δόσεις με επιτόκιο 2,5%, ή 36 δόσεις άτοκα, με καταβολή της 1ης δόσης τον Ιανουάριο του 2022.

Η ρύθμιση αφορά επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα που έχουν πληγεί από τον κορονοϊό και οφειλές που έχουν ήδη βεβαιωθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας (από Μάρτιο 2020 έως σήμερα).

Οι δικαιούχοι

Οι κατηγορίες οφειλετών που εμπίπτουν στην ρύθμιση είναι:

Επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν χαρακτηριστεί ως πληττόμενοι βάσει ΚΑΔ από το Υπουργείο Οικονομικών (θα χρησιμοποιηθεί η διευρυμένη λίστα ΚΑΔ Απριλίου 2020). Υπολογίζεται ότι στους επιλέξιμους ΚΑΔ περιλαμβάνεται το 78% των επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών της χώρας.

Εργαζόμενοι που η σύμβαση εργασίας τους έχει τεθεί σε προσωρινή αναστολή και έχουν λάβει αποζημίωση ειδικού σκοπού ή είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.

Ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν λάβει μειωμένο μίσθωμα βάσει δήλωσης COVID.

Άνεργοι εγγεγραμμένοι το εν λόγω διάστημα στον ΟΑΕΔ». 

Οφειλέτες που είχαν ρύθμιση αλλά την “έχασαν” (π.χ. 120 δόσεων) από τον Μάρτιο του 2020 έως σήμερα, μπορούν να αναβιώνουν τη ρύθμιση με όλα τα ευεργετήματα με την καταβολή της δόσης του Αυγούστου και οι δόσεις που “χάθηκαν”, μεταφέρονται στο τέλος της ρύθμισης.

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της φορολογικής αρχής, η δυνατότητα ρυθμίσεων αφορά 134.455 νομικά πρόσωπα, 392.785 φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και 299.195 φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έχουν δημιουργήσει μη ρυθμισμένα ληξιπρόθεσμα χρέη ύψους 2,26 δισ. ευρώ προς τη φορολογική αρχή την εν λόγω περίοδο και ανήκουν στις επιλέξιμες κατηγορίες πληττομένων», τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Πηγή:www.newsit.gr


Γυμνή γυναίκα «σφήνωσε» μεταξύ δύο κτηρίων

 


Μυστήριο επικρατεί με τον απεγκλωβισμό μιας γυναίκας στην Καλιφόρνια. Όπως έγινε γνωστό, οι αρχές κατάφεραν να απεγκλωβίσουν μια γυμνή γυναίκα που είχε σφηνώσει μεταξύ δύο κτηρίων.

Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη στην περιοχή Σάντα Άνα της Καλιφόρνια. Ο απεγκλωβισμός κράτησε περίπου δύο ώρες, ενώ κανείς δε γνωρίζει πως η γυναίκα βρέθηκε «σφηνωμένη» ανάμεσα στα δύο κτήρια.

Αξίζει να σημειωθεί πως από την ταράτσα του κτηρίου μπορούσε κανείς να διακρίνει μόνο την πλάτη της γυναίκας. Ο υπεύθυνος της πυροσβεστικής στην κομητεία Όραντζ ανέφερε: «Δεν είμαστε σίγουροι 100% πως βρέθηκε εκεί. Αυτή τη στιγμή αυτό είναι ένα μυστήριο για όλους μας».

Η πυροσβεστική ειδοποιήθηκε στις 2 το μεσημέρι όταν εργάτες σε ένα από τα κτήρια άκουσαν απεγνωσμένες φωνές για βοήθεια.

Πυροσβέστες και αστυνομικοί που έφτασαν στο σημείο αφού ερεύνησαν την περιοχή ανέβηκαν στην ταράτσα και είδαν την γυμνή γυναίκα πεσμένη κάτω.

Οι αρχές δημοσίευσαν στο Twitter βίντεο με διασώστες οι οποίοι ανοίγουν μία τρύπα στον τοίχο προσπαθώντας να απεγκλωβίσουν τη γυναίκα. Ύστερα από περίπου δύο ώρες οι αρχές κατάφεραν να ελευθερώσουν την παγιδευμένη γυναίκα.

Πηγή:www.newsit.gr

«Καμπάνα» για το μουρουνέλαιο και τα ζελεδάκια Moller’s! Απαγόρευση των διαφημίσεων

 


Την απαγόρευση δύο διαφημίσεων του πασίγνωστου μουρουνέλαιου Moller’s αποφάσισε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από συλλογική αγωγή της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η οργάνωση των καταναλωτών, κρίθηκε παραπλανητική διαφήμιση για τα ζελεδάκια Moller’s στην οποία πρωταγωνιστεί ένας μικρός μαθητής και η διαφήμιση για το μουρουνέλαιο Moller’s που εκτυλίσσεται σε ιστιοφόρο και πρωταγωνιστεί μία κοπέλα. Και οι δύο διαφημίσεις είχαν προβληθεί σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς το φθινόπωρο του 2019.

Η απόφαση τονίζει τόσο την ελληνική νομοθεσία για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσο και τους ειδικούς Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, σχετικά με την επισήμανση των συμπληρωμάτων διατροφής και τη διαφήμισή τους, αλλά και σχετικά με τους ισχυρισμούς υγείας που επιτρέπεται να περιλαμβάνουν οι διαφημίσεις αυτές, ώστε να μην παραπλανώνται οι καταναλωτές.

To Δικαστήριο έκρινε ότι σε καμία διαφήμιση Moller’s δεν αναφέρεται η συνιστώμενη ημερήσια δόση κατανάλωσης και η κατανάλωση γίνεται χωρίς περιορισμό, ενώ ειδικά για τα ζελεδάκια που απευθύνονται σε παιδιά, η κατανάλωση διαφημίζεται χωρίς την επίβλεψη ενήλικα.

Οι τρεις παραβάσεις

Η παραβίαση της νομοθεσίας για τη διαφήμιση με τα ζελεδάκια Moller’s εντοπίζεται επίσης στο ότι δεν υπάρχει αναφορά στο ότι:

1. πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά,

2. αποδίδονται στα ζελεδάκια ιδιότητες πρόληψης ανθρώπινης νόσου και μείωσης του κινδύνου εκδήλωσης ασθένειας,

3. γίνεται μνεία γενικών ευεργετικών αποτελεσμάτων για την υγεία, ενώ οι ισχυρισμοί αυτοί που περιλαμβάνονται στη διαφήμιση δεν είναι μεταξύ των επιτρεπόμενων εγκεκριμένων ισχυρισμών υγείας.

Όπως σημειώνει η ένωση, η διαφήμιση δεν είναι σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Με τις εσφαλμένες πληροφορίες και την παράλειψη ουσιωδών πληροφοριών στις διαφημίσεις αυτές ο μέσος καταναλωτής παραπλανάται ως προς τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα οφέλη του στην υγεία. Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι διαφημίσεις παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου περί προστασίας του Καταναλωτή και έρχονται σε αντίθεση με τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης και τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας που αυτός επιβάλει.

Πρόστιμο για τις διαφημίσεις

Το Δικαστήριο απαγορεύει στην εταιρεία Apollonian Nutrition ΑΕ που εισάγει και εμπορεύεται τα προϊόντα Moller’s να προβάλει τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις, απειλώντας μάλιστα χρηματική ποινή σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής.

Επιβάλει τέλος χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την αντικαταναλωτική συμπεριφορά της εταιρείας. Επιπροσθέτως σημειώνεται ότι και ο ΕΟΦ έχει επιβάλει πρόστιμο στην εν λόγω εταιρεία, όπως ενημερώθηκε η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η ένωση θεωρεί ότι η θετική απόφαση του δικαστηρίου είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί επιβεβαιώνει και εφαρμόζει τους κανόνες που ισχύουν στη διαφήμιση συμπληρωμάτων διατροφής, ένα κλάδο με ιδιαίτερη ανάπτυξη και προβολή τα τελευταία χρόνια και ιδίως στη διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά, ως ειδική κατηγορία καταναλωτών.

Πηγή:www.newsit.gr