Η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Κομισιόν για
το μέλλον της Alitalia βρίσκεται
σε καθοριστική φάση.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle,
στην θέση της αεροπορικής εταιρείας θα δημιουργηθεί η κρατική Ita με νέο λογότυπο αλλά πάντα με τα τρία χρώματα της
ιταλικής σημαίας. Από τις 11.000 υπαλλήλων, αεροσυνοδών και πιλότων θα
παραμείνουν περίπου 5.000, οι οποίοι όμως θα επιλεγούν βάσει ξεκάθαρων
κριτηρίων.
Όσοι μείνουν εκτός Ita αναμένεται να λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και
συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με
το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια. Το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να
απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα
ενταχθούν στην νέα εταιρία και οι εργαζόμενοι στην συντήρηση των αεροσκαφών. Ο
κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις
μεταφορές φορτίου.
Όπως υπογραμμίζουν οι
σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air Franceκαι της Lufthansa. Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε
χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής
απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς
εργαζόμενους.
Σε ό,τι αφορά το
κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση
με την Alitalia) κατά 9%. Πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η
Κομισιόν.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός,
Μάριο Ντράγκι, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης
προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι
της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.
Πηγή:www.newsit.gr