ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

Πέθανε ο θεωρητικός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ σε ηλικία 76 ετών

Πέθανε ο θεωρητικός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ σε ηλικία 76 ετών | Newsit.gr

Την ανακοίνωση έκανε αρχικά ο εκπρόσωπος της οικογένειάς του και στη συνέχεια υπήρξε ανακοίνωση που υπογράφουν τα παιδιά του. Ο διάσημος Βρετανός θεωρητικός φυσικός Στίβεν Χόκινγκ πέθανε σήμερα, σε ηλικία 76 ετών.
Παιχνίδι του… σύμπαντος το γεγονός πως ο Χόκινγκ, ο κατά πολλούς μεγαλύτερος επιστήμονας μετά τον Αϊνστάιν πέθανε την ημέρα που γεννήθηκε ο «πατέρας» της θεωρίας της σχετικότητας. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε γεννηθεί στις 14 Μαρτίου 1879.
Ο Στίβεν Χόκινγκ, γεννημένος στις 8 Ιανουαρίου του 1942, εκτός από μεγάλος θεωρητικός της φυσικής υπήρξε και ένα παγκόσμιο σύμβολο της θέλησης. Ήταν ένας άνθρωπος που πολλοί θεωρούσαν ότι η κάθε μέρα που μένει ζωντανός είναι ένα θαύμα.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
03:23
Από τα 21 του διαγνώστηκε με μια νευρο – εκφυλιστική νόσο, τη νόσο του κινητικού νευρώνα (αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση) που τον είχε αφήσει παράλυτο. Η νόσος τον καθήλωσε σε αναπηρικό αμαξίδιο και τον ανάγκασε να χρησιμοποιεί φωνή παραγόμενη από υπολογιστή για να επικοινωνεί.
Με το συνηθισμένο φλεγματικό του χιούμορ, είχε παραδεχθεί στο BBC ότι «ποτέ του δεν περίμενε πως θα έφτανε τα 75».
Ήταν ο άνθρωπος με τις ανατρεπτικές θεωρίες, που έδωσε εξηγήσεις για τις μαύρες τρύπες του διαστήματος και προσπάθησε να εκλαϊκεύσει κάθε ένοια της φυσικής.
Είχε πει στο BBC πως πίστευε ότι η σημαντικότερη ανακάλυψή του ήταν πως οι μαύρες τρύπες δεν είναι «εντελώς μαύρες», κάτι που ίσως βοηθήσει να «καταλάβουμε πώς μπορεί να λυθούν τα παράδοξα μεταξύ κβαντομηχανικής και γενικής σχετικότητας».
Η αναπηρία του δεν τον εμπόδισε να συγγράψει με τη βοήθεια της τεχνολογίας μνημειώδεις μελέτες που αφήνει πίσω του παρακαταθήκη για την ανθρωπότητα… την οποία συμβούλευσε πριν φύγει από τον πλανήτη να… μεταναστεύσει και εκείνη εκτός γης, να βγει στο διάστημα…
Εκτός από θεωρητικός φυσικός υπήρξε κοσμολόγος και συγγραφέας. Έγινε διάσημος για το έργο του πάνω στις μαύρες τρύπες, τη βαρύτητα και τη γενική σχετικότητα.
Ήταν Διευθυντής Ερευνών στο Κέντρο Θεωρητικής Κοσμολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.
Η συνεργασία με τον Ρότζερ Πένροουζ επάνω σε θεωρήματα βαρυτικής μοναδικότητας στα πλαίσια της γενικής σχετικότητας και η θεωρητική πρόβλεψη ότι οι μαύρες τρύπες εκπέμπουν ακτινοβολία, που συχνά καλείται ακτινοβολία Χόκινγκ, υπήρξε ίσως το σημαντικότερο έργο της ζωής του.

«Το έργο του θα ζήσει» λένε τα παιδιά του

«Αισθανόμαστε τεράστια θλίψη για τον θάνατο του αγαπημένου μας πατέρα», ο οποίος «ήταν σπάνιος άνθρωπος» και «σπουδαίος επιστήμονας, το έργο του οποίου θα ζήσει για πολλά χρόνια ακόμη», τόνισαν τα παιδιά του κοσμολόγου, η Λούσι, ο Ρόμπερτ και ο Τιμ, στην ανακοίνωση που μετέδωσε το βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων Press Association.
Με την κόρη του, Λούσι – Φωτογραφία EPA
«Μια φορά είχε πει «δεν θα ήταν και πολύ σπουδαίο αυτό το σύμπαν, αν δεν ήταν το σπίτι των ανθρώπων που αγαπάς». Θα μας λείπει για πάντα», σύμφωνα με την ανακοίνωση των παιδιών του, την οποία αναμετέδωσε επίσης το BBC.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
00:07
Ο Χόκινγκ απέκτησε παγκόσμια φήμη το 1998, αφού δημοσιεύθηκε το βιβλίο του Σύντομο Χρονικό του Χρόνου (A Brief History of Time, στα ελληνικά έχει κυκλοφορήσει υπό τον τίτλο Χρονικό του Χρόνου). Πούλησε πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα και μεταφράσθηκε σε 40 γλώσσες (και στα ελληνικά).

Στίβεν Χόκινγκ: Ο άνθρωπος που ξεγέλασε το θάνατο

Η οικογένειά του μετακόμισε στην Οξφόρδη για να γλιτώσει από τους βομβαρδισμούς κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σε ηλικία 8 ετών, ο Χόκινγκ μετακόμισε στην πόλη Σεντ Άλμπανς. Πήγε στο ομόνυμο σχολείο και αργότερα στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Εκεί είχε σπουδάσει και ο πατέρας του.
Πήρε υποτροφία για να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης το 1959. Τρία χρόνια αργότερα μεταπήδησε στο αντίπαλο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ για να κάνει έρευνα στο πεδίο της κοσμολογίας.
Από τα πρώτα χρόνια είχε δείξει πως το μυαλό του δεν ήταν όπως όλων των άλλων. Χρειαζόταν λίγα βιβλία, δεν κρατούσε σημειώσεις αλλά μπορούσε να λύσει προβλήματα όπως κανείς άλλος. 
Ήθελε να σπουδάσει μαθηματικά. Άλλα τότε δεν υπήρχε αυτό το πτυχίο στο κολλέγιο. Και έτσι επέλεξε τη φυσική!
Όταν στα 21 του χρόνια διαγνώστηκε η ασθένειά του (γνωστή και ως νόσο Λου Γκέριγκ), του έδωσαν δυο χρόνια ζωής. Αρχικά, έπεσε σε βαθιά κατάθλιψη. Αλλά όσο του γινόταν σαφές πως δεν θα πεθάνει σε λίγα χρόνια όπως του είχαν πει, ανέκαμψε και επέστρεψε στη δουλειά του.
Όπως είχε πει κάποτε: «μολονότι κρεμόταν ένα σύννεφο πάνω από το μέλλον μου, διαπίστωσα, προς μεγάλη μου έκπληξη, ότι απολάμβανα τη ζωή μου στο παρόν περισσότερο από ό,τι πριν. Και τότε άρχισα να κάνω πρόοδο στην έρευνά μου». Ο στόχος του ήταν απλός, όπως εξήγησε: «Η πλήρης κατανόηση του σύμπαντος, γιατί είναι όπως είναι και γιατί τελικά υπάρχει». 
Έζησε άλλα 55 χρόνια, παντρεύτηκε, έκανε παιδιά και νέες ανακαλύψεις. Ο Στίβεν Χόκινγκ έκανε πολλά. Ένα από αυτά ήταν να ξεγελάσει τον ίδιο το θάνατο.
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
00:09
Όπως δήλωσε ο φυσικός Μίτσιο Κάκου στους New York Times, «από την εποχή του Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε να υπάρξει ένας επιστήμονας που να έλξει τόσο πολύ τη φαντασία του κοινού και να γίνει αγαπητός σε δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο».

Η ζωή του σαν… ταινία

Ο Στίβεν Χόκινγκ ήταν ανήσυχο πνεύμα και καλλιτεχνικά. Ήταν θαυμαστής του κιθαρίστα των U2, Edge. Και στα 60α γενέθλιά του τον είδε να εμφανίζεται στο πάρτι του. Έκανε τηλεοπτικές εμφανίσεις στους Simpsons και το Star Trek. πέθανε Στίβεν Χόκινγκ θάνατος
Τα πρώτα χρόνια της ζωής του έγιναν ταινία το 2014. Στο «The Theory of Everything», τον Χόκινγκ υποδύθηκε ο Έντι Ρέντμεϊν. Και το έκανε υποδειγματικά. Ο ρόλος αυτός, εκτός από το Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου, χάρισε στον Βρετανό ηθοποιό και μια γνωριμία με τον ίδιο τον Χόκινγκ. Ο οποίος είχε πάει και στα γυρίσματα της ταινίας.
Χάρηκε τόσο με την ταινία που δήλωσε για τον Ρεντμέιν: «μερικές φορές νόμιζα ότι ήμουν εγώ».
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
02:33
Απέκτησε τα τρία του παιδιά, Ρόμπερτ, Λούσι και Τίμοθι, από το γάμο του με την Τζέιν Γουάιλντ (παντρεύτηκαν το 1965). Το 1978 παρέλαβε το βραβείο Άλμπερτ Άινσταϊν και το 1989 η βασίλισσα Ελισάβετ του απένειμε μια από τις μεγαλύτερες τιμές που μπορεί να αποδώσει.
Με τη βασίλισσα Ελισάβετ – Φωτογραφία Reuters
Με τον Πάπα Βενέδικτο – Φωτογραφία Reuters
Με τον Νέλσον Μαντέλα – Φωτογραφία Reuters
Με τον (νέο) Μπιλ Γκέιτς – Φωτογραφία Reuters
Το 1991 χώρισε από τη γυναίκα του, η οποία τον φρόντιζε επί σχεδόν 20 χρόνια. Ο χωρισμός τους έφερε ρήξη στη σχέση του με τα παιδιά του. Το 1995 παντρεύτηκε την Ελέιν Μέισον, που ήταν νοσοκόμα του. Υπήρξαν φήμες κακοποίησης. Ένα δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο ο Χόκινγκ έφερε σημάδια από χτυπήματα, είχε τραυματισμούς όπως ένας σπασμένος καρπός και σκισμένα χείλη και τον είχαν αφήσει στην αυλή την πιο ζεστή μέρα του χρόνου, έφεραν την έρευνα της αστυνομίας το 2004.
Με την Ελέιν Μέισον την ημέρα του γάμου τους – Φωτογραφία Reuters
Με την Ελέιν Μέισον
Ο ίδιος ο Χόκινγκ χαρακτήρισε τις κατηγορίες «απολύτως ψευδείς». Δεν βρέθηκε καμία απόδειξη. Παρ’ όλα αυτά, ο Χόκινγκ και η Μέισον χώρισαν το 2006.

Οι μαύρες τρύπες

Ο Χόκινγκ θα μείνει στα χρονικά της επιστήμης, επειδή έθεσε ένα ασυνήθιστο ερώτημα: Πότε μια μαύρη τρύπα δεν είναι μαύρη; Όταν εκρήγνυται, ήταν η απάντησή του.
Το πρώτο του επιστημονικό επίτευγμα, σύμφωνα με τον Guardian, ήρθε το 1970, όταν μαζί με τον Ρότζερ Πενρόουζ εφάρμοσαν τα μαθηματικά των μαύρων οπών σε όλο το σύμπαν και έδειξαν ότι υπήρχε μια μοναδική περιοχή άπειρης καμπυλότητας στο χωροχρόνο, από όπου προέκυψε η αρχική «Μεγάλη Έκρηξη» (Big Bang). 
Το 1974 χρησιμοποίησε την κβαντική θεωρία για να δηλώσει ότι οι μαύρες τρύπες εκπέμπουν θερμότητα, άρα χάνουν ενέργεια και τελικά «πεθαίνουν», με μια πολύ αργή διαδικασία που μπορεί να χρειασθεί περισσότερα χρόνια από όλη την ηλικία του σύμπαντος. Η πρότασή του ότι οι μαύρες τρύπες εκπέμπουν ακτινοβολία με μορφή θερμότητας, πυροδότησε μια μακρά διαμάχη στην κοσμολογία.
Σύμφωνα με τον Χόκινγκ, αυτό σήμαινε ότι όλες οι πληροφορίες που πέφτουν μέσα στη μαύρη τρύπα, θα χάνονται για πάντα, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με έναν από τους νόμους της κβαντικής θεωρίας, με αποτέλεσμα να έλθει σε σύγκρουση με τους περισσότερους συναδέλφους του. 

Το… ξανασκέφτηκε

Ο Χόκινγκ στη συνέχεια άλλαξε άποψη και υποστήριξε ότι οι πληροφορίες αποθηκεύονται στον ορίζοντα γεγονότων της μαύρης τρύπας και μετατρέπονται σε ακτινοβολία ξανά, η οποία εκπέμπεται από τη μαύρη τρύπα. «Παραδέχομαι ότι ίσως η απώλεια της πληροφορίας δεν συμβαίνει», φώναξε μια μέρα δυνατά με την ηλεκτρική φωνή του στους φοιτητές του μέσα σε ένα παμπ.
Μόλις στα 32 του, εξελέγη τιμητικά μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Επιστημών της Βρετανίας και πέντε χρόνια αργότερα καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, στην πιο διάσημη πανεπιστημιακή έδρα της Βρετανίας, που κάποτε κατείχαν ο Ισαάκ Νεύτων και ο Πολ Ντιράκ. Έμεινε σε αυτή τη θέση για 30 χρόνια και μετά έγινε διευθυντής ερευνών στο Κέντρο Θεωρητικής Κοσμολογίας του ιστορικού πανεπιστημίου. 
Το 1982 ήταν από τους πρώτους που έδειξαν ότι οι κβαντικές διακυμάνσεις οδήγησαν -μέσω της διαδικασίας του κοσμικού πληθωρισμού- στη δημιουργία και εξάπλωση των γαλαξιών στο σύμπαν.

Δεν πήρε ποτέ Νόμπελ

Αν και δεν κατάφερε – ή δεν πρόλαβε- να πάρει το Νόμπελ, είχε τιμηθεί με πολλά άλλα σημαντικά βραβεία (Άλμπερτ Αϊνστάιν, Βολφ, Κόπλεϊ κ.α.). Του άρεσε να βάζει επιστημονικά στοιχήματα με άλλους φυσικούς, αν και είχε μια τάση να τα χάνει, όπως, για παράδειγμα, όταν το 2012 έχασε 100 δολάρια, επειδή είχε στοιχηματίσει ότι ποτέ δεν θα ανακαλυπτόταν το μποζόνιο του Χιγκς – το οποίο βρέθηκε στο CERN λίγο μετά! 
Παρέμεινε ως το τέλος ενεργός πολίτης και, μεταξύ άλλων, προειδοποίησε κατ’ επανάληψη για τους κινδύνους της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και της πιθανότητας μιας συνάντησης με τους εξωγήινους, που μπορεί να έχει άσχημη κατάληξη για τους ανθρώπους. Επίσης, ήταν ένθερμος υποστηρικτής της αποίκησης άλλων πλανητών ως διέξοδο σωτηρίας της ανθρωπότητας σε περίπτωση που η Γη καταστραφεί από ένα πόλεμο, πτώση αστεροειδούς ή άλλη αιτία.
Με τον Μπαράκ Ομπάμα – Φωτογραφία EPA
Επίσης, είχε καλές σχέσεις με τους Παλαιστινίους επιστήμονες και δεν δίστασε να μποϊκοτάρει ένα συνέδριο στο Ισραήλ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολιτική του. Και βέβαια, με το βιβλίο του «Το Μεγάλο Σχέδιο» (μεταφρασμένο και στα ελληνικά) δήλωσε πως δεν χρειαζόταν καθόλου ο Θεός για να εξηγηθεί το σύμπαν – μια αθεϊστική δήλωση που ενόχλησε τους θρησκευόμενους. 
Όπως είπε, «θεωρώ τον εγκέφαλο ένα κομπιούτερ που θα σταματήσει να δουλεύει, όταν τα μέρη του χαλάσουν. Δεν υπάρχει παράδεισος ή μεταθανάτια ζωή για τους χαλασμένους κομπιούτερ. Αυτό είναι ένα παραμύθι για τους ανθρώπους που φοβούνται το σκοτάδι».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ και Daily Mail
Φωτογραφίες: Reuters, EPA

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

«Φαρμάκι» ο νέος ΚΟΚ με υπέρογκα πρόστιμα, αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων!

«Φαρμάκι» ο νέος ΚΟΚ με υπέρογκα πρόστιμα, αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων! | Newsit.gr

Ριζικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), στον τομέα των ταξί και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις». Ένα σχέδιο νόμου που εισήχθη σήμερα, Τρίτη 13.03.2018 σε συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
Οι ποινές σε συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι πραγματικά εξοντωτικές, ωστόσο αν αυτή είναι η λύση για να δοθεί (έστω κάποια) λύση στην μάστιγα των τροχαίων στη χώρα μας… ας είναι!

Ένας ΚΟΚ… φαρμάκι!

Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου σε ό, τι αφορά τον ΚΟΚ, προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα. Με εξαιρέσεις όμως. Και συγκεκριμένα σε παραβάσεις, όπως:
 Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
– Η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες
– Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη αλλά και stop
– Η επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού,
– Η παράνομη προσπέραση.
Σε όλα τα παραπάνω τα πρόστιμα αυξάνονται. Ενώ παράλληλα εάν ο οδηγός μέσα σε πέντε χρόνια διαπράξει τρεις φορές κάποιες από τις παραπάνω παραβάσεις του αφαιρείται για πάντα το δίπλωμα οδήγησης.

Οι τρεις κατηγορίες των παραβάσεων του ΚΟΚ

ΚΟΚ
Το σχέδιο νόμου προβλέπει τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού. Παράλληλα καταργείται η διάταξη με την οποία αν το πρόστιμο πληρωθεί εντός 10 ημερών μειώνεται στο μισό. Ο νέος νόμος ταξινομεί τις παραβάσεις του ΚΟΚ σε τρεις κατηγορίες: στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας.
Πιο συγκεκριμένα, τα πρόστιμα για την πρώτη κατηγορίας είναι μέχρι 100 ευρώ, για τη δεύτερη από 101 έως 300 ευρώ και για την τρίτη από 301 έως 600 ευρώ.
Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: Της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
Σε παραβάσεις όπως η χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, η ζώνη ασφάλειας, το κράνος, η μεταφορά παιδιών χωρίς ασφάλεια (σ.σ. πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή είναι οι 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε έξι μήνες για τη χρήση κινητού και την ασφαλή μεταφορά παιδιών ο παραβάτης θα πρέπει να επαναλάβει τις εξετάσεις οδήγησης.
Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια εξαιρούνται μία σειρά από σοβαρές παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, κλπ.

Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για τις πινακίδες

Για τις πινακίδες προβλέπεται ότι κάθε πινακίδα οχήματος που αφαιρείται καταχωρείται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. ΚΟΚ
Σε ό,τι αφορά τους ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους, αυτές καταστρέφονται από τις αρμόδιες εφορίες μετά την πάροδο δύο συνεχόμενων ετών ακινησίας του οχήματος. Για την άρση της κατάστασης ακινησίας, προβλέπεται πληρωμή παραβόλου ύψους 30 ευρώ.

Τροποποίηση ορίων ταχύτητας

Δεδομένου ότι η κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, το κατώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται τα 70 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο νέος ΚΟΚ και τα ΤΑΧΙ

Κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών θεσμοθετεί το σχέδιο νόμου καθορίζοντας για πρώτη φορά άδειες λειτουργίας με όρους και προϋποθέσεις. ΚΟΚ
Η κυβέρνηση προσαρμόζεται πλήρως στην απόφαση που έλαβε κάποιους μήνες πριν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις υπηρεσίες της Uber ανατρέποντας τα δεδομένα αλλά και τη μέχρι σήμερα λειτουργία της εταιρείας στην ελληνική αγορά.
Υιοθετήθηκε η απόφαση του ΕΔ με την οποία κρίθηκε ότι οι υπηρεσίες της Uber συνιστούν μεταφορικό έργο, και προχωρά σε πλήρη ρύθμιση της λειτουργίας όλων των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί. Οι εταιρείες διαμεσολάβησης καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά τη φοροδιαφυγή που έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί, τα έσοδα των εταιρειών διαμεσολάβησης προβλέπεται να φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τους συνεργαζόμενους οδηγούς και διαφορετικά για τον επιβάτη.
Για την αδειοδότησή τους, οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα καλούνται να υποβάλλουν μία σειρά από δικαιολογητικά, όπως είναι η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς ταξί, (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά) επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.α.

Πώς θα βγαίνουν οι άδειες

Για χορήγηση άδειας απαιτούνται, σχετική αίτηση, παράβολο 1.000 ευρώ,υπεύθυνη δήλωση ότι δεν γίνεται έλεγχος από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ή ενημέρωση για το λόγο που γίνεται έλεγχος. Η αρμόδια υπηρεσίας οφείλει εντός 30 ημερών να εκδώσει την άδεια. Σε περίπτωση χρήσης οχήματος για το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση, προβλέπεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη, ενώ στο ίδιο διάστημα θα απαγορεύεται στους παραβάτες να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, θα διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, επίσης για δύο χρόνια. Επιπλέον οι φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, των οχημάτων και των οδηγών θα καταγραφούν σε ειδικό μητρώο. Επίσης, με το εν λόγω νομοσχέδιο θεσπίζεται κώδικας συμπεριφοράς οδηγών και πελατών ταξί, ενώ προβλέπεται και ο καθορισμός θέσεων στάθμευσης (πιάτσες ταξί) μέσα σε δύο χρόνια.
Ακόμη, επιτρέπεται η μεταφορά ασυνόδευτων, δεμάτων και λοιπών αντικειμένων έως 20 κιλά, εφόσον υπάρχουν συνοδευτικά έντυπα και με χρέωση ταξίμετρου. Υποχρεωτική είναι η παραχώρηση προτεραιότητας για επιβίβαση σε τυφλούς, ανάπηρους και εγκύους. Προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 6 μήνες σε οδηγό υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα και την ασφάλεια των επιβατών. Σύσταση επταμελούς διαρκούς επιτροπής από το υπουργείο Μεταφορών για θέματα ελέγχου και αξιολόγησης των ταξί και δημιουργία ψηφιακού μητρώου στο οποίο θα καταχωρούνται και θα τηρούνται όλα τα στοιχεία των ταξί και των οδηγών, των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης, των σχετικών συμβάσεων κλπ.

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Επιδιώκεται με το σχέδιο νόμου η θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διασφάλισης του καταναλωτή – αγοραστή μεταχειρισμένων οχημάτων ΙΧ, ελαφρών φορτηγών, τα οποία εισάγονται στη χώρα μας.
Ειδικότερα, απαιτούνται τα παρακάτω έγγραφα:
Βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης από τους εθνικούς εισαγωγείς που θα πιστοποιούν: Τον αριθμό πλαισίου, το έτος κατασκευής και πρώτης κυκλοφορίας, τον εξοπλισμό, τις εκπομπές CO2, τις ανακλήσεις, τα χιλιόμετρα.
Βεβαίωση ΚΤΕΟ από την άλλη χώρα που εισάγεται το όχημα με τα αποτελέσματα και τα χιλιόμετρα όλων των ελέγχων, οι οποίες θα πρέπει να είναι μεταφρασμένες στα Ελληνικά.
Οι βεβαιώσεις από τους εθνικούς εισαγωγείς θα πρέπει να έχουν παραδοθεί εντός 15 ημερών από την ημέρα κατάθεσης της αίτησης.
Παράλληλα επιβάλλεται και παράβολο 20 ευρώ υπέρ του Δημοσίου για τις βεβαιώσεις.
Δημιουργείται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Παρατηρητήριο ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης των ανταλλακτικών οχημάτων ανά τύπο οχήματος που εισάγεται στη χώρα. Οι λεπτομέρειες για τη δημιουργία και λειτουργία του Παρατηρητηρίου καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών.

«Γουρούνες»

Σύμφωνα με άρθρο σχεδίου νόμου, οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς αλλά θα έχουν τη δυνατότητα να τις διασχίζουν κάθετα. ΚΟΚ
Επιπλέον το συγκεκριμένο άρθρο ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση του οχήματος.

Νέος ΚΟΚ: Ρυθμίσεις για λεωφορεία και ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με άρθρο του σχεδίου νόμου ρυθμίζεται η διάρκεια κυκλοφορίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, η οποία υπολογιζόμενη από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους ως καινούριων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τα 23 έτη.
Με άλλο άρθρο του σχεδίου νόμου θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας πενήντα ετών για τους οδηγούς λεωφορείων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης που διενεργούν σχολικές μεταφορές και εκδρομές και γίνεται πρόβλεψη πενταετούς παράτασης με ανώτατο όριο τα εξήντα πέντε έτη μετά από δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. ΚΟΚ
Διευρύνεται το δικαίωμα μετατροπής των ΚΤΕΛ σε ανώνυμες εταιρείες. Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αναγκαία για λόγους ίσης μεταχείρισης με τα υπόλοιπα ΚΤΕΛ της χώρας, στα οποία δόθηκε η δυνατότητα μετατροπής τους σε ανώνυμες εταιρείες δυο μορφών και ειδικότερα, ως α’ μορφής (με εισφορά της κυριότητας των λεωφορείων ιδιοκτησίας των μετόχων στην ΑΕ) ή β’ μορφής (με μίσθωση στην ΑΕ των λεωφορείων φυσικών ή νομικών προσώπων που ήταν ενταγμένα στα ΚΤΕΛ) με το άρθρο 3 του νόμου 2963/2001.

Υπηρεσία Οδικών Τελών στον νέο ΚΟΚ

Με τις ρυθμίσεις του άρθρου 87, συμπληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο της Υπηρεσίας Οδικών Τελών. Παρέχεται εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των θεμάτων λειτουργίας της γνωμοδοτικής επιτροπής οδικών υποδομών και θεσπίζεται η δυνατότητα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων από τον υπουργό στον διοικητή και υποδιοικητή για θέματα της υπηρεσίας. Ακόμη ορίζεται ότι τα διόδια τέλη, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εισπράττονται σε ειδικό Κωδικό Αριθμό Εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού και διαχειρίζονται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από την Υπηρεσία Οδικών Τελών και παρέχεται εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση των σχετικών λεπτομερειών. Επιπλέον, περιέρχεται στην παραπάνω η αρμοδιότητα διαχείρισης των κυκλοφοριακών συνδέσεων, περιλαμβανομένων της είσπραξης των μισθωμάτων από νόμιμες και των αποζημιώσεων για αυθαίρετες κυκλοφοριακές συνδέσεις και οι σχετικοί πόροι μεταβιβάζονται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Τελών του υπουργείου Μεταφορών.
Η αρμοδιότητα είσπραξης αποζημιώσεων από φθορές του εθνικού οδικού δικτύου, η οποία ανήκε στην ΤΕΟ ΑΕ, μεταβιβάζεται στην κατά τόπο αρμόδιο Περιφέρεια. Εξάλλου, μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας προς το Δημόσιο, η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας ανατίθεται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Τελών του υπουργείου Μεταφορών. Ακόμη, ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών της ΤΕΟ ΑΕ περιέρχονται στην Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Τελών του υπουργείου Μεταφορών και μεταφέρονται στον Κωδικό Αριθμό Εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού, που συστήνεται με τις παραπάνω διατάξεις. Τέλος, με απόφαση του υπουργού Μεταφορών επιτρέπεται ο ορισμός των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων της Υπηρεσίας Οδικών Τελών, κατ’ αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.2190/1994.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες αρχείου: Eurokinissi