ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Έντι Ράμα ανακοίνωσε την πρώτη στον κόσμο ΑΙ υπουργό – Ονομάζεται Ντιέλα που σημαίνει «ηλιοφάνεια» στα αλβανικά

 


Ο Ράμα έχει εκφράσει την ιδέα ότι η Αλβανία θα μπορούσε να έχει ακόμα και έναν πρωθυπουργό τεχνητής νοημοσύνης

Η Αλβανία γίνεται η πρώτη χώρα παγκοσμίως, η οποία θα διαθέτει ΑΙ υπουργό. Η Ντιέλα – όπως είναι το όνομά της – είναι φτιαγμένη από pixels και κώδικα, με «μυαλό» τεχνητής νοημοσύνης και την παρουσίασή της έκανε ο πρωθυπουργός της χώρας, Έντι Ράμα την Πέμπτη (11.09.2025).

Η νέα ΑΙ υπουργός της κυβέρνησης στην Αλβανία ονομάζεται Ντιέλα – που σημαίνει «ηλιοφάνεια» στα αλβανικά – και, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα, θα είναι υπεύθυνη για όλες τις δημόσιες συμβάσεις της χώρας.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ο Ράμα είχε εκφράσει την ιδέα ότι η χώρα του θα μπορούσε στο μέλλον να έχει έναν ψηφιακό ή ακόμη και έναν πρωθυπουργό τεχνητής νοημοσύνης – λίγοι, όμως, περίμεναν ότι αυτό το μέλλον θα ερχόταν τόσο σύντομα.

Κατά την ομιλία του στη συνέλευση του Σοσιαλιστικού Κόμματος στα Τίρανα, όπου ανακοίνωσε ποιοι υπουργοί θα αποχωρήσουν και ποιοι θα παραμείνουν για τη νέα θητεία, ο Έντι Ράμα παρουσίασε και την Ντιέλα – το πρώτο μη ανθρώπινο μέλος της κυβέρνησης.

«Η Ντιέλα είναι το πρώτο μέλος που δεν έχει φυσική παρουσία, αλλά έχει δημιουργηθεί ψηφιακά μέσω τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε.

Όπως εξήγησε, οι αποφάσεις για τους δημόσιους διαγωνισμούς θα μεταφερθούν εκτός των υπουργείων και θα ανατεθούν στη Ντιέλα, «την υπηρέτρια των δημόσιων συμβάσεων», όπως την αποκάλεσε. Η διαδικασία θα εξελιχθεί σταδιακά, με στόχο η Αλβανία να γίνει η πρώτη χώρα όπου οι δημόσιοι διαγωνισμοί θα είναι «100% αδιάφθοροι» και «100% διαφανείς».

«Δεν πρόκειται για επιστημονική φαντασία, αλλά για την αποστολή της Ντιέλα», είπε χαρακτηριστικά.

 Η Ντιέλα είναι ήδη γνωστή στους πολίτες, αφού «τρέχει» την ψηφιακή πλατφόρμα e-Albania, μέσω της οποίας οι πολίτες έχουν πρόσβαση στις περισσότερες κρατικές υπηρεσίες. Έχει ακόμη και ψηφιακό avatar, εμφανιζόμενη ως μια νεαρή γυναίκα με παραδοσιακή αλβανική φορεσιά.

Θα αξιολογεί προσφορές σε διαγωνισμούς, θα έχει το δικαίωμα να «προσλαμβάνει ταλέντα από όλο τον κόσμο» και να «καταρρίπτει τις προκαταλήψεις και την ακαμψία της δημόσιας διοίκησης».

Η Αλβανία αντιμετωπίζει χρόνιο πρόβλημα διαφθοράς, ιδιαίτερα στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων — ένα ζήτημα που η Ευρωπαϊκή Ένωση επισημαίνει επανειλημμένα στις ετήσιες εκθέσεις της για το κράτος δικαίου.

Ο Ράμα εξασφάλισε ιστορική τέταρτη θητεία στις εκλογές του Μαΐου 2025, έχοντας ως βασική προεκλογική δέσμευση την ένταξη της χώρας στην Ε.Ε. έως το 2030.

Πηγή:www.newsit.gr


Meteo: Έρχεται θερμός Οκτώβριος στην Ελλάδα - Τι δείχνουν οι εκτιμήσεις

 


Ζεστός αναμένεται να είναι ο Οκτώβριος στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επομένως και στην Ελλάδα, όπως δείχνουν οι μακροπρόθεσμες προγνώσεις που δημοσίευσε το Meteo/ Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. 

Ειδικότερα, η πιθανότητα ο υδράργυρος να είναι υψηλότερος έως και ένα βαθμό, έως και δύο βαθμούς ή άνω των 2 βαθμών είναι 27%, 31% και 18% αντίστοιχα.

Οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι υψηλότερες σε όλη την ήπειρο, με τις μεγαλύτερες τιμές να εντοπίζονται στην Βορειοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια όπου ξεπερνούν τον +1 βαθμό Κελσίου.

Όπως όμως διευκρινίζει το Meteo, οι μακροπρόθεσμες προγνώσεις χαρακτηρίζονται από μεγάλη αβεβαιότητα και σκοπό έχουν την εκτίμηση της τάσης στην μηνιαία και εποχιακή εξέλιξη των μέσων καιρικών συνθηκών.

Πηγή:www.cnn.gr

Πρώτο κουδούνι σε μία νέα εποχή: Πώς θα κάνετε τη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο πιο εύκολη για τα παιδιά

 


Μία καινούργια αρχή που χρειάζεται προσεκτικά βήματα, σωστή προετοιμασία και υπομονή

Ο Παιδικός Σταθμός και το Νηπιαγωγείο αποτελούν την πρώτη επαφή των μικρών παιδιών με τη σχολική ζωή, σηματοδοτούν τον πρώτο και κύριο αποχωρισμό του παιδιού από την οικογένεια. Όμως τώρα ο κύκλος του Νηπιαγωγείου έκλεισε και μπροστά του ανοίγεται ένας νέος, πολύ μεγαλύτερος κύκλος εμπειριών, γνώσεων και δεξιοτήτων. Κι αυτό από μόνο του είναι γεγονός που θα πρέπει να εμπνέει χαρά και ενθουσιασμό!

Η μετάβαση στην Α΄ τάξη του Δημοτικού είναι ένας σημαντικός σταθμός στη ζωή κάθε παιδιού επειδή έρχεται αντιμέτωπο με νέες μαθησιακές απαιτήσεις και κοινωνικές συνθήκες, στις οποίες καλείται να ανταποκριθεί. Για τον λόγο αυτό τόσο το σχολείο όσο και η οικογένεια πρέπει να σταθούν δίπλα στα παιδιά, με σκοπό την καλύτερη προσαρμογή τους στη νέα βαθμίδα εκπαίδευσης. Πρωταρχικός μας στόχος στα Εκπαιδευτήρια Γείτονα είναι η ομαλή μετάβαση του παιδιού από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και γι’ αυτό φροντίζουμε το σχολικό περιβάλλον να είναι την ίδια στιγμή φιλικό και διδακτικό, να καλλιεργεί σχέσεις σεβασμού και κατανόησης, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση του παιδιού. Θέτοντας τις σωστές βάσεις, αποσκοπούμε τα παιδιά μας να είναι πρωτίστως ήρεμα και χαρούμενα, να νιώθουν ασφάλεια και οικειότητα, να μη φοβούνται το σχολείο αλλά, αντιθέτως, να είναι πρόθυμα να ανακαλύψουν αυτή τη νέα εμπειρία.

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό δεν συνιστά, βέβαια, σημαντικό βήμα μόνο για το παιδί, αλλά και για τη ζωή ολόκληρης της οικογένειας, καθώς η καθημερινότητα όλων αλλάζει πλέον σημαντικά. Το παιδί καλείται να αντιμετωπίσει μια νέα βαθμίδα, διαφορετικές κτηριακές εγκαταστάσεις, καινούργια πρόσωπα (συμμαθητές, εκπαιδευτικούς και διευθυντές), νέα ωράρια και ρουτίνες, καθώς και διαφορετικές απαιτήσεις (μαθησιακές και κοινωνικές). Η προσαρμογή δεν είναι πάντα εύκολη και οι αντιδράσεις των παιδιών ποικίλλουν: άλλα εκφράζουν τα συναισθήματά τους, ενώ κάποια άλλα τα συγκρατούν και τα κρύβουν. Ορισμένα παιδιά μπορεί να είναι ενθουσιασμένα, άλλα θυμωμένα, κάποια άλλα να σιωπούν, να είναι στεναχωρημένα, κουρασμένα ή ακόμα και να αρνούνται στην αρχή να πάνε στο σχολείο. Είναι σημαντικό να επιτρέπουμε στα παιδιά να εκφράζουν όλα αυτά τα συναισθήματα, αλλά και να τους δώσουμε χρόνο ώστε να αφομοιώσουν όλες τις αλλαγές.

Ιδιαίτερα σημαντική για την προσαρμογή τους είναι η κατάλληλη προετοιμασία του παιδιού ήδη από το οικογενειακό του περιβάλλον: η θετική στάση των γονέων και η συσχέτιση του Δημοτικού με τα νέα και όμορφα που θα γνωρίσει, είναι σημαντικές προϋποθέσεις για την επιτυχημένη μετάβαση. Βοηθάει οπωσδήποτε οι γονείς να εμπιστεύονται το σχολείο, να είναι σταθεροί και σίγουροι στο ότι μέσα στην τάξη και στα διαλείμματα συντελείται κάτι πολύ καλό και μη διαπραγματεύσιμο για τη ζωή του παιδιού τους. Θέλουμε να γνωρίζετε ότι οι εκπαιδευτικοί, οι διευθυντές και οι σύμβουλοι-ψυχολόγοι είναι πάντοτε διαθέσιμοι και πρόθυμοι να βοηθήσουν γονείς και παιδιά σε αυτή την ευαίσθητη περίοδο της προσαρμογής.

Ο υψηλός δείκτης αυτονόμησης του παιδιού αποτελεί ισχυρό προβλεπτικό παράγοντα για την καλή προσαρμογή του παιδιού στη νέα πραγματικότητα. Σε αυτήν την ηλικία αναμένουμε ότι το παιδί θα αυτοεξυπηρετείται (τουαλέτα, ντύσιμο, φαγητό), θα κοιμάται μόνο του, χωρίς την παρουσία ενήλικα και σε συγκεκριμένη ώρα. Τα σαφή όρια παρέχουν ασφάλεια και σταθερότητα στην καθημερινότητα και τις νέες ρουτίνες του παιδιού.

Σε ό,τι σχετίζεται με το πρόγραμμα του σχολείου και τις υποχρεώσεις του, το παιδί χρειάζεται σταδιακά να αντιληφθεί ότι αφορούν το ίδιο και όχι τους γονείς του. Σκοπός είναι να μάθει να αντιμετωπίζει τόσο τις επιτυχίες όσο και τις ματαιώσεις που καθημερινά όλοι μας βιώνουμε γιατί μέσα από αυτές τις εμπειρίες οδηγείται βήμα-βήμα στην αυτονόμηση και την ωριμότητα. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να επιτρέπουμε στα παιδιά μας να βιώνουν και την επιτυχία αλλά και το λάθος ή τη σύγκρουση. Επίσης, είναι αναγκαίο από την πλευρά των γονέων να μη γίνεται σύγκριση του παιδιού με τα αδέρφια ή τους συμμαθητές του. Το κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης, επεξεργασίας και ανταπόκρισης στα νέα δεδομένα. Ο γονιός θα πρέπει να επαινεί το παιδί με σαφήνεια, εστιάζοντας κυρίως στην προσπάθεια.

Στη νέα πραγματικότητα του Δημοτικού λοιπόν, κάθε παιδί προσαρμόζεται με τον δικό του τρόπο και στον δικό του χρόνο. Αυτονόητο είναι πως η οικογένεια και το σχολείο, σε αγαστή συνεργασία, βρισκόμαστε πάντοτε πλάι του, οδηγοί και συνοδοιπόροι σε αυτό το νέο του ταξίδι.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι:
• Όσο περισσότερο αγχώνονται οι μεγάλοι, τόσο περισσότερο εγκλωβίζονται τα παιδιά!
• Το παιδί χρειάζεται να μάθει σταδιακά πως ό,τι σχετίζεται με το σχολείο και τις υποχρεώσεις του αφορά το ίδιο το παιδί και όχι τους γονείς του. Σκοπός είναι να μάθει να αντιμετωπίζει τόσο τις επιτυχίες όσο και τις ματαιώσεις που καθημερινά όλοι μας βιώνουμε, γιατί μέσα από αυτές τις εμπειρίες οδηγείται βήμα – βήμα στην αυτονόμηση και την ωριμότητα.
• Κάθε παιδί έχει τον δικό του ρυθμό ανάπτυξης, επεξεργασίας και ανταπόκρισης στα νέα δεδομένα. Ο γονιός θα πρέπει να επαινεί το παιδί με σαφήνεια εστιάζοντας κυρίως στην προσπάθεια!

Καλή σχολική μας χρονιά!
Δήμητρα Δάμτσα
Ψυχολόγος Παιδιών & Εφήβων, BSc, MSc
Συντονίστρια Τμήματος Συμβουλευτικής
Εκπαιδευτήρια Γείτονα

Πηγή:www.newsit.gr