ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Ηλεκτρικό ρεύμα: Την Παρασκευή αναμένονται οι ανακοινώσεις για τις επιδοτήσεις

 


Την Παρασκευή (6/12) αναμένονται οι ανακοινώσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τις επιδοτήσεις στο ρεύμα, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο οποίος τόνισε πως θα είναι οριζόντιες.

Ειδικότερα, οι επιδοτήσεις στο ρεύμα που θα ανακοινωθούν «πιθανότατα την Παρασκευή» αφορά στα νοικοκυριά και εξήγησε ότι στις «επιχειρήσεις είναι λίγο πιο σύνθετο ζήτημα, γιατί έχουμε ως βασική λογική την επιδότηση, αλλά με τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων και η εκδοχή του να το κάνουμε με μια πλατφόρμα, θα μας πάρει και κάποιο χρόνο».

«Το βασικό μας ερώτημα είναι αν μπορούμε να έχουμε ένα γενικό μέτρο χωρίς να πρέπει να ακολουθηθεί η γραφειοκρατία των κρατικών ενισχύσεων, αυτό το αναζητούμε σε κάθε περίπτωση η βοήθεια θα δοθεί είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο» επεσήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ ο υπουργός.

Στα νοικοκυριά πάντως «οι επιδοτήσεις θα είναι οριζόντιες και τελικά είναι στην κρίση των καταναλωτών σε ποιον πάροχο θα είναι».

Πλήρης διαφάνεια με τα πράσινα τιμολόγια

Παράλληλα, ανέφερε ότι «με τα πράσινα τιμολόγια έχουμε πλήρη εικόνα διαφάνειας, αυτό είναι το μεγάλο κέρδος των πράσινων τιμολογίων, γιατί όλοι ξέρουν ποιος είναι ο ακριβός, ποιος είναι ο φθηνός».

«Αν κάποιος διαλέγει για κάποιο λόγο να μένει σε έναν πάροχο που είναι ακριβός, είναι δική του επιλογή. Αλλά το 85 – 90% της αγοράς έδειξε πολύ μεγάλη αυτοσυγκράτηση και οι τιμές, συνεπώς για αυτό το ποσοστό, μετά τις επιδοτήσεις, θα είναι οριακά, κάτω από τα 15 λεπτά» συμπλήρωσε.

Σταδιακή μετακίνηση στα μπλε τιμολόγια

«Τα πράσινα τιμολόγια παραμένουν, αλλά η γενικότερη κατεύθυνση είναι για τα νοικοκυριά και ειδικά για τα νοικοκυριά που δεν έχουν το χρόνο ή τις καταναλώσεις να κυνηγάνε την κιλοβατώρα, να σπρώξουμε την πορεία προς τα μπλε τιμολόγια, που είναι αν θέλετε αυτό που συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη» σημείωσε.

«Απλώς η μετακίνηση στα μπλε τιμολόγια μπορεί να γίνει μόνο σταδιακά, δεν μπορεί να γίνει σε μία ημερομηνία. Γιατί τα μπλε τιμολόγια κλειδώνουν τις τιμές για έναν ολόκληρο χρόνο. Εάν είναι μία ημερομηνία, ο κίνδυνος του κλειδώματος είναι πολύ μεγαλύτερος και τα τιμολόγια θα βγουν πιο ακριβά, μόνο σταδιακά μπορεί να γίνει. Για να διασπείρεις τον κίνδυνο στη διάρκεια ενός έτους» εξήγησε ο κ. Σκυλακάκης.

Υψηλές οι τιμές χονδρικής

Την ίδια ώρα, όμως, σημείωσε πως «οι τιμές της χονδρικής αυτό το δίμηνο, τρίμηνο, θα παραμείνουν υψηλές, αλλιώς δεν θα είχαμε κάνει την παρέμβαση». Είναι όπως ανέφερε ένα ζήτημα «καθαρά ευρωπαϊκό».

«Κοιτώντας τις τιμές τον τελευταίο μήνα, ενώ η Ελλάδα στην προηγούμενη φάση ήταν ψηλά σε τιμές χονδρικής σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, τώρα έχουμε πέσει. Και το πιο σημαντικό, το οποίο δεν καταγράφεται αρκετά, οι τιμές για όλο το ’24 θα είναι χαμηλότερες από αυτές του ’23. Συνολικά δηλαδή για τα νοικοκυριά οι τιμές θα είναι χαμηλότερες από αυτές του ’23» πρόσθεσε.

Πηγή:www.cnn.gr

Λονδίνο - Νέα Υόρκη σε 54 λεπτά - Απαιτούνται 16 τρισ. ευρώ και... πολιτική βούληση

 


Κάτι ανάλογο έχει ήδη γίνει στη Μάγχη με τη συνδεση Μεγάλης Βρετανίας και Γαλλίας με το Eurostar

AP Photo/Aurelien Morissard


Το μεγαπήβολο σχέδιο κατασκευής μιας σήραγγας αξίας 16 τρισεκατομμυρίων ευρώ που θα ενώνει το Ηνωμένο Βασίλειο με τις ΗΠΑ σε 54 λεπτά έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. 

Τα δύο έθνη μοιράζονται εδώ και καιρό μια «ειδική σχέση» και συνεχίζουν να έχουν στενούς δεσμούς παρά το γεγονός ότι απέχουν 5,471 χιλιόμετρα το ένα από το άλλο.

Μια πτήση από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη διαρκεί σήμερα περίπου οκτώ ώρες, αλλά οι υποστηρικτές της υπερατλαντικής σήραγγας πιστεύουν ότι ο χρόνος ταξιδιού θα μπορούσε να μειωθεί στο μήκος της πρωινής σας διαδρομής, όπως αναφέρει η Express.

Η ιδέα, η οποία υπάρχει εδώ και πάνω από έναν αιώνα, θα ήταν να κατασκευαστεί μια σήραγγα κάτω από τον Ατλαντικό, ο οποίος σε ορισμένες περιοχές έχει βάθος χιλιομέτρων.

Για λόγους σύγκρισης, η σήραγγα της Μάγχης διατρέχει μόλις 38 χιλιόμετρα κάτω από τη θάλασσα μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας και χρειάστηκαν έξι χρόνια για την κατασκευή της.

Κατά τη διάρκεια των ετών έχουν προταθεί διάφορες προσεγγίσεις για το πώς θα λειτουργούσε η διατλαντική σήραγγα, όπως η κατασκευή της εξ ολοκλήρου κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας, η κατασκευή ενός σωλήνα πάνω από τον πυθμένα της θάλασσας ή ακόμη και ένας συνδυασμός των δύο.

Άλλοι έχουν προτείνει μια πλωτή σήραγγα περίπου 49 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού, η οποία θα αποτελείται από δεκάδες χιλιάδες προκατασκευασμένα τμήματα και καλώδια.

Πιστεύεται ότι αυτό θα επέτρεπε στα τρένα να περνούν μεταξύ των δύο ηπείρων, αποφεύγοντας τη συντριπτική πίεση των χαμηλότερων βάθων και αποφεύγοντας παράλληλα τα πλοία και τις ύπουλες καιρικές συνθήκες στην επιφάνεια.

Αν και αυτό στο οποίο οι περισσότεροι συμφωνούν είναι ότι θα κατασκευαζόταν για τρένα και όχι για οχήματα, καθώς τα ταξίδια με αυτοκίνητα θα διαρκούσαν αρκετές ημέρες και θα χρειάζονταν πρόσθετες υποδομές για την υποστήριξη των οδηγών που θα έκαναν το ταξίδι.

Δεδομένου του τεράστιου κόστους και των υλικοτεχνικών ζητημάτων που συνδέονται με την ιδέα, καμία σοβαρή πρόταση δεν εξετάζεται επί του παρόντος από τις κυβερνήσεις και στις δύο πλευρές.

Αλλά, όπως σημειώνουν κάποιοι σε έναν κόσμο με επαναχρησιμοποιήσιμους πυραύλους και την τεχνητή νοημοσύνη που αυξάνεται καθημερινά, η προοπτική ενός ταξιδιού στο Μανχάταν για ένα απόγευμα δεν φαίνεται και τόσο μακρινή.

Πηγή:www.cnn.gr

IRIS: Τι αλλάζει στα ημερήσια όρια συναλλαγών - Ποιες κατηγορίες αφορά

 



Αλλάζουν τα ημερήσια όρια στις άμεσες μεταφορές χρημάτων μέσω IRIS για τις συναλλαγές μεταξύ φίλων και τις πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες ή ατομικές επιχειρήσεις, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΙΑΣ Α.Ε.

Ειδικότερα, αποφασίστηκε η καθιέρωση διακριτών ορίων για δύο από τα προϊόντα του IRIS:

  • IRIS P2P: Όριο Euro500 ημερησίως για άμεσες μεταφορές χρημάτων μεταξύ φίλων.

  • IRIS P2B: Όριο Euro500 ημερησίως για άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες/ ατομικές επιχειρήσεις.

Πότε τίθεται σε εφαρμογή ο διαχωρισμός

Η τεχνική υλοποίηση του διαχωρισμού αυτών των ορίων, και η ενεργοποίηση τους, προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «η ΔΙΑΣ, σε συνεργασία με τις τράπεζες και υπό την καθοδήγηση της Τράπεζας της Ελλάδος, προχωρά με εντατικούς ρυθμούς για τη βελτίωση του IRIS σε ευθυγράμμιση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα λειτουργίας».

Η αξία των συναλλαγών που έχουν γίνει μέσω IRIS υπερβαίνει τα έξι δισεκατομμύρια ευρώ το 2024, σημειώνοντας αύξηση άνω του 30 φορές σε σχέση με το 2020. Η πορεία αυτή καταδεικνύει την ευρεία αποδοχή του προϊόντος από την ελληνική αγορά και δημιουργεί τις βάσεις για την επόμενη φάση ανάπτυξής του, με στόχο την καθολική επέκταση του τα επόμενα τρία χρόνια.

Πηγή:www.cnn.gr