ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024

Εξεταστική για Τέμπη: Αποχώρησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ – Καταγγέλλουν συγκάλυψη

 


Αποχώρησαν από την Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, καταγγέλλοντας την πλειοψηφία για προσπάθεια συγκάλυψης.

Υποστηρίζουν ότι δεν κλήθηκαν κρίσιμοι μάρτυρες και πως δεν διαβιβάστηκε η δικογραφία του εφέτη ανακριτή στην Επιτροπή.

Εν τω μεταξύ, σε απολογία στις 28 Φεβρουαρίου, ανήμερα της συμπλήρωσης ενός έτους από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καλούνται 23 κατηγορούμενοι, μη πολιτικά πρόσωπα, για σειρά κακουργηματικών πράξεων σχετικά με τη μη υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης 717 που αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τις κλήσεις απέστειλε η Ελληνίδα Ευρωπαία ανακρίτρια, Χριστίνα Σαλάππα, έπειτα από την άσκηση ποινικής δίωξης για σειρά κακουργημάτων, όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις. Και οι 23 κατηγορούμενοι αναμένεται να ζητήσουν και να λάβουν προθεσμία προκειμένου να προετοιμάσουν την υπεράσπισή τους.

Ανάμεσα στους 23 κατηγορούμενους και 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ

Ανάμεσα στους 23 κατηγορούμενους περιλαμβάνονται 14 δημόσιοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις ενώ δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον, τέσσερις δημόσιοι υπάλληλοι της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων και πέντε νόμιμοι εκπρόσωποι και υπάλληλοι της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.


Τι έδειξε η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας

Όπως προέκυψε από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής «Σύμβασης 717», σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό οδήγησε, σύμφωνα με τις δικαστικές αρχές, στη μη ολοκλήρωση του έργου. Η αρχική σύμβαση για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, υπογράφηκε το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016.

Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717.

Οι δύο συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.

Για την ίδια υπόθεση, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει διαβιβάσει στη Βουλή δικογραφία για την αναζήτηση τυχόν ποινικών ευθυνών των πρώην υπουργών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.

Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει ήδη διαβιβάσει στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, αντίγραφο της δικογραφίας προκειμένου να ερευνηθεί η τυχόν τέλεσης της πράξης της παράβασης καθήκοντος από τους Επιθεωρητές-Ελεγκτές της Ελληνικής Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) της Ελλάδας, στους οποίους ανατέθηκε από τις εθνικές Εισαγγελικές Αρχές η διενέργεια ελέγχου σχετικά με την εκτέλεση της Σύμβασης 717. Για αυτό το σκέλος της υπόθεσης βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική εξέταση.

Πηγή:www.cnn.gr


ΑΑΔΕ: 5+1 ερωτήσεις – απαντήσεις για τη διασύνδεση των POS με τα Ταμειακά Συστήματα

 


Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί, η ΑΑΔΕ απαντά σε 5+1 κρίσιμες ερωτήσεις για το έργο της διασύνδεσης των POS με τα Ταμειακά Συστήματα.

Πιο αναλυτικά, σε σχέση με τη διασύνδεση των POS με τα Ταμειακά Συστήματα, η ΑΑΔΕ απαντά ως ακολούθως σε ερωτήσεις των επιχειρηματιών:

1. Ποιες είναι οι φάσεις για τη διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων;

1.1. Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων:  Συστήθηκε, τηρείται και επικαιροποιείται συνεχώς στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) (Α. 1137 /06.09.2023). Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων δηλώνονται αυτοματοποιημένα μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) ή από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs). Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

1.2. Υποβολή Δηλώσεων Συμμόρφωσης Παρόχων: Oι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής ή αλλοδαπής δηλώνουν τη συμμόρφωσή τους προς τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ για τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν στους Xρήστες υπηρεσιών πληρωμών

1.3. Αναβάθμιση POS: Τα υφιστάμενα POS θα πρέπει να αναβαθμιστούν προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διασύνδεσής τους. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs). Οι επιχειρήσεις ενημερώνονται για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης μέσω της εφαρμογής του μητρώου μέσων πληρωμών.

Η ΑΑΔΕ ενημερώνει τους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών για τη δυνατότητα αναβάθμισης κάθε Μέσου Πληρωμών που διαθέτουν. Η ενημέρωση συντελείται με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη «myAADE», καθώς και με την αναγραφή ένδειξης «Προς Αναβάθμιση» στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

1.4. Διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων: Στο τελευταίο στάδιο της διασύνδεσης, αναβαθμίζονται τα Ταμειακά Συστήματα (εφόσον απαιτείται) και διασυνδέονται με τα POS, με ευθύνη της επιχείρησης που τα χρησιμοποιεί. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου των POS που διαθέτουν, με τρεις τρόπους:

·         μέσω email

·         μέσω σχετικής ειδοποίησης στην εφαρμογή “Τα Μηνύματά μου” στην ψηφιακή πύλη myAADE

·         με σχετική ένδειξη στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” στην εφαρμογή “Στοιχεία Επιχείρησης

2. Τι πρέπει να κάνω για να διασυνδεθώ;

Θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

2.1. Προβολή στοιχείων POS: Τα στοιχεία των POS που έχουν υποβληθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι διαθέσιμα στις επιχειρήσεις στην ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο & Επικοινωνία / Μητρώο POS

2.2. Υποβολή δήλωσης διαφωνίας: Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που διαφωνούν με τα στοιχεία που εμφανίζονται στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών

2.3. Αναβάθμιση POS: Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs)

2.4. Ειδοποίηση αναβάθμισης: Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ειδοποίηση με αποστολή email για την αναβάθμιση των POS που διαθέτουν

2.5. Διασύνδεση POS – Ταμειακού Συστήματος: Εντός 30 ημερών από την ειδοποίηση και το αργότερο έως τις 29/2/2024, ο τεχνικός ΦΗΜ διασυνδέει επιτόπια το POS με την Ταμειακή μηχανή και ολοκληρώνει τη διαδικασία

3. Ποιες είναι οι επιλογές μου για την έκδοση των παραστατικών;

Μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση των παραστατικών σας είτε μέσω των διαθέσιμων πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών (ΦΗΜ-OCR), είτε μέσω άυλων ταμειακών μηχανών από πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης (VCR).

Οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) διαθέτουν μοντέλα POS, για τα οποία έχουν υποβάλει Δήλωση Συμμόρφωσης για την διασύνδεση με τα Ταμειακά Συστήματα.

Τέλος, οι διαθέσιμες All in One λύσεις, έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως POS και ως Ταμειακό Σύστημα και είναι συμβατές με τις απαιτήσεις της διασύνδεσης POS – Ταμειακών Συστημάτων.

4. Μέχρι πότε πρέπει να έχω διασυνδεθεί;

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή απόκτηση νέων συστημάτων που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

5. Δικαιούμαι χρηματοδότηση;

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα,  και για τις  οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων  οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

·         Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.

·         Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.

·         Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2023.

·         Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

Μέχρι σήμερα, από τους 3 πρώτους κύκλους, έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers χρηματοδότησης σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ). Δρομολογείται ήδη η έναρξη του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ πρόκειται να υπάρξει και 5ος κύκλος χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις.

Επισημαίνεται ότι στους νέους κύκλους χρηματοδότησης, λύσεις All in One θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν με συνδυασμό επιλογής της Κατηγορίας 1 (Αντικατάσταση EFT/POS) και της Κατηγορίας 3 (Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης).

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

6. Πού μπορώ να βρω χρήσιμες πληροφορίες;

Χρήσιμες πληροφορίες έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Μπορείτε να υποβάλλετε τα ερωτήματά σας προς το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ:

·         ηλεκτρονικά μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE, στην πλατφόρμα Μητρώο & Επικοινωνία > Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ > επιλέγοντας την κατηγορία Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) (για πιστοποιημένους από την ΑΑΔΕ χρήστες με κωδικούς Taxisnet) ή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στο πεδίο Επικοινωνία > Ηλεκτρονικό ερώτημα > Φόρμα υποβολής ερωτήματος (για μη πιστοποιημένους χρήστες)

·         τηλεφωνικά στο +30 213 162 1000 σε εργάσιμες ημέρες, από τις 07:30 έως τις 17:00.

Μόνο οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Παρόχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) μπορούν να απευθύνονται στο email posregistry.support@aade.gr, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το κινητό τους τηλέφωνο.

Πηγή:www.newsit.gr

Θεσσαλονίκη: Πετούσαν για χρόνια μπάζα σε δάσος – Δημοτικός υπάλληλος έκανε τα στραβά μάτια

 


Επί δεκατρία χρόνια μία επιχείρηση χωματουργικών μηχανημάτων πετούσε ανεξέλεγκτα μπάζα σε δάσος του δήμου Παύλου Μελά στη Θεσσαλονίκη, με τις ευλογίες του αρμόδιου δημοτικού υπαλλήλου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, οι τρεις κατηγορούμενοι (49, 68 και 55 ετών, αντίστοιχα) ευθύνονται για περιβαλλοντική ρύπανση σε δάσος, προερχόμενη από ανεξέλεγκτες απορρίψεις μεγάλων ποσοτήτων αποβλήτων εκσκαφών, κατασκευών, κατεδαφίσεων καθώς και για κατάληψη δημόσιου κτήματος.

Όπως προέκυψε έπειτα από την επιτόπια αυτοψία του Τμήματος Περιβαλλοντικής Προστασίας της ΕΛ.ΑΣ., ο 49χρονος φέρεται πως είχε εγκαταστήσει αυθαίρετα επιχείρηση χωματουργικών μηχανημάτων, καταλαμβάνοντας παράνομα δημόσια δασική έκταση, ενώ διαπιστώθηκε ότι προέβαινε σε συστηματική απόρριψη και διάστρωση μπαζών με επιχωμάτωσή τους, προκαλώντας με αυτό τον τρόπο σταδιακή αναδιαμόρφωση του ανάγλυφου του εδάφους της περιοχής τουλάχιστον από τον Μάρτιο του 2008 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2021.

Επιπλέον, ο 68χρονος, ως αρμόδιος λειτουργός δημοτικής υπηρεσίας παρέλειψε, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., να προβεί στις νόμιμες ενέργειες σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, καθώς σε δημόσια δασική έκταση στην ευρύτερη περιοχή διαπιστώθηκαν ανεξέλεγκτες απορρίψεις μπαζών, διαφόρων άλλων στερεών απόβλητων και άχρηστων κάδων του Δήμου Παύλου Μελά.

Παράλληλα, έπειτα από αυτοψία των αρμοδίων υπαλλήλων σε άλλο σημείο, ιδιοκτησίας του 55χρονου, διαπιστώθηκε – κατά την ίδια ανακοίνωση – η απόρριψη και διάστρωση αποβλήτων εκσκαφών χωμάτινης σύστασης, που οδηγεί στο συμπέρασμα συστηματικής αναδιαμόρφωσης του ανάγλυφου μιας πλευράς του οικοπέδου, η οποία εφάπτεται με ρέμα και είχε ως αποτέλεσμα την ισχυρή επέκταση του γεωτεμαχίου προς την κατεύθυνση του ρέματος. Από την περαιτέρω έρευνα προέκυψε ότι μέρος των χωμάτων απορρίφθηκαν στο συγκεκριμένο σημείο στο πρανές του ρέματος από τον 49χρονο, κατόπιν αιτήματος του 55χρονου.

Η σχετική δικογραφία θα υποβληθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Πηγή:www.newsit.gr