ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πότε τίθεται σε ισχύ και σε ποιους κλάδους

 


Μέσω του συστήματος θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένωνΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME


Από την 1η Απριλίου θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται υποχρεωτικά η ψηφιακή κάρτα εργασίας στους κλάδους του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας, ενώ θα ακολουθήσουν αμέσως μετά οι κλάδοι της εστίασης και του τουρισμού σε πιλοτικό επίπεδο από την καλοκαιρινή «σεζόν» του 2024.

Ειδικότερα, το λιανεμπόριο και η βιομηχανία εφαρμόζουν το πρόγραμμα ήδη από την αρχή της χρονιάς για 600.000 εργαζόμενους, πιλοτικά, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να διαπιστώσουν πού και πώς θα πρέπει να πραγματοποιήσουν αλλαγές.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται πλέον να διαθέτουν και να ενεργοποιούν αντιστοίχως, σύστημα ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, που απασχολούνται με φυσική παρουσία στο χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων και των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις μέσω δανεισμού.

Υπενθυμίζεται πως σε περιπτώσεις όπου έχει διαπιστωθεί αναντιστοιχία της πραγματικής απασχόλησης με τις καταχωρίσεις της ψηφιακής κάρτας, προβλέπεται η επιβολή προστίμου ύψους 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Πώς λειτουργεί για τους εργοδότες

Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τους εργοδότες διακρίνεται σε δύο στάδια:

  • Απογραφή εργαζομένων / Προγραμματισμός εργασίας

Στο στάδιο απογραφής ο εργοδότης υποβάλει για κάθε εργαζόμενο τα στοιχεία ταυτότητας (ΑΦΜ, Επώνυμο, Όνομα), καθώς και τις συμβατικές ώρες απασχόλησης εβδομαδιαίως όπως καθορίζονται από Συλλογική Σύμβαση (ΣΣΕ) ή Διαιτητική Απόφαση, την εφαρμογή 5θήμερης ή 6ήμερης εργασίας, την παροχή υπερεργασίας, την χορήγηση διαλείμματος εντός ή εκτός ωραρίου, την ύπαρξη σταθερού εβδομαδιαίου ή μεταβαλλόμενου ανά ημέρα ωραρίου εργασίας (π.χ. σε περίπτωση που η επιχείρηση λειτουργεί με βάρδιες).


Σε σχέση με τον προγραμματισμό της εργασίας, οι επιχειρήσεις δηλώνουν για κάθε εργαζόμενο ανά εβδομάδα το ωράριο εργασίας, τις άδειες και τις υπερωρίες.

  • Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας

Με την έναρξη της πρώτης φάσης εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας από 1/7/2022, οι επιχειρήσεις κοινοποιούν καθημερινά και άμεσα (σε πραγματικό χρόνο) στο Π.Σ. Εργάνη τα γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Επίσης, η δήλωση έναρξης / λήξης μπορεί να υποβάλλεται μέσω νέας εφαρμογής για φορητές συσκευές Ergani Card Scanner για τις επιχειρήσεις, με την οποία θα γίνεται ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία.

Πώς λειτουργεί για τους εργαζόμενους

Οι εργαζόμενοι πλέον έχουν πρόσβαση στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ μέσω κινητής συσκευής, αλλά και υπολογιστή μέσα από το myΕrgani app και το myErgani.gov.gr αντίστοιχα.

Σημειώνεται πως η διαδικτυακή πύλη myErgani.gov.gr για την ενημέρωση του εργαζόμενου απέκτησε νέες δυνατότητες με στόχο:

  • την άμεση διάθεση και προβολή του Προγράμματος Εργασίας στον εργαζόμενο (ωράριο, βάρδιες, υπερωρίες, άδειες) καθώς και του Ημερολογίου Πραγματικής Εργασίας

  • την άμεση πρόσβαση (και εκτύπωση) της ατομικής Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας εργαζόμενου (QR Code) για κάθε ενεργή σχέση εργασίας, την οποία μπορεί να χρησιμοποιεί ο εργαζόμενος στις επιχειρήσεις που επιλέγουν να κάνουν χρήση της νέας εφαρμογής Ergani CardScanner mobile app

Στο αρχικό μενού, ο εργαζόμενος μπορεί να βρει την επιλογή «Ημερολόγιο Εργασίας» μέσω της οποίας έχει πρόσβαση σε μια δομή ημερολογίου όπου βρίσκονται όλες οι πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί και επεξεργαστεί από το πληροφοριακό σύστημα (Δηλώσεις ωραρίου, Υπερωρίες, Άδειες).

Παράλληλα, μπορεί να τυπώσει την ατομική Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας μέσα από την επιλογή «Αναλυτικά στοιχεία».

Την 1η Απριλίου παύει να ισχύει η πιλοτική περίοδος για τους εξής κλάδους:

  • Βιομηχανία τροφίμων

  • Ποτοποιία

  • Παραγωγή προϊόντων καπνού

  • Παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών υλών

  • Κατασκευή ειδών ένδυσης

  • Βιομηχανία δέρματος και δερμάτινων ειδών

  • Βιομηχανία ξύλου και κατασκευή προϊόντων από ξύλο και φελλό, εκτός από έπιπλα, κατασκευή ειδών καλαθοποιίας και σπαρτοπλεκτικής

  • Χαρτοποιία και κατασκευή χάρτινων προϊόντων

  • Εκτυπώσεις και αναπαραγωγή προεγγεγραμμένων μέσων

  • Παραγωγή χημικών ουσιών και προϊόντων

  • Παραγωγή βασικών φαρμακευτικών προϊόντων και φαρμακευτικών σκευασμάτων

  • Κατασκευή προϊόντων από ελαστικό (καουτσούκ) και πλαστικές ύλες

  • Παραγωγή άλλων μη μεταλλικών ορυκτών προϊόντων

  • Παραγωγή βασικών μετάλλων

  • Κατασκευή μεταλλικών προϊόντων, με εξαίρεση τα μηχανήματα και τα είδη εξοπλισμού

  • Κατασκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών, ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων

  • Κατασκευή ηλεκτρολογικού εξοπλισμού

  • Κατασκευή μηχανημάτων και ειδών εξοπλισμού π.δ.κ.α.

  • Κατασκευή μηχανοκίνητων οχημάτων, ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων

  • Κατασκευή λοιπού εξοπλισμού μεταφορών

  • Κατασκευή επίπλων

  • Άλλες μεταποιητικές δραστηριότητες

  • Επισκευή και εγκατάσταση μηχανημάτων και εξοπλισμού

  • Λιανικό εμπόριο, εκτός από το εμπόριο μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετών

Πηγή:www.cnn.gr

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024

Αποσύρονται παρτίδες σοκολάτας Lacta – Η ανακοίνωση της εταιρείας

 


Σε απόσυρση παρτίδας σοκολάτας Lacta προχωρά η ιδιοκτήτρια εταιρεία Mondelez.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, πρόκειται για παρτίδα της Lacta Oreo, συσκευασία 37γραμμαρίων.

Η εταιρεία αναφέρει πως η ανάκληση γίνεται λόγω πιθανής παρουσίας μικρού κομματιού πλαστικού σε αυτές.

Τονίζει επίσης πως από μόνη της ενημέρωσε τον ΕΦΕΤ και για οποιοδήποτε ερώτημα, οι καταναλωτές μπορούν να έρθουν σε επαφή με τη γραμμή εξυπηρέτησης στο 800-11-81111.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

«Η Mondelēz Ελλάς Α.Ε., με απόλυτο σεβασμό προς τον καταναλωτή και έχοντας ως προτεραιότητα την άριστη ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων της, με δική της πρωτοβουλία ανακαλεί προληπτικά στην Ελλάδα μεμονωμένη ποσότητα των παρακάτω παρτίδων (OSK0934651, OSK0934652 και με ημερομηνία ανάλωσης κατά προτίμηση πριν από: 18/8/2024) του προϊόντος Μπάρας Σοκολάτας Oreo Lacta 37 γραμ. λόγω πιθανής παρουσίας ξένου σώματος (μικρού κομματιού πλαστικού).

Τονίζεται ότι η παραπάνω προληπτική ανάκληση δεν αφορά καμία άλλη παρτίδα του συγκεκριμένου προϊόντος, καθώς επίσης και κανένα άλλο προϊόν Oreo, Lacta, ή άλλη κατηγορία προϊόντων της Mondelēz Ελλάς Α.Ε. Ταυτόχρονα, η εταιρεία με δική της πρωτοβουλία ενημέρωσε σχετικά τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ). Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν καλούνται προληπτικά να μην το καταναλώσουν και να επικοινωνήσουν με το σημείο πώλησης με την απόδειξη αγοράς για επιστροφή χρημάτων, εφόσον επιθυμούν.

Η Mondelēz Ελλάς Α.Ε. με αίσθημα ευθύνης και σεβασμού προς το καταναλωτικό κοινό, τις αρμόδιες αρχές και φορείς λαμβάνει προληπτικά μέτρα για τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων της και την προστασία των καταναλωτών. Για οποιοδήποτε ερώτημα, οι καταναλωτές μπορούν να έρθουν σε επαφή με τη γραμμή εξυπηρέτησης στο 800-11-81111 (από σταθερό τηλέφωνο χωρίς χρέωση), όπου μπορούν να λάβουν πρόσθετες πληροφορίες. Το προϊόν διατίθεται στην Ελλάδα από τη Mondelēz Ελλάς Α.Ε».

Πηγή:www.newsit.gr

Γενόσημα φάρμακα: Μέχρι 3 ευρώ η αύξηση της συμμετοχής

 


Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση από τον Υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, για τη «Ρύθμιση Θεμάτων Τιμολόγησης Φαρμάκων»

Μετά τις αντιδράσεις, το υπουργείο Υγείας θέσπισε πλαφόν στην αύξηση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στη δαπάνη των γενόσημων φαρμάκων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση για τη «Ρύθμιση Θεμάτων Τιμολόγησης Φαρμάκων», η επιπλέον επιβάρυνση στα γενόσημα φάρμακα δεν μπορεί να υπερβαίνει το ύψος των 3 ευρώ για κάθε σκεύασμα. Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε:

«Κάθε εφαρμογή πολιτικής πρέπει να εξυπηρετεί διάφορους στόχους. Από τη μία, στην προκειμένη περίπτωση τον έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης, πράγμα που είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε εάν θέλουμε να μπορούμε να διευκολύνουμε την είσοδο νέων καινοτόμων φαρμάκων στην τελική λίστα και αν είναι να σώσουμε περισσότερες ανθρώπινες ζωές και από την άλλη, να αποφύγουμε την υπερβολική επιβάρυνση των ασθενών στην περίπτωση που για τους δικούς τους λόγους δεν θέλουν να αλλάξουν το σκεύασμα το οποίο χρησιμοποιούν.

Η πρόσφατη απόφαση του ΕΟΠΥΥ, τι λέει; Λέει ότι ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει το φτηνότερο γενόσημο. Αυτό δυνητικά δημιουργεί τον κίνδυνο ότι αν ένας ασθενής ή ο γιατρός του επιλέγει ένα ακριβότερο γενόσημο, η διαφορά επιβαρύνει τον ασθενή. Στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτή η βάση είναι πάρα πολύ μικρή, γιατί οι τιμές των γενοσήμων είναι χαμηλές και κοντά η μία με την άλλη. Σε κάποιες όμως οριακές περιπτώσεις αυτό θα μπορούσε δυνητικά να είναι και αρκετά μεγάλη επιβάρυνση.

Για να αποφύγουμε, λοιπόν, αυτήν την στρέβλωση, που δεν αποτελεί πολιτική μας βούληση, προσέθεσα σε νέα Υπουργική Απόφαση «κόφτη» στα 3 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι για τα γενόσημα φάρμακα η επιπλέον επιβάρυνση ενός ασθενούς δεν μπορεί να είναι περισσότερη από 3 ευρώ ανά σκεύασμα.

Στόχος μας είναι με την πολιτική διείσδυση των γενοσήμων φαρμάκων να εξοικονομήσουμε από την δαπάνη χώρο για την εισαγωγή καινοτόμων θεραπειών που θα τις έχει απόλυτη ανάγκη ο κόσμος. Όταν ο ασθενής χρειαστεί ένα καινοτόμο φάρμακο, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να του το δώσουμε».

ΤηςΓιάννας Σουλάκη/iatropedia.gr