ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2024

Νικόλας Κονταξής: Ο Έλληνας ζωγράφος-μάγος που μπήκε στη λίστα Forbes -Γεννήθηκε με όγκο, μια πραγματικά συγκλονιστική ιστορία

 


Ο ελληνικής καταγωγής καλλιτέχνης Νικόλας Κονταξής / Φωτογραφία: Facebook/Nicholas Kontaxis Studio


Το Forbes μόλις δημοσίευσε την ετήσια λίστα του «30 κάτω από 30» με επιχειρηματίες και καλλιτέχνες που έχουν διαπρέψει στον χώρο τους. Μεταξύ αυτών, όμως, υπάρχει και ένας Έλληνας, ο 26χρονος Νικόλας Κονταξής.

Σύμφωνα με το Forbes, πρώτη στη λίστα είναι η Χέιλι Μπίμπερ, το μοντέλο και επιχειρηματίας που φέτος κυκλοφόρησε τη σειρά προϊόντων ομορφιάς με το όνομα «Rhode». Μάλιστα, όπως αναφέρει το Forbes, «η Χέιλι Μπίμπερ ήρθε για να μείνει».


Ένας Έλληνας καλλιτέχνης στη λίστα του Forbes «30 κάτω από 30»
Στη συγκεκριμένη κατηγορία, όμως, αυτήν των «Καλλιτεχνών και Στυλ», φιγουράρει και ένα ελληνικό όνομα: ο Νικόλας Κονταξής, που είναι γέννημα-θρέμμα της Αμερικής βέβαια, αλλά ο πατέρας του, Ευθύμης, γιατρός στο επάγγελμα, κατάγεται από την Ελλάδα.


O Νικόλας Κονταξής με την οικογένειά του σε έκθεση έργων του


Το Forbes αναφέρει για τον Νικόλα Κονταξή: «Γεννημένος με νευροδιαταραχές και με όγκο στον εγκέφαλο, που είχε ως αποτέλεσμα χιλιάδες επιληπτικές κρίσεις, ο Κονταξής επικοινωνεί σε μεγάλο βαθμό μέσω της ζωγραφικής. Τα μεγάλης κλίμακας αφηρημένα έργα του έχουν οδηγήσει σε sold out εκθέσεις από το Λος Άντζελες μέχρι το Λονδίνο και βρίσκονται στις συλλογές της Αντέλ, του Ρότζερ Φέντερερ και της Adidas».

Η απίστευτη ιστορία του καλλιτέχνη Νικόλα Κονταξή

Οι πίνακες του Νικόλα Κονταξή μπορεί να σας θυμίσουν μια σύγχρονη εκδοχή του Τζάκσον Πόλοκ. Ωστόσο, μια βασική διαφορά είναι πως ο 26χρονος καλλιτέχνης είναι αυτοδίδακτος. Επίσης, είναι νευροδιαφορετικός. Τι σημαίνει, όμως, αυτό και ποια είναι η ιστορία του;

Ο Κονταξής βίωσε την πρώτη του κρίση όταν ήταν 14 μηνών. Τα επόμενα τέσσερα χρόνια ήταν ένας αγώνας δρόμου και αναμονής, γεμάτος εξετάσεις, μέχρι που διαγνώστηκε με έναν μη αφαιρέσιμο όγκο στον εγκέφαλο. Μέχρι σήμερα έχει εκδηλώσει πάνω από 100.000 επιληπτικές κρίσεις, έχει διαγνωστεί ως αυτιστικός, ενώ παρουσιάζει προβλήματα στην ομιλία αλλά και στην κινητική του λειτουργία. Χρησιμοποιώντας ελάχιστες λέξεις, η ζωγραφική αποτελεί τον τρόπο επικοινωνίας του.



Πώς γεννήθηκε η αγάπη του για τη ζωγραφική

Τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν πολύ διαφορετικά, αλλά οι γονείς του -η Κρίσαν, η φροντίστριά του, και ο Ευθύμης, ο πατέρας του- αποφάσισαν από νωρίς στην παιδική του ηλικία να μη λαμβάνει υπερβολική φαρμακευτική αγωγή. Αντιθέτως, ήταν αποφασισμένοι να τον κρατήσουν ενεργό.

«Προσπαθούσαμε πάντα να κρατάμε σε εγρήγορση τον Νικ μετά τις κρίσεις» είπε η μητέρα του στο inews. «Του ζητούσαμε να χειροκροτάει, να κινεί τα χέρια του» πρόσθεσε. Φυσικά, δοκίμασαν διάφορες δραστηριότητες, με διαφορετικό βαθμό επιτυχίας, ωστόσο αυτό που του κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν η ζωγραφική, και από την ηλικία των 15 ετών ο Νικόλας ζωγραφίζει διαρκώς. Η μόνη εκπαίδευση που είχε λάβει ήταν μαθήματα ζωγραφικής στο τοπικό λύκειο.

Ζωγραφίζει σε ένα γκαράζ που έχει μετατραπεί σε στούντιο
Η οικογένεια Κονταξή (ο Νικόλας έχει δύο αδέρφια) μετέτρεψε το γκαράζ στο σπίτι τους στο Ράντσο Μιράζ της Καλιφόρνια σε στούντιο, και μέσα σε λίγα χρόνια τα έργα του έγιναν διάσημα και παρουσιάζονται σε γκαλερί, με τις παραγγελίες να φτάνουν σωρηδόν.



Χρησιμοποιώντας ακρυλικά χρώματα και μεγάλες σπάτουλες και δουλεύοντας σε μεγάλους καμβάδες, ο Κονταξής ζωγραφίζει είτε όρθιος είτε καθιστός στο πάτωμα.
Τα έργα του είναι τολμηρά -τόσο στην κλίμακα όσο και στη χρήση του χρώματος- και ξεχειλίζουν από ενέργεια. «Ο Νικ δεν έχει την ικανότητα να δημιουργεί ρεαλιστικά τοπία ή φιγούρες» λέει η μητέρα του. «Είναι εξπρεσιονιστής».
Κι αυτή δεν είναι απλώς η εκτίμηση μιας περήφανης μητέρας για το έργο του γιου της. Η Στεφ Σέμπαγκ, της Γκαλερί De Re στο Λος Άντζελες, όπου έχουν εκτεθεί πίνακες του Κονταξή, λέει ότι «η δουλειά του συγκρίνεται με καλλιτέχνες όπως ο Τζάσπερ Τζονς και ο Σαμ Φράνσις».

Πρωτοφανής χρήση του χρώματος


Ο έμπορος έργων τέχνης του Λονδίνου, Λίαμ Γουέστ, του West Contemporary, θεωρεί τον Κονταξή ως ένα ταλέντο που πρέπει να έχει κανείς στον νου του. Όπως λέει, «η χρήση του χρώματος είναι πρωτοφανής. Υπάρχει κάτι αρμονικό αλλά και διασπαστικό στις συνθέσεις του, που σημαίνει ότι βλέπεις κάτι καινούργιο κάθε φορά που τις κοιτάς».



Ο Κονταξής έχει πουλήσει εκατοντάδες πίνακές του και ένας από τους θαυμαστές του είναι ο Ρότζερ Φέντερερ, ο οποίος τον γνώρισε για πρώτη φορά όταν έπαιζε στο τουρνουά τένις «Indian Wells» κοντά στο σπίτι της οικογένειας Κονταξή. Ο Φέντερερ και η σύζυγός του Μίρκα, η οποία ανακάλυψε τη δουλειά του Κονταξή, έχουν αγοράσει τουλάχιστον 6 πίνακές του.

Πώς δίνει τίτλους στα έργα του;

Οι τίτλοι των έργων του είναι ίσως αστείοι και απλοί. «Αγόρασε ένα κέικ», «Μπλε καμηλοπάρδαλη», «Είμαι πολύ απασχολημένος», «Ο μπαμπάς ετοιμάζει δείπνο για σένα», «Σάντουιτς παρακαλώ». Πώς όμως δίνει τίτλους τα έργα του;

Η μητέρα του λέει: «Ο Νικόλας μιλάει ελάχιστα, συνήθως με τη μορφή σύντομων φράσεων και κάποιων λέξεων. Έτσι, όταν δουλεύει πάνω σε ένα έργο, γράφουμε ό,τι λέει κατά τη δημιουργία του έργου και το κολλάμε με post-it στο πίσω μέρος. Μερικές φορές απλώς ξέρεις πως είναι το όνομα που θέλει για το έργο. Άλλες φορές μπορεί να έχει πολλές επιλογές και του ζητάμε τότε να διαλέξει μία από αυτές. Είναι μια μοναδική διαδικασία για την ονομασία ενός πίνακα που ταιριάζει πραγματικά στη μοναδικότητα του Νικόλα ως ατόμου».


Όσο για τις τιμές των έργων του, οι πίνακές του πωλούνται μεταξύ 1.000 και 20.000 δολαρίων, ανάλογα με το μέγεθος.

Πηγή:www.iefimerida.gr

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Αιώνια πιστός: Τυφλός σκύλος διέσχισε 25 χιλιόμετρα για να ξαναβρεί το φροντιστή του

 


Ένας σκύλος στην Πολωνία μπορεί να μην έβλεπε τίποτα είχε όμως ένα ξεκάθαρο στόχο στο μυαλό του: Ήθελε να επιστρέψει στον φροντιστή του και να μείνει μαζί του για το υπόλοιπο της ζωής του.

Ο τυφλός σκύλος Γκάρι κάλυψε τρέχοντας 25 ολόκληρα χιλιόμετρα από τη λαχτάρα του να ξαναβρεί τον φροντιστή του στο καταφύγιο ζώων της πόλης Γκντίνια της Πολωνίας όπου αρχικά φιλοξενείτο.

Παρόλο που δεν μπορεί να δει τίποτα, ο Γκάρι παρέμεινε απολύτως προσηλωμένος στον στόχο του να ξαναβρεί τον φροντιστή του και δραπέτευσε από τον κύριο, ο οποίος τον υιοθέτησε. Ένας πραγματικός άθλος να αψηφήσει την απόσταση πολλώ δεν μάλλον που δεν μπορεί να δει…

Προφανώς ο Γκάρι είχε διαφορετική γνώμη, αφού είχε συνδεθεί ιδιαίτερα, όπως φαίνεται, με τον φροντιστή του στη Γκντίνια και με την πρώτη ευκαιρία δραπέτευσε ήδη σε έναν από τους πρώτους περιπάτους του με το νέο του κύριο για να επιστρέψει στον φύλακα του καταφυγίου του.

Ο Γκάρι ζούσε στο δρόμο επί τέσσερα χρόνια, στη συνέχεια έζησε στο καταφύγιο ζώων της πολωνικής πόλης Γκντίνια για μερικές εβδομάδες, μέχρις ότου η ζωή του θα είχε ευτυχή κατάληξη. Αυτό τουλάχιστον σκέφτηκαν οι υπάλληλοι του καταφυγίου ζώων όταν του βρήκαν ανάδοχο και ένα νέο σπίτι σε μια μικρή πόλη, 25 χιλιόμετρα μακριά.

Όπως γράφει η πολωνική ηλεκτρονική πύλη ειδήσεων «The First News», ένας φροντιστής του καταφυγίου ζώων, όπου αρχικά φιλοξενήθηκε ο Γκάρι, φρόντιζε τον ηλικιωμένο τυφλό σκύλο με ιδιαίτερα μεγάλη αφοσίωση. Αυτό ήταν το θεμέλιο για μια πραγματικά μεγάλη φιλία.

Τρεις εβδομάδες αργότερα, το καταφύγιο των ζώων θα έβρισκε το κατάλληλο σπίτι για τον Γκάρι: Ένας ηλικιωμένος άνδρας κάτοικος μιας μικρής πόλης, 25 χιλιόμετρα μακριά, θέλησε να τον υιοθετήσει. Ανυπομονούσε μάλιστα να κάνει περιπάτους μαζί του. Είχε όμως υπολογίσει χωρίς τον …σκύλο, διότι σε έναν από τους πρώτους κιόλας περιπάτους με τον νέο ιδιοκτήτη του, ο Γκάρι το έσκασε και εξαφανίστηκε.

«Τις επόμενες μέρες δεκάδες άνθρωποι έψαχναν τον Γκάρι στη μικρή πόλη Ζούκοβο», όπως λέει η διευθύντρια του καταφυγίου ζώων Μάρτα Σλόντνικ. Ωστόσο, παρά την διεξοδική αναζήτηση, δεν βρέθηκε ίχνος του.

Εντοπίστηκε πέντε ημέρες αργότερα. Κάποια παιδιά τον βρήκαν σε ένα δάσος κοντά στη Γκντίνια. Κοιμόταν στο έδαφος, εξαντλημένος από το κουραστικό ταξίδι του.

Όπως αποδείχθηκε, αν και ο σκύλος δεν μπορεί να δει τίποτα, είχε ένα ξεκάθαρο στόχο στο μυαλό του: Ήθελε απλώς να επιστρέψει στον φροντιστή του και να μείνει μαζί του για το υπόλοιπο της ζωής του.

«Ο Γκάρι επέλεξε τη δική του οικογένεια και σεβόμαστε την απόφασή του», δήλωσε η διευθύντρια του καταφυγίου Μάρτα Σλόντνικ και πρόσθεσε: «O Γκάρι δεν είναι πλέον διαθέσιμος για υιοθεσία, καθώς θα μείνει για πάντα με τον πρώην προσωρινό κηδεμόνα του, τον αρχικό φροντιστή του». Επίσης, το καταφύγιο των ζώων ανακοίνωσε ότι «ο ηλικιωμένος άνδρας που είχε υιοθετήσει τον Γκάρι έδειξε κατανόηση και θα βρει νέο τετράποδο φίλο».

Τέλος καλό, όλα καλά λοιπόν, για όλους.

Πηγή:www.news247.gr

Καταπέλτης η εισαγγελέας στη δίκη για το Μάτι: Ουδείς ενημέρωσε για άμεση εκκένωση


Εικόνα από την καταστροφή που άφησε πίσω της η φονική πυρκαγιά στο ΜάτιINTIME NEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


«Καταπέλτης» για τον τότε επικεφαλής της διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αθηνών Νικόλαο Παναγιωτόπουλο ήταν η εισαγγελέας στη δίκη για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, θεωρώντας πως λόγω της επιχειρησιακής θέσης του όφειλε να εισηγηθεί την απομάκρυνση των πολιτών, αλλά δεν το έπραξε.

Ωστόσο, ο εισαγγελέας της έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών Παναγιώτης Μανιάτης τόνισε ότι «δεν έχουν ευθύνη οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες, γιατί η έλλειψη εισήγησης τους αποστερούσε τη δυνατότητα να εξετάσουν την απομάκρυνση».

Αναλυτικά, ο εισαγγελέας αναφορικά με τις ευθύνες του συγκεκριμένου κατηγορούμενου τόνισε:

«Η εισήγηση παρέχεται από τον επίγειο επικεφαλής και στη συνέχεια οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης αποφασίζουν. Αποδείχθηκε ότι επιχειρησιακά ορθώς μετέβη στο υψηλότερο σημείο της περιοχής για να δει το μέγεθος της πυρκαγιάς και να έχει συνολική εικόνα.

«Ακούσαμε δικαιολογίες ότι δεν υπήρχε χρόνος»

Στις 17.30 ήταν σαφές και προφανές ότι η φωτιά πολύ δύσκολα θα μπορούσε να αναχαιτιστεί. Όσοι κατέθεσαν είπαν ότι ήταν ξεκάθαρο πως θα έφτανε στη θάλασσα και θα απειλούσε τους οικισμούς Νέο Βουτζά και Μάτι. Από 17.20 μέχρι και 17.30 ήταν η πρώτη στιγμή που κάποιος από τις επίγειες δυνάμεις είχε πλήρη εικόνα της φωτιάς. Το αντιλήφθηκε; Νομίζω ναι, ήταν ανώτερος αξιωματικός, το είπε και ο ίδιος στην απολογία του ότι κατάλαβε ότι η φωτιά θα φτάσει στη θάλασσα.

Ο εκάστοτε επικεφαλής την επίγειων δυνάμεων είναι αυτός που εισηγείται ή όχι την απομάκρυνση. Είναι δεσμευτική από τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης; Όχι. Στην εισήγηση εξαντλείται η αρμοδιότητά του.

Ακούσαμε δικαιολογίες ότι δεν υπήρχε χρόνος, τα μέσα, ότι θα προκαλούνταν περισσότερες απώλειες. Όλα αυτά δεν αφορούν στον επίγειο επικεφαλής. Η εισήγηση πρέπει να αφορά σε κριτήρια αποκλειστικά πυροσβεστικά και όχι τα υπόλοιπα.

Η απάντησή μου στο εάν έπρεπε να δοθεί εισήγηση απομάκρυνσης είναι καταφατική.
Ουδείς ενημέρωσε τους κατοίκους για τον κίνδυνο. Το ότι δεν υπήρξε ποτέ έγκαιρη ενημέρωση των κατοίκων συνέβαλε καθοριστικά στο μέγεθος της καταστροφής.
Δεν τιμά ούτε το πυροσβεστικό σώμα ούτε την πολιτική προστασία. Αν είχε δοθεί έγκαιρα η εισήγησή οι πολίτες αναπόδραστα και θα ενημερώνονταν και οπωσδήποτε θα κινητοποιούνταν. Η εισήγηση δεν έγινε ποτέ με αποτέλεσμα και η ενημέρωση των πολιτών δεν έγινε ποτέ.

Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι εφόσον δεν υπήρχε εισήγηση. Αντιθέτως στην Κινέττα υπήρξε εισήγηση και απομάκρυνση πολιτών με επιτυχία. Αποδείχθηκε πως συνέτρεχαν όλες οι προϋποθέσεις να δοθεί η εισήγηση από τις 17.20 έως τις 17.30 το αργότερο. Υπήρχε και χρόνος για να αντιδράσει η πολιτική προστασία. Σοβαρό επιχειρησιακό σφάλμα και παράλειψη που συνέβαλε στο τραγικό αποτέλεσμα. Υπαίτιος είναι ο επίγειος επικεφαλής και η ευθύνη είναι προσωποποιημένη.

Ζήτησε την ενοχή κατηγορούμενων

Δεν έχουν ευθύνη οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες γιατί η έλλειψη εισήγησης τους αποστερούσε τη δυνατότητα να εξετάσουν την απομάκρυνση.
Για το σκέλος αυτό προτείνω να κηρυχθεί ένοχος», κατέληξε ο εισαγγελέας.
Νωρίτερα ο εισαγγελέας της έδρας είχε προτείνει την απαλλαγή του επικεφαλής του πυροσβεστικού σταθμού Νέας Μάκρης Δαμιανού Παπαδόπουλου, ο οποίος ήταν ο πρώτος που είχε σπεύσει στο σημείο της πυρκαγιάς.

«Αποδείχθηκε ότι εκτέλεσε καθήκοντα επικεφαλής για σύντομο διάστημα, δεν εγκατέλειψε με πρόθεση το σημείο, αλλά κατόπιν εντολών που του δόθηκαν ως όφειλε.

Οι κινήσεις του οχήματος του δεν ήταν αυτόβουλες και δεν εγκατέλειψε το καθήκον του και δεν αποσκοπούσαν στην αποφυγή κινδύνου. Ζητώ την απαλλαγή, δεν αποδείχθηκε η κατηγορία», είπε ο εισαγγελέας.

Η αγόρευση του εισαγγελέα για τους υπόλοιπους κατηγορούμενους θα συνεχιστεί στις 20 Φεβρουαρίου. Έως τώρα έχει ολοκληρώσει την τοποθέτησή του για τους επτά πρώτους κατηγορούμενους, όλοι τους υψηλόβαθμα στελέχη της πυροσβεστικής και έχει προτείνει την ενοχή τεσσάρων για επιμέρους πράξεις του κατηγορητηρίου, των κκ Τερζούδη, Ματθαιόπουλου, Φωστιέρη και Παναγιωτόπουλου και την απαλλαγή των κ.κ. Γκολφίνου, Παντελεάκου και Παπαδόπουλου.

Πηγή:www.cnn.gr