ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024

Ιαπωνία: Σεισμός 5 ρίχτερ – Βγήκε προειδοποίηση ένα λεπτό πριν


Η κυβέρνηση στην Ιαπωνία εξέδωσε προειδοποίηση για επικείμενο σεισμό και όντως, ακολούθησε ένας σεισμός 5 ρίχτερ στην περιφέρεια της Ισικάουα ενώ δεν εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι.

Η ίδια προειδοποίηση είχε γίνει και πριν από λίγες ημέρες, στον μεγάλο σεισμό των 7,6 ρίχτερ στην Ιαπωνία. Οι πολίτες δηλαδή, περίπου ένα λεπτό πριν το σεισμό, είχαν λάβει προειδοποίηση να καλυφθούν και να παραμείνουν ψύχραιμοι.

Ο χάρτης του σημερινού σεισμού από το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο

Η ειδοποίηση αυτή έρχεται στον κόσμο σχεδόν έναν λεπτό πριν από έναν μεγάλο σεισμό -τουλάχιστον 5 ρίχτερ- που όμως δίνει ένα -έστω μικρό- περιθώριο αντίδρασης.

Την ειδοποίηση που έλαβε τότε, στον μεγάλο σεισμό της Ιαπωνίας, είχε δημοσιοποιήσει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος:

Πηγή:www.newsit.gr


 

Θεσσαλονίκη: Έργα τέχνης σε ιδιωτική κλινική για «εξετάσεις» που φωτίζουν την πλαστότητα

 


Μετά τον ασθενή με κάταγμα στο χέρι και τον επόμενο που υποβάλλεται σε ακτινογραφία θώρακα, τη βαριά πόρτα ακτινολογικού εργαστηρίου ιδιωτικής κλινικής στη Θεσσαλονίκη, περνούν… έργα τέχνης από το γειτονικό Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών.

Ο χειριστής αλλάζει και ο ειδικός στη συγκεκριμένη απεικόνιση, εξετάζει τα επίπεδα των χρωμάτων, το υπόστρωμα του κάθε έργου, καθώς και άλλες πληροφορίες καθοριστικές για τη χρονολόγηση και αξιολόγησή τους. Πρόκειται για ένα μόνο κομμάτι μιας μεγάλης έρευνας που έκανε το προηγούμενο διάστημα το Τελλόγλειο, προκειμένου να παρουσιάσει την έκθεση με τίτλο «Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας», με αφορμή την έκθεση «Fake (f)or Real» (Ψεύτικο για αληθινό;), την οποία διοργανώνει σε συνεργασία με το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας που εδρεύει στις Βρυξέλλες, που θα φιλοξενηθεί παράλληλα στον ίδιο χώρο.

Ιστορίες παραποιήσεων και πλαστογραφήσεων από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας θα ξεπηδήσουν μέσα από εκθέματα της «Fake (f)or Real», που χωρίζονται σε έξι μεγάλες θεματικές ενότητες: «Εξουσία και Προσευχή», «Η κατανόηση του κόσμου», «Ένωση και Διαίρεση», «Στον πόλεμο», «Παραχάραξη και Πλούτος» και «Η εποχή της μετά-αλήθειας», ενώ ταινίες και διαδραστικά παιχνίδια θα συμπληρώσουν την εμπειρία ξενάγησης.

Η συγκεκριμένη έκθεση περιγράφει τις ιστορικές συνθήκες που εξηγούν την εμφάνιση των πλαστογραφήσεων, τα κίνητρα πίσω από αυτές και τον αντίκτυπο που είχαν, ενώ δείχνει πώς τελικά αποκαλύφθηκαν οι παραχαράκτες. «Θα παρουσιαστούν πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες, που δεν είναι τόσο πολύ γνωστές σε μας και αφορούν εκτός από την ιστορία, την πολιτική, την οικονομία ή την τέχνη, ακόμα και τον πόλεμο και τις συνθήκες που αναγκάζεται κανείς να πλαστογραφήσει κάποιος για να σωθεί. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η περίοδος της Κατοχής, στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου οι άνθρωποι έκαναν πλαστές ταυτότητες ή άλλα έγγραφα για να σωθούν», δήλωσε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Γενική Διευθύντρια του Τελλόγλειου, Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά.

Η ανθρώπινη προδιάθεση να πιστεύει στο «ψεύτικο», καθώς και οι στόχοι πίσω από την εξαπάτηση των άλλων, φαίνεται να είναι διαχρονική. Γι’ αυτό και η έκθεση φτάνει ως το σήμερα, όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει ακόμα και πλαστά αντικείμενα μεγάλων οίκων μόδας. «Μιλάμε για τσάντες Louis Vuitton, λείψανα αγίων όπου για το ίδιο πρόσωπο υπάρχουν περισσότερα από ένα κρανία, ακόμη και πλαστές ιστορίες για ανακαλύψεις από γεωγράφους, όπως π.χ. ένα χάρτη του Ορτέλιους με πλαστές περιοχές ακόμα και στην περιοχή της Μακεδονίας το 16ο αιώνα», εξηγεί η κ. Βουτυρά.  

Δεύτερη έκθεση με Βελγική έμπνευση

Ο τρόπος που χειρίζονται το πρωτότυπο θέμα της πλαστογραφίας οι Βέλγοι, ενέπνευσε τη διοίκηση του Τελλόγλειου Ιδρύματος και αποφάσισε να το εφαρμόσει αποκλειστικά και αναλυτικά στην τέχνη. Έτσι, παράλληλα με την «Fake (f)or Real», θα λειτουργήσει στον πρώτο όροφο του Ιδρύματος η έκθεση «Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας», την οποία θα εγκαινιάσει η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

«Ξεκινήσαμε από τη δική μας συλλογή και συγκεκριμένα από τα ευρωπαϊκά έργα, ένα κομμάτι με το οποίο δεν είχαμε ασχοληθεί και δεν το είχαμε δείξει σχεδόν ποτέ στο κοινό», αναφέρει η κ. Βουτυρά. Χαρακτηρίζει την αναζήτηση «κυνήγι θησαυρού», ενώ λέει ότι τα συμπεράσματα για το κάθε έργο της έκθεσης, «θα μπορούσαν να αποτελούν την υπόθεση για ένα αστυνομικό μυθιστόρημα». «Ψάχναμε ολίγον στα …τυφλά, γιατί πρόκειται για έργα που οι αγορές τους έγιναν από τον Νέστορα και την Αλίκη Τέλλογλου πριν τη δωρεά στο Ίδρυμα, τις δεκαετίες του ’50 και του ’60 και δεν υπάρχουν πλέον στοιχεία, έγγραφα και αποδείξεις», εξηγεί.

Η λύση λοιπόν ήταν να «ανακρίνουν» τα ίδια τα έργα για να τα κάνουν να «μιλήσουν». «Αυτό σημαίνει ότι τα βγάζαμε από τα κάδρα, βλέπαμε κάθε λεπτομέρεια που μπορεί να είχαν, στοιχεία ή σημειώσεις στο πίσω μέρος τους, ενώ επιστρατεύσαμε ακόμα και ακτινογραφίες, UV ή μικροσκόπια, που …βγάζανε με άλλο τρόπο τα μυστικά τους», προσθέτει η Γενική Διευθύντρια.

Στην ανίχνευση στοιχείων των έργων με τεχνολογικές μεθόδους βοήθησαν καθοριστικά το Τμήμα Συντήρησης Εικόνων του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, το Ίδρυμα Ορμύλια, αλλά και το Απεικονιστικό Τμήμα της Κλινικής Euromedica Κυανούς Σταυρός, ενώ τα αποτελέσματα, τα συμπεράσματα και οι διαπιστώσεις έκρυβαν πολλές εκπλήξεις. «Για παράδειγμα, σε έναν πίνακα του Μονέ που ήταν διπλός, με μπρος και πίσω όψη, αυτός που έχει υπογραφή βγήκε να είναι πλαστός και αυτός που δεν έχει είναι ο γνήσιος. Σημαντική ήταν η αποκάλυψη του εργαστηρίου για ένα έργο του Ρενουάρ, όπου βλέποντας καλύτερα τα επίπεδα των χρωμάτων, διαπιστώθηκε ποιο ήταν το υπόστρωμα και ότι ζωγράφισε από πάνω ένα καινούργιο κομμάτι», τονίζει.

Εκτός από τις Συλλογές του Τελλογλείου Ιδρύματος, αναζητήθηκαν και μελετήθηκαν για τις ανάγκες της έκθεσης έργα που ανταποκρίνονται στο θέμα, αλλά και δάνεια από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, από το Μουσείο Εκμαγείων του ΑΠΘ, από το Πολεμικό Μουσείο, αλλά και από συλλέκτες και ιδιωτικές συλλογές. «Σε αυτά που είναι σίγουρα πλαστά -που δεν είναι και τόσα πολλά, βάζουμε δίπλα κάποιο γνήσιο από τη συλλογή μας. Π.χ. ένα γνήσιο έργο του Μπουζιάνη αλλά και έναν πλαστό του ίδιου καλλιτέχνη. Έναν γνήσιο Παρθένη και πολλούς πλαστούς …Παρθένηδες», αναφέρει και ευχαριστεί τους συλλέκτες που στο άκουσμα αυτής της έκθεσης εντόπισαν και δώρισαν πλαστά έργα.

Κλείνοντας η κ. Βουτυρά θέλησε να ξεχωρίσει την έννοια του αντιγράφου ή της μίμησης με αυτήν του πλαστού. «Πλαστό είναι μόνο όταν ο σκοπός και το κίνητρο του αντιγραφέα είναι το κέρδος ή έχει στόχο να εξαπατήσει για να εκδικηθεί τον κόσμο της τέχνης, τους πλούσιους συλλέκτες ή τα μουσεία που ενδεχομένως τον έχουν απορρίψει. Εκεί λοιπόν είναι σίγουρο ότι μιλάμε για μία απάτη. Το να αντιγράψει κάποιος ένα έργο όμως, δεν απαγορεύεται, αρκεί να μην υπογράψει με ψεύτικο όνομα», υπογράμμισε, θυμίζοντας την πρακτική μεγάλων μουσείων, που πολλές φορές αντικαθιστούν πρωτότυπα έργα με ένα πολύ καλό αντίγραφο για λόγους προστασίας από τη φθορά, το φως ή και την κλοπή.

Το αποτέλεσμα αυτής της νέας διαδρομής προσέγγισης των έργων και της προσεκτικής ανάγνωσής τους, θα έχει τη δυνατότητα να δει ο επισκέπτης στο Τελλόγλειο από τις 2 Φεβρουαρίου, οπότε και θα γίνουν τα εγκαίνια της «Fake (f)or Real» στο ισόγειο και της έκθεσης «Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας» στον πρώτο όροφο. Η διάρκειά τους θα είναι έως το τέλος Ιουνίου.

Πηγή:www.newsit.gr

Τέλος ο Ζοζέ Μουρίνιο από τη Ρόμα

 


Παρελθόν από τη Ρόμα αποτελεί επίσημα ο Ζοζέ Μουρίνιο, με τον ιταλικό σύλλογο να ανακοινώνει το διαζύγιο της με τον πολύπειρο Πορτογάλο τεχνικό.

Ο Ζοζέ Μουρίνιο πλήρωσε το κάκιστο ξεκίνημα της Ρόμα στο ιταλικό πρωτάθλημα και αποχωρεί από την ομάδα μεσούσης της σεζόν.

Η ήττα από τη Μίλαν και αποκλεισμός από τη Λάτσιο στο Κύπελλο ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι στις σχέσεις του Μουρίνιο με τη διοίκηση του ιταλικού συλλόγου.

Οι άνθρωποι της Ρόμα είχαν συνάντηση τη Δευτέρα (16/1) το απόγευμα και αποφάσισαν τη λύση της συνεργασίας με τον Πορτογάλο τεχνικό. Το “αντίο” ήρθε επίσημα το πρωί της Τρίτης με ένα tweet στο οποίο ευχαριστούν τον Μουρίνιο για την προσφορά του. “Σε ευχαριστούμε για όλα Ζοζέ”, αναφέρουν οι Ιταλοί.

Η επίσημη ανακοίνωση του ιταλικού συλλόγου ανέφερε:

Η Ρόμα ανακοινώνει ότι ο Μουρίνιο και οι συνεργάτες του αποχωρούν άμεσα από τον σύλλογο. Ο Μουρίνιο έγινε ο 60ος προπονητής της Ρόμα τον Μάιο του 2021.

Οδήγησε την ομάδα στην κατάκτηση του Conference League στα Τίρανα στις 25 Μαϊου 2022 και στον τελικό του Europa League στη Βουδαπέστη την περσινή σεζόν.

Ευχαριστούμε τον Ζοζέ εκ μέρους όλων μας στη Ρόμα για το πάθος και την αφοσίωσή που έδειξε από τότε που ήρθε στους τζαλορόσι είπαν ο Νταν και ο Ράιαν Φρίντκιν.

Θα έχουμε πάντα σπουδαίες αναμνήσεις από τη θητεία του, αλλά πιστεύουμε ότι ήταν αναγκαία μια άμεση αλλαγή για το καλό του συλλόγου. Ευχόμαστε τα καλύτερα για το μέλλον στον Ζοζέ και τους συνεργάτες του”. Σύντομα θα ακολουθήσουν ενημερώσεις για την τεχνική ηγεσία της ομάδας”.

Πηγή:www.newsit.gr