ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Η γεώτρηση προς τα έγκατα του πλανήτη - Γιατί οι Ρώσοι έσκαψαν 12.262 μέτρα κάτω από τη Γη


Η γεώτρηση Κόλα είναι η πιο βαθιά τρύπα που έχουν ανοίξει οι άνθρωποι στη γη - Πώς κατέληξε το παράτολμο πείραμα


Θυμίζει ιστορία από ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Μια τεράστια τρύπα με βάθος 12.262 μέτρα η οποία οδηγεί κυριολεκτικά στην... άβυσσο!

Η γεώτρηση στη χερσόνησο Κόλα στη Ρωσία ξεκίνησε στις 24 Μαΐου 1970 στο πλαίσιο ενός επιστημονικού εγχειρήματος στην επαρχία Πετσένγκσκι, στη βορειοδυτική Σοβιετική Ένωση, σε μια προσπάθεια να φτάσει όσο το δυνατόν πιο βαθιά στο φλοιό της Γης.

Οι Σοβιετικοί τρυπούσαν για 24 ολόκληρα χρόνια, ενώ οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν ήταν πραγματικά μνημειώδεις.

Η γεώτρηση σταμάτησε το 1992, όταν τα τρυπάνια συνάντησαν υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες (180 °C αντί για 100 °C), και το εγχείρημα εγκαταλείφτηκε οριστικά το 1995.

Στο σημείο της γεώτρησης είχε κατασκευαστεί ένα πύργος ο οποίος καταστράφηκε, άγνωστο πώς, ανάμεσα στο 2007 και στο 2012.

Τι βρήκαν τελικά οι επιστήμονες εκεί κάτω;

Μετά από 26 χρόνια εντατικών προσπαθειών για να φτάσουν στα 12 χιλιόμετρα, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι υπάρχει πάρα πολύ νερό εκεί κάτω. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ζεστό μεταλλικό νερό σχεδόν παντού κάτω από την γεώτρηση.

Αλλά δεν βρήκαν μόνο αυτό, οι επιστήμονες ανακάλυψαν επίσης και αέριο. Και όχι μόνο ένα είδος αερίου. Οι επιστήμονες βρήκαν, ήλιο, υδρογόνο, άζωτο, ακόμη και διοξείδιο του άνθρακα (από μικρόβια) σε όλο το μήκος της γεώτρησης.

Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις πάντως ήταν ότι οι εμπειρογνώμονες βρέθηκαν ότι δεν υπάρχει βασάλτης κάτω από τον ηπειρωτικό γρανίτη. Οι επιστήμονες πίστευαν ότι στα 9.000 μέτρα ο γρανίτης, θα έδινε τη θέση του στον βασάλτη. Ωστόσο, προς μεγάλη τους έκπληξή, αυτός δεν υπήρχε.

Επιπλέον, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι υπήρχαν απολιθώματα στον γρανίτη στα περίπου 6.700 μέτρα κάτω από την επιφάνεια.

Εκτός από τα παραπάνω, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η θερμοκρασία στο κάτω μέρος της τρύπας φτάνει στους 180 βαθμούς Κελσίου, πάρα πολύ καυτό για να συνεχίσει η γεώτρηση, και δικαίως κερδίζει το παρατσούκλι «Πόρτα στην Κόλαση».

Αλλά ίσως αυτό που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η απόσταση από το κέντρο του πλανήτη μας είναι περίπου 6.400 χιλιόμετρα (για την ακρίβεια 6.370.000 μέτρα). Έτσι τα 12 χιλιόμετρα, που οι επιστήμονες κατάφεραν να στείλουν το τρυπάνι, μόλις που αγγίζει την επιφάνεια του πλανήτη μας.

«Μέχρι στιγμής η πιο απίστευτη ανακάλυψη, ήταν η ανίχνευση μικροσκοπικών απολιθωμάτων από πλαγκτόν σε βράχους πάνω από 2 δισεκατομμυρίων ετών, τα οποία βρέθηκαν τέσσερα μίλια κάτω από την επιφάνεια», αναφέρει ο Bryan Nelson, γεωλόγος.

«Αυτά τα «μικροαπολιθώματα» είναι περίπου 24 αρχαία είδη, και ήταν συσκευασμένα σε οργανικές ενώσεις οι οποίες κατά κάποιο τρόπο επέζησαν στις ακραίες πιέσεις και τις θερμοκρασίες που υπάρχουν μέχρι σήμερα κάτω από τη Γη».

Ένα μεταλλικό έχει απομείνει στο σημείο να θυμίζει την παράτολμη ιδέα των Ρώσων.



Πηγή:www.newsbomb.gr

«Έρχεται» η πλατφόρμα για την έκπτωση 10% στον ΕΝΦΙΑ - Ποιοι την δικαιούνται

 


Μέχρι το καλοκαίρι θα βγει στον «αέρα» η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσα την οποία θα γίνει η διασταύρωση των στοιχείων για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν ασφαλίσει τις κατοικίες τους έναντι φυσικών καταστροφών, ώστε να «κερδίσουν» έκπτωση 10% στην επόμενη εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ.

Στο μεταξύ, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν την ΑΑΔΕ - έως τις 15 Ιανουαρίου - για τα συμβόλαια του 2023, τα οποία αφορούν περί το ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες.

Συγκεκριμέμα, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕΓιώργου Πιτσιλή, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να αποστείλουν τα στοιχεία των ασφαλιστηρίων συμβολαίων κατοικίας φυσικών προσώπων που καλύπτουν τους ασφαλιστικούς κινδύνους σεισμού, πυρκαγιάς και πλημμύρας και τα οποία είναι σε ισχύ.

Με βάση αυτά, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα υπολογίσουν αυτόματα την έκπτωση επί του ποσού του ΕΝΦΙΑ, που δικαιούται ο φορολογούμενος, ανάλογα με τη χρονική διάρκεια της ασφάλισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση είναι αναλογική με τη διάρκεια ασφάλισης, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τρείς μήνες και αφορά μόνο το ασφαλισμένο κτίσμα και όχι το σύνολο της ακίνητης περιουσίας.

Πηγή:www.cnn.gr

ΟΑΣΑ: Νέα εποχή στις μετακινήσεις στα ΜΜΜ με χρήση τραπεζικών καρτών και smartphones

 


Εισιτήρια τέλος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς βρίσκεται προ των πυλών η πιλοτική εφαρμογή χρήσης τραπεζικών καρτών και smartphones για μετακινήσεις του επιβατικού κοινού.

Με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ του ΟΑΣΑ και του αναδόχου του έργου HST A.E., μέλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, για την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), οι Συγκοινωνίες Αθηνών φέρνουν νέα εποχή στις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης του επιβατικού κοινού με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οι νέες εφαρμογές αναβάθμισης του ΑΣΣΚ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, επιτρέπουν τη χρήση τραπεζικών καρτών και κινητών συσκευών, για τις μετακινήσεις με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας του Οργανισμού (μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ) και παρέχουν στο σύστημα τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα  ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές  εταιρείες, κτλ.

Ειδικότερα, η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα αναβάθμισης των υπηρεσιών των Συγκοινωνιών Αθηνών, με σημαντικά οφέλη στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.  

Οι επιβάτες, εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τραπεζική κάρτα, ακόμα και αν είναι ενσωματωμένη, μέσω κάποιου App, στο κινητό τους τηλέφωνο.  

Τα άμεσα οφέλη για τον επιβάτη

Με την εφαρμογή της χρήσης τραπεζικών καρτών για την επιβίβαση στα ΜΜΜ, το επιβατικό κοινό δεν θα χρειάζεται:

-Να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων(ΑΜΕΚ).

-Να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης. Μια εξαιρετικά χρηστική λειτουργία για τους επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως οι επισκέπτες από άλλες πόλεις και οι τουρίστες.

 -Να αναζητήσει σημεία πώλησης, προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ.  

H α΄ φάση της υλοποίησης θα εφαρμοστεί στα οχήματα των γραμμών λεωφορείων Express Αεροδρομίου, έως το τέλος Μαρτίου 2024, ενώ το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως το τέλος του έτους 2024.

«Η υλοποίηση των νέων εφαρμογών, εντάσσεται στις ευρύτερες δράσεις του Ομίλου ΟΑΣΑ  με την HST AE, για την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με εγχώρια προστιθέμενη αξία.

Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και προσβάσιμου συστήματος μετακίνησης με την υιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων τεχνολογιών που βελτιώνουν τις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες, έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας των επισκεπτών της Αττικής» σημειώνεται στην ανακοίνωση .

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, δήλωσε «Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), προστίθεται στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών (Λονδίνο, Λισσαβώνα, Βρυξέλλες, κ.α.) που έχουν εισάγει βέλτιστες πρακτικές των έξυπνων πόλεων. Η νέα προηγμένη εφαρμογή ανέπαφων συναλλαγών για κάθε επιβίβαση σε ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών, καθώς δεν θα απαιτείται έκδοση εισιτηρίων, συμβάλλοντας θετικά στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Οργανισμού».

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της HST ΑΕ, Δρ. Αλέξανδρος Καρυωτάκης δήλωσε τόνισε «Σε μία εποχή που τεχνολογικά εξελίσσεται δυναμικά, η κατεύθυνση προς την ψηφιακή καινοτομία με εγχώρια προστιθέμενη αξία αποτελεί στρατηγική επιλογή της HST και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, η οποία από το 2014 συμμετέχει σε ένα υψηλής τεχνολογίας Έργο, συμβάλλοντας ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Με την τεχνολογική αναβάθμιση  του  υφιστάμενου συστήματος, σε ένα από τα πλέον πιο σύγχρονα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και «ανοιχτό» σύστημα συλλογής κομίστρου τεχνολογίας αιχμής, διευρύνεται το φάσμα των επιλογών μετακίνησης, βελτιώνοντας την ποιότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρεται στους επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής».

Πηγή:www.newsit.gr