ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 11 Απριλίου 2023

Γιώργος Μπόμπολας: Η σύλληψή του από τους ναζί, η Εθνική Αντίσταση και η κοσμογονία επί εποχής Σημίτη

 


Πέθανε σήμερα (11.04.2023), πλήρης ημερών, σε ηλικία 95 ετών, εκδότης Γιώργος Μπόμπολας.

Ο Γιώργος Μπόμπολας υπήρξε ένας από τους πιο δραστήριους εκδότες στην Ελλάδα, ενώ ασχολήθηκε σημαντικά και με τις κατασκευές και την ενέργεια. 

Συνέδεσε το όνομά του με την πληθώρα δημόσιων έργων που ανέλαβε την περίοδο των κυβερνήσεων Σημίτη. 

Εθνική Αντίσταση 

Γεννήθηκε το 14 Φεβρουαρίου 1928 στον Πειραιά με καταγωγή από τη Μεσσηνία και τη Λακωνία. Ο πατέρας του ήταν αντάρτης του Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση.

Ο ίδιος ο Γιώργος Μπόμπολας συνελήφθη σε ηλικία 14 ετών από τους Γερμανούς επειδή έγραφε συνθήματα υπέρ της Αντίστασης σε τοίχους στην Καστέλλα. Συνέχισε τη δράση του ως μέλος της ΕΠΟΝ.

Αργότερα σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αναζήτησε δουλειά στο υπουργείο Δημοσίων Έργων, χωρίς αποτέλεσμα, καθώς είχε «φακελωθεί» ως κομμουνιστής.

Έτσι, αναγκαστικά, στράφηκε στον ιδιωτικό τομέα και ίδρυσε την κατασκευαστική εταιρεία «Τεχνοδομή» με βασικό συνέταιρο τον μετέπειτα υπουργό Δημοσίων Έργων Ευάγγελο Κουλουμπή.

«Πράκτορας της KGB»

Τη δεκαετία του 1980 κατηγορήθηκε ως πράκτορας των σοβιετικών μυστικών υπηρεσιών (Κα-Γκε-Μπε), αρχικά από τον Παύλο Αναστασιάδη (Paul Anastasi) ανταποκριτή στην Ελλάδα της κεντροδεξιάς βρετανικής εφημερίδας Daily Telegraph, και έπειτα και από το γνωστό βρετανικό περιοδικό Economist.

Με δικηγόρο τον Στάθη Αλεξανδρή (υπουργό του Ανδρέα Παπανδρέου), ο ίδιος ξεκίνησε δικαστικό αγώνα και δικαιώθηκε, καθώς ο Αναστασιάδης καταδικάστηκε για συκοφαντική δυσφήμηση από την ελληνική Δικαιοσύνη, ενώ ο Economist υποχρεώθηκε από τη βρετανική Δικαιοσύνη να πληρώσει χρηματική αποζημίωση και να ζητήσει συγγνώμη από τον Γιώργο Μπόμπολα.

Ελλάκτωρ και Πήγασος

Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Γιώργου Μπόμπολα επικεντρώθηκαν στους τομείς των κατασκευών, της ενέργειας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, με βασικό όχημα δύο εταιρείες:

την Ελλάκτωρ, που προέκυψε μετά από τη συγχώνευση των Άκτωρ ΑΤΕ και Ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ το 1999.

την Πήγασος Εκδοτική, στην οποία ανήκαν ο τηλεοπτικός σταθμός Mega Channel (κατά 25%, έως τον Νοέμβριο του 2019), οι εφημερίδες Έθνος και Ημερησία (έως το 2017), καθώς και μια σειρά ιστοσελίδων και περιοδικών εντύπων.

Κατείχε επίσης ποσοστό του Καζίνο της Πάρνηθας, καθώς και ποσοστά στην Αττική Οδό και τα ορυχεία χρυσού στη Χαλκιδική.

Πηγή:www.newsit.gr

Δευτέρα 10 Απριλίου 2023

Τα 13 αναπηρικά επιδόματα που αυξάνονται από την 1η Μαΐου

 


Κατατίθεται σήμερα (10.04.2023) στη Βουλή η τροπολογία με την οποία αυξάνονται κατά 8% από την 1η Μαΐου 13 συνολικά αναπηρικά επιδόματα, σύμφωνα με την πρόσφατη εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Με την ίδια τροπολογία, αρμοδιότητας του Yπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, για τα αναπηρικά επιδόματα επεκτείνεται στον ιδιωτικό τομέα η άδεια μετ’ αποδοχών για πραγματοποίηση γυναικολογικού ελέγχου.

Ειδικότερα με τις ρυθμίσεις που εισάγονται με την τροπολογία, αυξάνονται κατά 8% από την 1η Μαΐου 13 συνολικά αναπηρικά επιδόματα:

Αυξάνονται κατά 8% από 1η Μάϊου 2023 δέκα αναπηρικά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και τρία επιδόματα του e-ΕΦΚΑ τα οποία έχουν ως εξής:


Α) Καταβαλλόμενα από τον e-ΕΦΚΑ:

1) Επίδομα απολύτου αναπηρίας για συνταξιούχους του π. ΟΓΑ που λαμβάνουν μόνον τη βασική σύνταξη του π. ΟΓΑ, εφόσον έχουν εφ’ όρου ζωής ποσοστό αναπηρίας 100%, της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ. 334/1988 (Α΄154).

2) Επίδομα νόσου και ανικανότητας των συνταξιούχων του δημοσίου, του άρθρου 54 του π.δ. 169/2007 (Α΄ 210).

3) Εξωιδρυματικό επίδομα του e-Ε.Φ.Κ.Α. του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 (Α΄68).

Β) Καταβαλλόμενα από τον ΟΠΕΚΑ:

1) Επίδομα κίνησης

2) Διατροφικό επίδομα σε νεφροπαθείς, μεταμοσχευμένους καρδιάς, ήπατος κ.λπ.,

3) Οικονομική ενίσχυση ατόμων με βαριά αναπηρία,

4) Οικονομική ενίσχυση ατόμων με βαριά νοητική υστέρηση,

5) Οικονομική ενίσχυση παραπληγικών τετραπληγικών και ακρωτηριασμένων ανασφάλιστων και ασφαλισμένων του Δημοσίου,

6) Οικονομική ενίσχυση ατόμων με συγγενή αιμολυτική αναιμία (μεσογειακή – δρεπανοκυτταρική – μικροδρεπανοκυτταρική κ.λπ.) ή συγγενή αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία κ.λπ.), Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσοανεπάρκειας (AIDS),

7) Οικονομική ενίσχυση κωφών και βαρήκοων ατόμων,

8) Οικονομική ενίσχυση ατόμων με αναπηρία όρασης,

9) Οικονομική ενίσχυση ατόμων με εγκεφαλική παράλυση,

10) Οικονομική ενίσχυση ασθενών και αποθεραπευμένων χανσενικών και μελών των οικογενειών τους.

Επιπλέον, η τροπολογία, αρμοδιότητας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, προβλέπει:

-Θεσμοθετείται και για τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα η άδεια, που ήδη ισχύει για τον δημόσιο τομέα, για την πραγματοποίηση γυναικολογικού ελέγχου (μία ημέρα με αποδοχές ετησίως). Με τη ρύθμιση αυτή επιδιώκεται η στήριξη των εργαζόμενων γυναικών στον ιδιωτικό τομέα με τη διευκόλυνση της πραγματοποίησης απαραίτητων ιατρικών εξετάσεων ενώ εφαρμόζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

-Διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία δομών και υπηρεσιών για την προώθηση της ισότητας των φύλων και την υποστήριξη των γυναικών θυμάτων έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας ή/και πολλαπλών διακρίσεων, με τη συνέχιση της μισθοδοσίας των εργαζομένων σε αυτές από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται ενδεικτικά η τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900, τα Συμβουλευτικά Κέντρα και οι Ξενώνες Λειτουργίας του Δικτύου της Γενικής Γραμματείας Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εργασίας, το Παρατηρητήριο για την ισότητα των φύλων της ΓΓΔΟΠΙΦ.

Πηγή:www.newsit.gr

Η Ελβετία μείωσε το όριο ταχύτητας στις πόλεις στα 30 χλμ./ώρα – Τα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 38%

 


Φανταστείτε μια Ελλάδα με όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα μέσα στις πόλεις. Αυτό το όριο εφάρμοσαν οι Αρχές στην Ελβετία, με αποτέλεσμα οι ζώνες ταχύτητας με όριο 30 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη και σε συνδυασμό με τη βελτίωση των υποδομών να φέρνουν την αύξηση των επιπέδων της οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του Ελβετικού Συμβουλίου για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU) διαπιστώθηκε μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου έχουν θεσπιστεί τα νέα χαμηλά όρια ταχύτητας.

Το BFU δημιούργησε την ψηφιακή πλατφόρμα EVAMIR (αξιολόγηση μέτρων οδικής υποδομής) το 2014 και βάσει αυτών των δεδομένων, αναλύει και εξετάζει όλες τις επικείμενες αλλαγές που σημειώνονται. Η BFU διαπίστωσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα οδήγησε σε μείωση του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων σύμφωνα με δεδομένα από σχεδόν 600 ζώνες που ισχύουν σήμερα στην Ελβετία. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία των ζωνών μείωσε τον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων κατά 38% κατά μέσο όρο, ενώ η BFU ζητά εκ νέου αλλαγή στη διαχείριση της κυκλοφορίας με περιορισμένες ταχύτητες στις ζώνες όπου σήμερα το όριο είναι μεγαλύτερο των 30 χλμ/ώρα.

Αντίστοιχες αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στο Βέλγιο, το οποίο αναμένεται να θεσπίσει και αυτό ζώνες με χαμηλή ταχύτητα. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να γίνει το επόμενο διάστημα και στην Ουαλία, η οποία έχει ορίσει την 17η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία για την εφαρμογή ενός νέου ορίου 30 χλμ./ώρα σε οικιστικούς δρόμους και κατοικημένες περιοχές με υψηλή δραστηριότητα πεζών.

Πηγή:www.newsbeast.gr