ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022

ΟΑΣΘ: Ανακοίνωση για τα μειωμένα εισιτήρια στα λεωφορεία – Τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι

 


Μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2022 έχουν προθεσμία οι πρωτοετείς φοιτητές προκειμένου να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα που τους δίνεται για χρήση μειωμένου εισιτηρίου στα αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ.

Όπως αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο ΟΑΣΘ, οι πρωτοετείς φοιτητές δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο στα λεωφορεία του Οργανισμού με την επίδειξη της βεβαίωσης εγγραφής τους στο οικείο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή της εκτύπωσης της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, καθώς και της αστυνομικής τους ταυτότητας.

Η διευκόλυνση αυτή ισχύει μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου, «προκειμένου να υπάρξει επαρκής χρόνος για την ολοκλήρωση των διαδικασιών έκδοσης της ακαδημαϊκής ταυτότητας, μέσω της οποίας παρέχεται το δικαίωμα καταβολής μειωμένου εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», υπογραμμίζει ο οργανισμός.

Πηγή:www.newsit.gr

Εταιρείες κούριερ: Παραλείψεις και παραπλανητικοί όροι για τους καταναλωτές

 


Πλήθος παραλείψεων, καθώς και καταχρηστικών και παραπλανητικών όρων διαπιστώθηκαν στις εταιρείες κούριερ, κατά την έρευνα που έκανε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σε τυχαίο δείγμα 60 ιστοσελίδων, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν πληρούν εν πολλοίς, τις βασικές προϋποθέσεις του νόμου.

Όπως σημειώνει η Ένωση: «τα τελευταία έτη, προκειμένου να λειτουργήσει η αγορά, μέσω, κυρίως, του ηλεκτρονικού εμπορίου, παρατηρήθηκαν σημαντικές δυσλειτουργίες στο σύστημα παράδοσης των προϊόντων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν στη μεγάλη ζήτηση.

Συγκεκριμένα, στον τομέα των ταχυμεταφορών τα έτη 2020 και 2021 παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση του όγκου των καταγγελιών που έλαβε η ΕΕΚΕ η οποία αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό 95,9% του συνόλου των καταγγελιών στον τομέα των Προϊόντων και Υπηρεσιών (μελέτη ΕΕΚΕ «Οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στις καταναλωτικές συναλλαγές, Φεβρουάριος 2022»)».

Κατά τη διεξαγωγή της έρευνας, από 17 Αυγούστου 2022 έως και 14 Σεπτεμβρίου 2022, διερευνήθηκε εάν υπάρχουν στις ιστοσελίδες τους οι παρακάτω πληροφορίες, και αν υπάρχουν, κατά πόσο η διατύπωσή τους εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις του νόμου:

1 Χάρτης Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή

2 Εγγραφή στο Μητρώο της ΕΕΤΤ

3 Αποζημίωση για απώλεια ή ολική καταστροφή αλληλογραφίας ή/και δέματος

4 Αποζημίωση για μερική καταστροφή ή φθορά αλληλογραφίας ή/και δέματος

5 Αποζημίωση για εκπρόθεσμη παράδοση

6 Φύλαξη ανεπίδοτου δέματος.

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:

* Μία στις δύο εταιρείες ταχυμεταφορών δεν έχουν αναρτημένο τον Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή

* Το 40% των εταιρειών που ελέγχθηκαν δεν έχει αναρτημένο εμφανώς στις ιστοσελίδες τους τον αριθμό μητρώου εγγραφής στο Μητρώο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (EETT).

* Στην περίπτωση Απώλειας ή Ολικής Καταστροφής Αλληλογραφίας μόλις 3 στις 10 εταιρείες εφαρμόζουν απόλυτα τον νόμο και αποζημιώνουν ορθά τους καταναλωτές με το ποσό των 50 έως 70 ευρώ. Το υπόλοιπο 70% των εταιρειών αποζημιώνουν με ποσά που δεν συμφωνούν με όσα ορίζει η νομοθεσία ή δεν αναφέρουν καθόλου τις αποζημιώσεις αυτές.

* Στην περίπτωση Απώλειας ή Ολικής Καταστροφής Δέματος, μόλις το 23,3% αποζημιώνει με το ποσό που ορίζεται από τη νομοθεσία και κυμαίνεται από 100 έως 400 ευρώ. Το υπόλοιπο 76,7% παρέχει λανθασμένες πληροφορίες ή δεν παρέχει καμία πληροφορία προς τους καταναλωτές.

* Για την πιθανότητα μερικής καταστροφής ή φθοράς αλληλογραφίας, μόλις το 5% αποζημιώνει τους καταναλωτές με βάση το νομικό πλαίσιο που διέπει τις εταιρείες ταχυμεταφορών, δηλαδή έως το ποσό των 70Euro

* Στο ενδεχόμενο μερικής καταστροφής ή φθοράς δέματος, με το νόμο συμβαδίζει μόλις το 3,3% το οποίο καταγράφει πως η αποζημίωση ορίζεται έως το ποσό των 400 ευρώ. Εντυπωσιακό το ποσοστό 96,7% που παρέχει εσφαλμένες πληροφορίες ή δεν παρέχει καμία.

* Αναφορικά με την εκπρόθεσμη παραλαβή, τα όσα ορίζει ο Νόμος αναφέρουν μόλις 2 στις 10 εταιρείες ταχυμεταφορών. Καμία αναφορά δεν εντοπίζεται στην πλειοψηφία αυτών (51,7%), ενώ το 15% δηλώνει πως δεν φέρει καμία ευθύνη.

* Τέλος, μόλις το 43,3% των ταχυμεταφορών φυλάσσει τα ανεπίδοτα δέματα έως 6 μήνες, δηλαδή για χρονικό διάστημα που ορίζει ο Νόμος, ενώ έως 2 μήνες τα φυλάσσει το 5%. Καμία αναφορά στη φύλαξη των ανεπίδοτων δεν κάνει η πλειοψηφία, δηλαδή το 51,7%.

«Σε ένα τέτοιο κλίμα ο καταναλωτής είναι απολύτως φυσιολογικό να αισθάνεται ανήμπορος να αξιώσει οποιαδήποτε αποζημίωση – να διεκδικήσει κάθε νόμιμο δικαίωμά του και να το υπερασπιστεί» σημειώνει η ένωση με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας.

Αναλυτικά η μελέτη: https://eeke.gr/wp-content/uploads/2022/10/MELETH-EREYNA-METAFORON.pdf

Πηγή:www.newsit.gr


Έρχονται ανατιμήσεις «φωτιά» σε βασικά προϊόντα – Σύσκεψη υπό τον Γεωργιάδη για την αισχροκέρδεια

 


Ζαλίζουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα που έρχονται μέσα στον Οκτώβριο και δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητα των πολιτών. «Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για να μην έχουμε αυξήσεις», λέει ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, που συγκάλεσε σύσκεψη για την αισχροκέρδεια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ, τους επόμενους μήνες έρχονται ανατιμήσεις «φωτιά» σε σχεδόν 800 προϊόντα, με τα τυροκομικά να αυξάνονται σχεδόν 30%, ενώ 20% θα αυξηθούν οι τιμές των απορρυπαντικών και 35% αναψυκτικά και ροφήματα!

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε σχέση με τον Αύγουστο του 2021 να καταγράφονται στο ψωμί και στα δημητριακά (+18,5%), στα κρέατα (+17,1%), στα αυγά και στα γαλακτοκομικά (+18%), στα έλαια και λίπη (25,5%), σε καφέ-κακάο-τσάι (12,5%), αλλά και στα φρούτα και λαχανικά 1,7% και 7,9% αντίστοιχα.

Ακόμα τα προϊόντα που αναμένεται να εμφανίσουν αύξηση τιμής το επόμενο διάστημα είναι:

Αναψυκτικά και ροφήματα έως 35%

  • Τυροκομικά έως 30%

  • Απορρυπαντικά ρούχων έως 21%

  • Βρεφικές πάνες έως 21%

  • Σάλτσες για ζυμαρικά έως 21%

  • Καθαριστικά έως 20%

  • Απορρυπαντικά πιάτων έως 20%

  • Αρτοσκευάσματα έως 19%

  • Σαμπουάν και αφρόλουτρα έως 13%

  • Αλκοολούχα ποτά έως 13%

  • Ελληνικός καφές έως 12%

  • Καφές έως 9%

  • Εσπρέσο έως 8%

  • Σοκολατοειδή έως 12%

  • Τσίχλες – Καραμέλες έως 12%

  • Χαρτικά έως 11%

  • Κατεψυγμένα λαχανικά έως 10%,

  • Κονσέρβες, ελαιόλαδο, κρασιά έως 10%

  • Αποσμητικά έως 10%,

  • Ζαχαρούχο γάλα έως 9%

  • Μουστάρδες έως 9%

  • Αλλαντικά έως 8,5%

  • Φρέσκοι χυμοί έως 8%

  • Γαλακτοκομικά έως 7%

  • Κρέατα έως 7%

  • Κοτόπουλα έως 6,7%

  • Παιδικές τροφές έως 6,5%

  • Βρεφικό γάλα έως 6,5%

  • Φακές, φασόλια, ζάχαρη έως 6%,ρύζι έως 5,5%

  • Αλάτι έως 5%

  • Ηλιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, ψωμί του τοστ, μπισκότα και φρυγανιές έως 3%.


Σύσκεψη κατά της αισχροκέρδειας 

«Η περίπτωση να μην έχουμε αυξήσεις στον πλανήτη τον Οκτώβριο του 2022, μην περιμένετε με έναν μαγικό τρόπο να μην υπάρχουν. Αυτό που προσπαθούμε είναι, να αφαιρέσουμε το κομμάτι της αισχροκέρδειας», τόνισε ο Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας το πρωί της Δευτέρας (03.10.2022) στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» στον ΑΝΤ1.

Προανήγγειλε μάλιστα συνάντηση, την Τετάρτη, με τους εκπροσώπους της αγοράς για να συζητηθεί πως θα αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας. «Σκοπός μας είναι να δούμε τι είναι αύξηση λογική, τι δεν μπορεί να αποφευχθεί και τι είναι υπερβολικό», τόνισε.

Στην παρατήρηση ότι, πολλά προϊόντα βρίσκονται σε χαμηλότερη τιμή αλλά και μικρότερη ποσότητα στα ράφια της αγοράς, ο υπουργός Ανάπτυξης παραδέχθηκε ότι είναι υπαρκτό πρόβλημα, το οποίο μάλιστα βρίσκεται στο μικροσκόπιο των ελέγχων της ΔΙΜΕΑ εδώ και δύο εβδομάδες. «Στα προϊόντα που έχουμε θεσπίσει πλαφόν κέρδους, κάποιοι μείωσαν την ποσότητα. Είναι παράνομο, οι έλεγχοι που κάνουμε με τη ΔΙΜΕΑ είναι εστιασμένοι σε αυτό που γίνεται. Η εταιρεία άλλαξε τη συσκευασία, η εταιρεία ελέγχεται», σημείωσε σχετικά, επισημαίνοντας ότι, «μεσολαβεί μεγάλος χρόνος μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα και να μπει το πρόστιμο».


Πηγή:www.newsit.gr