ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

Κορονοϊός: Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα για τη μετάλλαξη Όμικρον 2

 


Μια νέα υποπαραλλαγή της μετάλλαξης Όμικρον του κορονοϊού, η λεγόμενη ΒΑ.2, έχει κάνει την εμφάνιση της με το νέο έτος και άρχισε να προκαλεί κάποιες ανησυχίες. Πόσο δικαιολογημένες είναι και τι ξέρουμε έως τώρα γι’ αυτήν;


Ακολουθούν οκτώ ερωτήσεις και απαντήσεις με βάση σχετικό δημοσίευμα του New Scientist.

-Τι είναι η ΒΑ.2;

Βασικά πρόκειται για άλλη μία “γεύση” της παραλλαγής Όμικρον που στην πραγματικότητα υπάρχει από την αρχή της εμφάνισης της τελευταίας. Ο όρος Όμικρον περιλαμβάνει μια ολόκληρη οικογένεια υποπαραλλαγών που εμφανίστηκαν ξαφνικά το Νοέμβριο του 2021. Τα περισσότερα κρούσματα της Όμικρον παγκοσμίως έχουν προκληθεί από την υποπαραλλαγή ΑΒ.1. Η ΑΒ.2 έχει 32 ίδιες μεταλλάξεις με την ΑΒ.1, αλλά και 28 διαφορετικές. Η πρώτη διαγνωσμένη περίπτωση ΒΑ.2 ανακαλύφθηκε σε δείγμα από τη Νότια Αφρική στις 11 Νοεμβρίου πέρυσι.

-Και γιατί τώρα ακούμε γι’ αυτήν τη ΒΑ.2 μετά από τόσο καιρό;

Σε αρκετές χώρες, όπως τη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Δανία και την Ινδία, η αναλογία των κρουσμάτων από ΑΒ.2 στο σύνολο αυξήθηκε γρήγορα. Φαίνεται πως η ΑΒ.2 αντικαθιστά σταδιακά την ΒΑ.1, πράγμα που δείχνει ότι είναι πιο μεταδοτική από την τελευταία.

-Πρέπει να ανησυχώ για την ΒΑ.2;

Ναι, αν είστε ανεμβολίαστος και δεν έχετε στο μεταξύ μολυνθεί από την Όμικρον. Σε αυτή την περίπτωση, αν μολυνθείτε, ακόμη κι αν δεν αρρωστήσετε βαριά, μπορεί να “πυροδοτήσετε” μια αλυσίδα μολύνσεων που κάποιες ίσως οδηγήσουν και σε θανάτους. Αν όμως έχετε πλήρως εμβολιαστεί και με ενισχυτική δόση ή αν είχατε στο παρελθόν μολυνθεί από την Όμικρον, τότε οι κίνδυνοι αυτοί είναι πολύ μικρότεροι.


-Μπορεί να μολυνθώ από την ΒΑ.2, αν έχω ήδη κολλήσει την Όμικρον;

Αυτό δεν το γνωρίζουμε ακόμη, αλλά πολλοί επιστήμονες αναμένουν ότι αν οι άνθρωποι έχουν πρόσφατα μολυνθεί από την ΒΑ.1, τότε είναι απίθανο να μολυνθούν και από τη ΒΑ.2, ιδίως αν έχουν ήδη εμβολιαστεί. Αυτό δεν σημαίνει πως αποκλείεται να συμβεί μια νέα λοίμωξη στον ίδιο άνθρωπο, αλλά είναι κάτι με μικρή πιθανότητα. Τα αντισώματα που έχει κάποιος αποκτήσει μετά τη μόλυνση του από τη ΒΑ.1, λογικά θα “δουλεύουν” καλά και έναντι της ΒΑ.2, σίγουρα πολύ καλύτερα από ό,τι τα αντισώματα μετά από προηγούμενη μόλυνση του με παραλλαγή Δέλτα.

-Τι γίνεται αν έχω εμβολιαστεί αλλά δεν έχω μολυνθεί από την Όμικρον;

Τα υπάρχοντα εμβόλια παρέχουν στην πραγματικότητα ακόμη καλύτερη προστασία έναντι της ΒΑ.2 από ό,τι έναντι της ΒΑ.1.. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ασφάλειας Υγείας της Βρετανίας, τρεις δόσεις εμβολίων (δύο εβδομάδες μετά την τρίτη δόση) είναι κατά 70% αποτελεσματικές στην πρόληψη της συμπτωματικής νόσου από ΒΑ.2, ενώ έναντι της ΒΑ.1. είναι αποτελεσματικές κατά 63%. Οι αντίστοιχες αποτελεσματικότητες μετά από δύο δόσεις (25 εβδομάδες μετά τη δεύτερη δόση) είναι 13% έναντι της ΒΑ.2 και μόνο 9% έναντι της ΒΑ.1. Οι αριθμοί αυτοί αφορούν συνδυαστικά όλα τα εμβόλια.

-Πρόκειται η ΒΑ.2 να προκαλέσει ένα νέο κύμα κρουσμάτων παγκοσμίως;

Ας ελπίσουμε πως όχι, αν και η ΒΑ.2 μπορεί να παρατείνει τα τρέχοντα κύματα της Όμικρον σε πολλές χώρες. Είναι ελπιδοφόρο ότι στη Νότια Αφρική όπου το κύμα της Όμικρον έχει σχεδόν “σβήσει”, πως δεν υπάρχουν ενδείξεις αναζωπύρωσης του, παρόλο που η χώρα έχει υψηλό ποσοστό κρουσμάτων από την ΒΑ.2. Οι επιστήμονες μάλλον θα εκπλαγούν αν η ΒΑ.2 προκαλέσει νέα μείζονα κύματα σε μέρη όπου υπήρξε μόνο η ΒΑ.1. Από την άλλη, λίγες χώρες όπως η Ιαπωνία, οι οποίες έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να εμποδίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού γενικά, μπορεί να δυσκολευθούν περισσότερο να καταστείλουν τη ΒΑ.2 από ό,τι τη ΒΑ.1, άρα ίσως εμφανίσουν επιδημικά κύματα λόγω της ΒΑ.2.

-Όλα αυτά σημαίνουν ότι η ΒΑ.2 είναι λιγότερο επικίνδυνη από τη ΒΑ.1;

Πρακτικά, πιθανώς αυτό ισχύει. Οι παράγοντες που καθορίζουν τον βαθμό απειλής ενός ιού, περιλαμβάνουν την εγγενή παθογονικότητα του (πόσο σοβαρή νόσο προκαλεί), πόσους μολύνει (την μεταδοτικότητα του) και πόση ανοσιακή προστασία έχουν οι άνθρωποι απέναντι του. Από όσο γνωρίζουμε, η ΒΑ.2 είναι απίθανο να προκαλεί πιο σοβαρή νόσο από την ΒΑ.1, αλλά μπορεί να είναι έως 50% πιο μεταδοτική.

Η αυξημένη μεταδοτικότητα μπορεί να “μεταφραστεί” σταδιακά σε περισσότερες νοσηλείες και θανάτους, καθώς θα μολύνονται περισσότεροι άνθρωποι, ακόμη και οι περισσότεροι δεν αρρωσταίνουν βαριά. Από την άλλη όμως, ήδη σε πολλές χώρες ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού έχει καλή ανοσία τόσο από τα εμβόλια όσο και από προηγούμενες λοιμώξεις (φυσική ανοσία), κάτι που πιθανώς θα μειώσει σημαντικά τόσο τον αριθμό όσο και τη σοβαρότητα των λοιμώξεων από ΒΑ.2.

-Είναι η ΒΑ.2 μια παραλλαγή “stealth” που περνάει κάτω από τα “ραντάρ”;

Μερικοί έχουν ισχυριστεί ότι η ΒΑ.2. δεν ανιχνεύεται από τα τεστ, αλλά η αλήθεια είναι πως την “πιάνουν” τόσο τα μοριακά τεστ PCR όσο και τα γρήγορα τεστ (rapid), όπως συμβαίνει, άλλωστε, και με τις άλλες παραλλαγές του κορονοϊού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Αττική Οδός: Τι ποσά μπορούν να διεκδικήσουν όσοι εγκλωβίστηκαν

 


Η Αττική Οδός παραμένει στο μάτι του κυκλώνα μετά το χάος της Δευτέρας με χιλιάδες εγκλωβισμένους πολίτες λόγω του χιονιού να διεκδικούν μεγάλα ποσά ως αποζημίωση.


Ο Γιάννης Γλύκας, πρόεδρος της Ένωσης Ποινικολόγων, μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του MEGA έκανε την παρατήρηση πως πολλοί είναι οι δικηγόροι που υπόσχονται εξωφρενικά ποσά αποζημίωσης, με τον ίδιο να θεωρεί πως το ποσό έως 30.000 ευρώ είναι ένα αποδεκτό ποσό.

«Δεν θα πρέπει να παρασυρόμαστε από συναδέλφους που τάζουν λαγούς και πετραχείλια χωρίς αν υπάρχει το παραμικρό υπόβαθρο», είπε αρχικά ο κ. Γλύκας.

«Ερχόμαστε και λέμε το εξής: Εάν δεν υπάρχει άμεση βλάβη, δηλαδή πρωτοφανής ταλαιπωρία, εάν έβγαλε σοβαρό πρόβλημα υγείας ή να επιδεινώθηκε κάποιο επικείμενο νόσημα, τα ποσά δεν πρόκειται να κινηθούν σε εξαψήφια και πενταψήφια νούμερα.

Άκουσα χθες ότι τα ποσά μπορούν να γίνουν σε όσα θέλει ο καθένας. Αυτό μπορεί να γίνει σε επίπεδο αιτήματος, αλλά όχι επιδίκασης. Τα 10.000 ευρώ είναι ένα ποσό που μπορεί να εκπροσωπήσει κανείς. Τα 10ο.000 και 50.000 ευρώ είναι εξωφρενικά ποσά, δεν πρόκειται να γίνει».

«Τα ποσά από 15.000 έως 30.000 ευρώ είναι ευπρόσωπη διεκδίκηση, αλλά αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης θα πρέπει να ξέρει ότι δεν είναι σίγουρο ότι θα τη λάβει. Άλλα η διεκδίκηση, άλλο η ικανοποίηση», κατέληξε.

Θανάσης Κοντογεώργης: Υπήρξε κακή διαχείριση, αναδείχτηκαν ανεπάρκειες του μηχανισμού

«Απέναντι σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και έντονο καιρικό φαινόμενο προφανώς υπήρχαν λάθη και αστοχίες και αναδείχτηκαν ανεπάρκειες του μηχανισμού. Υπήρξε σε ένα κορυφαίο επίπεδο ειλικρινής συγγνώμη του Πρωθυπουργού και του αρμόδιου υπουργού, κ Στυλιανίδη, και η έμπρακτη συγγνώμη αποδείχτηκε με τις αποζημιώσεις για τους ανθρώπους που ταλαιπωρήθηκαν και σε θεσμικό επίπεδο θα γίνουν οι κινήσεις για ενίσχυση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης», είπε ο κ. Κοντογεώργης.

«Υπήρξε μία αποτυχία διαχείρισης. Υπήρξαν διαβεβαιώσεις που δεν τηρήθηκαν και δεν υπήρχε δυνατότητα ελέγχου αυτών των διαβεβαιώσεων από την Πολιτική Προστασία. Το θέμα στην παρούσα φάση είναι να ενισχύσουμε τις δομές. Το πρακτικό είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να κάνουμε ανθεκτικές κοινωνίες σε αυτό που αντιμετωπίζουμε. Να αλλάζουμε πρόσωπα ανά δύο μήνες δεν κάνει κάτι».

Ο Γιώργος Τζερεφός έμεινε εγκλωβισμένος στην Αττική Οδό επί 20 ώρες. Ο ίδιος χαρακτηρίζει ανύπαρκτη τη στάση της Αττικής Οδού.

«Ξεπεράσαμε το στάδιο της οργής και ενεργοποιήσαμε το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Γύρω στις 2 με 3 ήρθαν παιδιά των Ενόπλων Δυνάμεων και μας έδωσαν νερό, ένα σακουλάκι με σταδίφες και μία κουβέρτα. Τη συμπεριφορά της Αττικής Οδού δεν θα τη χαρακτηρίσω… Το απαράδεκτο δεν λέει τίποτα. Ανύπαρκτη», είπε.

Ο κ. Κοντογεώργης απάντησε πως τα λεγόμενα του κυρίου Τζερεφού αποδεικνύουν την ύπαρξη αμελειών από την Αττική Οδό και παραλείψεις που δεν πρέπει να επαναληφθούν μελλοντικά.

Πηγή:www.newsit.gr


Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

Κακοκαιρία «Ελπίς»: «Φρένο» στις αποζημιώσεις για την ταλαιπωρία των επιβατών στα τρένα

 


«Φρένο» στη διεκδίκηση των αποζημιώσεων των 700 επιβατών από 5 αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φαίνεται ότι έβαλε το υπουργείο Μεταφορών με την ανακοίνωση της αποζημίωσης 1.000 ευρώ ανά επιβάτη.

Πρόκειται για τους επιβάτες που την νύχτα της μεγάλης κακοκαιρίας, την περασμένη Δευτέρα, ήταν κολλημένοι σε διάφορα τμήματα του δικτύου, με την ταλαιπωρία τους να αγγίζει το 24ωρο…

Σύμφωνα με το «Έθνος», ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του τότε υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη, είχε εξαιρέσει για τρίτη διαδοχική φορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως και το τέλος Δεκεμβρίου 2024 από την εφαρμογή κρίσιμων άρθρων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007, ο οποίος ορίζει δικαιώματα και υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρόμου υποχρεώνοντας τις εταιρίες σε αποζημιώσεις για τραυματισμούς, καθυστερήσεις, επιστροφή χρημάτων, κλπ. Παράλληλα ορίζει την υποχρέωση του παρόχου για παροχή γευμάτων, αλλά και καταλύματος στην περίπτωση πολύωρων καθυστερήσεων.

Με την απόφασή του το υπουργείο, όχι μόνο «αποκόβει» τους επιβάτες σχεδόν από όλα τους τα δικαιώματα, αλλά υποβιβάζει σημαντικά και τον εποπτικό ρόλο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύει το «Έθνος».

Αν και ο ίδιος ο Κανονισμός παραχωρεί το δικαίωμα εξαιρέσεων στα κράτη μέλη, δικαίωμα το οποίο έχουν εκμεταλλευτεί και άλλες χώρες, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι τον εφαρμόζουν στο ακέραιο στην Ιταλία χωρίς να έχουν ζητήσει καμία εξαίρεση, την ώρα που η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα δε δεσμεύεται από βασικά άρθρα του.

Να σημειωθεί ότι βάσει άρθρου του Κανονισμού, το οποίο δεν ισχύει στην Ελλάδα με τη συγκεκριμένη απόφαση, ο καθένας από τους 11 τραυματίες της αμαξοστοιχίας 54 με την οποία συγκρούστηκε η εκχιονιστική μηχανή που ερχόταν για βοήθεια υπήρχε πρόβλεψη να λάβει τουλάχιστον 21.000 ευρώ ως προκαταβολή αποζημίωσης μέσα σε 15 μέρες.

Αντ΄αυτού, ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι οι επιβάτες των αμαξοστοιχιών θα λάβουν αποζημίωση 1.000 ευρώ.

Πηγή:www.newsit.gr