ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

Πέθανε ο τραγουδιστής Meat Loaf σε ηλικία 74 ετών

 


Πέθανε σε ηλικία 74 ετών ο γνωστός τραγουδιστής Meat Loaf (κατά κόσμον Μάρβιν Λι Άντεϊ), ο οποίος ήταν γνωστός για την τριλογία των άλμπουμ “Bat Out of Hell”, το τραγούδι “I’d Do Anything For Love” αλλά και τη συμμετοχή του στο Rocky Horror Picture Show.

Ο τραγουδιστής έφυγε από τη ζωή χθες Πέμπτη (20.1.2022) το βράδυ σε ηλικία 74 ετών, σύμφωνα με το deadline.com, με τον ατζέντη του επί σειρά ετών, Μάικλ Γκριν, να αναφέρει πως πέθανε στο πλευρό της συζύγου του, Ντέμπορα, ενώ οι κόρες του, Περλ και Αμάντα, όπως και στενοί φίλοι της οικογένειας, πέρασαν χρόνο μαζί του και τον αποχαιρέτησαν το τελευταίο 24ωρο. Ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστά τα αίτια του θανάτου του.

Γεννήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου 1947 στο Ντάλας του Τέξας με το όνομα Μάρβιν Λι Άντεϊ, το οποίο μετέπειτα άλλαξε σε Μάικλ, καθώς ο ίδιος είχε εξηγήσει πως μια διαφήμιση γνωστής εταιρείας τζιν ρούχων τον είχε στιγματίσει. Συγκεκριμένα, επειδή είχε αρκετά κιλά από μικρός, δεν μπορούσε να βρει τζιν παντελόνι στο μέγεθός του. 


Αν και το παρατσούκλι “meat” (κρέας), το είχε από μικρός, η διαφήμιση της γνωστής εταιρείας τζιν με σλόγκαν “poor fat Marvin can’t wear jeans” (ο καημένος χοντρός Μάρβιν δεν μπορεί να φορέσει τζιν), του… έβγαλε το όνομα. Έτσι, άλλαξε το όνομά του, σύμφωνα με το yahoo.com.


Το πρώτο του συγκρότημα, ονομαζόταν “Meat Loaf Soul”, με τον ίδιο να κρατά το όνομα για το υπόλοιπο της καριέρας του.


Η ανακοίνωση του θανάτου του στην επίσημη σελίδα του στο Facebook

«Με ραγισμένη καρδιά ανακοινώνουμε ότι ο ασύγκριτος Meat Loaf έφυγε απόψε από τη ζωή, με τη σύζυγό του Ντέμπορα στο πλευρό του. Οι κόρες Περλ και Αμάντα και στενοί φίλοι της οικογένειας ήταν μαζί του τις τελευταίες 24 ώρες. Η εκπληκτική του καριέρα διήρκεσε 6 δεκαετίες, στις οποίες πούλησε πάνω από 100 εκατομμύρια άλμπουμ παγκοσμίως και πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 65 ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των “Fight Club”, “Focus”, “Rocky Horror Picture Show” και “Wayne’s World”. Το “Bat Out of Hell” παραμένει ένα από τα 10 άλμπουμ με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών. 

Γνωρίζουμε τι σήμαινε για πολλούς από εσάς και εκτιμούμε πραγματικά όλη την αγάπη και την υποστήριξη που μας δίνετε, καθώς περνάμε αυτές τις θλιβερές στιγμές, χάνοντας έναν τόσο εμπνευσμένο καλλιτέχνη και όμορφο άνθρωπο. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση της ανάγκης μας για ιδιωτικότητα. Από την καρδιά του μέχρι τις ψυχές σας… μην σταματήσετε ποτέ να ροκάρετε!».

Ο Meat Loaf γνώρισε την επιτυχία τις δεκαετίες του ’70, του ’80 και του ’90, με τους ρόλους του στις ταινίες “Rocky Horror Picture Show” και “Fight Club” ενώ η τριλογία των άλμπουμ “Bat Out of Hell” έχει κάνει πωλήσεις άνω των 65 εκατομμυρίων αντιτύπων παγκοσμίως ενώ ο ίδιος έκανε στην καριέρα του πάνω από 80 εκατομμύρια πωλήσεις άλμπουμ.



Το τραγούδι “I’d Do Anything For Love” ήταν μια από τις τελευταίες επιτυχίες του, για το οποίο βραβεύτηκε με Grammy για την καλύτερη σόλο ροκ ερμηνεία (Grammy Award for Best Solo Rock Vocal Performance), κερδίζοντας υποψήφιους όπως ο Sting, ο Bob Dylan, ο Lenny Kravitz και ο Peter Gabriel.

Πηγή:www.newsit.gr


Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Πέτυχε η πρώτη μεταμόσχευση νεφρών από χοίρο σε άνθρωπο

 


Μια νέα μεταμόσχευση που φέρνει την επανάσταση στην ιατρική, έγινε από επιστήμονες στις ΗΠΑ, οι οποίοι ανακοίνωσαν ότι μεταμόσχευσαν με επιτυχία όχι ένα αλλά δύο νεφρά γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε έναν άνθρωπο που ήταν εγκεφαλικά νεκρός, για πρώτη φορά στον κόσμο.

Μετά τη μεταμόσχευση καρδιάς, ακόμα μια ελπίδα αύξησης του αριθμού διαθέσιμων οργάνων για ανθρώπους που έχουν ανάγκη, εμφανίζεται με τη μεταμόσχευση των νεφρών του χοίρου προς τον άνθρωπο. Σύμφωνα με τους γιατρούς, τα νεφρά φίλτραραν το αίμα, παρήγαγαν ούρα και δεν απορρίφθηκαν άμεσα (μέσα στις επόμενες 77 ώρες). Είχε προηγηθεί η τροποποίηση και προσθήκη συνολικά δέκα γονιδίων, ώστε τα νεφρά του ζώου να γίνουν αποδεκτά από το ανθρώπινο σώμα.

Οι γιατροί, με επικεφαλής χειρούργο την καθηγήτρια Τζέιμι Λοκ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό για μεταμοσχεύσεις «American Journal of Transplantation».

Για «επαναστατική στιγμή στην ιστορία της ιατρικής που αντιπροσωπεύει μια μεταβολή παραδείγματος και αποτελεί σημαντικό ορόσημο στο πεδίο της ξενομεταμόσχευσης, η οποία συνιστά την καλύτερη λύση στην κρίση της έλλειψης οργάνων», έκανε λόγο η δρ Λοκ, διευθύντρια του Ολοκληρωμένου Ινστιτούτου Μεταμόσχευσης του Τμήματος Χειρουργικής του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμα, το οποίο είναι πρωτοπόρο στις μεταμοσχεύσεις στις ΗΠΑ και διεθνώς.



Η ίδια πρόσθεσε ότι «η νέα μελέτη παρέχει πρόσθετες γνώσεις που δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν με ζωικά μοντέλα και μας φέρνει πιο κοντά σε ένα μέλλον, στο οποίο η προσφορά οργάνων θα καλύπτει την τρομακτική ζήτηση».

Ο λήπτης ήταν ο 57χρονος Τζιμ Πάρσονς, ο οποίος υπήρξε υποψήφιος δωρητής οργάνων όσο ζούσε, αλλά τα όργανά του δεν ήταν κατάλληλα για δωρεά. Η οικογένειά του έδωσε την άδεια να διατηρηθεί το εγκεφαλικά νεκρό σώμα του σε μηχανική υποστήριξη, προκειμένου να γίνει η δοκιμαστική μεταμόσχευση των νεφρών του χοίρου, μετά την αφαίρεση των δικών του οργάνων.

Χιλιάδες στις λίστες αναμονής για μόσχευμα

Χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται σε μακριές λίστες αναμονής για μόσχευμα, το οποίο τελικά δεν προλαβαίνουν να λάβουν, καθώς η προσφορά δεν μπορεί να καλύψει έγκαιρα την ζήτηση των διαφόρων οργάνων. Έτσι, η μεταμόσχευση οργάνων ζώων σε ανθρώπους -γνωστή ως ξενομεταμόσχευση- υπόσχεται να αυξήσει τον αριθμό των διαθέσιμων οργάνων και έτσι να αποτρέψει χιλιάδες θανάτους που συμβαίνουν κάθε χρόνο.

Οι πρώτες προσπάθειες γενετικής τροποποίησης των χοίρων, προκειμένου να μειωθεί η πιθανότητα απόρριψης των οργάνων τους από τους ανθρώπους, άρχισαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Καθώς οι πρόγονοι των ανθρώπων και των χοίρων διαχωρίστηκαν εξελικτικά πριν περίπου 80 εκατομμύρια χρόνια, είναι αναγκαίες διάφορες αλλαγές στο γονιδίωμα των χοίρων, έτσι ώστε να ξεπεραστούν οι βιολογικοί φραγμοί που δημιούργησε η εξέλιξη στην πορεία της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση απενεργοποιήθηκαν τέσσερα γονίδια του χοίρου, ενώ προστέθηκαν σε αυτόν έξι ανθρώπινα γονίδια.

Έως τώρα νεφρά από γενετικά τροποποιημένους χοίρους είχαν δοκιμαστεί μόνο σε άλλα μεγάλα πειραματόζωα (πρωτεύοντα). Η ιατρική ομάδα ανακοίνωσε ότι η πειραματική μεταμόσχευση πληρούσε όλες τις προδιαγραφές για να θεωρηθεί κλινική δοκιμή φάσης 1. Η γενετική τροποποίηση του χοίρου από όπου ελήφθησαν οι ξενο-νεφρά (με την ονομασία UKidney) για μεταμόσχευση στον άνθρωπο, έγινε από την εταιρεία Revivicor, θυγατρική της United Therapeutics Corp.

Τα πρώτα στοιχεία από τη μεταμόσχευση

Η διάρκεια ζωής των χοίρων είναι συνήθως τα 30 έτη, ενώ έχουν όργανα παρόμοιου μεγέθους με τα ανθρώπινα, συνεπώς μπορούν να αξιοποιηθούν ευρύτερα στις μεταμοσχεύσεις. Χρειάζονται πάντως πρόσθετες έρευνες και δοκιμές προτού η ξενομεταμόσχευση αξιοποιηθεί για να αντιμετωπιστεί η τωρινή έλλειψη οργάνων. Μένει να επιβεβαιωθεί ότι ένας νεφρός χοίρου μπορεί να γίνει ανεκτός στο περιβάλλον του ανθρώπινου οργανισμού, καθώς ένας μεταμοσχευμένος νεφρός είναι άκρως ευαίσθητος στο νέο περιβάλλον του. Για παράδειγμα, οι χοίροι έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση σε σχέση με τους ανθρώπους.

Η πρώτη δοκιμή σε ανθρώπους πήγε πάντως κατ’ αρχήν καλά και στην χειρουργική επέμβαση δεν υπήρξαν επιπλοκές όπως σοβαρή αιμορραγία. Μέσα σε 23 μόνο λεπτά ο ένας μεταμοσχευμένος νεφρός του χοίρου άρχισε να παράγει ανθρώπινα ούρα, αλλά ο άλλος σε πολύ μικρότερο βαθμό, χωρίς οι επιστήμονες να ξέρουν γιατί υπήρξε αυτή η διαφορά ανάμεσα στα δύο όργανα. Λόγω του ότι το πείραμα τερματίστηκε μετά από περίπου τρεις μέρες, οι ερευνητές δεν μπορούν επίσης να είναι βέβαιοι κατά πόσο σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου – εβδομάδων ή μηνών – θα υπήρχε απόρριψη των ζωικών νεφρών.

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πάσχουν από σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια και χρειάζονται μεταμόσχευση, καθώς για πολλούς η αιμοδιάλυση αποτελεί μια προσωρινή λύση. Όμως η αναμονή στη λίστα των μεταμοσχεύσεων μπορεί να είναι από πέντε έως δέκα χρόνια, με συνέπεια αρκετοί νεφροπαθείς (το 5% έως 15% ετησίως) να πεθαίνουν στο μεταξύ. Η έως τώρα εμπειρία των μεταμοσχεύσεων έχει δείξει ότι οι λήπτες νεφρού ζουν περισσότερα χρόνια και έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής από εκείνους σε αιμοκάθαρση (μόνο το 35% των τελευταίων έχουν οκταετή επιβίωση). Από την άλλη, ένα μόσχευμα νεφρού δουλεύει καλά στο 95% των περιπτώσεων, θεραπεύοντας έτσι τη νεφρική νόσο τελικού σταδίου.

Η πρώτη πειραματική μεταμόσχευση νεφρών χιμπατζή σε 13 ασθενείς με νεφρική νόσο τελικού σταδίου είχε γίνει το 1963-64 στις ΗΠΑ, σε μια εποχή που δεν ήταν διαθέσιμη ακόμη η χρόνια αιμοκάθαρση. Παρά τη στενή γενετική συγγένεια χιμπατζήδων και ανθρώπων, κανένας ασθενής δεν έζησε πάνω από εννέα μήνες και σχεδόν όλοι πέθαναν σε λίγες εβδομάδες. Η ιδέα ότι οι χοίροι θα είναι καλύτερη λύση από τους χιμπατζήδες πρωτοεμφανίστηκε στη δεκαετία του 1980.

Το 1954 είχε προηγηθεί η πρώτη επιτυχής μεταμόσχευση νεφρού από άνθρωπο σε άνθρωπο, ανάμεσα σε δύο δίδυμους. Το μεταμοσχευμένο νεφρό λειτούργησε για οκτώ χρόνια. Το 1962 έγινε, με τη βοήθεια ανοσοκαταστολής, η πρώτη μεταμόσχευση νεφρού ανάμεσα σε μη γενετικά συγγενείς ασθενείς.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Γιατί το αυτοκίνητο δεν παίρνει εύκολα μπροστά στο κρύο

 


Χαμηλές θερμοκρασίες και παγετός είναι οι βασικές αιτίες που τα κρύα πρωινά το αυτοκίνητο δεν παίρνει εύκολα μπρος. Ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται συνήθως στην μπαταρία και στα λάδια του κινητήρα που επηρεάζονται από την εξωτερική θερμοκρασία.

Στις χαμηλές θερμοκρασίες τα στοιχεία μιας μπαταρίας σε κακή κατάσταση παράγουν λιγότερο ρεύμα, άρα λιγότερη δύναμη για να εκκινήσουν με επιτυχία τον κινητήρα του αυτοκινήτου. Το κρύο επηρεάζει, επίσης, την κατάσταση του λιπαντικού, αφού αυτό γίνεται πιο παχύρρευστο, δεν λιπαίνει σωστά και δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τη δουλειά της μπαταρίας.

Η κακή κατάσταση της μπαταρίας, έχει ως αποτέλεσμα να μη δίνει το πρωί την ανάλογη ισχύ για να στρέψει τον κινητήρα. Οι μπαταρίες που βρίσκονται σε κρύο περιβάλλον δεν παράγουν την ίδια ποσότητα ρεύματος με αυτές που βρίσκονται σε ζεστό περιβάλλον. Είναι, άλλωστε, κοινό μυστικό όλων ότι στα κρύα οι μπαταρίες, οι οποίες δεν είναι σε καλή κατάσταση, δεν μπορούν να θέσουν σε κίνηση τον κινητήρα. Η χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Έτσι, αν η χωρητικότητά της στους +20 °C ληφθεί ως 100%, τότε στους -20 °C μπορεί να μειωθεί έως και το μισό και στους -30 °C να βρεθεί ακόμη πιο χαμηλά. Επομένως, η ενέργεια μίας φθαρμένης ή ανεπαρκούς χωρητικότητας μπαταρίας δεν αρκεί για να γυρίσει τη μίζα.

Οι μπαταρίες με αμπέρ εκκίνησης κάτω από 320 A δεν συνιστώνται για χρήση σε πετρελαιοκίνητα οχήματα τον χειμώνα. Πριν την εκκίνηση καλό είναι να κλείσουμε συσκευές που χρειάζονται ρεύμα, όπως ραδιόφωνο, a/c ή φώτα, ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας.

Στις χαμηλές θερμοκρασίες το λιπαντικό του κινητήρα γίνεται πιο παχύρρευστο και δεν μπορεί να λιπάνει σωστά τα μέρη του κινητήρα. Αυτό έχει ως συνέπεια να χρειάζεται αρκετός χρόνος για να υπάρξει σωστή λίπανση. Το πρωί πρέπει να αφήσουμε τον κινητήρα να ζεσταθεί για περίπου ένα λεπτό, ώστε να υπάρξει μερική λίπανση στοιχείων του κινητήρα, ενώ κατά τη διάρκεια της κίνησης αρχικά ο οδηγός δεν θα πρέπει να ανεβάσει απότομα στροφές, αλλά να χρησιμοποιεί μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων με χαμηλές στροφές.

Στις σπάνιες περιπτώσεις που υπάρχει υγρασία στα σωληνάκια καυσίμου, αυτή μπορεί να παγώσει και να μην επιτρέψει τη διέλευση του καυσίμου. Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Συνηθισμένο φαινόμενο είναι στις πολύ κρύες ημέρες και σε θερμοκρασία κάτω των -10 °C το πετρέλαιο να γίνεται παχύρρευστο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σωστός ψεκασμός του καυσίμου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου θα πρέπει να είναι πάντα γεμάτο, γιατί σε ένα μισοάδειο ρεζερβουάρ το πετρέλαιο γίνεται ευκολότερα παχύρρευστο.

Τα παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με καρμπυρατέρ, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα σε κρύες συνθήκες, κυρίως λόγω των μικρών ακροφυσίων τους, τα οποία μπορεί να φράξουν και να μην αφήνουν την υγρασία να εξατμιστεί, προκαλώντας συσσώρευση πάγου. Φυσικά αυτό δεν ισχύει στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία δεν διαθέτουν καρμπυρατέρ.

Γενικά, σε ακραίες καιρικές συνθήκες θα πρέπει να έχουμε σε καλή κατάσταση το αυτοκίνητό μας. Το ετήσιο σέρβις λύνει πολλά από αυτά τα προβλήματα, ενώ η καλή κατάσταση της μπαταρίας μπορεί να θέσει σε κίνηση τον κινητήρα ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Η σωστή προθέρμανση, αλλά και η προσεκτική οδήγηση με χαμηλές στροφές του κινητήρα, θα δώσουν τον απαιτούμενο χρόνο να προετοιμαστεί σωστά ο κινητήρας, ώστε να μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα των δυνατοτήτων του όταν και όπου χρειαστεί.

Πηγή:www.newsit.gr