Μια νέα εποχή ξεκινά...
Πολλές είναι οι κινήσεις, που δείχνουν πως οι τράπεζες μας ωθούν σε μια νέα εποχή σχετικά με την χρήση των χρημάτων, φέρνοντας αλλαγές ως προς την ανάληψη από τα ΑΤΜ.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από μια είδηση από τη Γαλλία, καθώς η Societe Generale, η Crédit Mutuel και η BNP Paribas, που ανταγωνίζονται σε μεγάλο βαθμό στη γαλλική τραπεζική αγορά, βρίσκονται σε διαδικασία ενότητας δυνάμεων. Τα τρία τραπεζικά ιδρύματα δεν σκοπεύουν να συγχωνευτούν, αλλά μόλις ανέφεραν την έναρξη ενός έργου «για τη συγχώνευση των ATM τους». Εντός της Γαλλίας, αυτό θα επηρεάσει το ένα τρίτο των διανομών μετρητών (ΑΤΜ).
Εάν η μελέτη οδηγήσει σε συγκεκριμένη εφαρμογή, τότε οι πελάτες των τραπεζών θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα ΑΤΜ της Societe Generale, της Crédit Mutuel ή της BNP Paribas επίσης. Σύμφωνα με το Les Echos, οι τρεις τράπεζες προκάλεσαν την ιδέα της «εγγύησης, από κοινού και μακροπρόθεσμα, της καλύτερης πρόσβασης στην τραπεζική αυτοεξυπηρέτησης και ενίσχυσης του εύρους των υπηρεσιών για τους πελάτες». Για τις τράπεζες, είναι ένας τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων.
Οι αποφάσεις που πήραν και οι σύμβουλοι
Μεταξύ του 2020 και του 2021, μελέτες του Groupement des Cartes Bancaires έδειξαν ότι οι αναλήψεις μετρητών είχαν μειωθεί κατά 23%. Μια άλλη μελέτη της Panorabanques σημείωσε ότι οι Γάλλοι έκαναν μόνο 1,6 αναλήψεις ανά μήνα κατά μέσο όρο.
Η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παρακμή. Αλλά η πτώση ήταν μέρος μιας γενικότερης πτωτικής τάσης. Την ίδια χρονιά, στη Γαλλία, ο αριθμός των ΑΤΜ αυξήθηκε σε 48.710, έναντι 50.136 το προηγούμενο έτος.
Οι αγροτικές περιοχές επηρεάζονται περισσότερο, εξακολουθούν να υποφέρουν από επιχειρήσεις που δεν είναι εξοπλισμένες με τερματικά πληρωμών για κινητά (TPE) για να δέχονται κάρτες. Στη Γαλλία, το 56,6% των δήμων δεν έχει πρόσβαση σε ΑΤΜ. Αυτή η τραπεζική έρημος θα γίνει σύντομα ισχυρότερη με το κλείσιμο υποκαταστημάτων. Οι παραδοσιακές τράπεζες, που ανταγωνίζονται τις τράπεζες κινητής τηλεφωνίας για το κόστος τους, τώρα προσπαθούν να γίνουν ψηφιακές.
Σε ένα δελτίο τύπου, η Societe Generale, η Crédit Mutuel και η BNP Paribas προσπαθούν να καθησυχάσουν για τις αγροτικές περιοχές. «Η μελέτη θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην εξασφάλιση της εγκατάστασης ATM σε αγροτικές περιοχές», ανακοινώνουν οι εγκαταστάσεις.
Εάν η συγχώνευση των ΑΤΜ αποδειχθεί πράγματι αποτελεσματική, είναι βέβαιο ότι η πρωτοβουλία θα δει το φως της δημοσιότητας με στόχο την υποστήριξη της μείωσης της χρήσης μετρητών, αλλά θα δώσει ευκολίες στα εκατομμύρια πελατών των διανομέων.
Χωρίς να χρησιμοποιηθούν, το κόστος τους παραμένει ένα βάρος και ένα ποσό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε επενδύσεις. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το έργο θα τελειώσει το 2023.
Στην BNP Paribas, η αναζήτηση περιττών δαπανών έχει εξαπλωθεί και στον αριθμό των συμβούλων. Από την αρχή της εβδομάδας, εφαρμόστηκε μια νέα τιμολογιακή πολιτική, που έθεσε τέλος σε πειραματισμούς πολλών μηνών. Από εδώ και στο εξής, οι πελάτες πρέπει να εγγραφούν σε μια συνδρομή με 12 ευρώ το μήνα για να δικαιούνται αποκλειστικό σύμβουλο. Και η προσφορά είναι διαθέσιμη μόνο στους πελάτες της premium προσφοράς που ονομάζεται «Affinity».
Διαφορετικά, το άλλο μέρος του προσωπικού συμβούλων είναι υπεύθυνο για μεγαλύτερο αριθμό πελατών στους οποίους δεν είναι απαραίτητα εξοικειωμένοι με τους φακέλους.
Ο ανταγωνισμός από την κινητή τραπεζική δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος για τη μείωση του κόστους στις παραδοσιακές τράπεζες. Για υπενθύμιση, τα χαμηλά επιτόκια τιμωρούν σε μεγάλο βαθμό τις τράπεζες λιανικής, οι οποίες δεν μπορούν πλέον να βρουν έναν απλό τρόπο πληρωμής.
Στη Γαλλία, σύμφωνα με τη Deloitte, ένας πελάτης θα έφερνε μόνο 450 ευρώ κατά μέσο όρο ετησίως. Και αυτό ισχύει επίσης για τις μικρότερες τράπεζες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις τράπεζες που δεν έχουν πολλούς πελάτες που κάνουν τον τραπεζικό τους κύριο λογαριασμό. Σε αυτήν την κατάσταση, οι νεο-τράπεζες αλλά και οι online τράπεζες όπως η ING France.
Πηγή:www.athensmagazine.gr