Ήταν
10η Αυγούστου όταν γινόταν γνωστό πως η
Ρωσία -μετά από αίτημα της ελληνικής
κυβέρνησης- θα έστελνε στη χώρα μας δύο
«ιπτάμενα τάνκερ» Ilyushin για να συνδράμουν
στην καταπολέμηση των πυρκαγιών που
μαίνονταν.
Την
επομένη, στις 11 Αυγούστου, το πρώτο
γιγαντιαίο αεροσκάφος έφτανε
στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Χθες
το Ilyushin επιχείρησε στο τεράστιο πύρινο
μέτωπο που εξακολουθεί να βρίσκεται σε
εξέλιξη στα Βίλια. Σήμερα στελέχη του
Πυροσβεστικού Σώματος ανέφεραν στο
ΑΠΕ-ΜΠΕ πως το μέτωπο που τους
ανησυχεί είναι αυτό που καίει δάσος
προς το όρος Πατέρα και ειδικότερα στο
τμήμα ανάμεσα στο Παλαιοχώρι και την
Οινόη, ωστόσο και εκεί από το πρωί δεν
υπάρχει μεγάλη φλόγα, αλλά πυκνός καπνός,
που είναι ενδεικτικός πως το μέτωπο
είναι ενεργό, μέσα στο δάσος.
Tαυτόχρονα,
υπάρχουν πολλές εστίες διάσπαρτες στα
όρια του καμένου με το άκαυτο δάσος,
καθώς η περίμετρος της πυρκαγιάς
εκτείνεται σε πολλά χιλιόμετρα και
γίνονται προσπάθειες να αντιμετωπιστούν
στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό μέχρι το
μεσημέρι. Και αυτό γιατί αυτή την ώρα
δεν υπάρχουν ισχυροί άνεμοι (πνέουν
βόρειοι άνεμοι 2 μποφόρ με ριπές 3), ενώ
από τις 11 και μετά αναμένεται να γυρίσουν
σε νότιους. Μετά το μεσημέρι που ανεβαίνει
η θερμοκρασία είναι πολύ σοβαρός ο
κίνδυνος μεγάλων αναζωπυρώσεων. Ήδη,
με το πρώτο φως έχουν αρχίσει να κάνουν
ρίψεις νερού τα εναέρια μέσα και
συγκεκριμένα 8 ελικόπτερα και 3 αεροσκάφη.
Ανάμεσά τους και πάλι το Ilyushin.
Στο
κανάλι 11Aviation Videos στο YouTube «ανέβηκε»
βίντεο από την επιχείρηση του ρωσικού
αεροσκάφους:
Όπως
αναφέρεται στην ίδια πηγή, δεν είναι
πρώτη φορά που ένα Ilyushin έρχεται στην
Ελλάδα.
Για
πρώτη φορά ο «πρόγονος» του σημερινού
ιπτάμενου «κήτους» ήρθε τον Ιούλιο του
1999 κι επιχείρησε σε τουλάχιστον δύο
πυρκαγιές.
Υπενθυμίζουμε
πως το επιβλητικό αεροσκάφος μεταφέρει
και κάνει ρίψεις 44 τόννων νερού! Αυτό
είναι σχεδόν διπλάσιο από το νερό που
μεταφέρουν τα Beriev και αντιστοιχούν
-περίπου- στο νερό που ρίχνουν πάνω από
τις φωτιές 6 Canadair!
Τα
«μειονεκτήματα» είναι πρώτον πως το
Ilyushin -λόγω και του όγκου του, αλλά και
του βάρους του νερού που μεταφέρει- δεν
έχει την ίδια ευελιξία, και δεύτερον,
δεν μπορεί να ανεφοδιαστεί στη θάλασσα,
αλλά στο αεροδρόμιο που θα σταθμεύει.
Πηγή
video: 11Aviation Videos