ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021

«Καμπάνα» για το μουρουνέλαιο και τα ζελεδάκια Moller’s! Απαγόρευση των διαφημίσεων

 


Την απαγόρευση δύο διαφημίσεων του πασίγνωστου μουρουνέλαιου Moller’s αποφάσισε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από συλλογική αγωγή της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η οργάνωση των καταναλωτών, κρίθηκε παραπλανητική διαφήμιση για τα ζελεδάκια Moller’s στην οποία πρωταγωνιστεί ένας μικρός μαθητής και η διαφήμιση για το μουρουνέλαιο Moller’s που εκτυλίσσεται σε ιστιοφόρο και πρωταγωνιστεί μία κοπέλα. Και οι δύο διαφημίσεις είχαν προβληθεί σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς το φθινόπωρο του 2019.

Η απόφαση τονίζει τόσο την ελληνική νομοθεσία για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσο και τους ειδικούς Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, σχετικά με την επισήμανση των συμπληρωμάτων διατροφής και τη διαφήμισή τους, αλλά και σχετικά με τους ισχυρισμούς υγείας που επιτρέπεται να περιλαμβάνουν οι διαφημίσεις αυτές, ώστε να μην παραπλανώνται οι καταναλωτές.

To Δικαστήριο έκρινε ότι σε καμία διαφήμιση Moller’s δεν αναφέρεται η συνιστώμενη ημερήσια δόση κατανάλωσης και η κατανάλωση γίνεται χωρίς περιορισμό, ενώ ειδικά για τα ζελεδάκια που απευθύνονται σε παιδιά, η κατανάλωση διαφημίζεται χωρίς την επίβλεψη ενήλικα.

Οι τρεις παραβάσεις

Η παραβίαση της νομοθεσίας για τη διαφήμιση με τα ζελεδάκια Moller’s εντοπίζεται επίσης στο ότι δεν υπάρχει αναφορά στο ότι:

1. πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά,

2. αποδίδονται στα ζελεδάκια ιδιότητες πρόληψης ανθρώπινης νόσου και μείωσης του κινδύνου εκδήλωσης ασθένειας,

3. γίνεται μνεία γενικών ευεργετικών αποτελεσμάτων για την υγεία, ενώ οι ισχυρισμοί αυτοί που περιλαμβάνονται στη διαφήμιση δεν είναι μεταξύ των επιτρεπόμενων εγκεκριμένων ισχυρισμών υγείας.

Όπως σημειώνει η ένωση, η διαφήμιση δεν είναι σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Με τις εσφαλμένες πληροφορίες και την παράλειψη ουσιωδών πληροφοριών στις διαφημίσεις αυτές ο μέσος καταναλωτής παραπλανάται ως προς τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα οφέλη του στην υγεία. Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι διαφημίσεις παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου περί προστασίας του Καταναλωτή και έρχονται σε αντίθεση με τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης και τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας που αυτός επιβάλει.

Πρόστιμο για τις διαφημίσεις

Το Δικαστήριο απαγορεύει στην εταιρεία Apollonian Nutrition ΑΕ που εισάγει και εμπορεύεται τα προϊόντα Moller’s να προβάλει τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις, απειλώντας μάλιστα χρηματική ποινή σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής.

Επιβάλει τέλος χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την αντικαταναλωτική συμπεριφορά της εταιρείας. Επιπροσθέτως σημειώνεται ότι και ο ΕΟΦ έχει επιβάλει πρόστιμο στην εν λόγω εταιρεία, όπως ενημερώθηκε η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Η ένωση θεωρεί ότι η θετική απόφαση του δικαστηρίου είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί επιβεβαιώνει και εφαρμόζει τους κανόνες που ισχύουν στη διαφήμιση συμπληρωμάτων διατροφής, ένα κλάδο με ιδιαίτερη ανάπτυξη και προβολή τα τελευταία χρόνια και ιδίως στη διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά, ως ειδική κατηγορία καταναλωτών.

Πηγή:www.newsit.gr


Πανεύκολο αγιορείτικο ψωμί μόνο με 4 υλικά!

 


Για τους φανατικούς του σπιτικού φαγητού, η συνταγή αυτή για το αγιορείτικο ψωμί, είναι σίγουρο ότι όχι μόνο θα σας κάνει να το λατρέψετε, αλλά και ότι θα σας λύσει τα χέρια, καθώς δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη στην εκτέλεσή της.

Τα υλικά για να παρασκευάσετε αυτό το αγιορείτικο ψωμί είναι απλά και μόνο τέσσερα τον αριθμό. Τολμήστε να το φτιάξετε και το σίγουρο είναι ότι εάν το τολμήσετε το σπίτι… θα μοσχομυρίσει.

Για να παρασκευάσουμε αγιορείτικο ψωμί χρειαζόμαστε: 1 κιλό αλεύρι ολικής αλέσεως
2 κιλά αλεύρι άσπρο,  Προζύμι ( μαγιά νωπή 1.5 κουταλιά της σούπας), αλάτι 2 1/2 κουταλάκια του τσαγιού χλιαρό νερό όσο πάρει.


Αποβραδίς «πιάνουμε» το προζύμι με λίγο χλιαρό νερό και αλεύρι (να είναι σαν χυλός) σε μία λεκανίτσα, την οποία σκεπάζουμε με καθαρή πετσέτα και την αφήνουμε σε ζεστό μέρος, για να φουσκώσει  ο χυλός. Το πρωί κοσκινίζουμε το αλεύρι σε μία λεκάνη, κάνουμε μια λακούβα στη μέση και ρίχνουμε τον χυλό με το προζύμι.(Αν το ψωμι το φτιάξουμε με μαγιά, δεν χρειάζεται προετιμασία αποβραδίς.


Απλώς διαλύουμε τη μαγιά σε λίγο χλιαρό νερό και τη ρίχνουμε στο αλεύρι). Προσθέτουμε στη λεκάνη το ανάλογο χλιαρό νερό, στο οποίο έχουμε διαλύσει το αλάτι, και ζυμώνουμε καλά, ώσπου να γίνει μία μέτρια ζύμη που να μην κολλάει στα χέρια.Μοιράζουμε τη ζύμη σε λαδωμένες φόρμες, τις οποίες βάζουμε σε ζεστό μέρος σκεπασμένες με καθαρές πετσέτες.Όταν η ζύμη διπλασιαστεί σε όγκο, είναι έτοιμη για τον φούρνο.Χαράζουμε με κοφτερό μαχαίρι την επιφάνεια και ψήνουμε σε δυνατό φούρνο για μία ώρα περίπου.

Πηγή:www.dogma.gr


Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021

Έρχεται το ψηφιακό ευρώ – Η ΕΚΤ κάνει το πρώτο βήμα

 


Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έκανε σήμερα το πρώτο βήμα προς την κυκλοφορία μιας ψηφιακής έκδοσης του ευρώ, στο πλαίσιο της παγκόσμιας προσπάθειας να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής και να αντιμετωπιστεί η αύξηση στη χρήση των κρυπτονομισμάτων.

Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ έδωσε σήμερα επισήμως το πράσινο φως για την διερευνητική φάση του σχεδίου, που αναμένεται να διαρκέσει 24 μήνες, ενώ θα ακολουθήσει τριετής περίοδος εφαρμογής.

Ο βασικός στόχος της πρωτοβουλίας είναι να μην αφεθούν οι ψηφιακές πληρωμές στον ιδιωτικό τομέα, ιδιαίτερα εάν η χρήση των συμβατικών μετρητών αρχίζει να φθίνει, όπως στη Σουηδία.

«Το έργο μας έχει στόχο να διασφαλίσει ότι στην ψηφιακή εποχή πολίτες και εταιρίες συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση στην ασφαλέστερη μορφή χρημάτων, στα χρήματα της κεντρικής τράπεζας», ανέφερε η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ.