ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Airtickets
Ετικέτες
Translate BLOG to any language you want!!!
Σάββατο 1 Μαΐου 2021
Πρωτομαγιά: Τί σχέση μπορεί να έχει με τον « Χίτλερ που βασανίζει τον Χριστό»
Μια φορά τον χρόνο, και πιο συγκεκριμένα
την Πρωτομαγιά, το μικρό παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας, στο Κοιμητήριο του Δάσους,
έξω από το Μόναχο, ανοίγει την πόρτα του στους πιστούς. Ο λόγος δεν είναι άλλος
από το να θυμίσει στον κόσμο για να θυμίσει τα δεινά του ναζισμού.
Στο εσωτερικό του, μια μοναδική στον κόσμο
εικονογραφική παράσταση των Παθών του Κυρίου απεικονίζει τον ίδιο τον Χίτλερ να
βασανίζει τον Ιησού. Αφιερωμένη στα εκατομμύρια των ανθρώπων που βίωσαν στα
στρατόπεδα συγκέντρωσης βασανιστήρια, πόνο, εξευτελισμό, ταπείνωση και θάνατο.
…
Την εικονογραφική παράσταση φιλοτέχνησε ένα
από τα θύματα του ναζιστικού καθεστώτος, ο πολυβραβευμένος Γερμανός ζωγράφος
Μαξ Λάχερ. Επί τριάντα χρόνια, χιλιάδες πιστοί συνέρρεαν στο εκκλησάκι, όπου
παρακολοθούσαν τη θεία λειτουργία βλέποντας στην ιδιαίτερη αυτή
απεικόνιση στη σχέση Χριστού και Αντιχρίστου.
Ο δήμος Μονάχου έχτισε το 1932 το
παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας και ανέθεσε την αγιογράφησή του στον διάσημο
τότε Λάχερ, που όμως είχε προβλήματα με τους ναζί, καθώς αρνήθηκε να αποδεχθεί
τον διορισμό του στη θέση του καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών.
Και όχι μόνο αυτό. Ως μέλος αντιστασιακής
οργάνωσης, καταδικάστηκε ερήμην από δικαστήριο σε θάνατο, αλλά κατάφερε να
διαφύγει τη σύλληψη.
Το καφέ και το μαύρο Μετά το τέλος του
πολέμου, ανέλαβε την αγιογράφηση και επηρεασμένος από τις θηριωδίες των ναζί
και το Ολοκαύτωμα, ενσωμάτωσε στις τοιχογραφίες για τα Πάθη του Κυρίου σκηνές
όπου οι βασανιστές του Χριστού είναι ο ίδιος ο Χίτλερ και οι ναζί.
Χρησιμοποίησε μάλιστα, το καφέ και το
μαύρο, αγαπημένο συνδυασμό χρωμάτων των ναζί, για να απεικονίσει τους
βασανιστές του Χριστού.
Ο πρωτοπρεσβύτερος της ορθόδοξης Ιεράς
Μητρόπολης Γερμανίας, π. Απόστολος Μαλαμούσης επισκέφτηκε το εκκλησάκι και
περιέγραψε τα αισθήματά του .
«Μου προξένησε σοκ και αμηχανία, για τον
λόγο ότι στο παρεκκλήσι αυτό υπάρχουν εικονογραφικές παραστάσεις των Παθών του
Κυρίου τη Μεγάλη Παρασκευή, που αντίκεινται στο πνεύμα της Αγίας Αναστασίας.
Ο πρωτοπρεσβύτερος της Ιεράς Μητρόπολης
Γερμανίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, Απόστολος Μαλαμούσης
Οι τοιχογραφίες δείχνουν με ποια
βαρβαρότητα ο Χριστός βασανίζεται από τον Χίτλερ και τους ναζί. Με την
παράσταση του Χριστού και του Πάθους Του από τον Χίτλερ και τους ναζί δίνει ο
καλλιτέχνης το ελπιδοφόρο μήνυμα ότι όλοι οι «δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης»
ακολουθούν τον δρόμο μαρτυρίου του Χριστού και της Ανάστασής Του, ότι θα
δικαιωθούν και θα γίνουν πολίτες του Παραδείσου.
Βεβαίως, ο καλλιτέχνης έλαβε υπόψη του ότι
το όνομα Αναστασία προέρχεται από την Ανάσταση του Χριστού και ότι στο παρεκκλήσι
αυτό, μέσα στο κοιμητήριο, διαιωνίζονται η ελπίδα και η προσμονή των
κεκοιμημένων ότι θα αναστηθούν στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου», τόνισε.
«Μνημείο κατά του πολέμου» χαρακτήρισε η εφημερίδα Suddeutsche Zeitung
την εικονογραφημένη παράσταση.
«Επειδή είμαι υπεύθυνος, ως αρχιερατικός
επιτετραμμένος της Ιεράς Μητροπόλεως Γερμανίας, για τα βαυαρικά στρατόπεδα
συγκέντρωσης, θα ζητήσω από τις αρμόδιες ρωμαιοκαθολικές αρχές του Μονάχου να
τελώ τακτικά στο παρεκκλήσι της Αγίας Αναστασίας, στο Κοιμητήριο του Δάσους στο
Μόναχο, ιερές ακολουθίες για τους κρατουμένους, μεταξύ αυτών και Έλληνες, που
βασανίστηκαν και πέθαναν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Χίτλερ» προσέθεσε ο
Έλληνας ιερωμένος.
Πηγή: mixanitouxronou.gr
Πέμπτη 29 Απριλίου 2021
Γιατί την Μεγάλη Πέμπτη φτιάχνουμε τσουρέκια
Τα τσουρέκια είναι ο εξελιγμένος τύπος του
πασχαλινού ψωμιού, της Λαμπροκουλούρας ή του Λαμπρόψωμου. Γιατί, όμως, την
Μεγάλη Πέμπτη φτιάχνουμε τσουρέκια το Πάσχα;
Το όνομα “τσουρέκι” προέρχεται από την
Τουρκική λέξη “corek” που αναφέρεται σε οποιοδήποτε ψωμί είναι
φτιαγμένομε ζύμη που περιέχει μαγιά, ενώ υπάρχουν πολλά είδη corek,
τόσο αλμυρά όσο και γλυκά, που εμφανίζονται σε διάφορα σχήματα και μεγέθη
ανάλογα με την περιοχή.
Οι Αρμένιοι, καθώς και οι άνθρωποι στο
Αζερμπαϊτζάν, φτιάχνουν ένα “churek” που είναι ένα στρογγυλό επίπεδο ψωμί
πασπαλισμένο με σουσάμι. Το όνομα “τσουρέκι” μάλλον υιοθετήθηκε από τους
Έλληνες κατά την περίοδο της τουρκικής κατοχής, και έκτοτε ξεκίνησαν να
φτιάχνουν τη δική τους εκδοχή ενός γλυκού ψωμιού φτιαγμένο με γάλα, βούτυρο και
αβγά.
Το τσουρέκι είναι μόνο ένα από τα ποικίλα
εορταστικά ψωμιά της ελληνικής παράδοσης, όμως ίσως είναι το πιο γνωστό. Εκτός
από το τσουρέκι, υπάρχουν και άλλες ποικιλίες Πασχαλινού ψωμιού γνωστές ως
“λαμπροκούλουρα” ή “λαμπρόψωμο” ή με άλλες ονομασίες ανάλογα με την τοπική
παράδοση.
Το ψωμί αυτό είναι συμβολικό, γιατί
αντιπροσωπεύει την ανάσταση του Χριστού, καθώς το αλεύρι ζωντανεύει και
μεταμορφώνεται σε ψωμί.Το ψωμί συμβόλιζε τη “ζωή” και στην ειδωλολατρική
παράδοση και μπορούμε να βρούμε απομεινάρια της ακόμη και σήμερα, σε παραδόσεις
όπως της προσφοράς Πασχαλινού ψωμιού και κόκκινων αβγών στους τάφους αγαπημένων
προσώπων κατά το Πάσχα.
Το σχήμα των Πασχαλινών ψωμιών ποικίλλει
ανάλογα με τις τοπικές παραδόσεις. Το πιο γνωστό είναι φυσικά η πλεξούδα, με ή
χωρίς κόκκινο αβγό. Οι πλεξούδες και οι κόμποι προέρχονται από τους
ειδωλολατρικούς χρόνους ως σύμβολα για την απομάκρυνση των κακών πνευμάτων .
Πρωί-πρωί τη μεγάλη Πέμπτη, σε όλη την
Ελλάδα, οι γυναίκες καταπιάνονται με το ζύμωμα. Ζυμώνουν με μυρωδικά τις κουλούρες
της Λαμπρής και τις στολίζουν με λουρίδες από ζυμάρι και ξηρούς καρπούς.
Ανάλογα με το σχήμα που τους έδιναν παλιότερα είχαν και διάφορα ονόματα.
“Κοφίνια”, “καλαθάκια”, “δοξάρια”, “αυγούλες”, “κουτσούνες”, “κουζουνάκια”.
Παρόμοιες κουλούρες έφτιαχναν και στα
βυζαντινά χρόνια, τις “κολλυρίδες” και ήταν ειδικά ψωμιά για το Πάσχα, σε
διάφορα σχήματα, που είχαν στο κέντρο ένα κόκκινο αυγό.
Πηγή:www.newsit.gr