ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Τρίτη 27 Απριλίου 2021

Αυγά πασχαλινά: Πώς καταλαβαίνουμε αν είναι φρέσκα – Κίνδυνοι και θρεπτική αξία

 


Τα πασχαλινά αυγά είναι ένα ξεχωριστό έδεσμα το Πάσχα.

Τι πρέπει, όμως, να ξέρουμε όλοι μας για τα πασχαλινά αυγά; Πότε είναι φρέσκα και πώς θα το καταλάβουμε; Τι πιθανοί κίνδυνοι υπάρχουν από τα πασχαλινά αυγά; Και τι θρεπτική αξία έχουν;

Απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις δίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ).

Αυγά πασχαλινά: Τι πρέπει να ξέρετε

Τα αυγά είναι μία τροφή με μεγάλη θρεπτική αξία, αλλά δεν είναι σπάνια η επιμόλυνση τους με το μικρόβιο της σαλμονέλας. Τα μέτρα υγιεινής, που πρέπει να τηρούνται, πάντα, είναι:

  • Συντήρηση των αυγών μετά από την αγορά τους, στις αυγοθήκες του ψυγείου μας, χωρίς να έρχονται σε επαφή, με άλλα τρόφιμα.
  • Καλό βράσιμο ή ψήσιμο των αυγών.
  • Μετά από το χειρισμό – επαφή τους, πρέπει να καθαρίζονται με επιμέλεια τα χέρια μας και οι επιφάνειες ή τα σκεύη, με τα οποία ήρθαν σε επαφή (δηλ. με ζεστό νερό και σαπούνι).

Αυγά πασχαλινά: Πώς καταλαβαίνουμε αν είναι φρέσκα

Για να εξακριβώσουμε τη φρεσκότητα του αυγού, το βυθίζουμε σε νερό και, εφόσον στέκεται, οριζόντια, στον πυθμένα του δοχείου, είναι φρέσκο, λιγότερο των 5 ημερών. Αντίθετα, αν ανεβαίνει στην επιφάνεια, είναι μπαγιάτικο, πάνω από 30 μέρες. Η μέθοδος αυτή ισχύει, μόνο για τα αυγά, που έχουν βρεθεί σε θερμοκρασία συντήρησης 20-22oC. Άλλος τρόπος είναι το κούνημα του αυγού. Το αυγό που, όταν το κουνήσουμε, δημιουργεί αίσθημα μετατόπισης του βάρους του, δεν είναι ιδιαίτερα φρέσκο.

Τα βρασμένα αυγά δίνουν μια καλύτερη εικόνα της ηλικίας τους. Έτσι, ένα φρέσκο, βρασμένο αυγό δεν αποχωρίζεται, εύκολα, από το κέλυφός του, το οποίο σπάει, εύκολα, σε κάθε πίεσή του, στην προσπάθειά μας να το καθαρίσουμε. Επίσης, το ασπράδι είναι λευκό, ομοιογενές και ο κρόκος κατέχει, στο αυγό, κεντρική θέση. Ο αεροθάλαμος του αυγού είναι πολύ μικρός, σε αντίθεση, με αυτόν του μπαγιάτικου, το οποίο, όταν πάμε να καθαρίσουμε, διαπιστώνουμε ότι το κέλυφος αποκολλάται, εύκολα και το ασπράδι είναι πιο σκοτεινό και ανομοιογενές.

Αυγά πασχαλινά: Πότε είναι κατάλληλα προς βρώση

  • Δεν πρέπει να είναι σε κατάσταση επώασης.
  • Δεν πρέπει να έχει ξινή γεύση, ή κάποια δυσάρεστη ή ασυνήθιστη οσμή, όταν το καθαρίζουμε.
  • Δεν πρέπει το ασπράδι να είναι θρομβώδες ή χρωματισμένο.
  • Εξωτερικά, στο κέλυφος, δεν πρέπει να υπάρχουν ξένα σώματα, π.χ. φτερά, υπολείμματα από κουτσουλιές ή εκτεταμένες κηλίδες αίματος,καθώς υπάρχει κίνδυνος επιμολύνσεων.

Αυγά πασχαλινά: Πώς ταξιονομούνται

Τα αυγά, που αγοράζει ο καταναλωτής, είναι κατηγορίας Α και ταξινομούνται, ως εξής:

  • XL = πολύ μεγάλο (πάνω από 73γρ.)
  • L = μεγάλο (από 63-73γρ.)
  • M = μεσαίο (από 53-63γρ.)
  •  S = μικρό (κάτω από 53γρ.)

Αυγά πασχαλινά: Τι προσέχουμε στις επιγραφές που φέρουν

Όλα τα αυγά θα πρέπει να φέρουν, πάνω στο κέλυφος, με καθαρά γράμματα, τον διακριτικό αριθμό, του παραγωγού. Υποχρεωτικά, τόσο στις μεγάλες όσο και στις μικρές συσκευασίες, πρέπει να φέρουν, στην εξωτερική όψη, τις προβλεπόμενες ενδείξεις, (πέραν εκείνων, που υπάρχουν στο κέλυφος) δηλαδή:

  • Τον κωδικό αριθμό του ωοσκοπικού κέντρου
  • Την κατηγορία ποιότητας και βάρους
  • Την ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας (28 ημέρες, μετά την ημερομηνία ωοτοκίας)

Επίσης, πρέπει να γνωρίζουμε:

Το διαφορετικό χρώμα του κελύφους των αυγών καθώς και ο διαφορετικός χρωματισμός των κρόκων των αυγών, δεν αποτελούν κριτήρια ποιότητας, αλλά εξαρτώνται από τη ράτσα της κότας, από τη διατροφή της κ.ά..

Αυγά, με ακάθαρτο κέλυφος (από αίμα ή περιττώματα κ.λ.π.) απαγορεύεται να πωλούνται.

Οι οδηγίες, που δίνει το ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές, αφορούν, κυρίως τους τρόπους προστασίας της υγείας του καταναλωτή, από τυχόν επιμολύνσεις, που μπορεί να μεταδοθούν από αυγά καθώς και την προστασία των οικονομικών συμφερόντων του.

Βαμμένα αυγά πασχαλινά

Οι ενδείξεις, που περιλαμβάνονται, υποχρεωτικά, στην επισήμανση των βρασμένων – βαμμένων αυγών είναι:

  • Η ονομασία πώλησης π.χ. Βρασμένα – Βαμμένα αυγά
  • Η καθαρή ποσότητα
  • Η χρονολογία ελάχιστης διατηρησιμότητας
  • Οι ιδιαίτερες συνθήκες συντήρησης και χρήσης
  • Το όνομα ή η εμπορική επωνυμία και η διεύθυνση του υπεύθυνου της επιχείρησης
  • Ο τόπος παραγωγής ή προέλευσης
  • Οδηγίες χρήσης
  • Η ένδειξη, που επιτρέπει την αναγνώριση της παρτίδας, είναι υποχρεωτική, εκτός από την περίπτωση, όπου στην ετικέτα αναγράφεται η ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας, με την προϋπόθεση ότι η ημερομηνία αυτή συμπεριλαμβάνει ένδειξη σαφή και κατά σειρά τουλάχιστον της ημέρας και του μήνα. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ιχνηλασιμότητα του προϊόντος σε όλα τα στάδια διάθεσης του.

Για το βάψιμο των αυγών ή για τη σφράγισή τους μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνον χρωστικές, που επιτρέπονται, από τη νομοθεσία.

Οι ενδείξεις, που αφορούν την ταξινόμηση των αυγών, ανά ποιότητα και βάρος καθώς και η ένδειξη «φρέσκο», δεν πρέπει να αναγράφονται στα βρασμένα – βαμμένα αυγά.

Πηγή: http://www.kepka.org


Ντιέγκο Μαραντόνα: Σοκάρει η ιατρική έκθεση για τον θάνατό του – «Πιθανή ανθρωποκτονία με δόλο»

 


Η ιατρική έκθεση για τον θάνατο του Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα, διέρρευσε στη δημοσιότητα και προκαλεί σοκ, δίνοντας νέα τροπή στην υπόθεση, αφού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για πιθανή ανθρωποκτονία με δόλο!

Νέα στοιχεία για τον θάνατο του «θρύλου» του ποδοσφαίρου, ήρθαν στη δημοσιότητα, αφού διέρρευσε στον Τύπο της Αργεντινής η πλήρης ιατρική έκθεση για τον θάνατό του, η οποία αναμένεται να δημοσιευτεί επίσημα στις 3 Μαΐου.. Ο Ντιέγκο Μαραντόνα πέθανε από καρδιακή προσβολή στις 25 Νοεμβρίου του 2020, ενώ τρεις εβδομάδες πριν τον θάνατό του, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση στο κεφάλι.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι εφημερίδας Todo Noticias και Clarin, που επικαλούνται μαρτυρίες ατόμων με πρόσβαση στην έκθεση του ιατρικού συμβουλίου, το οποίο ερεύνησε τις συνθήκες θανάτου, ο Μαραντόνα πέθανε επειδή δεν έλαβε την κατάλληλη ιατρική περίθαλψη. 

Το πόρισμα της αυτοψίας ήταν ότι ο Ντιέγκο Μαραντόνα πέθανε από καρδιακή προσβολή λόγω χρόνιας καρδιακής νόσου, ενώ υπεύθυνοι με την κατηγορία της «ιατρικής αμέλειας» θεωρήθηκαν οι προσωπικοί του γιατροί και νοσηλευτές. Μάλιστα, λέγεται ότι δεν ακολούθησε κανένα ειδικό σχέδιο διατροφής που καταρτίστηκε από επαγγελματίες και δεν έλαβε φάρμακα που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τα εν λόγω ζητήματα υγείας. «Ήταν απερισκεψία και απειρία», ανέφερει το δημοσίευμα της Todo Noticias.

Οι αντιφάσεις στις οποίες έχουν υποπέσει στις καταθέσεις τους τα μέλη του ιατρικού προσωπικού όμως φαίνεται πως δίνουν άλλη τροπή στην υπόθεση. Το ιατρικό συμβούλιο δήλωσε πως ο Μαραντόνα πέθανε μεταξύ 4 και 6 π.μ., στη διάρκεια του ύπνου, αλλά η νοσοκόμα Νταϊάνα Μαδρίδ και ο Ρικάρντο Αλμιρόν, οι οποίοι φρόντιζαν τον Ντιέγκο μετά από την εγχείρηση στον εγκέφαλο, είχαν πει στους ανακριτές ότι ήταν ζωντανός όταν τον έλεγξαν το πρωί. Οι υπάλληλοι του ασθενοφόρου που παρέλαβε τον Μαραντόνα, πιστοποίησανπ τον θάνατό του στις 13:15, ενώ οι νοσοκόμες δήλωσαν ότι προσπάθησαν να τον επαναφέρουν για 45 λεπτά πριν φτάσει το ασθενοφόρο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Clarin, οι αντιφάσεις αυτές ενδέχεται να ωθήσουν τους εισαγγελείς να αλλάξουν τις κατηγορίες από «ανθρωποκτονία που προκλήθηκε από ιατρική αμέλεια» σε «εγκατάλειψη ενός ατόμου που βρίσκεται σε κίνδυνο» και «ανθρωποκτονία με δόλο», με τους 7 κατηγορούμενους, που ερευνώνται να αντιμετωπίζουν ποινή φυλάκισης από 15 ως 25 ετών.

 Πηγή:www.newsit.gr

Επίσημο: Hyundai Kona N [video]

 


Το Kona Ν είναι το πρώτο «hot SUV» της Hyundai τη δημιουργία του οποίου υπέγραψε φυσικά, το τμήμα N Division του ομίλου.

Τρίτη, 27 Απριλίου 2021 | Πέτρος Χριστοφοράτος Επικοινωνία

Το 5ο στοιχείο... Η Hyundai, μετά τα i30 N, i30 N Fastback, i20 N και Veloster N, παρουσίασε σήμερα και το ολοκαίνουργιο Kona N. Το πρώτο δηλαδή ελευθέρου χρόνου όχημα της φίρμας που δέχτηκε τη φροντίδα του σπορ τμήματός της.

Το Kona N, μαρτυρά από την πρώτη κιόλας ματιά το πικάντικο του χαρακτήρα του. Δεν είναι «υπερβολικό» σε αισθητικά στοιχεία, με κάθε λεπτομέρεια στη σχεδίαση του να έχει γίνει με γνώμονα τη σπορ φιλοσοφία του μοντέλου. Οι μεγάλοι αεραγωγοί στην μάσκα χαρίζουν ένα άκρως επιθετικό ύφος στο όχημα και βοηθούν φυσικά στη ψύξη των φρένων.

Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος το διπλό σπόιλερ βελτιώνει τη ροή του αέρα συνδράμοντας στην βελτίωση της αεροδυναμικής του οχήματος, με τον ευμεγέθη διαχύτη στο κάτω μέρος να φιλοξενεί τις δυο απολήξεις της εξάτμισης. Το Kona N πατάει πάνω σε νέας σχεδίασης 19άρες ζάντες αλουμινίου και εφοδιάζεται αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli P Zero.

 


Επίσης, θα διατίθεται με αυτό το ιδιαίτερο Sonic Blue χρώμα (δημιουργεί ένα όμορφο κοντράστ με τις μαύρες και κόκκινες λεπτομέρειες στο αμάξωμα) το οποίο συναντάμε για πρώτη φορά στη γκάμα «Ν» της Hyundai και θα εξοπλίζει αποκλειστικά –σε πρώτη φάση τουλάχιστον- το νέο Kona N.

Περνώντας στην καμπίνα, η ατμόσφαιρα δείχνει να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην ποιότητα, την τεχνολογία και το σπορ ύφος. Φουλ ψηφιακό κόκπιτ με οθόνη αφής 10’’στο κέντρο, lap timer, ψηφιακό πίνακα οργάνων και έγχρωμο head up display. Το τριάκτικο σπορ τιμόνι, τα μπάκετ καθίσματα, τα μεταλλικά πεντάλ και πολλές ακόμα μικρές λεπτομέρειες -όπως το λογότυπο “N” σε επιλογέα, καθίσματα, τιμόνι κ.α.- ολοκληρώνουν την εικόνα στο εσωτερικό του νέου Kona N, το οποίο φυσικά εφοδιάζεται παράλληλα με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης, ασφάλειας, ενημέρωσης και συνδεσιμότητας που προσφέρει η Hyundai και στα υπόλοιπα μοντέλα της.  

 

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ο 2,0 lt τούρμπο GDI κινητήρας με τα 280 PS και τα 392 Νm ροπής, ο οποίος μεταφέρει την πλούσια δύναμη του μέσω ενός 8τάχυτου διπλοσύμπλεκτου σασμάν (8DCT) στους εμπρός τροχούς (δε θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση). Όπως υποστηρίζει η φίρμα, το N DCT κιβώτιο έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις προκειμένου να συνάδει με το σπορ χαρακτήρα της κατασκευής.

Προσφέρει επίσης τρία προγράμματα λειτουργίας: N Grin, N Power και N Track. Μάλιστα, στο πρώτο mode του κιβωτίου, ο κινητήρας δύναται να αποδώσει 290 PS για έως 40’’, στο δεύτερο πρόγραμμα «δουλεύει» έτσι ώστε να περιορίσει την απώλεια ισχύος από τις αλλαγές σχέσεων χαρίζοντας κι ένα εύηχο «σκάσιμο» σε κάθε αλλαγή από την εξάτμιση, ενώ στο N Track mode προσφέρει την απόλυτη αίσθηση και απόκριση για οδήγηση σε πίστα. Με launch control, το βάρους 1.510 kg Kona N, απαιτεί από στάση έως τα πρώτα 100 km/h μόλις 5,5 ‘’ με την τελική του ταχύτητα να ανέρχεται στα 240 km/h. 

Προκειμένου βέβαια το Kona N να συμπεριφέρεται ως ένα γνήσιο «hot SUV», το N Division τμήμα του ομίλου, φρόντισε να ενισχύσει κατάλληλα και το πλαίσιο αυξάνοντας την ακαμψία του, να ρυθμίσει εκ νέου το set-up της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης, να βελτιώσει την αίσθηση αλλά και την απόκριση του τιμονιού και φυσικά, να εφοδιάσει το όχημα με ένα  ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD).

Η Hyundai, άφησε να εννοηθεί, ότι το «N Brand» θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται με νέες εκδόσεις στις πιο mainstream κατηγορίες, ενώ τόνισε χαρακτηριστικά ότι και τα ηλεκτρικά μοντέλα της φίρμας θα δέχονται στο μέλλον τη φροντίδα του Ν Division!

Μέχρι τότε βέβαια, υπάρχει χρόνος. Εμείς αυτό που επιθυμούμε στην παρούσα φάση είναι μια κόντρα επί ελληνικού εδάφους των Kona N και Ford Puma ST...


Πηγή:www.drive.gr