Νέα δεδομένα για τη μεταφορά τουριστών αλλά και κατοίκων
- Πρωτοποριακή πύλη εισόδου στη Χαλκιδική με το υδάτινο πεδίο στην Κασσάνδρα
Το φθινόπωρο αναμένεται η πρώτη προσθαλάσσωση υδροπλάνου
στη Χαλκιδική στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος, μετά την πρόσφατη έγκριση του
πρώτου Υδάτινου Πεδίου πανελλαδικά, στο Κάνιστρο Κασσάνδρας.
Τον χρονικό ορίζοντα προσδιόρισε σε δηλώσεις του στον
ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο
104,9 FM» o κ. Τάσος
Γκόβας, πρόεδρος της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία επιλέχθηκε
ως ανάδοχος για την υλοποίηση της έγκρισης του Υδάτινου Πεδίου.
Κάνοντας λόγο για σημαντικό πρώτο βήμα προς την υλοποίηση του σχεδιασμού
δημιουργίας δικτύου Υδατοδρομίων και Υδάτινων Πεδίων στην ελληνική επικράτεια,
ο κ. Γκόβας τόνισε ότι δημιουργείται «μία
πρωτοποριακή πύλη εισόδου με πτητικό μέσο σε μία περιοχή, όπως είναι η
Κασσάνδρα Χαλκιδικής, που δεν έχει αεροδρόμιο».
Η έγκριση του πρώτου Υδάτινου Πεδίου, όπως ανακοινώθηκε
από την «Ελληνικά Υδατοδρόμια», στο Κάνιστρο
Κασσάνδρας Χαλκιδικής εκδόθηκε από το
Γενικό Επιτελείο Ναυτικού σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
και το Υπουργείο Ναυτιλίας. Η
«Med Sea Ηealth Α.Ε» ανέλαβε την κατασκευή του στο Miraggio Thermal Spa Resort
5*.
«Το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα και αν έρθει το πρώτο υδροπλάνο θα πραγματοποιήσει πτήση στην Κασσάνδρα για να μπορέσουν να δουν δια ζώσης, όλοι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες του τουρισμού και οι τοπικοί φορείς τη χρήση του» δήλωσε ο κ. Γκόβας.
Ένα γκρουπ τουριστών, όπως περιέγραψε, θα
μπορεί να έρχεται στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και από εκεί να επιβιβάζεται
σε ένα υδροπλάνο αμφίβιο (με τροχούς που μπαίνουν μέσα στους πλωτήρες
και κατεβαίνουν δίνοντας τη δυνατότητα προσγείωσης σε χερσαίο αεροδρόμιο). Το
αμφίβιο σκάφος θα απογειώνεται από το αεροδρόμιο και θα προσθαλασσώνεται
στο Υδάτινο Πεδίο στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής σε μία πτήση διάρκειας 20 λεπτών.
«Τα Υδάτινα Πεδία είναι μία πολύ απλή μορφή
Υδατοδρομίων, δεν χρειάζεται αδειοδότηση, δεν χρειάζεται να έχουν υποδομές στο
χερσαίο τους κομμάτι, οικίσκους για το check-in
των επιβατών, ούτε ό,τι άλλο απαιτείται σε ένα αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο»
εξήγησε ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία εξειδικεύεται στην
μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία Υδατοδρομίων.
Στο Υδάτινο Πεδίο, όπως
τόνισε, δίνεται μία έγκριση των θαλασσοδιαδρόμων, δηλαδή έχει χωροθετηθεί και
αποτυπωθεί που θα είναι οι θαλασσοδιάδρομοι, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται από
τους πιλότους των υδροπλάνων, ώστε να ολοκληρώνεται με απόλυτη ασφάλεια μία
πτήση.
Σχεδιασμός για Δίκτυο 100 Υδατοδρομίων
Η πιο πρόσφατη νομοθεσία του υπουργείου
Μεταφορών και Υποδομών για τα Υδατοδρόμια και τα Υδάτινα Πεδία ψηφίστηκε τον
Φεβρουάριο του 2020.
«Η ιστορία των Υδατοδρομίων έχει μία χρονική
πορεία, έχει βελτιωθεί ο νόμος αρκετές φορές, από το 2013 μέχρι τώρα που έχει
φτάσει σε ένα επίπεδο να είναι αρκετά λειτουργικός. Αυτό
μας καθιστά αισιόδοξους ότι σύντομα και εφ΄ όσον λήξει ο συναγερμός με την
πανδημία, να μπορέσουν να έρθουν τα υδροπλάνα και να συνδράμουν στο
συγκοινωνιακό δίκτυο της χώρας», τόνισε ο κ.Γκόβας.
Σήμερα αδειοδοτημένα Υδατοδρόμια στην Ελλάδα
είναι τρία, στην Κέρκυρα, στους Παξούς και στην Πάτρα. Όσον
αφορά τον σχεδιασμό, διευκρίνισε ότι στη μεγάλη του εικόνα, θα αφορά γύρω στα 100
Υδατοδρόμια στην ελληνική επικράτεια σε συνδυασμό με Υδάτινα Πεδία σε μεγάλα
τουριστικά θέρετρα.
«Η Ελλάδα είναι μία χώρα που έχει 16.000
χιλιόμετρα ακτογραμμή, από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, έχει ένα πολύ μεγάλο
αριθμό νησιών, έχει πολλές λίμνες που και εκεί θα μπορούν να εξυπηρετούν τις
ανάγκες τα υδροπλάνα άρα μιλάμε για την ιδανική χώρα στον κόσμο
για λειτουργία υδροπλάνων.
Προβλέπεται ένα μεγάλο δίκτυο Υδατοδρομίων
στο Ιόνιο, στα Δωδεκάνησα, στις Κυκλάδες, στο βορειοανατολικό Αιγαίο και
εξίσου ένα μεγάλο δίκτυο Υδάτινων Πεδίων για τις πτήσεις σε μεγάλες
ξενοδοχειακές μονάδες», είπε ο πρόεδρος της «Ελληνικά
Υδατοδρόμια».
«Είναι σημαντική η έγκριση
του πρώτου Υδάτινου Πεδίου, γιατί ο σχεδιασμός που κάνουμε ευρύτερα
στην ελληνική επικράτεια είναι να δημιουργηθούν και Υδατοδρόμια σε διάφορες
νησιωτικές περιοχές, σε λιμάνια νησιών, ειδικά σε μικρά νησιά που δεν έχουν
αεροδρόμιο, αλλά συνδυαστικά να δημιουργηθεί και ένα δίκτυο Υδάτινων Πεδίων σε
περιοχές, όπου υπάρχουν μεγάλα παραθαλάσσια ξενοδοχεία,
ώστε εκεί να μπορούν να μετακινούνται με ταχύτητα, ευελιξία και ασφάλεια και οι
επιβάτες των ξενοδοχείων, αλλά και οι κάτοικοι» είπε ο κ. Γκόβας.
Στο Κάνιστρο Χαλκιδικής,
όπως διευκρίνισε, δεν θα εξυπηρετούνται μόνον οι πελάτες του ξενοδοχείου, αλλά
θα μπορεί ένα υδροπλάνο να μεταφέρει έναν κάτοικο της περιοχής ή έναν άλλο
τουρίστα.
«Βάσει του νόμου είναι υποχρεωτικό
να εξυπηρετούνται όλων των ειδών οι πτήσεις και στα Υδάτινα Πεδία και στα
Υδατοδρόμια. Υπό αυτή την έννοια είναι σημαντικό, μιλάμε
για μία πρωτοποριακή
πύλη εισόδου με πτητικό μέσο σε μία περιοχή, όπως είναι η Κασσάνδρα Χαλκιδικής,
που δεν έχει αεροδρόμιο» σημείωσε.
Την άνοιξη του 2022 πτήσεις υδροπλάνων με
βάση την Κέρκυρα
«Για να είναι βιώσιμο ένα πρότζεκτ, για
να έρθει μία αεροπορική εταιρεία να φέρει υδροπλάνα, πιλότους και μηχανικούς θα
πρέπει να υπάρχουν προορισμοί για πτήσεις και να υπάρχουν τα ανάλογα έσοδα. Στόχος
της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», σε συνεργασία με ένα μεγάλο γερμανικό fund
που μπήκε στην εταιρεία και έχει ξεκινήσει τη διαδικασία να δημιουργήσει την
αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων και να φέρει τα πρώτα, είναι την επόμενη σεζόν, την
άνοιξη του 2022 να ξεκινήσουμε με τρία υδροπλάνα, με βάση την Κέρκυρα, για την
εξυπηρέτηση αρχικά των νησιών του Ιονίου»
δήλωσε ο κ. Γκόβας.
Προοδευτικά, όπως σημείωσε, θα
υπάρξει επέκταση και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές, όσο ανοίγουν
Υδατοδρόμια και δημιουργείται δίκτυο και σε αυτές,
προσθέτοντας ότι τα υδροπλάνα ότι θα πραγματοποιούν πτήσεις σε 12μηνη βάση.
«Ο τομέας του τουρισμού είναι πολύ
σημαντικός, αλλά
πέρα από αυτό, επειδή το υδροπλάνο είναι πολυχρηστικό μέσο μπορεί να καλύπτει
τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων των μικρών νησιών και ειδικά τους χειμερινούς
μήνες» είπε.
Επισήμανε ειδικότερα ότι μπορούν πέρα από τις
επιβατικές πτήσεις, να κάνουν νοσοκομειακές πτήσεις, πτήσεις cargo
για να μεταφέρουν τρόφιμα και φάρμακα, ακόμη και πτήσεις έρευνας και διάσωσης. «Άρα
μιλάμε για ένα μέσο που θα έχει ένα σημαντικό ρόλο στον συγκοινωνιακό χάρτη της
Ελλάδας» τόνισε.
Τα υδροπλάνα πέταξαν για μία πενταετία
στο Ιόνιο από το 2004 έως το 2009 και σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο
πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» πραγματοποιήθηκαν έως 15.000 δρομολόγια
μεταξύ νησιών του Ιονίου και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια 180.000 επιβάτες.
Πηγή:www.typosthes.gr