Συνολικά 15 μοντέλα έπαψαν να υφίστανται στον
κατάλογο της αντίστοιχης εταιρείας το 2020, άλλα σημαντικά και άλλα με «ακαδημαϊκή»
αξία για τη χώρα μας.
Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2020 | Επικοινωνία
Οι λόγοι που ελάφρωσαν οι κατάλογοι των
εταιρειών από τα 15 αυτά αυτοκίνητα είναι κάμποσοι: Εμπορική
αποτυχία, τέλος του κύκλου ζωής χωρίς αντικατάσταση, η βούληση για τον
εξορθολογισμό της γκάμας, κατηγορία που βγήκε εντελώς από τη μόδα… Όλα τους
άφησαν τα «εγκόσμια» χωρίς την προοπτική άμεσης συνέχειας.
Audi A3 Cabriolet
Η καινούργια γενιά του Audi A3 θα συνεχίσει την καριέρα του ισχυρού
μοντέλου του Ingolstadt σε
δύο εκδόσεις αμαξώματος: Sportback και Sedan. To Cabriolet είναι το δεύτερο μοντέλο της γκάμας που
πέρασε από την κλίνη του Προκρούστη, ύστερα από την κατάργηση του 3θυρου
μοντέλου. Το πρώτο μας άφησε, καθώς τα 3πορτα χάτσμπακ βγήκαν εκτός μόδας. Το A3 Cabriolet
και το πιο niche
της γκάμας του γερμανικού κόμπακτ καταργήθηκε προκειμένου οι οικονομικοί και
άλλοι πόροι που καταναλώνονταν για την παραμονή του να κατευθυνθούν προς τα
ηλεκτρικά μοντέλα και τα SUV.
Bentley Mulsanne
Τον Ιούνιο, η Bentley
σταμάτησε την παραγωγή της πιο μεγάλης μπερλίνας της, της Mulsanne.
Μέχρι τότε, συνολικά κατασκευάστηκαν 7.300 κομμάτια της δεύτερης γενιάς του
πολυτελούς βρετανικού αυτοκίνητου που ντεμπουτάρισε το 2009. Για τους
παραδοσιακούς πελάτες που ενδεχομένως βγάζουν σπυριά στην ιδέα μιας Bentayga, η
βρετανική φίρμα εξακολουθεί να προτείνει στον κατάλογό της τη Flying Spur
που ανανεώθηκε εκ βάθρων το 2019.
BMW i8
Επίσης τον Ιούνιο του 2020, τα τελευταία δείγματα της i8
άφησαν πίσω τους τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της BMW
στη Λειψία. Συνολικά λίγο περισσότερα από 20 χιλιάδες υβριδικές i8
πουλήθηκαν στη διάρκεια της ζωής του μοντέλου. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι
ακόμα και ύστερα από επτά χρόνια στην πιάτσα, αυτή η BMW
διατηρεί ακόμα τον αέρα του φουτουριστικού πρωτοτύπου. Χαρακτηριστικό που
συμβάλλει ισχυρά στο να προαλείφεται για future classic. Το φλάμπουρο της γκάμας «i»
θα αναλάβει το ηλεκτρικό SUV του Μονάχου, η iNext.
Citroën C4 Cactus
Το 2014, η Citroën
σκέφτηκε να λανσάρει ένα μοντέλο που κατά την άποψή της θα γινόταν χιτ. Λάθος
εκτίμηση! Μπορεί το C4 Cactus να μην εξελίχτηκε σε παταγώδη αποτυχία,
βοηθούσης και της εθνικής αγοράς, αλλά τελικά η πελατεία μπερδεύτηκε. Βλέπετε,
βρέθηκε εμπρός σε ένα μοντέλο με συγκεχυμένη, τετραπλή τοποθέτηση, που με το
ένα πόδι πατούσε ανάμεσα στα κόμπακτ και στα σουπερμίνι και με το άλλο στα χάτσμπακ
και στα SUV.
Έτσι το Cactus
υπέφερε από τολμηρές επιλογές στιλ και κόνσεπτ και μια πολιτική τιμών που δεν
ήταν αντίστοιχα ελκυστική με αυτά που πρέσβευε η αντισυμβατική σιλουέτα του.
Dacia Logan MCV
Παρόλο που υφίσταται νέο Logan, η τρίτη γενιά του δεν θα κάνει καριέρα στην
Ελλάδα, επομένως, δεν θα υπάρξει και στέισον MCV. Μοντέλο που όμως δεν θα ανανεωθεί ούτε στις
αγορές όπου διατίθεται. Η Dacia θα βασιστεί προσεχώς σε ένα νέο οικογενειακό
μοντέλο, το οποίο θα αντικαταστήσει και το Lodgy, στο τέλος του 2021.
DS 3
Τα τελευταία κομμάτια του DS 3 βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στις αρχές
του 2020. Ήταν το πρώτο μοντέλο της κορυφαίας γκάμας της Citroën, η
οποία έγινε ανεξάρτητη φίρμα το 2014. Ήταν επίσης το best-selling DS,
με περισσότερα από 400.000 πωλήσεις στο ενεργητικό του. Από το 2019, η
ανεξάρτητη πλέον φίρμα, αντ’ αυτού, προτείνει ένα μικρό 5θυρο SUV,
το DS 3 Crossback.
Ferrari GTC4 Lusso
Η ιστορία ξεκίνησε με την FF το 2011 που σηματοδότησε την πρώτη
τετρακίνητη Ferrari.
Στη συνέχεια το ιταλικό shooting brake, με την ευκαιρία ενός ισχυρού ανασχεδιασμού
μετεξελίχτηκε το ’16 στην GTC4 Lusso. Κρατώντας τον ρόλο της οικογενειακής Ferrari, η
GTC4 Lusso θα
αντικατασταθεί έμμεσα από ένα SUV το 2022. Ανάγκα και οι θεοί πείθονται…
Infiniti Q30
Η Infiniti
εξαφανίστηκε από πολλές ευρωπαϊκές αγορές εφέτος (στην Ελλάδα από το 2012). Από
το 2008 που ξεκίνησε την καριέρα της στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του πολυτελούς
βραχίονα της Nissan
ποτέ δεν απογειώθηκαν, φτάνοντας στο πικ το 2016 όπου επί 13.700 πωλήσεων οι
οκτώ χιλιάδες ήταν Q30 και QX30. Εφέτος έπεσαν τελικά οι προαναγγελθέντες
τίτλοι τέλους και για το εναπομείναν Q30. Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για την Ευρώπη
που στην ουσία του ήταν μια Mercedes-Benz A-Class με άλλο καβούκι.
Kia Optima
Στην Ευρώπη, τα οικογενειακά 4θυρα μαζικής παραγωγής δεν είναι πλέον δημοφιλή.
Μόνο οι premium
φίρμες εξακολουθούν να κάνουν νούμερα σε αυτήν την κατηγορία. Η Kia,
λοιπόν, πέταξε άσπρη πετσέτα, αποφασίζοντας να μη διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά
νέα γενιά του Optima.
Ωστόσο, οι Κορεάτες προσβλέποντας στο ισχυρό ρεύμα των στέισον στη Γηραιά
Ήπειρο, δραστηριοποιήθηκαν με το Kia Optima SW.
Peugeot iOn
Με σαφές χρονικό προβάδισμα έναντι του e-208, η Peugeot είχε βάλει πόδι στην αγορά των EV
από το 2010 με το iOn, ένα ωοειδές μίνι που στην ουσία του ήταν
ένα Mitsubishi i MiEV με
άλλα σήματα. Με μικρή μπαταρία 16 kWh, η πραγματική αυτονομία του ήταν μόλις 100 km,
αλλά επαρκής για καθημερινή αστική χρήση.
Renault Alaskan
Η αγορά των pick-up
έχει πολλούς μνηστήρες. Όμως όλοι οι νεοεισερχόμενοι στην κατηγορία έφαγαν τα
μούτρα τους: FIAT, Mercedes-Benz
και Renault.
Το Alaskan,
ένα Nissan Navara με
αλλαγμένη φάτσα, παρέμεινε στον κατάλογο της εθνικής Renault
και σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές για λιγότερο από τρία χρόνια. Ούτε η άφιξη του
5θέσιου Alaskan
άλλαξε τη μοίρα του μοντέλου, με τους πελάτες να προτιμούν το πρωτότυπο από το
αντίγραφο.
SEAT Alhambra
Η δεύτερη γενιά του Alhambra αντιστάθηκε διανύοντας μια δεκαετή πορεία.
Τελικά κατέληξε να αποσυρθεί, χωρίς να αντικατασταθεί. Κάτι που δεν αποτελεί
έκπληξη, όν ένα ακόμη θύμα της μόδας των SUV! Για τους οικογενειάρχες, η SEAT
πλέον προτείνει το Tarraco, σαφώς προσανατολισμένο σε κάθε τερέν, αλλά
και λιγότερο ευρύχωρο. Το μητρικό Sharan εξακολουθεί να βρίσκεται στον κατάλογο της Volkswagen σε
πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι στην Ελλάδα.
Subaru BRZ
Η Subaru
μόλις παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του BRZ, η οποία όμως δεν θα πωλείται στην Ευρώπη.
Αυτό λοιπόν είναι και το τέλος αυτού του μικρού πισωκίνητου 4κύλινδρου κουπέ με
τα 200 άλογα. Το κενό στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης αναλαμβάνει να καλύψει η Toyota με
το GT
86, αλλά όχι στην Ελλάδα.
Suzuki Baleno
Το Suzuki Baleno
είναι το τελευταίο μοντέλο στην αλφαβητική καταγραφή των μοντέλων που μας
κούνησαν το μαντήλι μέσα στο 2020. Και για αρκετούς μια ευκαιρία να μάθουν την
εφήμερη ύπαρξή του –λανσαρίστηκε το 2016. Μαζί του από την ευρωπαϊκή αγορά μας
τέλειωσε και το μικρό Celerio.
Πηγή:www.drive.gr