Τι κοινό μπορεί να έχουν ο Νταλάρας με την Lady Gaga και τους U2; Το WE
επιχειρεί μία αναδρομή στα μεγαλύτερα μουσικά events που "ξήλωσαν"
πολλάκις τον χλοοτάπητα του ΟΑΚΑ (Pics)
Πόσα κοινά μπορεί να βρει κανείς στην μουσική καριέρα του
Διονύση Σαββόπουλου και του Γιώργου Νταλάρα με την Shakira ή της Madonna
με τους U2; Όσο κι αν προσπαθήσουμε να βρούμε κάποια, οι συνδυασμοί
είναι ατυχείς και εκτός από την αγάπη τους για τη μουσική, ίσως τίποτα
δεν συνδέει πραγματικά τον ένα καλλιτέχνη με τον άλλο. Ή μήπως υπάρχει
κάτι;
Με μία πρόχειρη ματιά σε πραγματικά στοιχεία και αριθμούς,
οι προαναφερθέντες καλλιτέχνες και πολλοί άλλοι, έχουν όντως μία
"κληρονομιά" που τους ενώνει.
Οι συναυλίες τους στην Αθήνα και συγκεκριμένα, στο ανοιχτό
γήπεδο του ΟΑΚΑ, πέρασαν στην ιστορία ως οι πολυπληθέστερες των εποχών
και ως εκείνες που έκοψαν τα περισσότερα εισιτήρια από την πρώτη κιόλας
ημέρα προπώλησης.
Ωστόσο, σε τηλεφωνική επικοινωνία το WE - Weekend Edition -
του NEWS 247 με τον πρόεδρο του ΟΑΚΑ, Πέτρο Γαλακτόπουλο,
επιβεβαιώνεται και κάτι ακόμα.
"Αυτές ήταν και οι συναυλίες που άφησαν το ΟΑΚΑ με τις
περισσότερες καταστροφές, συνεργεία ολόκληρα από γεωπόνους ανέλαβαν την
αποκατάσταση του χλοοτάπητα που ξηλώθηκε αρκετές φορές, ενώ δεν ήταν
λίγες οι περιπτώσεις, που ακόμα και το δάπεδο υπέστη καθίζηση, από τις
βαριές κατασκευές των ακριβών παραγωγών".
Με αφορμή την έλευση της Lady Gaga στο ΟΑΚΑ τον ερχόμενο
Σεπτέμβριο και την μαζική υστερία των φανατικών της ποπ μουσικής, το WE
επιχειρεί μία αναδρομή στα μεγαλύτερα συναυλιακά γεγονότα που
διοργανώθηκαν στο ΟΑΚΑ, από ολοκλήρωσης της κατασκευής του (1982).
Υπενθυμίζουμε ότι με τη σημερινή του μορφή το στάδιο
χωράει 69.618 καθήμενους θεατές. Το ρεκόρ εισιτηρίων του σταδίου είναι
75.263, στις 3 Νοεμβρίου 1982, για τον αγώνα ποδοσφαίρου, ανάμεσα σε
Ολυμπιακό και Αμβούργο και 75.637 θεατές για τη συναυλία της Μαντόνα το
2008, αριθμός επίσης ρεκόρ για τα ελληνικά μουσικά δρώμενα.
Μουσική αναδρομή στις παλιές καλές εποχές
Πρώτος χρόνος με Σαββόπουλο: Ο Διονύσης
Σαββόπουλος γιόρτασε τηv 20η επέτειo της καριέρας τoυ με μια συvαυλία
στo Ολυμπιακό Στάδιo της Αθήvας που έσπασε τα ταμεία και εγκαινίασε μία
διαφορετική εποχή στα συναυλιακά δεδομένα της εποχής, συγκεντρώνοντας
80.000 σε εξέδρες και αρένα. Ο Ευγένιος Αρανίτσης θα γράψει χρόνια μετά,
ότι ο Σαββόπουλος δεν έκανε ουσιαστικά συναυλία, αλλά προεκλογικό
θρίαμβο! Αν αναλογιστούμε την μετέπειτα πορεία του καλλιτέχνη, ίσως και
να μην είχε τότε άδικο.
Λαοθάλασσα για το αφιέρωμα στον Μάνο Λοΐζο:
Στις 30/9 και 3/10 του 1983, ο Γιώργος Νταλάρας διοργανώνει δύο
συναυλίες στο ΟΑΚΑ, συγκεντρώνοντας συνολικά πάνω 160.000 θεατές. Το
ρεκόρ αυτό, δύσκολα "έσπασε" ξανά μετά. Στο σχήμα συμμετείχαν ο Γιάννης
Πάριος, η Χαρούλα Αλεξίου και ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, ενώ στην πρώτη
συναυλία συμμετείχε και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, μπροστά σε ένα κοινό που
κυριολεκτικά παραληρούσε.
Pink show χωρίς τον "ηγέτη": Το ανοιχτό γήπεδο του ΟΑΚΑ τον Μάιο του 1989 υποδέχεται το θρυλικό συγκρότημα των
Pink Floyd,
χωρίς τον Roger Waters, στα πλαίσια της περιοδείας "Momentary Lapse of
Reason". Στις εξέδρες και την αρένα του γηπέδου "στριμώχνονται" πάνω από
60.000 κόσμου. Όσοι βρέθηκαν στο ΟΑΚΑ, παρακολούθησαν ένα ψυχεδελικό
show, με δεκάδες λέιζερ να "ζωγραφίζουν" τους τοίχους και ένα γουρούνι
να ίπταται πάνω από τα κεφάλια των θεατών.
Το Milko μάζεψε 55.000 άτομα: Στο επίκεντρο των συζητήσεων για μήνες (1993) ήταν ο ερχομός των
Guns and Roses στην
Αθήνα. Στην τηλεόραση έπαιζε το διαφημιστικό σποτ του Milko, που ενώ
υποτίθεται ότι διαφήμιζε τη συναυλία, έδειχνε σε πρώτο πλάνο το κουτί με
το γάλα και λιγότερο σκηνές από videoclip της μπάντας. Δυστυχώς, η τιμή
για πολλούς ήταν απαγορευτική, αφού έφτανε τις 7.000 δραχμές. Όπως
αποδείχτηκε ωστόσο αργότερα, το ΟΑΚΑ μετατράπηκε σε "ξέφραγο αμπέλι",
αφού αρκετοί μπήκαν απλά από την "πίσω πόρτα".
Οι Γερολύκοι στην Αθήνα, 30 χρόνια μετά: Οι
Rolling Stones επέστρεψαν στην Ελλάδα το 1998, ξεσπιτώνοντας τον
Παναθηναϊκό από το ΟΑΚΑ. Οι "πράσινοι" τελικά, έπαιξαν το πρώτο τους
παιχνίδι Champions League στη Ν. Φιλαδέλφεια και πάνω από 70.000 θεατές
έφτασαν στην οδό Σπύρου Λούη για να χορέψουν στους ρυθμούς του Μick
Jagger. Υπενθυμίζουμε ότι το 1967, μόλις 10.000 θεατές έφτασαν μέχρι το
γήπεδο του Παναθηναϊκού για να ακούσουν τη συναυλία του συγκροτήματος.
Ένα show μάλιστα που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αφού ο Mick Jagger πέταξε
γαρύφαλλα στο κοινό, κίνηση που θεωρήθηκε επαναστατική για την εποχή.
Τι Σακίρα, τι Γιώργος: Τόσο η
Shakira (Ιούλιος 2006), όσο και ο
George Michael
(Ιούλιος 2007) κατάφεραν να συγκεντρώσουν κάτω από τη στέγη Καλατράβα
40.000 θεατές. Η ακριβή καλλιτεχνική παραγωγή της εκρηκτικής Λατίνας
σταρ περιελάμβανε ηχητικά συστήματα έντασης 100.000 Watt και οπτικό
σύστημα έντασης 500.000 Watt που έκαναν ακόμα και τον πιο απομακρυσμένο
θεατή να νιώθει δίπλα στην σκηνή. Και μπορεί η παρουσία του George
Michael να ήταν πιο λιτή, ωστόσο, ο ίδιος τότε είχε ζητήσει στο καμαρίνι
του άσπρα κρίνα και ξεχωριστή γκαρνταρόμπα 100 τ.μ. Tο προσωπικό που
απασχολήθηκε την ημέρα της συναυλίας του στην Αθήνα, έφτασε τα 892
άτομα!
Ώρα "τικ τικ τοκ" για την Αθήνα: Τρέλα
και παράνοια. Στο άκουσμα της προσγείωσης της περιοδείας "Sticky and
Sweet" στο ΟΑΚΑ και της άφιξης της Μαντόνα στην Αθήνα, χιλιάδες
φανατικοί εξαφάνισαν κυριολεκτικά τα εισιτήρια, σχεδόν από τις πρώτες
μέρες της κυκλοφορίας τους - δύο μέρες μετά πωλούνταν στο e-Bay προς
1.200 δολάρια το ένα. Η Madonna τραγούδησε ακριβώς 2 ώρες στην σκηνή,
προκαλώντας ντελίριο. Το βράδυ της 27ης Σεπτεμβρίου 2008 είχε λίγο απ'
όλα: Πανάκριβα σκηνικά και φώτα, video wall, θρόνους, αυτοκίνητα,
τραίνα, χορευτές, βιολιά, ακορντεόν, φιλί σε χορεύτρια, ράπερς και δύο
τεράστια "Μ" που κάλυπταν τα ηχεία με πετρούλες Swarovski που έκαναν
τους 75.637 θεατές να παραλύσουν στους ήχους του "Hung Up".
Ακούραστοι ροκάδες εν Αθήναις:
28 Μαΐου 2009 και οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 21:30, όταν στη
γιγαντοοθόνη εμφανίστηκε το Rock n Roll τρένο των AC/DC με τη μορφή
animation να διασχίζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα τις γραμμές, προκειμένου να
προσγειωθεί σαν πραγματικό τρένο στη σκηνή του ΟΑΚΑ. Ακούραστοι - παρά
τα χρονάκια τους - παρέδωσαν μαθήματα hard rock με τον αεικίνητο Angus
Young να οργώνει την σκηνή και να οργιάζει με την κιθάρα του.Ο επίλογος
γράφτηκε με ομοβροντίες από κανόνια και πυροτεχνήματα. Ιδανικό φινάλε
για μια γιορτή όπου το hard rock βασίλεψε και σχεδόν 50.000 κόσμου το
απόλαυσε με την καρδιά του.
Συναυλία U2.. 360 μοιρών: Με το μήνυμα
"Οι Έλληνες θα τα καταφέρουν" και άλλες πολιτικές αιχμές ο Bono
καλωσόρισε τους 82.662 φίλους στο ΟΑΚΑ, εκείνο τον εκρηκτικό Σεπτέμβριο
του 2010. Μία συναυλία ποτ πουρί από παλιές και νέες επιτυχίες του
συγκροτήματος, μία σκηνή 360 μοιρών- ορατή από παντού, πολιτική,
οικονομική κρίση, μπόλικη Ιστορία, ελληνικές λέξεις (όπως: Καληνύχτα")
και ιρλανδικό νανούρισμα, αφιερωμένο στην ηγέτιδα της Βιρμανίας, Αούγκ
Σαν Σούου Κίι που βρίσκονταν σε κατ' οίκον περιορισμό. Πόσο σοφότερος να
φύγει κανείς από μία συναυλία;
Λαϊκό Προσκύνημα για τους Πυξ Λαξ: Εβδομήντα
χιλιάδες άνθρωποι μαζεύτηκαν το βράδυ της Τετάρτης (13 Ιουλίου 2011)
στο ΟΑΚΑ για να τραγουδήσουν μαζί με τους Πυξ Λαξ σε μια συναυλία που
ήταν αφιερωμένη στον Μάνο Ξυδούς: Επτά χρόνια είχαν περάσει τότε από τη
διάλυσή τους, αλλά παρ' όλα αυτά η μπάντα απέδειξε ότι αρκεί να
ξαναενωθεί μουσικά έστω για λίγο, προκειμένου να προκαλέσει ενθουσιασμό
στο κοινό της και να χαρίσει μοναδικές στιγμές νοσταλγίας, μέσα από
τραγούδια της πολυετούς της πορείας στο χώρο της ελληνικής ροκ.
Το ΟΑΚΑ κυριολεκτικά στην πρίζα: Ξεπέρασαν
τους 60.000 οι θαυμαστές των Bon Jovi που συγκεντρώθηκαν τον Ιούλιο του
2011 για να απολαύσουν ζωντανά στη σκηνή το θρυλικό συγκρότημα που ήρθε
τότε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. O John Bon Jovi αποχαιρετώντας το
κοινό, δεν ξέχασε να εμψυχώσει - όπως και ο Bono - τους Έλληνες της
κρίσης και της ανέχειας."Παρά τις δυσκολίες της εποχής, σημαντικό είναι
να πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αυτοί αποτελούν το μέλλον της
χώρας", είχε πει επί σκηνής (κάτι σαν τα λόγια του Σαμαρά δηλαδή).
Έγινε της Καλιφόρνιας: 60.000
θεατές σε ένα μεσαίας χωρητικότητας γήπεδο, δεν τους λες και λίγους.
Όταν οι Red Hot Chili Peppers ξεκίνησαν την συναυλία τους στο ΟΑΚΑ
(4/9/2012), έξω... έπεφτε ακόμα ξύλο για το ποιος θα μπει στο πάρα '5.
Ακόμα όμως κι αν κατηγορήθηκε η εταιρία παραγωγής και η διοίκηση του
γηπέδου για την είσοδο θεατών με τσαλακωμένα διαφημιστικά φυλλάδια αντί
εισιτηρίων, λίγους αποδείχτηκε ότι επηρέασε τελικά αυτό. Λαθραίοι και μη
κινήθηκαν στους ήχους της φωνής του Anthony και των μαγικών δαχτύλων
του Flea, βάζοντας κυριολεκτικά φωτιά στο γήπεδο.
πηγη:www.news247.gr