ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Airtickets

Translate BLOG to any language you want!!!

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

Πάτρα: Παράτησαν τον νεκρό μέσα στη νεκροφόρα και... πήγαν για τσίπουρα!

Πάτρα: Παράτησαν τον νεκρό μέσα στη νεκροφόρα και... πήγαν για τσίπουρα!

Συνέβη την περασμένη Τρίτη, στην περιοχή Σύνορα της Πάτρας.

Πρωταγωνιστές είναι ο οδηγός και ο συνοδηγός νεκροφόρας, η οποία ανήκει σε πολύ γνωστό γραφείο τελετών της Πάτρας, στο πίσω μέρος της οποίας υπήρχε και η σορός εκλιπόντος.

Όπως διαβάζουμε στο PatrasTimes, oδηγός και συνοδηγός με όλη τους την άνεση, πάρκαραν τη νεκροφόρα με το νεκρό στη διασταύρωση που υπάρχει ο φωτεινός σηματοδότης των Συνόρων - στο ύψος του ΚΕΤΧ - και κατευθύνθηκαν σε γνωστό καφενείο – ουζερί , όπου εν πλήρη ευθυμία "πλακώθηκαν" στα τσίπουρα.

Στα όσα απίστευτα συνέβησαν στην περιοχή των Συνόρων τη συγκεκριμένη ημέρα και οι δεκάδες κάτοικοι της περιοχής και περιπατητές, οι οποίοι έπεφταν πάνω στην παράνομα σταθμευμένη και για ώρα αφημένη νεκροφόρα, με το νεκρό στο πίσω μέρος σε δημόσια θέα.

Όπως αναφέρουν κάτοικοι της περιοχής. για περισσότερο από μισή ώρα, στη συνοικία των συνόρων το σταυροκόπημα πεζών και οδηγών πήγε σύννεφο.

πηγη:www.newsit.gr

Σαν σήμερα έδωσε τέλος στη ζωή του ο Νικόλας Άσιμος



Σαν σήμερα αυτοκτόνησε ο αντισυμβατικός "μπαγάσας". Οι σημαντικότεροι σταθμοί της ζωής του και ένα ντοκιμαντέρ για τον "Άγιο των Εξαρχείων" (Pics + Vid)
 
"Ονομάζομαι Νικόλας Άσιμος. Ουχί Νίκος ουδέ Νικόλαος. Νικόλας και το "Άσιμος" με γιώτα. Ουχί Ασίμος, ουδεμίαν σχέσιν έχω με τον Ισαάκ Ασίμωφ. Τώρα θα μου πεις, γιατί το "Άσιμος" με γιώτα. Γιατί, όταν λέμε "ο τάδε είναι άσημος τραγουδιστής", η λέξη "άσημος" παίζει το ρόλο επιθετικού προσδιορισμού στη λέξη "τραγουδιστής" και γράφεται με ήτα. Ενώ το "Άσιμος" είναι όνομα ή καλύτερα επώνυμο και ουχί επιθετικός προσδιορισμός του εαυτού μου".

Ήταν 17 Μαρτίου του 1988. Ο εμβληματικός συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής Νικόλας Άσιμος, έδωσε τέλος στη ζωή του αυτοκτονώντας στο σπίτι του στα αγαπημένα του Εξάρχεια. Ήταν και η τελευταία του παράσταση.

Σαν ελάχιστο φόρο τιμής, εμείς παραθέτουμε το "ρέκβιεμ" από το site "asimos.gr" που στήθηκε στη μνήμη του:

Κάποτε στην Επαρχία…

Μια μοναχική φιγούρα σιωπηλά ανηφορίζει το λόφο του Στρέφη, διασπώντας το μισοσκόταδο της σκέψης καθώς ο άνεμος απλώνει βιαστικά ένα ψίθυρο…”Νικόλας Άσιμος. Ουχί Νίκος ουδέ Νικόλαος. Νικόλας και το “Άσιμος” με γιώτα…”

Νικόλαος Ασημόπουλος ήτανε το επίσημό του όνομα.

Γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου του 1949 στη Θεσσαλονίκη όπου μετέβησαν οι γονείς του για την γέννησή του. Αμέσως μετά επέστρεψαν στην πόλη της Κοζάνης όπου και διέμεναν.

Ο πατέρας του, ο Λάζαρος, ήταν έμπορος γυαλικών και φιαλών υγραερίου, ενώ η μητέρα του ονομαζόταν Μαρίκα. Ο Νικόλας ήταν ο πρωτότοκος. Ακολούθησαν οι Βασίλης (1952) και Δημήτρης (1956).

Στο Δημοτικό λαμβάνει αρχικά μέρος σε σκετσάκια ενώ τελειόφοιτος παρελαύνει ως σημαιοφόρος.

Στο Γυμνάσιο (Βαλταδώρειο Γυμνάσιο Αρρένων Κοζάνης) δεν τα θέλει καθόλου αυτά και καθησυχάζει τους γονείς του καθώς τον βλέπουν να μην διαβάζει: “Εγώ τα ξέρω, δεν πα να χτυπιούνται, εγώ θα γράψω στα γραπτά”. Παιδαρέλι ακόμη, αρχίζει να δείχνει τον ανήσυχο χαρακτήρα του. Τον χαρακτηρίζει πλούσια αντίληψη, περιέργεια και σιγουριά, ενώ ο νεανικός εγωισμός βρίσκεται στο ζενίθ του. Οξύθυμος σαν φιτίλι, χωρίς ωστόσο να κρατάει κακία σε κανέναν. “Μόνο τον Νίκο που είχα, ήταν σαν να μεγάλωσα δέκα παιδιά”, έλεγε η μητέρα του.

  Σαν μαθητής, του αρέσει να διαβάζει εξωσχολικά βιβλία, γράφοντας παράλληλα στιχάκια και ποιήματα σαν χείμαρρος από την πρώτη κιόλας Λυκείου. Αφορμές, το σχολείο, η κοινωνική ζωή και ο καταπιεσμένος επαρχιακός έρωτας. Ένα υποκειμενικό καλλιτεχνικό “alter ego” αρχίζει να καλλιεργείται μέσα του. Για το σχολείο αρχίζει σταδιακά να αδιαφορεί και από διάβασμα, τόσο όσο για να βρίσκεται βαθμολογικά λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο. Δεν έχει φίλους κολλητούς και ούτε βρίσκεται στο επίκεντρο κάποιας νεανικής παρέας.

Το χειμώνα του 1966 αποτολμά να στείλει για δημοσίευση στην εφημερίδα “Ελεύθερος Κόσμος”, στην στήλη για νέους που επιμελείτο ο Νίκος Μαστοράκης, εξελληνισμένους τους στίχους της γαλλικής επιτυχίας “Monsieur Cannibal”. Αντί αυτού ο Μαστοράκης τον ειρωνεύεται με το γάντι. Ο Νικόλας ως ανταπάντηση συγγράφει μία τετρασέλιδη επιστολή, ερχόμενος στην πρώτη του δημόσια αντιπαράθεση. Αντιδρώντας με νεανικό κριτικό πνεύμα, βάζει τον Μαστοράκη στη θέση του με τρία εύστοχα τετράστιχα. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιεί δημοσίως το ψευδώνυμο Άσιμος. Έκτοτε το καθιερώνει.

Έφηβος ασχολήθηκε με τον αθλητισμό και το ποδόσφαιρο, στη θέση του τερματοφύλακα ενώ οι συμπαίκτες του, του κόλλησαν το παρατσούκλι “Βίντος”. Διακρίθηκε επίσης, στο άλμα εις ύψος, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στους Διασχολικούς Αγώνες Στίβου Δυτικής Μακεδονίας, αρνούμενος κατά την απονομή να τοποθετήσει στη φανέλα του τα γράμματα “Λ.Α.Κ.” (Λύκειο Αρρένων Κοζάνης).

Θεσσαλονίκη – Η επανάσταση της συνείδησης

Η μεταστροφή του Νικόλα επέρχεται κατά το τελευταίο σχολικό έτος. Αποφασίζει να σπουδάσει φιλολογία, παρόλο που στο Λύκειο ακολουθεί τον πρακτικό κλάδο. Έπειτα από εντατικά φροντιστήρια, το καλοκαίρι του 1967 καταφέρνει το ακατόρθωτο! Μαθαίνει λατινικά, αρχαία ελληνικά, ιστορία και έκθεση.

Ο Σεπτέμβρης τον βρίσκει στην Θεσσαλονίκη, να διασχίζει τις πύλες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, κάτοχο μιας θέσης στον κλάδο Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών, μακριά από την ασφυκτική οικογενειακή θαλπωρή.

Τριτοετής στη Φιλοσοφική, πρωτοστατεί εκφράζοντας με τον καλύτερο τρόπο την πρώτη του καλλιτεχνική αγάπη. Το Θέατρο.

Την άνοιξη του 1970 πρωταγωνιστεί στο ρόλο του γιατρού Σγαναρέλου, στο ανέβασμα του έργου του Μολιέρου “Γιατρός με το στανιό”, σε σκηνοθεσία Σταύρου Παπαδόπουλου.

Στις 3 Μαΐου του επόμενου χρόνου, ερμηνεύει το ρόλο του Ονήσιμου στο ανέβασμα του έργου του Μενάνδρου “Επιτρέποντες”, σε σκηνοθεσία και πάλι του Σταύρου Παπαδόπουλου. Έχει επίσης την μουσική επιμέλεια της παράστασης!

Στις πρόβες, έρχονται σε σύγκρουση με το χουντικό καθεστώς που απαιτούσε να μπει στο οπισθόφυλλο του προγράμματος της παράστασης το πουλί, σήμα της 21ης Απριλίου. Η κόντρα με το καθεστώς έχει έστω και υποκειμενικά ήδη ξεκινήσει….

Συμμετείχε επίσης σε μια παράσταση που έδωσε το Θεατρικό Εργαστήρι της Μακεδονικής Εταρείας “Τέχνη”, σε σκηνοθεσία Στέλιου Γιούτη. Ανέβασαν το “Spectacle” του Ζακ Πρεβέρ.

Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα δραματολογίας στη Δραματική Σχολή Χαρατσάρη. Μάλιστα βρέθηκε σε κάποια στιγμή να κάνει ανεπίσημα και τον…”καθηγητή”. Φυσικά μετά από λίγο καιρό τα παράτησε μιας και στα υπόγεια δωματιάκια της Παλιάς Φιλοσοφικής έστησε τον θεατρικό “ναό” του.

Ήταν μόλις 21 ετών όταν θέλησε να σκηνοθετήσει!

Η Ασφάλεια έχει όμως αντίθετη άποψη. Τον ζορίζουν, του παρακρατούν την ταυτότητα (Δεν έβγαλε άλλη παρά μόνο 18 χρόνια αργότερα καταφέρνοντας να του εκδώσουν ταυτότητα στο όνομα Άσιμος με τη “διευκρίνιση” στο σημείο του Θρησκεύματος: “Άνευ Θρησκεύματος”) και διαλύουν μετά απειλών την αυτοσχέδια θεατρική ομάδα πριν καν ξεκινήσει παραστάσεις.

  Την άνοιξη του 1972 συναντά τον Δημήτρη Δημητρακόπουλο (ο οποίος του έμαθε κιθάρα) και τον Γιώργο Κατσικαβέλη. Τα πρώτα τραγούδια  μελοποιούνται, ενώ εμφανής είναι η προδιάθεσή για πρόζα.

Mέσα Δεκεμβρίου, στην καφετέρια που βρισκόταν στο δώμα του Λευκού Πύργου, “Ο Νικόλας Άσιμος και η παρέα Του”, χωρίς μικρόφωνα και εξοπλισμό, εμφανίζονται μπροστά από κοινό.

Η επιτυχία ήταν άμεση. Η διάθεση για πρόζα κυριαρχεί και η συνεργασία  περνάει δοκιμασία.

Ταυτόχρονα, αρχίζουν τα πηγαινέλα και στην Ασφάλεια. Ο Νικόλας αντιδρά, όμως είναι πλέον αργά.

Η συνεργασία αποτελεί πια παρελθόν.

Συνεχίζει με νέο σχήμα στο Λευκό Πύργο. Ταυτόχρονα αρχίζουν οι ρήξεις με τους συνεργάτες του. Αποκορύφωμα η αποχώρηση του Άσιμου από τον Λευκό Πύργο με μαυρισμένο μάτι. Μηνύει μάλιστα τον Γιώργο Αραπάκη, ο οποίος με την έκβαση της υπόθεσης καταδικάζεται σε 15ήμερη φυλάκιση.

Στις 28 Μαρτίου 1973, ξεκινάει εκ νέου συνεργασία με τους Δημητρακόπουλο-Κατσικαβέλη καθώς και άλλους καλλιτέχνες στην ντισκοτέκ “Apple”, όπου και συνεχίζει εμφανίσεις μέχρι τα τέλη Μαΐου.
Από το πανεπιστήμιο έχει οριστικά ξεκόψει, παρόλο που απείχε 6 μονάχα μαθήματα από το πτυχίο σε μια ενσυνείδητη προσπάθεια να αποφύγει την θητεία και με τα όνειρά του για οδηγό χαράζει ρότα για την Αθήνα και τις ζωντανές εμφανίσεις.

Στους δρόμους της Αθήνας…

Ένα παιδί που είχε διαβάσει πολλά

Ήταν Μάιος του 1973 όταν κατέβηκε ξαφνικά στην Αθήνα.

Φιλοξενείται αρχικά σε συγγενικό του σπίτι και τα πρώτα του βήματα τον φέρνουν στην Πλάκα, Μνησικλέους 16 και Ανδριανού.

Εκεί βρισκόταν το στέκι του Θανάση Γκαϊφύλια, η “Πέμπτη Εποχή”…κι αρχίζουν οι πρώτες κόντρες.
Θα γνωριστεί με τον Γιάννη Ζουγανέλη και θα συνεργαστεί με τους Γιώργο Ζωγράφο, Πάνο Τζαβέλα, Δημήτρη Τραντάλη κ.α.

Τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου, συμμετέχει στο ανέβασμα των “Τσιρκολάνων”, στο Θέατρο “Στοά”. Αποτελεί την τελευταία του επαφή με το θέατρο. Παράλληλα το ματωμένο φθινόπωρο, τον βρίσκει σε δημιουργικό οργασμό, ενώ ο χειμώνας τον ρίχνει σε άγρια πείνα και καλλιτεχνική απραξία, την οποία θα καταλύσει ο Θ. Γκαϊφύλιας, προσφέροντας του δουλειά στην μπουάτ “Εντεκάτη Εντολή” (Αφροδίτης 1 και Ανδριανού, στην Πλάκα). Στον εν λόγω χώρο, θα του δωθεί μια ευκαιρία που ζητούσε από καιρό.

  Ο Γκαϊφύλιας πάει να δουλέψει στην “Αρχόντισσα” και ο Νικόλας στήνει την μουσικο-θεατρική του παράσταση, με συνεργάτες τους Β. Σπυρόπουλο, Δ. Φινινή κ.α. Έπειτα από αλλεπάλληλες επεμβάσεις της Ασφάλειας το μαγαζί τελικά κλείνει τον Απρίλιο του 1974.

Το καλοκαίρι, λαμβάνει μέρος στις προετοιμασίες του ανοίγματος της μπουάτ “Χνάρι” (Γκούρα 2, Πλάκα). Επιστρατεύονται οι Σπυρόπουλος, Φινινής, Πανυπέρης, το ντουέτο Λήδα-Σπύρος, σε μια προσπάθεια να στηθεί το μαγαζί. Το “Χνάρι” τελικά πήγε κατά διαόλου και έκλεισε όπως άνοιξε. Στα θετικά αυτής της απόπειρας ήταν η γνωριμία του Θανάση Μπίκου με τον Νικόλα.

Αρχίζει να μηχανεύεται τρόπους να αποφύγει την θητεία, ενώ το Σεπτέμβριο δημοσιεύεται για πρώτη φορά κείμενό του σε έντυπο. (Περιοδικό “Panderma”, τεύχος 9 – Εκδότης Λεωνίδας Χρηστάκης).

Ακολουθεί μια επιστολή διαμαρτυρίας στην εφημερίδα “Αυγή” και καθώς ο πρώτος μεταπολιτευτικός χειμώνας μπαίνει, ο Νικόλας, βάζει εκ νέου στοίχημα με τον εαυτό του. Δημιουργεί το “Μουσικό Θέατρο Φτώχειας” (“Μου.Θε.Φτω.”), ένα φιλόδοξο μουσικό-θεατρικό σχήμα. Το στεγάζει στην Μνησικλέους 15 (Πλάκα) και βαφτίζει το μαγαζί “Ζωντανό Καφενείο”, με κοινοβιακές βλέψεις, σκετσάκια, τραγούδια, χορογραφίες κλπ. Το μαγαζί παρόλες τις επίμονες και κοπιαστικές πρόβες δεν έχει απήχηση στο κοινό και ακολουθεί το θλιβερό λουκέτο.

Το 1975 μπαίνει και ο Νικόλας βρίσκει παρηγοριά στην Λίλιαν Χαριτάκη και στην κιθάρα του. Ξανακτυπάει για τρίτη φορά την πόρτα της “ΛΥΡΑ” και βρίσκει επιτέλους ανταπόκριση. Ο Α.

Πατσιφάς του δίνει το πράσινο φως και το 45αρι με την πρώτη δισκογραφική δουλειά του, παίρνει σάρκα και οστά τον Μάιο, σε ενορχήστρωση Γιώργου Στεφανάκη.

Η επιτροπή λογοκρισίας έχει αντίθετη άποψη και χωρίς ουσιαστικά προσχήματα απαγορεύει εν ψυχρώ τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις των τραγουδιών.

Ο Ζουγανέλης, που τον είχε φέρει σε επαφή με την “ΛΥΡΑ” πριν από την μεταπολίτευση, βλέποντας τα ζόρικα αδιέξοδα του Άσιμου, του δίνει την αφορμή. Ο “Συνεργατικός Θίασος Μουσικών” και το μουσικό καφενείο “Σούσουρο” (Ανδριανού 134, Πλάκα), παρέχουν μια ιδανική λύση. Μαζί με τους Θάνο Ανδριανό, Γ. Ζουγανέλη, Περικλή Χαρβά, Σάκη Μπουλά, Ισιδώρα Σιδέρη, Σπυρουλιώ Τουτουδάκη, Ζ. Βέη και τέσσερεις μουσικούς-ορχήστρα, συνδυάζουν αρμονικά το θέατρο και το τραγούδι.

Η Ιδρυτική Προκήρυξη του Θιάσου, που σώζει ο Νικόλας στο βιβλίο του, αποτελεί διαχρονικό μανιφέστο για κάθε καλλιτέχνη που σέβεται αληθινά τον εαυτό του και την τέχνη του.

Από το μαγαζί πέρασαν ως κοινό, ο Δ. Σαββόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας του Κ.Κ. Ιταλίας, Ενρίκο Μπερλινγκουέρ, ο Β. Παπακωνσταντίνου (εδώ ξεκίνησε η γνωριμία τους), ο Θάνος Μικρούτσικος, η Μαρία Δημητριάδη, η Α. Μάνου κ.α.

Η ρήξη με τους συνεργάτες, παρόλη την επιτυχία, δεν άργησε να έρθει. Αιτία η αύξηση της τιμής του ποτού από τον μαγαζάτορα και η επακόλουθη άρνηση του Νικόλα να δεχτεί κάτι τέτοιο, με επακόλουθο να μείνει πάλι στο δρόμο με την Λίλιαν έγκυο.

Και πάλι απ’ την αρχή…

Το Γενάρη του 1976, ξεκινάει με βασικό και εναπομένων σχήμα-ορχήστρα, τον μπασίστα Δημήτρη Τραντάλη (ο πιο πιστός συνεργάτης του Νικόλα), παραστάσεις στη Μνησικλέους 24 (Πλάκα), κάτω από τον τίτλο “Για Ένα Πολιτικό Καφενείο”. Το μαγαζί κρατήθηκε όρθιο για μερικές βδομάδες και ο Νικόλας βάζει πια πλώρη για τα Εξάρχεια – όπου θα παραμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του.

Ο Νικόλας κρατώντας την “Νιουνιού” στο πεδίο του Άρεως, Φθινόπωρο 1976. (Φωτ. αρχείο οικ. Δ. Ασημόπουλου) – (Γ. Ι. Αλλαμανή – “Δίχως Καβάντζα Καμιά – Βίος και Πολιτεία του Νικόλα Άσιμου”)            Παρασκευή 28 Μαΐου του 1976, έρχεται στον κόσμο η “Νιουνιού”, όπως συνήθιζε να αποκαλεί ο Νικόλας την κορούλα του Λίλιαν. Ανάμεσα από πολλές δυσκολίες, χωρίς δουλειά, άθλια οικονομικά και συνθήκες πείνας προσπαθεί να σταθεί όρθιος. Γράφει αρκετά επιστρατεύοντας τις καλλιτεχνικές του δυνάμεις με σκοπό την άμεση πολιτική και κοινωνική παρέμβαση, περνώντας  μπόλικες ώρες αγκαλιά με την κιθάρα του.

Με σχήμα τους Τραντάλη, Μπίκο, Καλλοναίο, Ταραίο, Φινινή και Μανιάτη με την ονομασία “Για Ένα Πολιτικό Καφενείο”, εμφανίζεται σε εκδήλωση συμπαράστασης στο γήπεδο της Καλλιθέας. Εκεί τραγουδάει για πρώτη φορά το αποκηρυγμένο “Σαν θα με καλέσει η πατρίδα”.

Ο χειμώνας του 1976-77, τον βρίσκει στα κάγκελα του Πολυτεχνείου να πουλάει περιοδικά, κασέτες, και βιβλία για να βγάζει τα προς το ζην. Η Ασφάλεια τον τραβάει πολλές φορές στο τμήμα, για αντιεξουσιαστική και αντιμιλιταριστική στάση. Το ξύλο από κνίτες και μπάτσους έχει την τιμητική του.

Μέσα στο 1977 υπάρχει μια ανεπιβεβαίωτη πληροφορία, ότι ηχογράφησε μια πρώτη κασέτα και την διακινούσε. Δυστυχώς σήμερα δεν σώζεται κανένα αντίτυπο που να αποδεικνύει την ύπαρξή της.

Το φιτίλι στα Εξάρχεια αρχίζει να καίει επικίνδυνα. Οι αντιεξουσιαστικές προκηρύξεις πυκνώνουν και η ατμόσφαιρα είναι τεταμένη.

Με την κορούλα του αγκαλιά, ανεβαίνει για λίγο στην Κοζάνη. Σαν σφήνα δίνει μια συναυλία με την κιθάρα του στη ντισκοτέκ “Tiffany’s”.

Το φθινόπωρο του 1977, η αναμονή τελειώνει στα Εξάρχεια. Λόγω πολιτικών εξελίξεων και διεθνών γεγονότων οργανώνονται διαδηλώσεις στα Προπύλαια. Ακολουθούν αληθινές οδομαχίες και το πρώτο αίμα κυλάει στα σοκάκια. Η αστυνομία προχωρά σε συλλήψεις, 16 στον αριθμό. Ανάμεσά τους και ο Νικόλας, παρόλο που απείχε από τα συγκεκριμένα επεισόδια.

Τελικά 5 εκδότες και ένας συνθέτης ανατρεπτικών τραγουδιών (ο Άσιμος), στις 24 Οκτωβρίου προφυλακίζονται για να παραπεμφθούν σε δίκη (δεν έγινε ποτέ), με την κατηγορία της ηθικής αυτουργίας και υποκίνησης στην διατάραξη της κοινής ειρήνης. Είκοσι χρόνια αργότερα, ο τότε ανακριτής της υπόθεσης είχε την εντιμότητα να παραδεχτεί το λάθος του.
Δύο μήνες κρατάει η προφυλάκιση, στην οποία έρχεται αντιμέτωπος με τους συγκρατούμενούς του για πολιτικούς λόγους. Εξερχόμενος από τις φυλακές της Αίγινας είπε: “Θα ξανάρθω!”.

Επιστρέφει στην πώληση περιοδικών στα κάγκελα του Πολυτεχνείου, ενώ ο αντιμιλιταρισμός και οι πολιτικές του παρεμβάσεις είναι πιο έντονες από ποτέ. Μάλιστα με αφορμή τη σύλληψη του Φίλιππα και της Σοφίας Κυρίτση, ο Νικόλας με εκρηκτικό τρόπο και με την “Νιουνού” αγκαλιά, πλακώνει στα ανακριτικά γραφεία με ένα πλαστικό πιστόλι-παιχνίδι, προκαλώντας χάος και πανικό. Το τραγούδι “Είμαστε Τρομοκράτες”, το έγραψε για τη σύλληψη του ζεύγους Κυρίτση και το πρωτοτραγούδησε στο θέατρο “Αλάμπρα”, μαζί με τους Μιχάλη Σύρπο και Μάριο Μεγαπάνο.

Την άνοιξη του 1978 τον καλούν να παρουσιαστεί στην Πολεμική Αεροπορία, στην Τρίπολη.

Επιστρατεύοντας θεατρικά κοστούμια, παρτάλια και ότι άλλο βρήκε στο δρόμο του, εισέρχεται με ιερό μένος στο στρατόπεδο. Εκεί γίνεται της κακομοίρας με τον Άσιμο να πρωταγωνιστεί σε μία καλοστημένη παράσταση, πουλώντας τρέλα δεξιά κι αριστερά. Τελικά κερδίζει αναβολή για άλλο ένα χρόνο.

Τέλη Ιουλίου μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου στο αυτοσχέδιο στουντιάκι του Στέλιου Λογοθέτη, γίνονται οι ηχογραφήσεις της “Παράνομης Κασέτας Νο 000001 – Με το Βαρέλι που για να βγει το σπάει”.

Πρωτοκυκλοφόρησε σε 500 αντίτυπα με αξία 100 δραχμές έκαστη.


Ακολουθεί ο χωρισμός με την Λίλιαν, μετά από μία ταλαίπωρη και εκρηκτική συμβίωση. Ενοικιάζει ένα υπόγειο, στην Αραχώβης 41, στα Εξάρχεια, όπου θα παραμείνει για περισσότερο από τέσσερα χρόνια.

Περνώντας από την “υπόγα”, ο Χρίστος Ζυγομαλάς, προτείνει τη δημιουργία ενός μουσικού σχήματος, της “Exarchia Square Band”, που στο σύντομο βίο της έδωσε αρκετές συναυλίες.

Άνοιξη του 1979, παρουσιάζεται εκ νέου στην Πολεμική Αεροπορία, στο Ελληνικό αυτή τη φορά.

Συνοδευόμενος από τον ποιητή Σωτήρη Μπουσμπουρέλη, στήνει άλλη μία θεατρική παράσταση με πλήρη επιτυχία. Με τη διάγνωση “Σχιζοειδής Ψύχωσις”, παίρνει αναβολή για ένα ακόμη χρόνο.
Μπαίνει και πάλι στο αυτοσχέδιο στούντιο του Στέλιου Λογοθέτη και ηχογραφεί 20 τραγούδια, κάτω από τη γενική ονομασία “Τριπλή Κασέτα Μπέλα με Χωρίς Ταμπέλα”. Αποτελείται από τρεις κασέτες,  “Παράνομη Κασέτα Νο 000002 – Είμαι Παλιάνθρωπος”, “Παράνομη Κασέτα Νο 000003 – Γιατί Φοράς Κλουβί”, και  την “Παράνομη Κασέτα Νο 000004 – Klaste Eleftheros”.

Ανά τας νους και τας Οδούς

“Κάθε στιγμή είναι η τελευταία…” Αυτός ο φιλοσοφικός σκεπτικισμός αποτέλεσε ένα αιθέριο πέρασμα σε μια άλλη πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που καταλύει κάθε άλλη. Ισορροπώντας επικίνδυνα στο τεντωμένο σκοινί της αυτοκαταστροφής, ο Νικόλας, αρχίζει την εσωτερική του “Βόλτα”, “που δε σταματάει κι ούτε ποτέ της έχει αρχίσει…”

Αναζητώντας (άνευ αναζήτησης) Κροκανθρώπους, ανθρώπους μεταφουρφούριους, αγνούς, αυθεντικούς. Το ΚΡΟΚ για τον “Έτσι” αποτέλεσε την μεγαλύτερη πρόκληση. Απορρίπτοντας όλους τους θεσμούς και τις ιδεολογίες, θα μπορούσε πολύ εύστοχα να χαρακτηριστεί ως αναρχικό μανιφέστο, αν δεν καταργούσε ακόμη και την ίδια την αναρχία! Εδώ εξάλλου, έγκειται και η σπουδαιότητά του. Στην διαφοροποίηση.

Ένα καταγραμμένο ηχητικά “Συμβάν ΚΡΟΚ”, διαδραματίστηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1979, στο χώρο όπου στεγαζόταν το κανούργιο “Σούσουρο” (Θόλου 17, Πλάκα), του Θάνου Ανδριανού, στο οποίο για αρκετές ώρες βασίλευσε το απόλυτον χάος.

Άνοιξη του 1980, ο αντιμιλιταριστικός στόχος για αποφυγή της θητείας είχε επιτευχθεί. Κράτησε 7 ολόκληρα χρόνια και η τελευταία του θεατρική παράσταση διάρκειας 3 ημερών, στήθηκε στην Πολεμική Αεροπορία του Ελληνικού. Στο απολυτήριο αναγράφονται ως αίτια απόλυσης: “Ψυχωσική συνδρομή σχιζοφρενικού τύπου”, η γνωστή κατά τον Νικόλα: “Σχιζοφρενοβλαβίωση”.

Στη συνέχεια αποφασίζει να καταγράψει με στοιχειώδη χρονολογική σειρά, στίχους από τραγούδια και ποιήματα, προκηρύξεις, θεατρικά και αφίσες, συμβάντα και πολλές στιγμές, εκδίδοντας παράνομα και χωρίς εκδότη, το 150 (επιπρόσθετα περιλαμβάνονται 7 σελίδες με εξώφυλλα και αφίσες) σελίδων βιβλίο,  “Αναζητώντας Κροκανθρώπους”. Η σπάνια αυτή έκδοση έγινε κατορθωτή το Φθινόπωρο του 1980, με την πολύτιμη βοήθεια του Λεωνίδα Χρηστάκη και κυκλοφόρησε σε άγνωστο αριθμό αντιτύπων (λιγότερα από 1500) σε δύο εξώφυλλα (ασπρόμαυρο και μαυρόασπρο).

Όταν στο αφιέρωμα του “InRock”, ο Δ. Παπαδημητρίου διατύπωσε το σχόλιο: “όποιος το διαβάσει απλώς δε θα είναι πια ο ίδιος άνθρωπος…” δεν υπερέβαλε καθόλου!

Το χειμώνα του 1980-81 καθιερώνεται πλέον ως καλλιτέχνης του δρόμου, στήνοντας αυτοσχέδια συμβάντα που ταράζουν τους μίζερους βίους στους φιλήσυχους πολίτες με την πρωτοτυπία τους.

Καθώς μπαίνει το καλοκαίρι κάνει και το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο. Συμμετέχει στην ταινία του Νίκου Ζερβού “Ο Δράκουλας των Εξαρχείων”.
 
 
 
Αρχές Οκτωβρίου, σαν σφήνα στο σβέρκο του προεκλογικού πυρετού που κυριαρχεί, στα Εξάρχεια ένα αυτοσχέδιο συμβάν ταράζει την ηρεμία. Η θεατρικότητα του μεταφουρφούριου Άσιμου βρίσκεται στο ζενίθ της. Την ίδια περίοδο πρωτοστατεί στην κατάληψη ενός ερειπωμένου σπιτιού επί της οδού Βαλτετσίου, αριθμός 42, στα Εξάρχεια. Τα συμβάντα εκ μέρους του Νικόλα που ακολουθούν, προκαλούν αίσθηση και χαώδεις καταστάσεις στο κέντρο της Αθήνας με αποκορύφωμα την αυτοκατάληψη της περιβόητης “υπόγας” του!
“Μεταφουρφούριες Εκδηλώσεις. Ελάτε μαζί μας μια Βόλτα. Θα σας ανοίξουμε τα μάτια.” (Φωτ. Αγνώστου, αρχείο οικ. Δ. Ασημόπουλου) – (Γ. Ι. Αλλαμανή – “Δίχως Καβάντζα Καμιά – Βίος και Πολιτεία του Νικόλα Άσιμου”)     Κατά τη διάρκεια ενός από τα διαδοχικά happenings, συνελήφθη μαζί με τους Γιώργο Γαβαλά και Νίκο Σαββίδη. Άσιμος και Σαββίδης οδηγήθηκαν τελικά στο “Δαφνί”, στο οποίο ο Νικόλας κρατήθηκε τελικά για μερικές μέρες. Για την απελευθέρωσή του κινητοποιήθηκε πολύς κόσμος. Ανάμεσά τους η Κατερίνα Γώγου, ο Δ. Σαββόπουλος, ο Γ. Κορδέλλας, ο Η. Τριανταφυλλίδης.  Ήταν ο πρώτος από μια σειρά εγκλεισμούς των οποίων ο φόβος θα συνοδεύει τον Νικόλα μέχρι το τέλος της ζωής του. Χαρακτηριστικά είναι τα αποσπάσματα που αναγράφονται στο βιβλίο του Νικόλα για όλα αυτά.
Το καλοκαίρι του 1982, διασχίζει για τελευταία φορά την πόρτα της επίσημης δισκογραφίας. Με τη βοήθεια του Β. Παπακωνσταντίνου, υπογράφει συμβόλαιο με την εταιρεία “Μίνως”. Αρχές Νοεμβρίου κυκλοφορεί τελικά τον δίσκο “Ο Ξαναπές”, ο οποίος υπήρξε η αφορμή για την κορύφωση ενός αμείλικτου πολέμου από τους πρώην συνεργάτες του και την αναρχίζουσα κοινωνία των Εξαρχείων. Με διαθέσεις αυτοσαρκασμού συνθηκολογεί σιωπηλά με τις κατηγορίες που εκτοξεύονται εναντίον του και κλείνεται περισσότερο στον εαυτό του, συντηρώντας μονάχα τις μουσικό-θεατρικές του εμμονές.
Τον Οκτώβρη του 1982 αρχίζει μια σειρά εμφανίσεων με τους αδελφούς Νασιάκους, στην μπουάτ “Σκάιλαμπ”, (Πλάκα), ενώ αργότερα συνεχίζει μαζί με το Χ. Ζυγομαλά και άλλους καλλιτέχνες τις εμφανίσεις στο ίδιο μαγαζί κάτω από τον τίτλο “Τάδε Έφη”.
Στα 1983 με κλονισμένες τις ισορροπίες από τον ανελέητο πόλεμο και το φόβο των εγκλεισμών να ανεμίζει πάνω από το κεφάλι του, ξεκινάει την εσώτερή του “Βόλτα”. Εγκαταλείπει αρχικά το υπόγειο στην Αραχώβης και ταυτόχρονα συμμετέχει σε δύο ταινίες. Τα “Βαποράκια” του Παύλου Τάσιου και στο “Ρεμπέτικο” του Κώστα Φέρρη. Τα καθημερινά συμβάντα στο δρόμο όμως κορυφώνονται επικίνδυνα.
Νοικιάζει στην Καλλιδρομίου 55 το γνωστό μαγαζάκι και το μετατρέπει σε “Χώρο Προετοιμασίας”.
Οι μπάτσοι πλακώνουν συχνά-πυκνά. Η διαδρομή γνωστή: Τμήμα – Δαφνί – Καλλιδρομίου, κι απ’ την αρχή. Ξύλο, ηλεκτροσόκ, ενέσεις, είναι μερικά από τα λυπηρά ανείπωτα του παρασκηνίου. Η “Βόλτα” του Νικόλα εκδηλώνεται πλέον μέσα από σημάδια και οιωνούς. Ο Βασιλιάς, ο Σοφός κι ο Γελωτοποιός  ενσαρκώνονται με μιας σε ένα οριστικό μπέρδεμα.
Με τους Τόλη Βουλτζάτη και Λίτσα Περράκη δημιουργεί τα σχήμα “Ο Νικόλας Άσιμος και οι Εναπομείναντες”, από τη συνεργασία των οποίων σώζεται σήμερα σε ζωντανή ηχογράφηση το τραγούδι “Πάλι στην Ξεφτίλα”.
Το 1985 βρίσκει τον Νικόλα στο στούντιο “DIVA” να ηχογραφεί πυρετωδώς. Από την επιλογή των τραγουδιών κυκλοφορεί στα 1986 την δεύτερή του “Τριπλή Κασέτα” που την αποτελούν οι κασέτες “Παράνομη Κασέτα Νο 000005 – Ο Σάλιαγκας”, “Παράνομη Κασέτα Νο 000006 – Η Ζαβολιά” και τέλος η “Παράνομη Κασέτα Νο 000007 – Πάλι στην Ξεφτίλα”. Με βάση τις ηχογραφήσεις που περιέχονται σε αυτές τις 3 κασέτες θα κυκλοφορήσει 6 χρόνια αργότερα ο μεταθανάτιος δίσκος “Στο Φαλημέντο του κόσμου – Γιουσουρούμ”.
Αρχές του 1986 συμμετέχει μαζί με τους “Εναπομείναντες” σε συναυλίες της “ΜΟΥ.ΣΥΝ.Κ.Α” (αργότερα ως ανεξάρτητη “Α.Ε.ΤΑ.” στην οποία πρωτοστάτησε κι έπειτα διαγράφτηκε), ενώ προσκαλείται και τραγουδά στην αντιπυρηνική συναυλία διαμαρτυρίας που διοργανώθηκε στη Χαλκίδα.
Τον Σεπτέμβριο εμφανίζεται για δεύτερη και τελευταία φορά στην γενέτειρά του Κοζάνη. Μάλιστα από την εν λόγω συναυλία σώζεται κι ένα πρόχειρο βίντεο. Επιστρέφοντας απ’ την Κοζάνη περνάει από τα Ψαχνά της Εύβοιας όπου εμφανίζεται στο καφενείο “Ηχώ”.
Η Μοναξιά μιας “Βόλτας”
Καθώς μπαίνει ο χειμώνας του 1987 η ψυχική και σωματική υγεία του Νικόλα χειροτερεύει. Ταυτόχρονα αυξάνεται η σκληρότητά του σε διαδοχικά πειράματα αθανασίας που εκτελεί σε μικρά ζωάκια (στα χειρόγραφα της αυτοκτονίας ζητά την ύστατη συγχώρεση από τα ζωάκια αυτά για το λάθος που είχε κάνει), ενώ δοκιμάζεται η επιθετικότητά του καθώς τα χαστούκια κατά παντός δίνουν και παίρνουν και η μαγκούρα σαν γκόμενα τον συντροφεύει παντού. Εσωτερικά ωριμάζουν πλέον οι σκέψεις και τα σενάρια για ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή. Το Φευγιό έχει ήδη ξεκινήσει…
Σαν μπαίνει η άνοιξη κυκλοφορεί την τελευταία του κασέτα στην οποία συμμετέχει η Σωτηρία Λεονάρδου, “Παράνομη Κασέτα Νο 000008 – Στο Φανάρι του Διογένη” και γύρω στο Πάσχα παραχωρεί ως δημιουργός 5 τραγούδια στον Β. Παπακωνσταντίνου για τα “Χαιρετίσματα”.
Η επιτυχία του δίσκου ξυπνάει το ένστικτο στα αδηφάγα κοράκια του τύπου που ξαφνικά ανασύρουν από το χρονοντούλαπο της λήθης τον Νικόλα. Παραχωρεί μερικές συνεντεύξεις, ενώ εμφανίζεται στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς “Μειδιώμεν καθ’ οδόν”, του Γιάννη Σμαραδγή.
Βράδυ Σαββάτου, στις 7 Ιουνίου 1987, στο διαμέρισμα της Ζαΐμη 56, λαμβάνει χώρα μια παρανοϊκή “Τελετή Μύησης” με την οικειοθελή παρουσία μιας κοπελιάς που ο έσχατος της φόβος συνδυάζεται με τις παρανοϊκές ιδέες και πράξεις του Νικόλα και οδηγούν στη σύλληψη και προφυλάκισή του με τις αβάσιμες κατηγορίες: “Βιασμός κατ’ εξακολούθηση και παράνομη κατακράτηση”. Κατά την διάρκεια της προφυλάκισής του η κοπελιά αποσύρει τη μήνυση εναντίον του, όμως ο εισαγγελέας έχει αντίθετη άποψη, έτσι παραμένει στον Κορυδαλλό μέχρι τέλη Ιουνίου οπότε βγαίνει με χρηματική εγγύηση που καταβάλλει η οικογένειά του.
Καπνίζοντας σκεφτικός στα Προπύλαια. (Φωτ. Αγνώστου, αρχείο οικ. Δ. Ασημόπουλου) – (Γ. Ι. Αλλαμανή – “Δίχως Καβάντζα Καμιά – Βίος και Πολιτεία του Νικόλα Άσιμου”)     Βγαίνοντας από το κελί, με τις κατηγορίες να του βαραίνουν την ψυχή, βυθίζεται κυριολεκτικά στην “Σχιζοφρενοβλαβίωσή” του. Οι περίοικοι και ο διαχειριστής του κάνουν τη ζωή δύσκολη, ενώ δεν λείπουν περιστατικά χρήσης βίας εναντίον του. Παλεύοντας με τους εφιάλτες του, σε μια προσπάθεια ψυχικής ανάκαμψης συμμετέχει στην βιντεοταινία “Ανθρωποφάγοι στην Τιβί” του Νίκου Ζερβού. Ίδια πάνω κάτω εποχή κάνει και ένα πέρασμα από την ταινία του Κώστα Φέρρη “Oh Babylon”.
Τον Οκτώβριο και παρά τη θέλησή του, έπειτα από οδηγίες του πατέρα του, οδηγείται διά της βίας στην ιδιωτική ψυχιατρική κλινική “Γαλήνη”. Βγαίνοντας από την κλινική, κυριολεκτικά ράκος από τα ψυχοφάρμακα, τον περιμένει η δικαστική εξουσία που σαν στοργική μητέρα με ένα καταπέλτη – βούλευμα 22 σελίδων τον παραπέμπει σε δίκη για βιασμό.
Η αφόρητη πίεση της επικείμενης δίκης, το τσεκούρι της έξωσης να ανεμίζει πάνω απ’ το κεφάλι του, η φοβία των ψυχιατρείων και η ρετσινιά του βιαστή που κατακτά το μυαλό του, τον κάνουν κυριολεκτικά κομμάτια. Κρίσεις μελαγχολίας τον σφυρηλατούν, αυτοαπομόνωση, απελπισία και απεγνωσμένες προσπάθειες να κρατηθεί…Μάταια όμως.

Το θλιβερό σκηνικό που διαδραματίστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 17 Μαρτίου 1988,  καθώς το σκοινί στο λαιμό του ξεκλείδωνε τις πύλες του Συνειδητού Θανάτου δύσκολα μπορεί να το περιγράψει κανείς…

Πηγή βίντεο: Μηχανή του Χρόνου

(Πηγή: asimos.gr)
 

Το Boeing των Malaysian Airlines βρίσκεται σε βάση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν; Σενάριο ότι ετοιμάζουν επίθεση αλά 11η Σεπτεμβρίοu

Το Boeing των Malaysian Airlines βρίσκεται σε βάση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν; Σενάριο ότι ετοιμάζουν επίθεση αλά 11η Σεπτεμβρίου

- Κάτω από τα 5.000 πόδια πετούσε για ώρες το αεροπλάνο που αγνοείται εδώ και 10 μέρες
- Στόχος να "χαθεί" από τα ραντάρ και να μη γίνει αντιληπτή η πορεία του
- Independent: Οδήγησαν το Boeing της Malaysia Airlines σε προπύργιο των Ταλιμπάν στα σύνορα του Αφγανιστάν με το βορειοδυτικό Πακιστάν
- Φόβοι πως θέλουν να κάνουν τρομοκρατική επίθεση παρόμοια με εκείνη στους Δίδυμους Πύργου
- Οι πιλότοι κι ένας επιβάτης / μηχανικός αεροσκαφών στο επίκεντρο των ερευνών

Είναι στον Ινδικό Ωκεανό; Είναι στ’ ανοιχτά της Αυστραλίας; Ή τελικά είναι σε μια βάση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν και από εκεί προετοιμάζεται η νέα τρομοκρατική επίθεση αλά 11η Σεπτεμβρίου;

Το τελευταίο είναι το τελευταίο σενάριο και έρχεται μέσω της Independent. Το αγνοούμενο Boeing των Malaysian Airlines πέταξε σκοπίμως πολύ χαμηλά (κοντά στα 5.000 πόδια) για να "χαθεί" από τα ραντάρ ώστε να κατευθυνθεί σε προπύργιο των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, κοντά στα σύνορα με το βορειοδυτικό Πακιστάν.
Είκοσι έξι χώρες συμμετέχουν στις έρευνες που διεξάγονται πάνω σε δύο διαδρόμους, στο βόρειο και το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού

Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι αρχές της Μαλαισίας προσπαθούν να πάρουν διπλωματική άδεια για να ερευνήσουν τη θεωρία αυτή.
Σύμφωνα με το ίδιο σενάριο, δεν αποκλείεται το τελευταίο μήνυμα "εντάξει, καληνύχτα", η τελευταία επικοινωνία με το αγνοούμενο αεροπλάνο, να έγινε από το έδαφος.

Το ενδεχόμενο να Boeing να βρίσκεται "παρκαρισμένο" σε βάση των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν ενισχύει και το σενάριο πως ενδεχομένως εκείνοι που "απήγαγαν" το αεροπλάνο γνώριζαν πως να πιλοτάρουν και ίσως ετοιμάζουν τρομοκρατική επίθεση ανάλογη με εκείνη της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στη Νέα Υόρκη και τους Δίδυμους Πύργους.

Το χρονοδιάγραμμα του θρίλερ


Το Σάββατο 8 Μαρτίου, η πτήση MH370 απογειώνεται στις 00:41 (18:41 ώρα Ελλάδας της Παρασκευής) από την Κουάλα Λουμπούρ με 239 επιβαίνοντες, οι 227 από τους οποίους επιβάτες, και κατεύθυνση το Πεκίνο

Τη νυχτερινή πτήση πραγματοποιούν ο κυβερνήτης Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ, 53 ετών, περισσότερα από 30 από τα οποία έχει περάσει στους κόλπους της Malaysia Airlines, και ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, 27 ετών

Το Boeing 777-200 φέρει αρκετά καύσιμα για να πετάει οκτώ ώρες: έξι ώρες ως το Πεκίνο και δύο ώρες ως ρεζέρβα ασφαλείας, σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν στην πολιτική αεροπορία

Το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) που μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, σταματάει να εκπέμπει στη 01:07

Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος δεν μπορεί να γίνει παρά από πιλότο ή από κάποιον μυημένο, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες

Λίγο μετά, ο μαλαισιανός έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας ανακοινώνει στους πιλότους ότι θα εγκαταλείψουν τον εναέριο χώρο της χώρας και θα μπουν στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Οι ελεγκτές καταγράφουν τότε το τελευταίο προφορικό μήνυμα από το κοκπίτ: "Όλα καλά, καληνύχτα". Αυτός, σύμφωνα με ανακοίνωση της Malaysia Airlines, ήταν ο συγκυβερνήτης της πτήσης.

Η τελευταία επικοινωνία έγινε στη 01:19 του Σαββάτου 8 Μαρτίου, 12 λεπτά μετά την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος.

Οι τρανσπόντερ, που παρέχουν ενδείξεις σε πραγματικό χρόνο για τη θέση και το ύψος του αεροπλάνου, απενεργοποιήθηκαν 14 λεπτά μετά το ACARS, στη 01:21. Αντίθετα από το ACARS, η διακοπή της λειτουργίας των τρανσπόντερ είναι κάτι σχετικά εύκολο: είχε διακοπεί στα τρία από τα τέσσερα αεροπλάνα στα οποία είχε γίνει αεροπειρατεία την 11η Σεπτεμβρίου 2001 στις ΗΠΑ

Το αεροπλάνο εξαφανίζεται από τις οθόνες των ραντάρ της μαλαισιανής πολιτικής αεροπορίας στη 01:30. Συνεχίζει να εμφανίζεται στα στρατιωτικά ραντάρ μέχρι τις 02:15, αλλά δεν ταυτοποιείται αμέσως ως η πτήση MH370

Στα μισά του δρόμου ανάμεσα στις ακτές της Μαλαισίας και αυτές του Βιετνάμ, το αεροπλάνο πραγματοποιεί μια ξαφνική αλλαγή πορείας προς τη Δύση, κατευθυνόμενο προς τη μαλαϊκή χερσόνησο, και στη συνέχεια βορειοδυτικά. Σύμφωνα με τους New York Times, το αεροπλάνο άλλαξε πολλές φορές κατεύθυνση και ύψος, μετά την απώλεια της επαφής μαζί του

Το αεροπλάνο φέρεται ότι ανέβηκε ως τα 45.000 πόδια (περίπου 13.700 μέτρα ύψος), πολύ πάνω από το επιτρεπόμενο όριο για ένα Boeing 777, πριν κατεβεί με ακανόνιστο τρόπο μέχρι τα 23.000 πόδια, δηλαδή κάτω από το ύψος πτήσης του, πλησιάζοντας το Πενάνγκ, ένα πυκνοκατοικημένο νησί της Μαλαισίας.
Οι πληροφορίες αυτές δεν έχουν επιβεβαιωθεί από τις αρχές.

Η τελευταία δορυφορική επικοινωνία καταγράφηκε στις 08:11, καθώς το αεροπλάνο είχε τότε σχεδόν εξαντλήσει τα αποθέματα των καυσίμων του. Δυστυχώς τα δεδομένα αυτά δεν επιτρέπουν το γεωγραφικό εντοπισμό του.

Οι παρατηρήσεις έχουν επιτρέψει να χαραχθούν δύο μεγάλα τόξα --το ένα από τη βόρεια Μαλαισία ως την κεντρική Ασία, το άλλο στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού-- που πιστεύεται ότι διασταυρώνονται με την πορεία που ακολούθησε το αεροπλάνο.

Επικεφαλής των ερευνών η Αυστραλία


Η Αυστραλία θα ηγηθεί της έρευνας στον απομακρυσμένο νότιο Ινδικό Ωκεανό για τον εντοπισμό του αεροπλάνου ανακοίνωσε ο Αυστραλός πρωθυπουργός.

Το υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας ανακοίνωσε επίσης σήμερα ότι θα αναπτύξει πλοία και αεροσκάφη στο "νότιο διάδρομο", καθώς αναπροσανατολίζει τις έρευνες για το αγνοούμενο αεροπλάνο.

Ο αποκαλούμενος "νότιος διάδρομος" εκτείνεται περίπου από την Ινδονησία μέχρι το νότιο Ινδικό Ωκεανό.

Τρεις Γάλλοι αξιωματούχοι της αεροπορίας έφθασαν στην Κουάλα Λουμπούρ για να βοηθήσουν στις έρευνες για το αεροπλάνο, που έχει εξαφανισθεί εδώ και περισσότερο από μια εβδομάδα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: REUTERS @Chua Chin Hon
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: REUTERS @Chua Chin Hon

"Οι αξιωματούχοι θα μοιραστούν την εμπειρογνωμοσύνη τους και τις γνώσεις τους βάσει της εμπειρίας τους από την έρευνα για την πτήση 447 της Air France", αναφέρεται σε δήλωση του μαλαισιανού υπουργείου Μεταφορών.

Συνολικά 26 χώρες βοηθούν πλέον στην έρευνα για την πτήση ΜΗ370 της Malaysian Airlines.

Δορυφορικά δεδομένα δείχνουν ότι το αεροπλάνο μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο πάνω σε δύο εκτεταμένα τόξα: το ένα εκτείνεται από τη βόρεια Ταϊλάνδη μέχρι τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν, το άλλο είναι ένα νότιο τόξο που ξεκινάει από την Ινδονησία και προχωρεί μέσα στον Ινδικό Ωκεανό δυτικά της Αυστραλίας.

"Ξεσκονίζουν" τις ζωές των πιλότων


Δέκα μέρες μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου, η μαλαισιανή αστυνομία αποφάσισε να ερευνήσει το παρελθόν των πιλότων, του προσωπικού πτήσης και του προσωπικού εδάφους για να εντοπίσει οποιοδήποτε πιθανό κίνητρο.

Άνδρες της ειδικής υπηρεσίας της αστυνομίας ερεύνησαν τις κατοικίες στην Κουάλα Λουμπούρ του πιλότου, του 53χρονου Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ, και του συγκυβερνήτη, του 27χρονου Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ. Μεταξύ των αντικειμένων που εξετάσθηκαν ήταν ένας εξομοιωτής πτήσης που είχε κατασκευάσει ο Ζαχαρίε Άχμαντ Σαχ στο σπίτι του.

Ανώτερος αξιωματικός της αστυνομίας δήλωσε πως τα προγράμματα του εξομοιωτή πτήσης εξετάσθηκαν εξονυχιστικά και πρόσθεσε ότι φαίνεται πως πρόκειται για φυσιολογικά προγράμματα που επιτρέπουν στους χρήστες να εξασκούνται στην πτήση και την προσγείωση υπό διάφορες συνθήκες.
Ένας δεύτερος ανώτερος αξιωματικός δήλωσε πως δεν βρήκαν στοιχεία για σχέση του πιλότου με οποιαδήποτε μαχητική οργάνωση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: REUTERS @Chua Chin Hon
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: REUTERS @Chua Chin Hon

Έρευνες διεξάγονται επίσης σχετικά με τους 227 επιβάτες της πτήσης, στους οποίους περιλαμβάνεται ο μηχανικός αεροπλάνων Μοχντ Χαϊρούλ Άμρι Σέλαματ, ένας 29χρονος Μαλαισιανός που εργαζόταν για μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία τσάρτερ που προσφέρει προς μίσθωση μικρά αεριωθούμενα.

Ως μηχανικός εξειδικευμένος σε μικρά αεριωθούμενα, ο Χαϊρούλ δεν θα είχε απαραιτήτως τις γνώσεις που χρειάζονται για να εκτρέψει από την πορεία του ή να κυβερνήσει ένα μεγάλο επιβατικό αεροπλάνο.

Τα ηλεκτρονικά σήματα του αεροπλάνου που συνέχισαν να ανταλλάσσονται περιοδικά με δορυφόρους, δείχνουν ότι αυτό μπορεί να συνέχισε να πετάει για σχεδόν επτά ώρες αφότου βγήκε από την εμβέλεια των μαλαισιανών στρατιωτικών ραντάρ στα ανοικτά των βορειοδυτικών ακτών, ακολουθώντας μια οδό της εμπορικής αεροπορίας κατά μήκος της θάλασσας Ανταμάν προς την Ινδία.

πηγη:www.newsit.gr