Μετά την επιβολή βαριάς φορολογίας στα ακίνητα αλλαγές έρχονται και στον
τρόπο φορολόγησης των Ι.Χ. οχημάτων. Μέχρι τώρα ο τρόπος φορολόγησης ήταν άμεσα
εξαρτημένος από τον κυβισμό του κινητήρα. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο του
υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη οι φόροι που αναλογούν στα οχήματα θα
υπολογίζονται με βάση την εργοστασιακή τους αξία και όχι με βάση τα κυβικά.
Αυτό έχει ως συνέπεια ακόμα και αυτοκίνητα μικρού ή μεσαίου
κυβισμού να φορολογούνται με υψηλότερους συντελεστές, οι οποίοι έχουν να κάνουν
καθαρά με την εργοστασιακή τους αξία.
Συγκεκριμένα, "οικολογικά" οχήματα, όπως
υβριδικά, ηλεκτρικά, υγραερίου και πετρελαίου αναμένεται να έχουν υψηλή
φορολόγηση, καθώς το κόστος απόκτησής τους είναι αρκετά μεγάλο, λαμβάνοντας
υπόψη τις καινοτόμες τεχνολογίες που ενσωματώνουν για χάρη της οικονομίας και
της προστασίας του περιβάλλοντος, σύμφωνα με την εφημερίδα Δημοκρατία.
Το παραπάνω μέτρο προβλέπεται να επηρεάσει την αγορά αυτοκινήτων με τον εξής τρόπο:
Ευνοημένες θα είναι οι εταιρίες που διατηρούν αντιπροσωπίες στη χώρας μας σε σχέση με τους τοπικούς εμπόρους-εισαγωγείς Ι.Χ. Οι μικρότεροι πωλητές δεν μπορούν να αναπροσαρμόσουν τις τιμές τους καθώς αυτές είναι ήδη επιβαρυμένες από φόρους και το κέρδος τους ελάχιστο. Αντίθετα οι πολυεθνικές εταιρίες έχουν το περιθώριο να τις μειώσουν με συνέπεια να είναι οι κερδισμένες στην αγορά, με τους τοπικούς εμπόρους να μην μπορούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό.
Το συγκεκριμένο σχέδιο αναμένεται να φέρει μεγάλες αλλαγές στον κλάδο και να επηρεάσει και το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο θα πρέπει αναγκαστικά να τροποποιηθεί.